In een winkel wat kaarten uitgezocht, bij de kassa kom ik erachter dat ik de pinpas van de rekening die ik het meest gebruik thuis heb laten liggen (gisteren bij de benzinepomp kennelijk in mijn broekzak gedaan ipv in mijn portemonnee).
Nou, geen probleem dacht ik... Ik loop naar het ING kantoor en haal daar geld op. Ik heb immers 2 id kaarten bij me en mijn betaalpas van een ing rekening waar geld op staat.
Helaas ging dat niet. Nee meneer, u kunt geen geld hier opnemen. U moet uw pincode weten. Ik aangeven dat ik hem niet meer weet. Krijg je reactie dat je naar huis moet. Maar dat is een uur heen en een uur terug rijden en ik heb maar 10 euro nodig... Nee meneer, dat kan niet. Vervolgens aangegeven dat ik een klacht ga indienen bij de klantenservice. Dat was reden om de kasmanager erbij te halen. Ook die vond dat ik geen geld mocht opnemen in verband met de veiligheid.
Veiligheid? Ik heb mijn eigen pinpas mee, heb een id kaart, heb mijn rijbewijs bij me. Ik wil 10 euro van mijn rekening opnemen, het is notebene mijn geld waar die mensen van betaald worden

Net nog met de klantenservice gebeld, krijg over 4 dagen een nieuwe pincode die ik in persoon moet ophalen tijdens werkdagen tussen 08:30 en 17:00 terwijl ik dan werk... zucht
En het is nu beleid dat je geen geld meer kan opnemen als je de pincode vergeten bent. En dat vinden ze service, ik begrijp toch wel dat het voor mijn eigen veiligheid is?
Sterf ING!
En nu uitzoeken welke bank nog wel deze service heeft....al ben ik bang dat service geen woord meer is dat het bankwezen bezigt.