Welkom bij het allereerste (en hopelijk niet laatste) algemene folk topic. Moest de definitie hierboven je niet veel zeggen, zeggen deze namen je misschien wel wat: Nick Drake, Simon & Garfunkel, Fairport Convention, Mumford & Sons, Bonnie "Prince" Billy, Fleet Foxes, William Fitzsimmons. Om zo maar wat te noemen. Of alles wat ik net heb opgenoemd folk is, kan je over discussiëren maar laten we dit topic niet gebruiken om te bepalen wat wel of niet folk is.. Maar laten we liever praten over nieuwe releases, interessante concerten / festivals en natuurlijke oude klassiekers die we niet mogen vergeten.quote:Outside of musicology, "folk music" is more frequently used to describe a style of music that has evolved rapidly over the last century. You'll hear critics and fans alike referring to an artist as "folky," and generally that doesn't mean they’re borrowing a melody from a traditional source. Instead, that term is given to songs that are played using instruments not typically seen in a rock or pop band.
Yep, zeer zeker, maar als je een subgenre neemt valt het topic vrees ik zo doodquote:
Ja, lijstje was meer bedoeld als willekeurige voorbeelden van folk, niet de allergrootsten of zo. Bob is zeker een held, al ben ik meer een fan van het elektrische werk dan echt hem en zijn akoestische gitaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:46 schreef Darkestrah het volgende:
Ik vind het goed, hoor.
Overigens mis ik Bob Dylan in de OP.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Folk leuke muziek, maar inderdaad erg groot genre. Heb soms het gevoel dat bijna alles er eventueel onder zou kunnen vallen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Gouden tip! Kende het briljant werk van Peter Broderick al wel maar wist helemaal niet dat hij ook een muzikale zus had. Tof albumquote:Op maandag 30 mei 2011 22:31 schreef Darkestrah het volgende:
Ook kan ik nog goed genieten van het album van Heather Woods Broderick, het zusje van Peter Broderick. From The Ground heet het. Een mooi breekbaar stemmetje, met af en toe wat strijkers op de achtergrond.
[ afbeelding ]
Je hebt ook singer/songwriters die folk maken, maar niet alle folk-artiesten zijn singer/songwritersquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:03 schreef ranja het volgende:
Wat is het verschil tussen folk en singer/songwriter?
Julia & Angus Stone? Laura Marling? Jessica Lea Mayfield?
Ja, nu gaan we wel een beetje erg de psychedelische kant op, maar dit is ook wel erg gaaf:quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:27 schreef Bosbeetle het volgende:
En laten we Comus niet vergeten
(ook live erg leuk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |