abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:10:39 #201
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_97575392
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Maar als ik dan stel dat je dus kennelijk bang bent om die stap te nemen kom je met "Je kent me niet"?
Het is niet dat ik bang ben om die stap te nemen, ik voel me ongemakkelijk als ik aan het praten ben met een dergelijke chick omdat ik niet weet waar ik het over moet hebben.

...about that advice? Of ben je me nu aan het schillen?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:11:58 #202
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97575440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef incognitoomuch het volgende:
Het is niet dat ik bang ben om die stap te nemen, ik voel me ongemakkelijk als ik aan het praten ben met een dergelijke chick omdat ik niet weet waar ik het over moet hebben.
Maar dat is toch ook een soort angst? Je bent bang dat het gesprek stilvalt toch?

quote:
...about that advice? Of ben je me nu aan het schillen?
Schillen?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:15:35 #203
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_97575584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook een soort angst? Je bent bang dat het gesprek stilvalt toch?

[..]

Schillen?[quote]0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Ik ben bang dat een gesprek al gelijk een negatieve indruk achterlaat ja. Das iets wat onbewust altijd al in mij heeft gezeten.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_97576086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk dat ik gelijk bedoel en niet gelijkwaardig. Gezien jouw intelligentie heb ik zo m'n twijfels over al die WOers die jij zogenaamd zou kennen.
Meteen op de man (vrouw) spelen! Sympathiek
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:39:53 #205
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97576366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:15 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik ben bang dat een gesprek al gelijk een negatieve indruk achterlaat ja. Das iets wat onbewust altijd al in mij heeft gezeten.
Ik herken dat zeker hoor. Hoe meer er voor je gevoel vanaf hangt (hoe leuker je iemand vindt dus) hoe meer je er mee bezig bent. Wat je eigenlijk moet doen is gewoon veel oefenen. dat soort gesprekken voeren is niet iets wat je zomaar wel of helemaal niet kan, het is iets waar je gewoon beter van wordt. En dan kun je het best oefenen op meiden die je zelf eigenlijk niet zo interessant vindt. Dus gewoon een praatje gaan maken met die meid die je net niet aantrekkelijk genoeg vindt om mee te zoenen dus. Wat je zo leert is hoe meiden reageren op dingen die je vertelt, en waar je naar kunt vragen om het gesprek op gang te houden. Dan gaat zo'n gesprek met iemand die je wel 'wil' veel makkelijker, bijna automatisch.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:31 schreef rhubarbje het volgende:
Meteen op de man (vrouw) spelen! Sympathiek
Niet meteen hoor, Pas als jij laat zien dat je gewoon niet goed leest. Dan ben ik snel klaar met iemand.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97576537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:05 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het sowieso voor een deel nature is, daarvoor hoef je alleen naar het verleden, de dierenwereld en de verschillen in bouw tussen man en vrouw te kijken.

Verder vraag ik me af of het überhaupt wel zou werken als de vrouwen net zo op de versiertoer zouden gaan als de mannen, want vooralsnog werkt (en werkte) de huidige methode prima voor de meerderheid.
Is het niet juist nurture/cultureel bepaald? Volgens mij zijn er ook stammen waarin de vrouwen vroeger het dominante geslacht waren. Ook in de dierenwereld. Of dat zijn dan weer de uitzonderingen op de regel...kan ook. Maar door ons intellect bepalen we nu wel grotendeels zelf hoe we ons ontwikkelen op dat gebied. :P

En niet te vergeten dat een culturele norm doorbreken niet 123 gebeurt. Als je tegen de norm ingaat ben je eerst altijd in een minderheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 01-06-2011 11:58:10 ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:58:26 #207
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97577028
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Is het niet juist nurture/cultureel bepaald? Volgens mij zijn er ook stammen waarin de vrouwen vroeger het dominante geslacht waren. Ook in de dierenwereld. Of dat zijn dan weer de uitzonderingen op de regel...kan ook. Maar door ons intellect bepalen we nu wel grotendeels zelf hoe we ons ontwikkelen op dat gebied. :P
Je kunt ons natuurlijk niet lukraak gaan vergelijken met willekeurige dieren. Neem maar eens de "Anglerfish" als extreem voorbeeld :)
pi_97577095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:58 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je kunt ons natuurlijk niet lukraak gaan vergelijken met willekeurige dieren. Neem maar eens de "Anglerfish" als extreem voorbeeld :)
Sowieso gaan vergelijkingen met dieren nu niet echt meer op, daarvoor zijn we veel te complex.
pi_97577256
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sowieso gaan vergelijkingen met dieren nu niet echt meer op, daarvoor zijn we veel te complex.
Gaat prima op. Ik vind ons nog steeds een stel onderontwikkelde beesten met een fout ontwerp.
Ron Paul 2012
pi_97577278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:05 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Gaat prima op. Ik vind ons nog steeds een stel onderontwikkelde beesten met een fout ontwerp.
In grote lijnen dan. :P
pi_97577846
Matriarchaten zijn volgens mij ook enkel veel voorkomend bij insecten, zoals spinnen. Bij dieren valt dat wel mee al zullen er enkele zijn. Maar die moet je niet onderling gaan vergelijken met de mens. Wij zijn nu eenmaal een patriarchale soort, met steeds meer de wens om dingen gelijk te stellen door dat vervelende opkomende feminisme. :r
Ron Paul 2012
pi_97578668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:26 schreef Supersoep het volgende:
Matriarchaten zijn volgens mij ook enkel veel voorkomend bij insecten, zoals spinnen. Bij dieren valt dat wel mee al zullen er enkele zijn. Maar die moet je niet onderling gaan vergelijken met de mens. Wij zijn nu eenmaal een patriarchale soort, met steeds meer de wens om dingen gelijk te stellen door dat vervelende opkomende feminisme. :r
Heul niet vervelend.
pi_97578713
quote:
16s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heul niet vervelend.
okay :'(
Ron Paul 2012
pi_97578718
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En niet te vergeten dat een culturele norm doorbreken niet 123 gebeurt. Als je tegen de norm ingaat ben je eerst altijd in een minderheid.
Tuurlijk zijn wij niet exact hetzelfde als dieren maar toch denk ik dat het zeker wel in onze natuur ingebakken zit. Ook een goed voorbeeld dat nature zeker belangrijk is, is het verhaal van David Reimer.

Ik bedoel ook niet dat het makkelijk te doorbreken is, maar het lijkt mij dat heel veel mensen geen problemen hebben met de huidige verdeling op het gebied van versieren, met voorgaande 'doorbraken' waren de protesten van de minderheden toch veel luider en vergelijkbare dingen hoor ik nu nog amper, zeker niet met dezelfde felheid. Misschien dat het over een x aantal jaar pas tijd is voor een dergelijke doorbraak. Desondanks hebben vrouwen nu ook gewoon de vrijheid een man te gaan versieren, maar mannen spelen toch wel de overheersende rol hierbij.
pi_97579260
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:56 schreef Supersoep het volgende:

[..]

okay :'(
Dus als het aan jou lag was het enige recht van de vrouw het aanrecht?
pi_97579308
quote:
16s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus als het aan jou lag was het enige recht van de vrouw het aanrecht?
Dat heeft niet veel met feminisme te maken per mijn definitie. Dan beperk ik me tot onzinnige voorstellen zoals meer vrouwen in topfuncties, etcetera.

Mannen zijn sowieso de beste koks dus blijf jij maar weg van het aanrecht!
Ron Paul 2012
pi_97579359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Goed plan, moet ik ook nodig doen. Kan me alleen in m'n eentje te moeilijk motiveren voor fitness. Zondag is de laatste wedstrijd dus ik moet echt wat gaan doen deze zomer anders word ik helemaal een blob.
Mijn motivatie is simpel; ik wil dat mijn lichaam er goed uitziet, zodat ik me daar niet druk om hoef te maken. Onzekerheden heb ik al genoeg. Een andere motivatie is dat een vriend van mij 160 kilo bankdrukt, en ik met moeite ongeveer de helft daarvan, terwijl we even lang (kort) zijn :P. Ooit gaat het me lukken :D.
pi_97579422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:13 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Dat heeft niet veel met feminisme te maken per mijn definitie. Dan beperk ik me tot onzinnige voorstellen zoals meer vrouwen in topfuncties, etcetera.
Dat vind ik ook onzinnig eigenlijk.

quote:
Ik heb er dan ook absoluut geen problemen mee als mijn vriend altijd voor mij kookt. B-)
pi_97579494
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:13 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Vroeger werd dat waarschijnlijk wel als feminisme gezien.

Wat betreft die topfuncties geef ik je gelijk. Mag best natuurlijk, meer vrouwen in topfuncties, maar dat overdreven gedoe om het te bereiken...
quote:
Mij best hoor. :6
pi_97579527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:16 schreef moneyfornothing het volgende:
Dat vind ik ook onzinnig eigenlijk.
Bijna iedere Nederlander lijkt het onzinnig te vinden; en toch wordt dat beleid bij steeds meer bedrijven gevoerd. Iets wat ik niet snap... misschien heeft het wel met de crisis te maken dat bedrijven simpelweg zeer kieskeurig kunnen zijn in wie ze aannemen.
pi_97579623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Bijna iedere Nederlander lijkt het onzinnig te vinden; en toch wordt dat beleid bij steeds meer bedrijven gevoerd. Iets wat ik niet snap... misschien heeft het wel met de crisis te maken dat bedrijven simpelweg zeer kieskeurig kunnen zijn in wie ze aannemen.
Als je zeer kieskeurig kan zijn zou je toch juist voor de meest competente persoon gaan ongeacht het geslacht.
Veel vrouwen hebben niet eens de ambitie een topfunctie te vervullen, dus dan zou het logisch moeten zijn dat er minder vrouwen aan de top werken.

Maar wij zullen het nooit snappen vrees ik.
pi_97579969
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

mijn vriendje had nog nooit een vriendin gehad toen ik hem leerde kennen
ik heb de subtiele hints geprobeerd maar dat werd niets omdat hij blind daar voor is
hij kan niet flirten en als een meisje hem leuk vind kan ze naakt hier aan bellen en hij snapt het nog niet
dus toen heb ik hem gewoon gevraagd... ik ben geen mila kunis maar ik ben ook niet afzichtelijk dat het anders met mij nooit meer iets was geworden hoor
ik herken dit te goed :')
pi_97580095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:22 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Als je zeer kieskeurig kan zijn zou je toch juist voor de meest competente persoon gaan ongeacht het geslacht.
Veel vrouwen hebben niet eens de ambitie een topfunctie te vervullen, dus dan zou het logisch moeten zijn dat er minder vrouwen aan de top werken.

Maar wij zullen het nooit snappen vrees ik.
Ik weet dus niet of het zo is dat wanneer een man en een vrouw beide even competent zijn, er meestal wordt gekozen voor de man. Dat is dacht ik wel het uitgangspunt en niet dat vrouwen minder ambitie hebben.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:41:18 #224
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97580317
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef Axel1988 het volgende:
Veel bedrijven hebben gewoon vanuit feministische overwegingen targets waarbij een bepaald procent van het management vrouw moet zijn. Vooral bij de overheid zie je dat veel.
pi_97580360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of het zo is dat wanneer een man en een vrouw beide even competent zijn, er meestal wordt gekozen voor de man. Dat is dacht ik wel het uitgangspunt en niet dat vrouwen minder ambitie hebben.
Er zijn nu quota in verschillende bedrijven. Na economische bubbles worden in bepaalde bedrijven juist voor een vrouw gekozen omdat deze empathisch zijn, minder risico's nemen en de werknemers beter zou kunnen begrijpen/motiveren en activeren.

EDIT:
Maar dan is het uiteindelijk toch een vrij mannelijke vrouw :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')