abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97532963
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1491 - Nou, dat duurt wel lang, XM...

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_97532971
*O*
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:20:35 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533024
Leuk MarMar! :Y.

Wat ik me dan wel afvraag: zijn de voorzieningen voor minder-validen daar vergelijkbaar met hier?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:21:25 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533052
En ik ga ook emigreren. Wel pas over 40 jaar ofzo, als ik met pensioen ga, maar toch :'). Naar Frankrijk, Spanje of Italië, dat moet nog duidelijk worden. En dan eerst nog even de taal leren en zulks :7.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:21:53 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97533064
Ik zou wel naar Zweden willen O+. Maar dat is lijftechnisch niet zo handig ben ik bang ;(.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97533082
Niet echt, maar ik heb daar minder nodig.. warmte doet wonderen.

Dat is onder andere een grote motivatie om daarheen te gaan.

En we willen een woonruimte zonder trap, dat sowieso ;)
pi_97533137
Taal leren, working on it! eerste mailverkeer in het Italiaans is iig al goed gelukt ;)
Het is normaal om in italie/spanje etc. voor een maand of een paar maanden een gemeubileerde flat te huren, dus dat ben ik al aan het hosselen voor volgend jaar.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:23:55 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533144
Ik keek gisteren naar Droomhuis gezocht en daar zocht iemand een huis voor max 1,5 ton in Auvergne. Mooi hoor! Grandioos uitzicht, veel grond enzo O+. En vorige week zaten ze in Hongarije, daar heb je voor een halve ton al een minikasteel :o.
Niet meer actief op Fok!
pi_97533160
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou wel naar Zweden willen O+. Maar dat is lijftechnisch niet zo handig ben ik bang ;(.
kan je misschien beter meegaan naar Italië. :*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:24:54 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:24 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ga ik ook mee 8-).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:25:03 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97533190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:24 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mij te druk, ben ik bang.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97533210
Wij hoeven geen groot huis, gewoon een appartement met twee of misschien drie slaapkamers en een beetje een behoorlijke keuken en 't is al snel goed :)
  Vis een optie? dinsdag 31 mei 2011 @ 11:26:09 #13
70532 loveli
N
pi_97533227
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:21 schreef Viking84 het volgende:
En ik ga ook emigreren. Wel pas over 40 jaar ofzo, als ik met pensioen ga, maar toch :'). Naar Frankrijk, Spanje of Italië, dat moet nog duidelijk worden. En dan eerst nog even de taal leren en zulks :7.
Samen met M?
crap in = crap out
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:27:57 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533303
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Samen met M?
Haha, geen flauw idee :P. 40 jaar is een lange tijd, moet maar zien hoe het leven loopt ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:28:45 #15
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97533326
Als ik ooit ga emigreren, zou het sowieso Oost-Europa worden denk ik. Polen O+

Moet ik de taal wel eerst wat beter leren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:30:13 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97533382
Stel nou dat M een leuke vrouw tegen het lijf loopt en gaat samenwonen enzo... Dat lijkt me wel raar voor jou dan, als jij hem niet voor bent, that is of course.
pi_97533407
Of ze vallen op dezelfde vrouw die biseksueel is en ze leven nog lang en gedrieīg! O+
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:30:50 #18
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_97533411
Als ik al zou emigreren, ga ik naar Amerika (Chicago O+). Ik ben er meerdere keren geweest en het is echt een verademing hoe makkelijk ze daar met je omgaan als je een handicap hebt.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_97533437
Het lijkt me erg fijn om een handicap te hebben en niet een handicap te ZIJN als je in zo'n situatie zit...
Is het zo 'erg' hier dan? Of eigenlijk: wat is er daar zo anders?
Ja doei.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:32:24 #20
344469 Amsel
zonder t
pi_97533457
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
Of ze vallen op dezelfde vrouw die biseksueel is en ze leven nog lang en gedrieīg! O+
Dat klinkt als de perfecte oplossing :D
pi_97533471
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:23 schreef MarMar het volgende:
Taal leren, working on it! eerste mailverkeer in het Italiaans is iig al goed gelukt ;)
Het is normaal om in italie/spanje etc. voor een maand of een paar maanden een gemeubileerde flat te huren, dus dat ben ik al aan het hosselen voor volgend jaar.
Maken jullie serieus plannen om te emigreren naar Italie? Tof zeg!

Ik zou wel in Frankrijk willen wonen, met een kleine B&B om wat geld te verdienen, waar alleen tevreden gasten komen en waar ik kook met groenten uit eigen moestuin O+ /dream on!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:33:20 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533488
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Stel nou dat M een leuke vrouw tegen het lijf loopt en gaat samenwonen enzo... Dat lijkt me wel raar voor jou dan, als jij hem niet voor bent, that is of course.
Yep, zou erg raar zijn ;). Maar goed, dat zie ik in de nabije toekomst niet gebeuren. We zijn er allebei totaal niet mee bezig :).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:34:03 #23
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_97533515
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt me erg fijn om een handicap te hebben en niet een handicap te ZIJN als je in zo'n situatie zit...
Is het zo 'erg' hier dan? Of eigenlijk: wat is er daar zo anders?
Hier in Nederland houden mensen er veel minder rekening mee, ik merk dat in de VS mensen met een handicap meer geintegreerd zijn. Als ik hier bijv. zeg dat ik doof ben, gaan mensen blozen, stotteren, omlaag kijken (altijd handig) of ze lopen weg / gaan tegen degene naast me praten ipv tegen mij.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:34:12 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97533522
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
:').
Niet meer actief op Fok!
pi_97533587
Ik beschouw mezelf zolangzamerhand pas als ge-emigreerd. En dan ook niet totaal, want in de lange termijn zie ik mezelf hier niet wonen. Waar wel, that's the question. Misschien een tijdje in Amerika, een mooie baan in NY ofzo..

Of in Duitsland.

Ook zou ik het niet erg ivnden weer naar NL terug te keren, soms mis ik het best wel een beetje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')