Het feit dat je geen antwoord geeft op de enige vraag die ik stel geeft aan wat de nederlandse cultuur is.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Je komt met kulantwoorden jongen. Ik zeg als je niet oppast zit je halal vlees te vreten, ergo, als je niet oppast koop je in de super halal vlees voordat je er erg in hebt, tevens kun je zelf ook wel verzinnen wat de nederlandse cultuur inhoudt, anders zul je je af moeten vragen wat voor opvoeding je hebt gehad.
Den Haag, maar op 15 minuten fietsen van Delft. ;-)quote:Op maandag 30 mei 2011 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Waar woon jij eigenlijk en waar kom je vandaan?
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houdt in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:35 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het feit dat je geen antwoord geeft op de enige vraag die ik stel geeft aan wat de nederlandse cultuur is.
De nederlandse cultuur is een eeuwige aan verandering onderhevige cultuur, waarin het enige wat altijd centraal heeft gestaan de eeuwige ondernemersgeest is.
Zeker op PVV gestemd?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houdt in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.
Zonde, zo'n opmerking. Zegt genoeg.quote:
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:39 schreef Management het volgende:
Die vieze buitenlanders ook
Verpesten het straatbeeld
Wil alleen blank en blond zien!
Multiculti is mislukt
Sieg Heil![]()
Zegt genoeg? Dat geleuter over dat het vroeger altijd beter was en dat Nederland typisch Nederland was(wat het nooit geweest is) doet mij toch echt vermoeden dat je op die partij stemt. Alleen al dat je zo reageert bevestigt dit. Daar hoef je je verder niet voor te schamen hoor, ieder zo zijn keuze.quote:
Grappig. Ik zou niet weten wat de PVV hier mee te maken heeft trouwens. En nee ik stem niet op die partij als je dat zo graag wilt weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:42 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Zegt genoeg? Dat geleuter over dat het vroeger altijd beter was en dat Nederland typisch Nederland was(wat het nooit geweest is) doet mij toch echt vermoeden dat je op die partij stemt. Alleen al dat je zo reageert bevestigt dit. Daar hoef je je verder niet voor te schamen hoor, ieder zo zijn keuze.
Je hebt gelijk. De afgelopen tijd zijn die waarden en normen erg onder druk komen te staan. Maar tegelijkertijd zorgen mensen die dingen zeggen zoals jij er ook voor dat er een patstelling ontstaat. Mensen die stemmen op de PVV, idem. Mensen die puur vanwege politiek belang samenwerken met een politieke partij die de kloof tussen autochtonen en allochtonen vergroot, idem.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:38 schreef Robbiej het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur zoals ik die ervaar houd in dat er respect voor elkaar heerst en dat mensen elkaar in hun waarde houden. Tegenwoordig is de halve straat gevuld met volk dat of geen Nederlands spreekt, of als je langsloopt je uitscheld voor kankerlijer, of dat je je dusdanig bedreigd voelt dat de lol er alweer af is om even de stad in te gaan. Laat staan dat je in het stadskern over iedereen heenkijkt alsof je in Indonesië rondloopt.
Nou de PVV lokt mensen met dezelfde frustraties die jij hebt om op ze te stemmen, dat heeft het er mee te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:44 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Grappig. Ik zou niet weten wat de PVV hier mee te maken heeft trouwens. En nee ik stem niet op die partij als je dat zo graag wilt weten.
Voordat ik hier weggezet wordt als racist;quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De afgelopen tijd zijn die waarden en normen erg onder druk komen te staan. Maar tegelijkertijd zorgen mensen die dingen zeggen zoals jij er ook voor dat er een patstelling ontstaat. Mensen die stemmen op de PVV, idem. Mensen die puur vanwege politiek belang samenwerken met een politieke partij die de kloof tussen autochtonen en allochtonen vergroot, idem.
Uiteindelijk gaan de 'troublemakers' zich niet aanpassen als heel nederland zich tegen hen keert. Kijk maar naar je eigen gedrag. Je zult de problemen die puur te maken hebben met cultuurverschillen (en dat zijn mijn inziens niet jouw punten, op halal-vlees na), van elkaar moeten accepteren.
Wat betreft respect en elkaar in hun waarde laten, dat heeft vooral tijd nodig.
En de PVV heeft gelijk. Bepaalde waarden en normen gelden niet meer. Alleen zijn er andere oplossingen nodig voor de problemen dan de PVV voordraagt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:46 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nou de PVV lokt mensen met dezelfde frustraties die jij hebt om op ze te stemmen, dat heeft het er mee te maken.
Ik zeg ook NIET dat je een racist bent. Deze denkbeelden zijn herkenbaar voor heel veel Nederlanders, maar ook voor heel veel allochtonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Voordat ik hier weggezet wordt als racist;
Ik heb niks tegen mensen uit andere landen, echt niet. Maar for the love of god.. doe normaal, doe mee met de rest. Pas jezelf aan, en dat is nu net wat er op grote schaal niet gebeurd..
Partijen als de PVV stigmatiseren de boel alleen maar.
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....quote:Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef RickoKun het volgende:
Eigenlijk zou men alleen hoogopgeleiden binnen mogen laten in Nederland. Dan heb ik t ook over westerse allochtonen.
We hebben al zulk dom volk rondlopen hier, hoogopgeleiden zullen steeds minder snel neuken met kinderresultaat, dat al die domme mocro's, polen en breezah genen gaan mengen.
Niet naar hem in ieder geval. Hij heeft het over "hoogopgeleiden" en de rest van zijn zinnen lijken ook niet echt ergens op, wat mij betreft mag hij best het land uit! Dan laten we Achmed die gestudeerd heeft in het buitenland op HBO niveau gewoon blijven!quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....
Gebeurd in Australie, Canada. Hoogopgeleid met boeren, timmermannen, verzorgers en ander personeel. Dus zo gek is zijn opmerking niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vind hem eigenlijk wel een goed punt hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bepaalde normen en waarden gelden niet meer vind ik een vage uitspraak. Onderbouw deze eens?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:49 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de PVV heeft gelijk. Bepaalde waarden en normen gelden niet meer. Alleen zijn er andere oplossingen nodig voor de problemen dan de PVV voordraagt.
Dat er geen natuurlijk respect meer heerst voor elkaar. Dat mensen elkaar niet in hun waarde laten. Vrouwen die niet reageren op de (zeer slechte) avances van Marokkanen worden uitgescholden voor hoer of erger. Zulke dingetjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Bepaalde normen en waarden gelden niet meer vind ik een vage uitspraak. Onderbouw deze eens?
quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Vind hem eigenlijk wel een goed punt hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 22:54 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Gebeurd in Australie, Canada. Hoogopgeleid met boeren, timmermannen, verzorgers en ander personeel. Dus zo gek is zijn opmerking niet.
Dus jullie willen van Nederland echt een soort Amerika maken, waar je alleen maar mag wonen of werken met een Green Card. En dat je serieus aan een loterij mee moet doen om alleen maar een kansje te maken op een beter leven.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:53 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet naar hem in ieder geval. Hij heeft het over "hoogopgeleiden" en de rest van zijn zinnen lijken ook niet echt ergens op, wat mij betreft mag hij best het land uit! Dan laten we Achmed die gestudeerd heeft in het buitenland op HBO niveau gewoon blijven!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |