Uiteraard, alleen kunnen jij en ik geen oordeel vellen over wie er wel of niet echt in de shit zitten (en dus terecht aanspraak maken op een uitkering), maar we hebben er wel allemaal ons oordeel over, de ene wat genuanceerder of bevooroordeelder dan de ander.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wat ik constant al zeg. DIE moeten een schop onder hun hol hebben. Dat zijn de mensen die zonder sociaal vangnet ineens prima blijken te kunnen vliegen, omdat het dan echt moet moet moet. Over die mensen heb ik het.
Niet over de groep die echt in de shit zit.
Magnetronkoffie, relaxx, Coolguy chargeert een beetje omdat je nogal aangevallen reageert. Ookal ben je het niet met hem eens je hoeft je nog niet persoonlijk aangevallen te voelen toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Denk je dan echt dat iemand die in 't ziekenhuis ligt met een gebroken been "met fluwelen handschoentjes" behandelt moet worden? Ook al is je been gebroken, je wilt toch dat mensen gewoon nor-maal met je omgaan, of niet soms?
Maar iemand met psychische problemen moet je ook normaal behandelen. Die fluwelen handschoentjes zijn de zoveelste uiting van jou dat je neer kijkt op mensen die psychische problemen hebben.
Gewoon negeren. Iemand zonder verstand en inzicht voegt niets toe.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Magnetronkoffie, relaxx, Coolguy chargeert een beetje omdat je nogal aangevallen reageert. Ookal ben je het niet met hem eens je hoeft je nog niet persoonlijk aangevallen te voelen toch?
Nee, ik beweer dat er een groep mensen is die een Wajong uitkering krijgen, en dat wel lekker makkelijk vinden, zich dat laten welgevallen, en helemaal niet zo heel per se willen werken omdat het gewoon geld krijgen veel makkelijker is dan daar arbeid voor de verrichten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waarom ik vandaag thuis ben gebleven jonge...je denkt dat je het weet, want volgens jou zijn alle wajongers met vrije tijd bezig hun tijd te verspillen die ze beter hadden kunnen gebruiken om aan zichzelf te werken om zodoende weer aan de slag te kunnen komen.
Oh je wil het op die manier doen? Prima.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Gewoon negeren. Iemand zonder verstand en inzicht voegt niets toe.
Ja, dat is 1 reden waarom ik dat doe, en de 2e reden is omdat als je chargeert, je extremen kunt gebruiken. Niet omdat die extremen vaak voorkomen, maar omdat je, als je iets in het extreme trekt, het vaak voor de lezer duidelijk is wat bedoeld wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Magnetronkoffie, relaxx, Coolguy chargeert een beetje omdat je nogal aangevallen reageert. Ookal ben je het niet met hem eens je hoeft je nog niet persoonlijk aangevallen te voelen toch?
Het is een groepJE een groepjequote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, ik beweer dat er een groep mensen is die een Wajong uitkering krijgen, en dat wel lekker makkelijk vinden, zich dat laten welgevallen, en helemaal niet zo heel per se willen werken omdat het gewoon geld krijgen veel makkelijker is dan daar arbeid voor de verrichten.
Niet dus, dit is weer van die onzin waar je in gelooft. Je denkt dus echt dat als iemand die meerdere malen is afgewezen dus maar gaat zitten vangen? Hiermee sluit je meteen alle wajongers uit die dus niet opgevenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
En in die gevallen dat dat niet zo is, dan zal de afgewezen Wajonger dat toch roepen, want immers, het is makkelijker om de verantwoordelijkheid af te schuiven in plaats van te kijken wat dan eventueel wel de reden kan zijn van afwijzing.
En die wajongers bestaan alleen maar in je hoofd, er zijn maar heel weinig die zo denken zoals jij "denkt" dat ze denkenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
Op het moment dat je bij een afwijzing altijd direct gaat roepen dat het oneerlijk is omdat het DUS aan de wajong uitkering ligt, dan ga je nooit ergens komen, want je gaat nooit kijken naar wat nog meer de reden kan zijn
Jouw extremen zijn inderdaad extremen, maar jij doet het af alsof die extremiteiten de gewoonte zijn, en dat is dus niet het gevalquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is 1 reden waarom ik dat doe, en de 2e reden is omdat als je chargeert, je extremen kunt gebruiken. Niet omdat die extremen vaak voorkomen, maar omdat je, als je iets in het extreme trekt, het vaak voor de lezer duidelijk is wat bedoeld wordt.
[/quote]quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Niet dus, dit is weer van die onzin waar je in gelooft. Je denkt dus echt dat als iemand die meerdere malen is afgewezen dus maar gaat zitten vangen? Hiermee sluit je meteen alle wajongers uit die dus niet opgeven
Nee, ik leg verdomme net uit waarom ik extremen gebruikquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jouw extremen zijn inderdaad extremen, maar jij doet het af alsof die extremiteiten de gewoonte zijn, en dat is dus niet het geval
Ik heb netjes verwezen naar de bronnen en wetgeving waar ik mijn informatie vandaan heb. Daarnaast beredeneer ik gewoon aan de hand van die lijnen wat de gevolgen mogelijk kunnen zijn van hetgeen daarin vermeld staat. Jij daarentegen zie ik met vrij weinig tot geen daadwerkelijk bronmateriaal komen. Verder dan wat losse frasen zoals:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh je wil het op die manier doen? Prima.
Een werkloze wajong-uitkeringstrekker voegt in ieder geval helemaal niks toe. Werken is er niet bij maar wel vooral klagen. Voor iemand zonder verstand en inzicht heb ik het toch behoorlijk goed voor elkaar. Nu jullie nog.
Zie je nou hoe makkelijk dat is? Ik probeer inhoudelijk te discussieren. Dat ik een mening heb die niet met die van jullie strookt lijkt me geen probleem, maar jullie staan direct op de achterste pootjes.
Een vermelding naar statistische gegevens zou in ieder geval je argument staven of onderbouwen en er meer van maken dan een holle frase.quote:Nee, ik beweer dat er een groep mensen is die een Wajong uitkering krijgen, en dat wel lekker makkelijk vinden, zich dat laten welgevallen, en helemaal niet zo heel per se willen werken omdat het gewoon geld krijgen veel makkelijker is dan daar arbeid voor de verrichten.
En jij laat je ook wel erg kennen zeg. Is dit ook een poging om te chargeren of is het simpel het kwetsen van mensen die zich toch al gekwetst voelen, want ik heb ook gelezen dat een enkeling zich door dergelijke uitlatingen gekwetst voelt. Als je niets zinnig kan bijdragen of wil bijdragen blijf dan gewoon weg.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:37 schreef CoolGuy het volgende:
Een werkloze wajong-uitkeringstrekker voegt in ieder geval helemaal niks toe. Werken is er niet bij maar wel vooral klagen. Voor iemand zonder verstand en inzicht heb ik het toch behoorlijk goed voor elkaar. Nu jullie nog.
Dat is een poging om net zo belachelijk over te komen als jij met die ene oneliner. Dat snap je wel. Daarom laat je een belangrijk zinnetje, die aantoont waarom ik dat stuk in die post plaats ook weg.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
En jij laat je ook wel erg kennen zeg. Is dit ook een poging om te chargeren of is het simpel het kwetsen van mensen die zich toch al gekwetst voelen, want ik heb ook gelezen dat een enkeling zich door dergelijke uitlatingen gekwetst voelt. Als je niets zinnig kan bijdragen of wil bijdragen blijf dan gewoon weg.
Scherp, maar zonder inhoud en met de nauwkeurigheid van een kruisraket op een blikje erwtensoep.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:51 schreef CoolGuy het volgende:
Ik weet heel goed dat ik mijn posts scherp formuleer, en dat is niet zonder reden.
Klopt helemaal!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:54 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik snap wel wat CoolGuy bedoelt eigenlijk. En in principe zijn we het daar ook allemaal mee eens, de mensen die het voor de echte Wajongers verpesten, die liever lui dan moe zijn, die moeten inderdaad een schop onder hun hol, en dan wil ik ze dat met mijn krakkemikkige lijf nog wel geven ook.
Ik ben het ook eens met De_Kardinaal dat dit soort uitspraken - over een groep Wajongers die opgeeft / liever geld aanpakt dan wat doet - beter overkomen wanneer er duidelijke bronnen bestaan, maar helaas is het zo dat dit vaak een mening is die betrekking heeft op ervaringen, hetzij persoonlijk of in de media, en aangezien iedere mens geneigd is om negatieve dingen te onthouden blijft dit nou eenmaal makkelijker in het hoofd.
Zolang we het er allemaal maar over eens zijn dat er zeker mensen zijn die met reden in de Wajong zitten is er weinig aan de hand. Ja, er zullen altijd zeikerds zijn die vinden dat Wajongers waardeloos zijn en dat hun leven mensonterend is. Blabla. Big deal. Het gaat erom dat je zélf weet waarom je wel of niet in de Wajong zit en dat je jezelf in de spiegel aan kan kijken en weet dat je alles doet om je leven (met of zonder mogelijk werk in de toekomst) zo goed mogelijk te leven. En dat wil heus niet zeggen dat je niet een kut dag mag hebben, maar ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat je probeert om mee te draaien in een maatschappij. Is het niet met werk, dan evt vrijwilligerswerk of gewoon eens een ander een plezier doen.
Dat is prima dat jij dat vindquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Scherp, maar zonder inhoud en met de nauwkeurigheid van een kruisraket op een blikje erwtensoep.
Oh dat klopt helemaal ?! Dus als Mama_Mia heel goed weergeeft wat ik bedoel, en dat zij het daarmee eens is, en 'wij het daar eigenlijk allemaal mee eens zijn' dan klopt dat helemaal, maar aangezien ik met scherpere bewoordingen datzelfde zeg, dan ben je het daar niet mee eens? Wat is 't nou?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt helemaal!
Ik ben niet voor niets in de wajong terechtgekomen, dat is een proces van jaren geweest. En geprobeert heb ik 't. School afgemaakt, 2 studies geprobeert en bijbaantjes als bijvoorbeeld vakkenvuller. Toen dat niet meer ging, vrijwilligerswerk, soms wel 4 vrijwilligers baantjes tegelijkertijd.
Aan m'n inzet heeft 't nooit gelegen, maar aan m'n eigen limieten wel, en dat begin ik eigenlijk pas sinds de laatste jaren te leren, maar 't gaat zooooo laaaangzaaaam.
Dus wat voegen de posts van hem dan nog toe? Niets, want hij zegt waar iedereen het in principe eens mee is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:54 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik snap wel wat CoolGuy bedoelt eigenlijk. En in principe zijn we het daar ook allemaal mee eens, de mensen die het voor de echte Wajongers verpesten, die liever lui dan moe zijn, die moeten inderdaad een schop onder hun hol, en dan wil ik ze dat met mijn krakkemikkige lijf nog wel geven ook.
Dat stoort mij dus ook. Als men het heeft over regelgeving en de impact ervan op zowel maatschappij als individu dan voldoet men niet als men maar louter wat roept zonder deze te voorzien van enige bronnen. Zonder een duidelijke kosten/baten-analyse, argumentatie voor of tegen bepaalde wetgeving et cetera is niemand geholpen met wat 'scherpe uitspraken'.quote:Ik ben het ook eens met De_Kardinaal dat dit soort uitspraken - over een groep Wajongers die opgeeft / liever geld aanpakt dan wat doet - beter overkomen wanneer er duidelijke bronnen bestaan, maar helaas is het zo dat dit vaak een mening is die betrekking heeft op ervaringen, hetzij persoonlijk of in de media, en aangezien iedere mens geneigd is om negatieve dingen te onthouden blijft dit nou eenmaal makkelijker in het hoofd.
Wat 't is. Je zegt helemaal niet het zelfdequote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat klopt helemaal ?! Dus als Mama_Mia heel goed weergeeft wat ik bedoel, en dat zij het daarmee eens is, en 'wij het daar eigenlijk allemaal mee eens zijn' dan klopt dat helemaal, maar aangezien ik met scherpere bewoordingen datzelfde zeg, dan ben je het daar niet mee eens? Wat is 't nou?
Ja graag gedaan hoorquote:
Ow, nou dat worden korte topics dan. Als je alle posts weg laat van mensen die iets zeggen waar iedereen het mee eens is dan wordt Fok een stuk minder interessantquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus wat voegen de posts van hem dan nog toe? Niets, want hij zegt waar iedereen het in principe eens mee is.
[..]
Dat stoort mij dus ook. Als men het heeft over regelgeving en de impact ervan op zowel maatschappij als individu dan voldoet men niet als men maar louter wat roept zonder deze te voorzien van enige bronnen. Zonder een duidelijke kosten/baten-analyse, argumentatie voor of tegen bepaalde wetgeving et cetera is niemand geholpen met wat 'scherpe uitspraken'.
Het voegt in zoverre wat toe dat iedereen (bij gebrek aan Scorpiequote:Op woensdag 1 juni 2011 00:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus wat voegen de posts van hem dan nog toe? Niets, want hij zegt waar iedereen het in principe eens mee is.
[..]
Dat stoort mij dus ook. Als men het heeft over regelgeving en de impact ervan op zowel maatschappij als individu dan voldoet men niet als men maar louter wat roept zonder deze te voorzien van enige bronnen. Zonder een duidelijke kosten/baten-analyse, argumentatie voor of tegen bepaalde wetgeving et cetera is niemand geholpen met wat 'scherpe uitspraken'.
Say what?quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat 't is. Je zegt helemaal niet het zelfde
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:54 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik snap wel wat CoolGuy bedoelt eigenlijk. En in principe zijn we het daar ook allemaal mee eens, de mensen die het voor de echte Wajongers verpesten, die liever lui dan moe zijn, die moeten inderdaad een schop onder hun hol
Zit jij in de wajong?quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Het voegt in zoverre wat toe dat iedereen (bij gebrek aan Scorpie) over hem heenvalt, terwijl hij het niet zo bedoelt als dat sommigen het opvatten. Tenminste, zo vat ik het op
Dank je. Nee iedereen valt daar overheen omdat iedereen zich ontzettend aangesproken voelt, terwijl ik het maar over een heel klein deel heb van een grote groep, waarbij dat kleine deel het voor de grote groep verpest.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Het voegt in zoverre wat toe dat iedereen (bij gebrek aan Scorpie) over hem heenvalt, terwijl hij het niet zo bedoelt als dat sommigen het opvatten. Tenminste, zo vat ik het op
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dank je. Nee iedereen valt daar overheen omdat iedereen zich ontzettend aangesproken voelt, terwijl ik het maar over een heel klein deel heb van een grote groep, waarbij dat kleine deel het voor de grote groep verpest.
Dat ligt dan geheel aan zijn 'scherpe formulering' mijns inzien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:04 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dat bedoel ikmaar mensen zien dat niet en denken dat jij het over alle Wajongers hebt
Hey Kardinaal. Als je het hebt over dingen die niets toevoegen en die kwetsend bedoeld zouden kunnen zijn, moet je op deze posts dan ook niet de topic politie uithangen?quote:
Kwam ook een beetje door zijn manier van uitdrukken hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:04 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dat bedoel ikmaar mensen zien dat niet en denken dat jij het over alle Wajongers hebt
Wat lul je nou.. is helemaal niet kwetsend bedoeld, ga wat zinnigs doen johquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hey Kardinaal. Als je het hebt over dingen die niets toevoegen en die kwetsend bedoeld zouden kunnen zijn, moet je op deze posts dan ook niet de topic politie uithangen?
Ik vind het eigenlijk totaal niet kutquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef Mpj het volgende:
[..]
Haha. Kut voor je, meen ik ook. Ga/wil je ooit wel weer werken dan?
Ja, of je leest gewoon mn posts goed en ziet dan dat ik daar al een aantal keren in aangeef dat ik het over een kleine groep heb, en niet over iedereen, en dat er heus Wajongers zijn die alle recht hebben op een uitkering.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat ligt dan geheel aan zijn 'scherpe formulering' mijns inzien.
Mooi voor je dan.. maar heb je wel enige diploma's of zo dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:07 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk totaal niet kuthet is fijn dat de Wajong er is. En of ik ga werken weet ik nog niet. Ik wil graag, zolang er iets te vinden is wat past.
Ik heb net gisteren mijn scriptie ingeleverd, waardoor ik begin juli mijn masterdiploma mag ophalenquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:07 schreef Mpj het volgende:
[..]
Mooi voor je dan.. maar heb je wel enige diploma's of zo dan?
Heb jij wajong?quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:06 schreef Mpj het volgende:
[..]
Wat lul je nou.. is helemaal niet kwetsend bedoeld, ga wat zinnigs doen joh
Nee. Zoals je al eerder zei dat het niet aan mij is om te beslissen wie hier mag posten of niet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hey Kardinaal. Als je het hebt over dingen die niets toevoegen en die kwetsend bedoeld zouden kunnen zijn, moet je op deze posts dan ook niet de topic politie uithangen?
Dan is dat een nieuw onderwerp vermoed ik. Het gaat dan niet langer meer over voornamelijk de wajong.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kwam ook een beetje door zijn manier van uitdrukken hoor.
Al zouden we volgens mij nog heel lang kunnen doordiscussiëren over welke psychische problemen nu wel of geen welvaartsziekten zijn en waarmee je wel of niet zou moeten kunnen werken.
Tsss. Goed man. Je moet wel werken, anders geef je je diploma maar aan mij.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:08 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik heb net gisteren mijn scriptie ingeleverd, waardoor ik begin juli mijn masterdiploma mag ophalen
Stoerquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:08 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik heb net gisteren mijn scriptie ingeleverd, waardoor ik begin juli mijn masterdiploma mag ophalen
Nee maar ja, je zou natuurlijk consequent kunnen zijn en dan ook met gelijke maten meten, maar dat doe je liever niet blijkbaar.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee. Zoals je al eerder zei dat het niet aan mij is om te beslissen wie hier mag posten of niet.
[..]
Dan is dat een nieuw onderwerp vermoed ik. Het gaat dan niet langer meer over voornamelijk de wajong.
Waarom, kan jij er niet voor werken danquote:Op woensdag 1 juni 2011 00:08 schreef Mpj het volgende:
[..]
Tsss. Goed man. Je moet wel werken, anders geef je je diploma maar aan mij.
Dankjequote:
Hm dat is ook stoer, maar dat ligt totaal uit mijn expertise-veld, dus dan kan ik daarin niets betekenen voor je.quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:10 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Waarom, kan jij er niet voor werken dan
[..]
Dankjeik studeerde Orthopedagogiek aan de RUN
Ik ben liever lui dan moe, eerlijk is eerlijk..quote:Op woensdag 1 juni 2011 00:10 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Waarom, kan jij er niet voor werken dan
[..]
Dankjeik studeerde Orthopedagogiek aan de RUN
Ik ben altijd moequote:Op woensdag 1 juni 2011 00:11 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik ben liever lui dan moe, eerlijk is eerlijk..Nee, ben nu bezig met het afstuderen van mijn HBO opleiding en wil graag verder op de uni. Maar goed, eerst effe afwachten allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |