Lijkt mij dat je het frontaal fout hebt, en anders zal dit een zaak zijn voor de politiek lijkt me.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:11 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
Jewel ik leg t denk ik verkeerduit
als je naar VAVO wilt moet je binenbepaalde gemeentes wonen wil je je daar in kunnen schrijven, er is er bij mij niet een in de buurt waar mijn gemeente bijzit. heb al gemailt of daar uitzonderingen bij zijn. maar dat is dus niet t geval en ik MOET ingeschreven blijven staan op mijn oude school en die moeten dus toestemming geven
Nee dat kan niet, want ik moet alemaal gegevens hebben. ik mag die school wel doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je het frontaal fout hebt, en anders zal dit een zaak zijn voor de politiek lijkt me.
lijkt mij dat je gemeente hoger staat dan de school, dus dat jouw gemeente dit voor jou kan regelen, wel of niet een vavo gelegenheid in de buurt.
Wacht... je hebt et trouwens wel heel frontaal fout...
je zit al vrijwillig op een middelbare school, aangezien je al een diploma hebt, je kan er ieder moment mee stoppen, en kan ook gewoon zelf je school kiezen, Vavo heb je alleen toestemming voor nodig als je school jou kan verplichten op die school te blijven.. om weet ik veel wat voorn vage reden.
vandaar ook de vraag of je 18 bent, want dan ben je niet meer leerplichtig... en kan je sowieso zonder toestemming vavo doen.
Lieg nou eens niet, je kan gewoon Vavo doen, echt -.-quote:Op maandag 30 mei 2011 21:20 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, want ik moet alemaal gegevens hebben. ik mag die school wel doen.
maar dan betaal ik 500 tot 750 euro PER VAK.
das dus ook hartstikke duur en t nivo is hetzelfde als op mijn school en mijn decaan zei dat daar niet echt betere resultaten worden gehaald en daar gaat t mij om dat ik weer schik heb in school.
Nee kijk maar even op de site je ziet dat daar staat dat je lid moet zijn van bepaalde gemeentes.. en ook de prijsper vakXD met je lieg nou eens nietXD gek. en 2000 euro per vak ben je gek ofzoquote:Op maandag 30 mei 2011 21:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lieg nou eens niet, je kan gewoon Vavo doen, echt -.-
volgens mij betaal je ook meer iets als 2000 euro per vak + uiteraard is het niveau hetzelfde, het gaat alleen 2x zo snel.
Link?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:48 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
Nee kijk maar even op de site je ziet dat daar staat dat je lid moet zijn van bepaalde gemeentes.. en ook de prijsper vakXD met je lieg nou eens nietXD gek. en 2000 euro per vak ben je gek ofzo
Bronquote:Toelatingsvoorwaarden
1. Financiële voorwaarden voor toelating:
a. Via de zogenaamde Rutte-regeling: dit houdt in dat je (vanaf 16 jaar) gedetacheerd wordt naar het vavo door je eigen school en binnen de kaders van de Rutte-regeling. Je volgt vavo-onderwijs, krijgt het vwo-diploma via het Koning Willem I College, maar blijft ingeschreven op je eigen school. Financiën worden van de school naar het Koning Willem I College overgeheveld op basis van een samenwerkingsovereenkomst.
b. Gesubsidieerd traject: om in aanmerking te komen voor het gesubsidieerde traject moet je 18 jaar of ouder zijn en in de regio wonen. Bovendien moet financiering via de Rutte-regeling niet mogelijk zijn.
c. Commercieel traject: wanneer noch regeling a noch regeling b toegepast kan worden, kun je het commerciële traject volgen.
2. Onderwijskundige voorwaarden voor toelating:
- vwo-5 geheel of gedeeltelijk
- over naar vwo 6
- vwo gezakt
- havo diploma
Volwassenonderwijs
Het vavo is volwassenenonderwijs. In de praktijk betekent dit, dat er veel minder afstand bestaat tussen docent en student, dat er veel minder ballast is en geen onnodige regelgeving. Wij gaan uit van een werkklimaat waarin teamgeest heerst en waarin wij in gezamelijke verantwoordelijkheid op ons gezamelijke doel afkoersen: jouw succes. Van belang is dat je in geval van studiebelemmerende problemen zélf aan de bel trekt bij de mentor, de docent, decaan of de directie. Er zijn altijd wel momenten dat het wat minder loopt. Het Koning Willem I College kent vele mogelijkheden om hierbij de helpende hand te bieden, binnen de afdeling of via het Studenten Succes Centrum.
Jaarlijkse kosten (gesubsidieerd):
a. Volledig pakket of deelpakket via de Rutte-regeling
Overdracht van middelen van de VO-school naar het Koning Willem I College.
- Collegebijdrage ¤ 30,--
b. Volledig pakket via de gemeentelijke subsidies:
Eigen bijdrage:
- Ministerie (lesgeld) ¤ 1.043,--
c. Deelpakket via de gemeentelijke subsidies:
Eigen bijdrage:
- Cursusgeld per klokuur per jaar ¤ 35,20 (circa ¤ 110,-- per vak per jaar)
Daarnaast moet je rekening houden met een bedrag voor de aanschaf van leermaterialen.
Lesgeld is verplicht wanneer je op 1 augustus van het nieuwe schooljaar 18 jaar of ouder bent.
Jaarlijkse kosten (niet gesubsidieerd):
De kostendekkende prijs bedraagt per jaar:
- per vak ¤ 800,-- met een maximum van ¤ 5.300,--.
Daarnaast moet je rekening houden met een bedrag voor de aanschaf van leermaterialen.
(wijzigingen en aanpassingen voorbehouden)
nou voor mij geldt dat niet gesubsidieerd dus. want ik kan dan geen lid blijven op mijn school omdat ze daar toestemming voor moeten geven.serieus mn decaan heeft t me 7 x uitgelegd want ikw as t er ook niet meer eens want ik ben inmiddels 18, maar ik moest volgens haar niet denken dat ik dan alles mag.quote:
Ik dacht is post het hier even, voordat nog meer mensen je voor leugenaar uitmakenquote:Op maandag 30 mei 2011 22:19 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
nou voor mij geldt dat niet gesubsidieerd dus. want ik kan dan geen lid blijven op mijn school omdat ze daar toestemming voor moeten geven.serieus mn decaan heeft t me 7 x uitgelegd want ikw as t er ook niet meer eens want ik ben inmiddels 18, maar ik moest volgens haar niet denken dat ik dan alles mag.
quote:Op maandag 30 mei 2011 20:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn neef heeft op 't Luzac gezeten. Ik op het VWO, we deden in hetzelfde jaar eindexamen, dat was dus gewoon hetzelfde. Maar ik heb ooit toetsen van hem gezien, de schoolexamens, en die waren daar zoveel makkelijker. Dus het klopt wel dat je daar 'makkelijker' je diploma haalt omdat je met betere cijfers je eindexamens in gaat. Wel goed voor een loting dus.
Omdat ze denken, dat als ik toch ingeschreven blijf op die school en ze besluiten dat ik niet over mag omdat ik de cijfers niet hebt en ze denkend at ik mn VWO niet gaa halen, dan willen ze niet alsnog aan me vastzitten door mij in te schrijven op de vavo..quote:Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Sofi het volgende:
[..]
Ik dacht is post het hier even, voordat nog meer mensen je voor leugenaar uitmaken
Maar waarom wil je huidige school eigenlijk geen toestemming geven?
Waarom bel je niet gewoon eens naar die school? ipv allemaal (verkeerde) conclusies trekken.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:26 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
Omdat ze denken, dat als ik toch ingeschreven blijf op die school en ze besluiten dat ik niet over mag omdat ik de cijfers niet hebt en ze denkend at ik mn VWO niet gaa halen, dan willen ze niet alsnog aan me vastzitten door mij in te schrijven op de vavo..
want dan sta ik nog bij hun op de cijferlijst. dus dan kom ik ook bij hun 'Geslaagden of Gezakten'
Dus t komt erop neer dat als zij denken dat ik 6VWO hier niet ga redden dan ook niet op de VAVO.
Ik heb al contact gezochtm et de VAVO. er is geen andere manier dan lid blijven van mn oude school.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:28 schreef IrCute het volgende:
[..]
Waarom bel je niet gewoon eens naar die school? ipv allemaal (verkeerde) conclusies trekken.
Genoeg reden voor mij om de conclusies die die rector trekt al heeeeeel stevig in twijfel te trekken..quote:Op maandag 30 mei 2011 22:29 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
het is met echt duidelijk vertelt.. en vandaag weer 7 keer want ik was het er ook niet meer eens maar ik moest niet denken dat ik nu opeens alles mocht nu ik 18 ben..
Je Nederlands is trouwens wel heel erg slecht voor iemand met een talenknobbel, ik hoop dat het gewoon slordigheid isquote:Op maandag 30 mei 2011 22:29 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
Ik heb al contact gezochtm et de VAVO. er is geen andere manier dan lid blijven van mn oude school.
En zij hebben dan contact over mij naar de VAVO laten gaan.
het is met echt duidelijk vertelt.. en vandaag weer 7 keer want ik was het er ook niet meer eens maar ik moest niet denken dat ik nu opeens alles mocht nu ik 18 ben..
Ja t blijft n aparteling en ik ga nooit vrienden met der worden.. pff ik heb altijd ruzie met dat mens. zij vind t ook een sport om mensen naar beneden te halen. en te zeggen, dat ga je niet redden. of dat haal je toch nooit:Squote:Op maandag 30 mei 2011 22:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Genoeg reden voor mij om de conclusies die die rector trekt al heeeeeel stevig in twijfel te trekken..
ga gewoon ff langs bij die roc, of bel ze weet ik het.
ooh niet zo zeuren, ik haal 8en voor mn spelling en zinsontleding.. laat mij savonds ook lekker msn taal typen XDquote:Op maandag 30 mei 2011 22:34 schreef IrCute het volgende:
[..]
Je Nederlands is trouwens wel heel erg slecht voor iemand met een talenknobbel, ik hoop dat het gewoon slordigheid is![]()
Ik vind het een raar verhaal, omdat er ook mensen op VAVO zitten die al jaren niet meer op de middelbare school hebben gezeten.. Alleen mensen onder de 18 zouden via hun oude school ingeschreven moeten zijn daar.
Ik zou ze toch nog eens een email sturen of bellen om meer duidelijkheid te vragen..
Ik zeur niet, het valt mij alleen opquote:Op maandag 30 mei 2011 22:35 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
ooh niet zo zeuren, ik haal 8en voor mn spelling en zinsontleding.. laat mij savonds ook lekker msn taal typen XD
tis avond:P ik eb dan geen zin meer om correct te typen:) kijk nu heb ik '-eb' vout gespelt.quote:
Nahja, in theorie kan je het commerciele pad bewandelen, alleen kost je dat 800,- per vak met een maximum van 5300,-quote:Op maandag 30 mei 2011 22:29 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
Ik heb al contact gezochtm et de VAVO. er is geen andere manier dan lid blijven van mn oude school.
En zij hebben dan contact over mij naar de VAVO laten gaan.
ik heb geen VWO examen gedaan ofzo. alleen havo en die heb ik gehaald ik zit nu in 5 ath.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:37 schreef Sofi het volgende:
[..]
Nahja, in theorie kan je het commerciele pad bewandelen, alleen kost je dat 800,- per vak met een maximum van 5300,-
Het is toch ook mogelijk om maar 1 vak te doen? Dus alleen het vak waar je op bent gezakt?
Het staat toch echt heel duidelijk op de website en in de quote die ik heb gepost. Er zijn 3 manieren om op de Vavo te komen; via de Rutte-regeling, door ingeschreven te blijven staan bij je oude school of, als beide (gesubsidieerde opties) niet mogelijk zijn, kan je het zelf betalen (a 800,- per vak, met een maximum van 5300,-).quote:Op maandag 30 mei 2011 22:34 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik vind het een raar verhaal, omdat er ook mensen op VAVO zitten die al jaren niet meer op de middelbare school hebben gezeten.. Alleen mensen onder de 18 zouden via hun oude school ingeschreven moeten zijn daar.
Ik zou ze toch nog eens een email sturen of bellen om meer duidelijkheid te vragen..
Ah darn.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:39 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
ik heb geen VWO examen gedaan ofzo. alleen havo en die heb ik gehaald ik zit nu in 5 ath.
dus ik meot n volledig profiel doen
klopt maar mijn kans van slagen op VAVO is hetzelfde als op deze school. op luzac ligt die kans hoger omdat er meer aandacht aan die vakken word besteedt.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:45 schreef Sofi het volgende:
[..]
Ah darn.
Maar als ik het zo bekijk is de Vavo toch een goedkopere oplossing. Je geeft aan dat Luzac 18000,- kost, op de Vavo website zie ik staan dat het maximaal 5300,- is. Scheelt toch aardig wat geld
+ geneeskunde en loting, is ook niet niks waard lijkt me...quote:Op maandag 30 mei 2011 22:50 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
[..]
klopt maar mijn kans van slagen op VAVO is hetzelfde als op deze school. op luzac ligt die kans hoger omdat er meer aandacht aan die vakken word besteedt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |