JIj hebt anders ook weinig moeite om je bod met ruim 10k te verhogenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:07 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ts heeft na 2,5 jaar eindelijk zijn huis verkocht.
Na ruim 2 maanden zoeken ,kijken bezichtigen,eindelijk een huis gevonden wat helemaal aan onze wensen voldoet.
Vraagprijs 219,500. ,nu exact 1 jaar te koop.
Zelfde huis van de buren is vorig jaar met groot dakkapel ( dus groter) verkocht voor 207.000
Wij deden gister een openingsbod van 194.000
Lijkt me niet een absurd start bedrag![]()
Kregen we vandaag antwoord dat we niet serieus genomen worden met dit bedrag,![]()
En dat ze pas in onderhandeling willen vanaf 2 ton.
Direct een eindbod gedaan van 205 , take it or leave it.![]()
Meer willen we er niet voor betalen.
Klacht mensen die krampachtig proberen hun kosten koper eruit te halen terwijl het een kut markt is
Subklacht
Haha je bent er wel ingetrapt. Geen ruggengraat!!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:07 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Kregen we vandaag antwoord dat we niet serieus genomen worden met dit bedrag,![]()
En dat ze pas in onderhandeling willen vanaf 2 ton.
Direct een eindbod gedaan van 205 , take it or leave it.![]()
Meer willen we er niet voor betalen.
idd, TS is zelf ook geen groot onderhandelaarquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:09 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
JIj hebt anders ook weinig moeite om je bod met ruim 10k te verhogen
Nee je had niks moeten doen en als het over 3 maanden nog steeds te koop staat 192k oid bieden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:13 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Maybe hebben jullie gelijk, en hadden we 201 kunnen bieden.
Maar kom je waarschijnlijk nog uit boven de 205.
Leg mij eens uit waarom je niet zou moeten profiteren van de huidige huizenmarkt als het kan?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Voor de mensen die voor een prikkie vooraan willen zitten is anders ook heel wat te zeggen.
-11% een prikkie noemenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Voor de mensen die voor een prikkie vooraan willen zitten is anders ook heel wat te zeggen.
quote:
Vind je? Als verkoper zou ik ook proberen de maximale prijs uit de woning te krijgen, onlangs nog hadden mijn buren hetzelfde "dilemma" en hebben uiteindelijk ook voor meer verkocht dan dat ze op het oog hadden. In mijn ogen alleen maar onderhandelingstechniek.quote:
Ik wel, maar ben het niet eens met de klachtquote:Hoewel weinig KLBers je zullen begrijpen omdat ze nog in de kelder van hun ouderlijk huis wonen
Stijging van 1,9% per jaar met de huidige vraagprijs.. Hebben ze de inflatie er nog niet uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:21 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ze hebben het zelf overigens in 2004 gekocht voor 192,500
Ze hebben de k.k. er nog niet eens uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:31 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Stijging van 1,9% per jaar met de huidige vraagprijs.. Hebben ze de inflatie er nog niet uit.
Dus?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:21 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Ze hebben het zelf overigens in 2004 gekocht voor 192,500
Dat maakt toch vrij weinig uit, DT?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Dat ze hun kk er niet uit hebben is natuurlijk niet mijn probleem.
Maybe zwart-wit van mijn kant.
True, we zijn gelijk 11 k gestegen,maar daar houd het ook op.
Even gemiddeld genomen. 200 - 220.
Kom je dus om en de nabij op de 210 uit.
Wij willen er niet meer van 205 voor betalen,alleen maken we dit direct kenbaar ipv over en weer te bieden.
Maar goed dit is Fok,dus ik had ook geen begrip verwacht
hahaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:33 schreef Stuurver het volgende:
[..]
Ja post het adres en dan zal de Fok knokploeg het waarde van het huis wel even helpen dalen
LOL! Dat was een epic topicreeksquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:40 schreef Deacon_Tigra het volgende:
En dan na het kopen, erop stampen en dan zeggen het is mijn huis einzzzz111
en een spelletje waarin je verdomd slecht bent als je 205K bied voor een kleiner huis dan waarin de buren wonen en dat 207K kostte vorig jaar, terwijl tussentijds de huizencrisis eigenlijk vrijwel overal de prijzen flink heeft doen dalen....quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:44 schreef Deacon_Tigra het volgende:
@gs op dat punt moet ik je idd gelijk geven.
Het is en blijft een gok/spel
Hey.... dat zou mijn aanpak geweest zijn, ik was begonnen met een bod van 150k (ik weet het.... dat is een beetje hoog vanuit mijn kant) gewoon om ze flink te stangenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:38 schreef Whuzz het volgende:
Je had natuurlijk ook kunnen zeggen: "Screw you stakkers! Er staan nog 240k andere huizen te koop, dus we zoeken wel even naar een verkoper die wél al keibang is van de crisis!!111one"
Voor of nadat je daar aan de appelgebak zat met een openhuizenroute?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hey.... dat zou mijn aanpak geweest zijn, ik was begonnen met een bod van 150k (ik weet het.... dat is een beetje hoog vanuit mijn kant) gewoon om ze flink te stangen
dat vind ik nou altijd zo n onzin, of je nu een huis koopt van 3 ton en elke maand 900 euro hypotheek neerlegt en over 30 jaar een huis vrij hebt, of het dan 1,2,3 of 4 ton in waarde is, die ton is dan van jou.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:49 schreef GSbrder het volgende:
Dit huis krijg je in ieder geval, als je bod geaccepteerd wordt, zonder aanpassingen, nooit meer voor een hogere prijs verkocht
Dat is ook een geruststelling, dat je huis geld kost, niet?
Je denkt alleen in termen van aflossing en niet in rente of polissen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:59 schreef Renaldo het volgende:
[..]
dat vind ik nou altijd zo n onzin, of je nu een huis koopt van 3 ton en elke maand 900 euro hypotheek neerlegt en over 30 jaar een huis vrij hebt, of het dan 1,2,3 of 4 ton in waarde is, die ton is dan van jou.
Je ken ook elke maand 800 euro naar een huisbaas overmaken en dan aan het eind van de rit 3 ton hebben weggegooid met 0,0 return on investment.
Erna natuurlijk... ik kon daarna niet eens meer een extra bakkie krijgenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:53 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Voor of nadat je daar aan de appelgebak zat met een openhuizenroute?
Over 30 jaar als al ons pensioen geld aan de Zuid Europese landen op is gegaan dan is het wel lekker als je geen woonlasten meer heb en het wat rustiger aan kan doen, dan maakt het niet uit of je huis 3x zoveel waard is of 3x zo weinig waard is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je denkt alleen in termen van aflossing en niet in rente of polissen?
In veel gevallen kán het voorkomen dat een huis geen goede investering is.
Voorbeeldje:
Huurhuis: 500 euro per maand
Koophuis: 900 euro per maand
Dan kan je beter huren als je huis niet in waarde gaat stijgen.
Dat maakt wel uit, naar gelang het type hypotheek dat je hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Over 30 jaar als al ons pensioen geld aan de Zuid Europese landen op is gegaan dan is het wel lekker als je geen woonlasten meer heb en het wat rustiger aan kan doen, dan maakt het niet uit of je huis 3x zoveel waard is of 3x zo weinig waard is.
Welnee.quote:Een huurder moet tegen die tijd 2500 euro neertikken voor een corperatie hok.
Ja want naast een aflossingsvrije hypotheek kan je niet sparenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit, naar gelang het type hypotheek dat je hebt.
Als je een aflossingsvrije hypotheek hebt, of voor 50-75%, dan heb je maar een marginale spaarpot indien het huis significant in waarde daalt, terwijl je woonlasten, met name voor de eerste jaren, vrij hoog waren. Tel daar nog de woekerpolisproblematiek bij op en het huizen kopen is niet altijd een feest.
[..]
Welnee.
Zet eens 30 jaar lang het verschil tussen huren en kopen weg op een rekening? Dat is best een leuk appeltje voor de dorst.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Over 30 jaar als al ons pensioen geld aan de Zuid Europese landen op is gegaan dan is het wel lekker als je geen woonlasten meer heb en het wat rustiger aan kan doen, dan maakt het niet uit of je huis 3x zoveel waard is of 3x zo weinig waard is.
Een huurder moet tegen die tijd 2500 euro neertikken voor een corperatie hok.
Shit vergeet ik de vrijheid van de scheefhuurder en de vrijheid van krom liggen voor de huur op je oude dagquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |