Ik weet niet zeker of ik precies de juiste lijn volg. Mid-discussie om verheldering vragen is misschien slechte timing. Maar op het moment zie ik door de bomen het bos even niet meer.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nadat je eerst maar wat aannames deed. Verkeerde volgorde lijkt me zo.
Ja, omdat je zelf vergeten bent het erbij te halen, want dit:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zeg ik, begrijpend lezen blijft lastig. Ik zeg nergens iets over keuring, dat haal jij er weer bij.
is dus gewoon onmogelijk. Je kunt je er niet 15 jaar achter elkaar onderuit blijven lullen...want daar zijn dus die keuringen voor!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind dat iemand die zoiets heeft meegemaakt niet automatisch is uitgeloot voor werk nee. Is dat zo raar? Je kan niet blijven teren op een depressie of psychose van 1, 5, 10 of 15 jaar geleden om maar niet aan de slag te hoeven gaan. Dat je tijdens je depressie waarin je niets liever wilt dan van het dak springen niet kan werken is evident, en dat bedoel ik dan ook met ziek zijn. Maar ziek zijn is wat anders dan 'geestelijk niet in staat zijn om te werken'.
Dat mag je vindenquote:
maar dat jij de jouwe niet op orde hebt wel, want terwijl ik dit verder interessante topic zit te lezen, moet ik eerst door jouw zooi heen waarin je jezelf bijvoorbeeld tegenspreektquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:18 schreef Scorpie het volgende:Dat jij je feiten niet op orde hebt is niet mijn probleem.
Eigenlijk komt het er op neer dat er mensen zijn die de oneindige overtuiging hebben dat mensen die ziek thuis zitten altijd thuis zitten omdat ze niet willen, niet omdat ze niet kunnenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef AcidFay het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of ik precies de juiste lijn volg. Mid-discussie om verheldering vragen is misschien slechte timing. Maar op het moment zie ik door de bomen het bos even niet meer.
Dat is heel lastig, juist omdat vele wajongers emotioneel dus niet stabiel zijn. Zijn ze wel stabiel en al langer, gaan ze dus de wajong weer uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:31 schreef Mpj het volgende:
Maar, de grote vraag; wie wil zulke droeftoeters, gestoorden, autisten en aso's vrijwillig aan 't werk hebben? Ik denk dat veel werkgevers daar geen behoefte aan hebben (misschien een paar).
Nee. Er zitten genoeg mensen thuis die niet kunnen, maar die mensen die echt niks kunnen staan ook niet 2x per week in een kroeg te tanken, en kunnen niet allerlei vrije tijds dingen doen of wat dan ook.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Eigenlijk komt het er op neer dat er mensen zijn die de oneindige overtuiging hebben dat mensen die ziek thuis zitten altijd thuis zitten omdat ze niet willen, niet omdat ze niet kunnen
Kijk, jij koppelt een uitspraak aan iets wat uitsluitend negatief if.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Er zitten genoeg mensen thuis die niet kunnen, maar die mensen die echt niks kunnen staan ook niet 2x per week in een kroeg te tanken, en kunnen niet allerlei vrije tijds dingen doen of wat dan ook.
Maar hier lijkt het zo te zijn dat je van die wajong uitkering 2x naar de kroeg kunt en ook nog af en toe kunt uit eten, van geld waar je niks voor hebt hoeven doen, alleen maar niet hoeven werken, en precies dat, werken, dat is dan ineens lastig.
Hoezo twee keer per week in de kroeg tanken? Dat red je niet met de wajong. Een percentage kan wel vrijetijdsactiviteiten ondernemen. Ik snap niet waarom je niet iets leuks zou kunnen dan als je geestelijk beperkt bent waarbij wel conflicten optreden tijdens betaald werk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Er zitten genoeg mensen thuis die niet kunnen, maar die mensen die echt niks kunnen staan ook niet 2x per week in een kroeg te tanken, en kunnen niet allerlei vrije tijds dingen doen of wat dan ook.
