Dat is vooral grappig, maar niet heel erg effectief. Oh ja, doe dan wel een beetje afwasmiddel in het water, dan zinken de vlooien er snel in. Anders willen ze nog wel eens door de oppervlaktespanning van het water weer kunnen ontsnappen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:31 schreef Spacemannn het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie! Heb zelf ook een truuk gehoord over een kaars in een kom waar de vlooien dan savonds inspringen... Heb jij daar zelf ook ervaring mee?
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, werkte totaal niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:31 schreef Spacemannn het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie! Heb zelf ook een truuk gehoord over een kaars in een kom waar de vlooien dan savonds inspringen... Heb jij daar zelf ook ervaring mee?
Er zijn omgevingssprays die eitjes en larven steriel maken, volgens mij. Of anders toch tenminste de vlooien zelf, dus dan wordt de cyclus gestopt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:31 schreef Piles het volgende:
Als het zo heftig is zou ik bijna professionele hulp inschakelen (plaagdierbestrijding)
Omgevingsspray is leuk voor een enkele vlo, zoals bij de meeste mensen het geval is. Stofzuigen neemt de vlooien wel weg, maar niet de oorzaak (eitjes, larven). En de (Nederlandse) omgevingsspray ook niet trouwens.
1. Goed stofzuigen (van onder tot boven, elk hoekje, gaatje, kiertje). De zak vervolgens direct weggooien.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, werkte totaal niet.
Ik denk dat je echt met het chemische geschut moet gaan werken. Wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen. Ik zou spuiten, paar uur weggaan en daarna heel goed ventileren. En stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen.
Toen het een dagje lekker warm weer was, of niet?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:35 schreef Spacemannn het volgende:
Ik had ook ergens gelezen dat vlooien niet van mensen kunnen leven en op een gegeven moment vanzelf weggaan maar dat is volgens mij niet het geval. Het is ook van het 1 op het andere moment erger geworden, dat ik het echt ging merken zeg maar.
Spray ook even goed de stofzuiger in vlak voor je hem uitzet...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:36 schreef Piles het volgende:
[..]
1. Goed stofzuigen (van onder tot boven, elk hoekje, gaatje, kiertje). De zak vervolgens direct weggooien.
Wat wou je dan doen met die knoflook? Zelf eten?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:44 schreef Spacemannn het volgende:
Dat ga ik inderdaad ook doen als het echt uit de hand loopt. Ik heb er sinds gister echt last van en wil het zelf eerst eens proberen. Voor zover ik weet zijn het geen mensen vlooien maar waarschijnlijk zijn er veel larven uitgekomen toen ik het huis had verwarmt dit weekend omdat het erg koud begon te worden. Heb het huis dan ook verhit in de woonkamer en slaapkamer. Vanmiddag maar even spuitbussen halen en mijn beddengoed verwisselen.
Heeft iemand ook ervaring met citronella en knoflook?
Had ook ergens gelezen dat ze hier ook niet van houden...
Ja onder andere, en het zou ook al helpen om een teentje knoflook neer te zetten. Dit had dan wel met katten en honden te maken maar het blijven vlooienquote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat wou je dan doen met die knoflook? Zelf eten?
Dan maar over op het grove geschut, is het ook nodig om alles te wassen? Ook wat ik nu schoon in de kast heb liggen? En eventuele kleding op de grond?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:57 schreef Redah het volgende:
Laat al die huis-tuin-en-keuken middeltjes achterwege, die werken echt niet.
Een vlooienplaag krijg je alleen weg door wat hierboven al genoemd staat: Zuigen, zuigen, zuigen, de zak weggooien (buiten je appartement!), en sprayen. Dat stinkt nogal, doe eventueel een mondkapje op en ga zelf uit je appartement. En dan ontluchten.
Misschien dat die oma-tructjes werken voor 1 vlo, maar niet voor een plaag.
Ja idd, maar ze schijnen van mensenbloed hun cyclus niet af kunnen maken dus het is hopelijk maar 1 partij eitjes die uit zijn gekomen...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb bij vlooienplagen eigenlijk nooit kleding gewassen. Beddengoed wel even op 60 graden en als je huisdieren hebt vooral ook de kleedjes waar ze op slapen. Maar je hebt geen huisdier, dus dat gaat niet op.
Overigens is het volgens mij net iets lastiger als er geen huisdier meer is. Gewoonlijk behandel je die ook en dat lost ook deels het probleem op, omdat die vlooien door de hond/kat te bijten het gif binnenkrijgen.
Het lullige is dat ik in Nederland een kat thuis heb en nooit last heb gehand van vlooien. En nu ik hier ben last krijg door iemand anders zijn huisdier, maarja wat doe je eraan...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:05 schreef Hydrogeny het volgende:
Doe een vlooienbandje om je enkel? Dan heb je in ieder geval zelf geen last totdat ze weg zijn.
Liever nietquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:16 schreef Zuigstengel het volgende:
Vaak goed stofzuigen en een stuk vlooienband in de stofzak doen. En spuit je vloerbedekking goed in. Huismiddeltjes helpen niet in voldoende mate.
Een ei kan wel een jaar overleven zonder bloed. Dus spuiten met een middel wat ook de larven doodt. In Nederland is een goed middel Exil omgevingsspray. Daarmee ben ik er uiteindelijk vanaf gekomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:36 schreef Piles het volgende:
[..]
1. Goed stofzuigen (van onder tot boven, elk hoekje, gaatje, kiertje). De zak vervolgens direct weggooien.
2. Omgevingsspray toepassen (vooral donkere hoekjes/kieren).
3. Uurtje alles dichthouden en zelf weggaan.
4. 2 uur luchten
5. 3 dagen niet stofzuigen (werkzame stof niet weghalen)
6. Na 10-14 dagen herhalen (tijd van eitje tot larve/vlo)
Weet niet wat voor vloerbedekking je hebt, maar niet teveel met water schoonmaken (water & warmte = vlooien).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |