abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97536568
Weet iemand hoeveel diepvriesruimte, gemeten in liters, je ongeveer nodig hebt om 20 kilo vlees op te slaan? Ik wil mijn vlees voortaan in grote hoeveelheden inslaan, maar ik weet niet of mijn vriezer groot genoeg is voor pakketten van 20 kilo.

Alvast bedankt!
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:18 #2
91830 MaximusTG
pi_97536755
nou, volgens mij, is de dichtheid van een dier en ook van een mens, ongeveer 1,01 kg/l. Dus dan deel je 20 door 1,01 en dat is natuurlijk bijna 20 liter. Mijn diepvrieslades zijn 42 bij 37 bij 17 cm. Dat is bijna 25 liter. En dat is een flinke bak, dus volgens mij is dat wel een goede schatting.
Een en ander is natuurlijk nog wel afhankelijk van de pakkingsdichtheid.
pi_97544996
Let ook op het vermogen van de vriezer. Kleine vriezers hebben vaak een invriescapaciteit van (veel) minder dan 20kg per 24 uur. Hoe sneller alles bevroren is hoe beter de kwaliteit van je vlees blijft.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:38:55 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97548478
wat technofreak zegt is idd belangrijk. Je wilt snel vriezen. Hoe sneller het vriest, hoe kleiner de kristallen. Dit komt de kwaliteit aanzienlijk ten goede. Mijn vriezer gaat op -28 en snelvriesstand als ik weet dat ik veel vlees ga invriezen. Hij bereikt dan wel -35.
Het is dan in een poep en een scheet bevroren.
Als je grote hoeveelheid vlees van een graad of 20 in je vriezer mikt en hij heeft onvoldoende vermogen, dan stijgt de temperatuur in de vriezer, simpelweg omdat je er meer warmte inbrengt dan hij zo snel kan koelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97550467
Bedankt iedereen! Het vlees wordt bevroren, of in ieder geval flink gekoeld, aangeleverd. Dus dat lijkt me geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')