Maar hier lijkt het zo te zijn dat je van die wajong uitkering 2x naar de kroeg kunt en ook nog af en toe kunt uit eten, van geld waar je niks voor hebt hoeven doen, alleen maar niet hoeven werken, en precies dat, werken, dat is dan ineens lastig.
Juist wel. Die keuringen waar jij nu zo trots mee komt zijn niks anders dan periodieke keuringen die weinig tot niks voorstellen. Been there, done that, binnen 10 minuten stonden we weer buiten. Of dacht je werkelijk dat keuringsartsen meer tijd voor je hadden? Als je gewoon je labeltje goed uitmelkt kan je gerust een jaar of 10 in de WAJONG blijven hangen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, omdat je zelf vergeten bent het erbij te halen, want dit:
[..]
is dus gewoon onmogelijk. Je kunt je er niet 15 jaar achter elkaar onderuit blijven lullen...want daar zijn dus die keuringen voor!!
M.a.w., je wordt niet uitgeloot voor werk, en staat toch echt duidelijk dat jij dat vindt, maar wat jij vindt is gewoon nergens op gebaseerd, want het kan niet gebeuren (door die keuringen dus)
Tuurlijk mag je dat vinden. Ga je nog even het verschil uitzoeken tussen crisisopvang en gesloten inrichting, nu we het over tegenspreken en zooi hebben?quote:maar dat jij de jouwe niet op orde hebt wel, want terwijl ik dit verder interessante topic zit te lezen, moet ik eerst door jouw zooi heen waarin je jezelf bijvoorbeeld tegenspreekt
Klopt, dat is gewoon onmogelijk, maar er zijn nou eenmaal van die klagers die denken dat we met een beetje somber gevoel naar de dokter gaan en ons vervolgens een homerun wajong levenslang makkie handjecontantje lekker van hun belastinggeld zitten te parasiteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef AcidFay het volgende:
Hoezo twee keer per week in de kroeg tanken? Dat red je niet met de wajong.
Omdat die mensen die wel dat soort dingen allemaal doen ook de eerste mensen zullen zijn die ineens wel blijken te kunnen werken als het 'moet' (lees: als de wajong afgeschaft zou worden bv).quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, jij koppelt een uitspraak aan iets wat uitsluitend negatief if.
Het onderstreepte heeft niks te maken met het niet onderstreepte gedeelte, wat jij doet draagt alleen maar bij aan negatieve beeldvorming.
Ik bedoel, waarom zou iemand die in de wajong zit en 2x per jaar naar de kroeg en 1x per jaar uit eten kan INEENS vinden dat werken inene wel errug lastig is?
Want hij had het nieteens over 2x per week, dat maak jij ervan
Dan moet je je pijlen gaan richten op de keurders, niet op de wajongersquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:40 schreef Scorpie het volgende:
Juist wel. Die keuringen waar jij nu zo trots mee komt zijn niks anders dan periodieke keuringen die weinig tot niks voorstellen. Been there, done that, binnen 10 minuten stonden we weer buiten. Of dacht je werkelijk dat keuringsartsen meer tijd voor je hadden? Als je gewoon je labeltje goed uitmelkt kan je gerust een jaar of 10 in de WAJONG blijven hangen.
Jij ziet niet de tegenspraak tussen reguliere huishoudelijke activiteiten die gedaan moeten worden die iemand prima kan volbrengen en soortgelijke regulliere activiteiten die gedaan moeten worden voor salaris die men opeens niet kan volbrengen? Ik zie op zijn minst een aantal opmerkelijke kanttekeningen hierbij.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef AcidFay het volgende:
[..]
Hoezo twee keer per week in de kroeg tanken? Dat red je niet met de wajong. Een percentage kan wel vrijetijdsactiviteiten ondernemen. Ik snap niet waarom je niet iets leuks zou kunnen dan als je geestelijk beperkt bent waarbij wel conflicten optreden tijdens betaald werk.
Ik richt mijn pijlen op het hele WAJONG stelsel, niet op de fraudeurs en uitvreters maar ook op de bedenkers en uitvoerders. Het mag van mij grondig anders.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan moet je je pijlen gaan richten op de keurders, niet op de wajongers
Ga jij eerst maar eens het verschil tussen niet willen en niet kunnen opzoeken in plaats van mijn schrijftaal over te nemenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:40 schreef Scorpie het volgende:Tuurlijk mag je dat vinden. Ga je nog even het verschil uitzoeken tussen crisisopvang en gesloten inrichting, nu we het over tegenspreken en zooi hebben?
Dus ook op diegenen in de wajong die niks te verwijten valt? Typisch...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:44 schreef Scorpie het volgende:
Ik richt mijn pijlen op het hele WAJONG stelsel.
Dit dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij ziet niet de tegenspraak tussen reguliere huishoudelijke activiteiten die gedaan moeten worden die iemand prima kan volbrengen en soortgelijke regulliere activiteiten die gedaan moeten worden voor salaris die men opeens niet kan volbrengen? Ik zie op zijn minst een aantal opmerkelijke kanttekeningen hierbij.
Wat ben jij voor een sul? De opmerking was dat hij zich richt op de hele WAJONG en dat dat grondig anders mag. Daarmee is niet gezegd dat diegenen die niks te verwijten valt daar de dupe van worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus ook op diegenen in de wajong die niks te verwijten valt? Typisch...
Als je het huishouden niet stabiel kan houden wordt je niet opeens ontslagen door je huis. Als je je werk een week niet bij kan houden en dat regelmatig wordt je wel ontslagen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit dus.
Want blijkbaar 'moeten er wel boodschappen gedaan worden' en blijkbaar 'moet de hond toch worden uitgelaten'. Dus als er iets 'moet' dan kan het ineens, maar als dat 'moet' in de vorm van betaalde arbeid dan is er ineens een probleem?
Dat vind ik een frappant.
damn zeg, ik quote je vorige reactie op mij niet maar hoe kortzichtig ben je als je niet snapt dat werk, oftewel een arbeidsovereenkomst met verwachtingen en verplichtingen voor beide partijen significant anders is dan vrijwillig boodschappen doen, de hond uitlaten en een keer naar de kroeg. overigens vind ik dat je iedere keer jouw wajongervaringen en dat je er geen gebruik meer van maakt erbij sleept echt niet relevant. in jouw redenering zouden ze je moeten straffen dat je hem ontvangen hebt want je kunt alles alleen wellicht niet zo snel als een ander. die borstklopperij dat je nu wel werkt vind ik dan ook in jouw situatie niet meer dan misplaatst.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In het vorige topic zei scorpie o.a. dit:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een sul? De opmerking was dat hij zich richt op de hele WAJONG en dat dat grondig anders mag. Daarmee is niet gezegd dat diegenen die niks te verwijten valt daar de dupe van worden.
Als je het de WAJONG opnieuw op zet kun je dat ook zo doen dat degenen die niks te verwijten valt alsnog een uitkering krijgen. Daar is niks mis mee en dat is wat Scorpie ook zegt. Wat je nu doet is gewoon spijkers op laag water zoeken.
en dit:quote:fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is
Hier richt hij z'n pijlen toch echt duidelijk niet op het hele wajong stelsel, maar op de wajonger zelfquote:waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.
Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijn
Owja, als je een stoornis hebt mag je alleen maar op de bank zitten en in de verte staren. De wajongers die dit niet doen zitten de hele dag met hun laptop in de kroeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:00 schreef Mpj het volgende:
Hahahahahahaha.
Ik vind; iedereen moet welken voor zijn/haar geld mits je een ernstige ziekte hebt dat je niet anders meer kan. Maar is het nou echt zo; werkende burgers betalen voor de uitkeringen van andere burgers? Ik snap niet dat die mensen zich dan niet schuldig en nutteloos voelen.
Sowieso, niet werken maar wel de hele dag online en in de kroeg hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |