abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97537200
We zijn al een tijdje bezig om een ontwerp te maken voor onze tuin.

De opzet is een "ouderwetse" natuurlijke tuin met oude waaltjes, verhogingen, muurtjes en veel groen. Dit past het beste bij het huis (authentieke jaren '30 woning).

Ik heb dit ontwerp gemaakt (beetje provisorisch en niet 100% compleet, maar you'll get the point). De gebruikte stenen in het linker plaatje komen in de buurt van wat we willen. Beide plaatjes geven wel het patroon aan van het pad cq. terras. De terassen liggen wat hoger (20-25 cm) dan de rest van de tuin. Om het hoogteverschil op te vangen gaan we een muurtje metselen van waaltjes.

(klik voor vergroting)

We hebben overdag de zon vrijwel overal in de tuin (op de eerste meters bij het huis na) en 's avonds komt de zon van de westkant (duh :P), dus ligt de kant met de ligstoelen in de zon.

Als iemand nog leuke ideeën heeft of zaken ziet die ik totaal over het hoofd gezien heb, graag :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_97715511
Zit te snuffelen en kwam dit topic tegen, waar nog niemand op gereageerd heeft, jammer..

Mooi ontwerp, ziet er goed uit vind ik.
Zie op tekening dat je geen buxus plant naast het grind, vanuit praktisch oogpunt snap ik dat: overheen stappen, snoeiafval tussen grind.. Maar zou misschien wel mooier zijn. Bijplanten kan trouwens altijd ;)

Hou er met fruitbomen rekening mee dat ze zich niet allemaal zelf kunnen bestuiven. Dus als je maar 1 boom per soort plant, zorg dan dat die zichzelf kan bestuiven.

Verder ben ik nieuwsgierig of je het allemaal zelf wil gaan doen?
En heb je al enig idee wat voor planten je waar wil gaan plaatsen?
pi_98125943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 22:42 schreef Nirak het volgende:
Zit te snuffelen en kwam dit topic tegen, waar nog niemand op gereageerd heeft, jammer..

Mooi ontwerp, ziet er goed uit vind ik.
Zie op tekening dat je geen buxus plant naast het grind, vanuit praktisch oogpunt snap ik dat: overheen stappen, snoeiafval tussen grind.. Maar zou misschien wel mooier zijn. Bijplanten kan trouwens altijd ;)

Hou er met fruitbomen rekening mee dat ze zich niet allemaal zelf kunnen bestuiven. Dus als je maar 1 boom per soort plant, zorg dan dat die zichzelf kan bestuiven.

Verder ben ik nieuwsgierig of je het allemaal zelf wil gaan doen?
En heb je al enig idee wat voor planten je waar wil gaan plaatsen?
Heb jouw reactie ook gemist zie ik net....
Toch fijn dat er iemand reageert :P

Buxus naast het grind is niet handig, omdat de vuilnisbakken er staan. Die moeten af en toe via het pad richting de poort :)

Over het bestuiven hebben we nagedacht. Beide buren hebben fruitbomen in de tuin staan, dus dat komt wel goed. We denken er ook over om 1 of 2 compacte boompjes tegen de schutting te plaatsen.

We laten de bestrating leggen, de rest gaan we zelf doen. Vinden we beide leuk en zo kun je alles rustig doen en na elke fase de plannen evt. nog aanpassen.

De type platen weten nog niet precies, wel dat de kleuren wit en rose/paars moeten zijn. Liever geen regenboog van kleuren om het geheel rustig te houden.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_98126908
Nou, hou me op de hoogte ;)
Ben benieuwd naar de vorderingen :)
Schaduw of zon in de tuin? Misschien kan ik nog wat suggesties doen voor planten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')