Sowieso is het binnen een bedrijf vaak wenselijk dat het qua geslachten een beetje gemixt is. Een bedrijf met alleen maar mannen is ook zo...eentonig. Andersom net zo goed.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Veel bedrijven hebben gewoon vanuit feministische overwegingen targets waarbij een bepaald procent van het management vrouw moet zijn. Vooral bij de overheid zie je dat veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
Mij hoor je ook niet klagen hoor, maar mensen moeten wel geschikt zijn voor hun functie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Sowieso is het binnen een bedrijf vaak wenselijk dat het qua geslachten een beetje gemixt is. Een bedrijf met alleen maar mannen is ook zo...eentonig. Andersom net zo goed.
Mee eens; maar het blijft discriminerend om op geslacht mensen te werven. Op de verpleegafdeling hebben ze toch ook niet speciale wervingsprogramma's voor meer mannelijke verplegers.. of zie ik dat nou verkeerd? Bij ons heb je echter wel allerlei bedrijven die speciale inhousedays organiseren voor vrouwen en er zijn zelfs al "techniek op hakken"-dagen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sowieso is het binnen een bedrijf vaak wenselijk dat het qua geslachten een beetje gemixt is. Een bedrijf met alleen maar mannen is ook zo...eentonig. Andersom net zo goed.
in bepaalde sectoren heb je meer geluk als man.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:49 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mee eens; maar het blijft discriminerend om op geslacht mensen te werven. Op de verpleegafdeling hebben ze toch ook niet speciale wervingsprogramma's voor meer mannelijke verplegers.. of zie ik dat nou verkeerd? Bij ons heb je echter wel allerlei bedrijven die speciale inhousedays organiseren voor vrouwen en er zijn zelfs al "techniek op hakken"-dagen.
Ja. Dan kunnen ze tenminste zeggen in de jaarverslagen dat ze diversiteit belangrijk vinden (en misschien empowerment van de werknemers)?quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is vast het uitgangspunt, maar mijn tegenwerping is dus dat die quota onzin zijn mede omdát er minder ambitie is bij vrouwen en de 'scheve' verhoudingen mede daardoor niet raar zijn en ik bedoelde dus niet dat de mindere ambitie het uitgangspunt is van die quota.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of het zo is dat wanneer een man en een vrouw beide even competent zijn, er meestal wordt gekozen voor de man. Dat is dacht ik wel het uitgangspunt en niet dat vrouwen minder ambitie hebben.
Mee eens... bovendien worden er nog altijd minder vrouwen opgeleid voor topfuncties. Die studies die leiden tot de hogere functies, hebben nog altijd vaak een hoger percentage mannenquote:Op woensdag 1 juni 2011 13:55 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Dat is vast het uitgangspunt, maar mijn tegenwerping is dus dat die quota onzin zijn mede omdát er minder ambitie is bij vrouwen en de 'scheve' verhoudingen mede daardoor niet raar zijn en ik bedoelde dus niet dat de mindere ambitie het uitgangspunt is van die quota.
En als je 50/50 verhouding van mannen en vrouwen wil dan krijg je dus positieve discriminatie waarbij vrouwen eerder aangenomen worden om die quota te halen, en wordt er voorbij gegaan aan de competentie van eventuele werknemers wat belangrijker zou moeten zijn.
Leuk. Wat voor baan? Ik heb ook een (bij)baan gescoord voor in de zomer vakantie (laatste drie weken). Of ik daar nou zo blij mee moet zijn weet ik niet, haha.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
er zijn genoeg matriarchale samenlevingen (bij mensen)
het is dus allemaal (of iig vooral nurture)
verder heb ik een baan gescoort
wat vast niemand boeit maar ik ben er zo blij mee dat ik het zelfs tegen het kassameisje etc zou willen zeggen
Ik geef les (middelbaar onderwijs)quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:39 schreef Mpj het volgende:
[..]
Leuk. Wat voor baan? Ik heb ook een (bij)baan gescoord voor in de zomer vakantie (laatste drie weken). Of ik daar nou zo blij mee moet zijn weet ik niet, haha.
Noem ze eens als je wil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
er zijn genoeg matriarchale samenlevingen (bij mensen)
het is dus allemaal (of iig vooral nurture)
]dan moet ik even in mijn studieboeken duiken maar ik weet dat ze bestaan in Afrika en in zuid Amerikaquote:Noem ze eens als je wil.
]er is ook een iniutstam ergens in het hoge noorden waarbij iedereen in een setje leeftquote:Maar daaruit valt niet te concluderen dat het (vooral) nurture is lijkt me, en David's verhaal waar ik het eerder over had laat zien dat hij ondanks zijn opvoeding als meisje zich heel sterk een jongen voelde, wat erop wijst dat nature zeker wel belangrijk is bij de vorming van de geslachtsidentiteit.
Gefeliciteerd met je baan trouwens.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:42 schreef rhubarbje het volgende:
Dan ben ik iig de komende tijd niet werkloosen het is prima te combineren met de studie die ik wil gaan doen volgend jaar
tof! goed voor je zelfvertrouwen!quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:59 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik had ook een paar maanden lang geen bijbaan; morgen begin ik bij mijn nieuwe... kreeg tevens telefoon van een vorige werkgever of ik in de zomer nog wou komen. Zo heb je opeens twee bijbanen
Wat een cocktease.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Super leuke meid van afgelopen weekend waar ik het super goed mee kan vinden blijkt al een soort van vriend te hebben. Ik ken haar al langer en weet dat ze een half jaar lang single is geweest, en voor hoe ver ik wist was dat nog steeds zo. Maar blijkbaar heeft ze sinds kort dus al wat! Zo iets van, ja of ze nou echt een serieuze relatie heeft dat is niet helemaal duidelijk maar daten met andere jongens doet ze in de tussentijd ook niet.![]()
GODDAMMIT, het zal ook een keer meezitten!![]()
Misschien niet zo lekker on topic, maar het moest er even uitEn dit is dan ook gelijk een vervolg op de eerdere reactie in dit topic dat ik eindelijk mogelijk de meeste geweldige meid ooit gevonden had. Nou, gevonden wel ja...
Gevraagd om een date en toen wou ze niet; of in welk perspectief moet ik dit zien?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Super leuke meid van afgelopen weekend waar ik het super goed mee kan vinden blijkt al een soort van vriend te hebben. Ik ken haar al langer en weet dat ze een half jaar lang single is geweest, en voor hoe ver ik wist was dat nog steeds zo. Maar blijkbaar heeft ze sinds kort dus al wat! Zo iets van, ja of ze nou echt een serieuze relatie heeft dat is niet helemaal duidelijk maar daten met andere jongens doet ze in de tussentijd ook niet.![]()
Misschien niet zo lekker on topic, maar het moest er even uitEn dit is dan ook gelijk een vervolg op de eerdere reactie in dit topic dat ik eindelijk mogelijk de meeste geweldige meid ooit gevonden had. Nou, gevonden wel ja...
he vervelendquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Jep gevraagd om een date, maar had het blijkbaar vrij druk dit weekend. Geen punt, want ze is ook de laatste tijd erg druk geweest en nu waarschijnlijk nog wel. Dus ik had zoiets van"Ach, komt dan binnenkort wel een keer".quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:20 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Gevraagd om een date en toen wou ze niet; of in welk perspectief moet ik dit zien?
Mocht je een keer tijd hebben en er aan denken vind ik dat soort dingen wel interessant, maar goed ik ga niet van je vragen ernaar te zoeken tijdens je studiepauze.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
]dan moet ik even in mijn studieboeken duiken maar ik weet dat ze bestaan in Afrika en in zuid Amerika
ook waren ze vroeger (voor de jaartelling) veel voorkomend en ver ontwikkeld
(als je echt wil dat ik het opzoek moet je ff roepen, dan ga ik mijn boekenkast overhoop halen, maar ik had juist even pauze van de studie)
Oh wat apart, nog nooit van zoiets gehoord maar dit werkt dus goed voor ze, of zijn de rolverdelingen sowieso wat anders en is de aanpassing kleiner? Maar daar zijn ze ook nog mee met overleven bezig denk ik, dus dan is het misschien meer een kleine opoffering voor the greater good, en halen ze het niet in hun hoofd er tegenin te gaan? Ik speculeer maar wat maar als zoiets al honderden zo niet duizenden jaren goed gaat kan je ook stellen dat het inmiddels een soort 'nature' voor die stam is geworden om zo te overleven, als je dat soort dingen probeert in het huidige westen werkt het in ieder geval niet om jongens als meisjes op te voeden en andersom.quote:[..]
er is ook een iniutstam ergens in het hoge noorden waarbij iedereen in een setje leeft
dus een man leeft altijd met een vrouw
nou komt dat natuurlijk niet altijd uit (sommige jaren worden meer mannen geboren en andersom) dan worden jongens als meisje opgevoed of andersom tot dat het weer even aantallen zijn
dat werkt voor die samenleving al 100den misschien wel 1000den jaren
die mensen nemen dan gewoon een andere geslachtsidentiteit aan
oh en tnx
Dus in principe ben je afgewezen door die vriend van je en niet door haar? Wanneer zij geen zin in jou heeft, zou ik dat uit haar mond willen horen... Het is natuurlijk aan jou de keus of je het initiatief verder aan haar over laat of niet; zij heeft tot dusver enkel tegen jou gezegd dat ze er dit weekend geen tijd voor heeft.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:25 schreef Rettilpsemit het volgende:
[..]
Jep gevraagd om een date, maar had het blijkbaar vrij druk dit weekend. Geen punt, want ze is ook de laatste tijd erg druk geweest en nu waarschijnlijk nog wel. Dus ik had zoiets van"Ach, komt dan binnenkort wel een keer".
Kwam gisteravond te spraken bij een vriend van me dat ik afgelopen zaterdag de hele tijd met haar aan het lullen was enzo, en dat we het blijkbaar nogal goed konden vinden. Maar hij kent haar al langer en spreekt haar wat meer aangezien hij bij haar op school zit, en die wist dus leuk te melden dat ze sinds kort weer "iets" heeft.
Ze zal het dus wel niet zo "druk" hebben, maar gewoon druk zijn met een anderMaar goed, wie weet, alleen ga ik achter d'r aan als ze al iets heeft. Als ze toch nog zin heeft in een date hoop ik het van haar te horen.
Misschien zei ze niet meteen dat ze een vriend had omdat het pas sinds kort 'iets' is, om met de woorden van die vriend van jou te spreken. Misschien heeft ze nog amper zekerheid dat ze zichzelf zijn vriendin kan noemen en schreeuwt ze het daarom nog niet van de daken?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:25 schreef Rettilpsemit het volgende:
[..]
Jep gevraagd om een date, maar had het blijkbaar vrij druk dit weekend. Geen punt, want ze is ook de laatste tijd erg druk geweest en nu waarschijnlijk nog wel. Dus ik had zoiets van"Ach, komt dan binnenkort wel een keer".
Kwam gisteravond te spraken bij een vriend van me dat ik afgelopen zaterdag de hele tijd met haar aan het lullen was enzo, en dat we het blijkbaar nogal goed konden vinden. Maar hij kent haar al langer en spreekt haar wat meer aangezien hij bij haar op school zit, en die wist dus leuk te melden dat ze sinds kort weer "iets" heeft.
Ze zal het dus wel niet zo "druk" hebben, maar gewoon druk zijn met haar vriend. Waarom ze dat dan niet gewoon zegt, dat weet ik ook niet. Maar goed, ik zie het wel. Vindt het wel echt super jammer en baal er goed van. Maar ik ben niet van plan achter haar aan te gaan als ze al iets heeft. Tuurlijk alles kan kapot, maar ik mag haar dan ook weer te graag om te gaan klote in haar relatie en mogelijk iets om zeep te helpen.
Als het niet al te serieus nog is, kun je nog altijd een poging wagen toch?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:14 schreef Rettilpsemit het volgende:
GODVER!
Leuke meiden kennen nauwelijks een single poging. Sprak er laatst een studiegenoot over die wel veel succes heeft; die begint al te zaaien op het moment dat ze nog in een relatie zitten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als het niet al te serieus nog is, kun je nog altijd een poging wagen toch?
Niet helemaal netjes, maar ja.... "all is fair in love and war" zegt men wel.
Tja, je hebt mannen in alle soorten en maten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
mijn vriendje had nog nooit een vriendin gehad toen ik hem leerde kennen
ik heb de subtiele hints geprobeerd maar dat werd niets omdat hij blind daar voor is
hij kan niet flirten en als een meisje hem leuk vind kan ze naakt hier aan bellen en hij snapt het nog niet
dus toen heb ik hem gewoon gevraagd... ik ben geen mila kunis maar ik ben ook niet afzichtelijk dat het anders met mij nooit meer iets was geworden hoor
Een heel goede vriendin van me is nu een aantal jaar single
Dat vind ze jammer omdat veel mensen in haar omgeving een relatie hebben en ze wil dat ook
Ze is hardstikke lief, aantrekkelijk, hoog opgeleid
dus nu gaat ze op dates, via internet, speeddaten, blind dates...
Soms zit er wat tussen... nog vaker niet
Ze is nog steeds single en niet wanhopig en ze komt (dat weet ik zeker) vanzelf aan de man
maar omdat ze vanuit zichzelf op date gaat is ze niet de moeite? of zijn de mannen waarmee ze date niet de moeite?
Ik snap het niet hoor...
Ik en die vriendin van me lijken me alleen maar voorbeelden van een gezonde, geestelijk normale jonge vrouw
(ipv van die oppervlakkige types die zeker mooier zijn dan zij en ik maar ook een stuk zuurder waar het net over ging)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |