abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97501358

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_97501492
Het is gewoon, hij wil nergens moeite voor doen. Dan is het allemaal te moeilijk.

Newsflash: zonder moeite bereik je niets in het leven. En ja, het is niet altijd leuk.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:57:08 #3
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97501511
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Axel1988 het volgende:
Hint; nummer 2 is geen optie... dat gaat gewoon een keer fout. Ik laat in het midden op wat voor manier, maar dat kan nooit goed aflopen...
Een trein koppen is altijd een optie ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Het is gewoon, hij wil nergens moeite voor doen. Dan is het allemaal te moeilijk.

Newsflash: zonder moeite bereik je niets in het leven. En ja, het is niet altijd leuk.
Idd. Ik had gister ook gewoon moe op de bank kunnen blijven zitten. Maar ik wist dat ik daar op de lange termijn spijt van zou hebben gekregen, dus heb me toch van de bank naar m'n fiets gesleurd en inderdaad een erg leuke middag gehad.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97501520
ik ben er ook weer! gaat wel hard dit topic
pi_97501565
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tja, maar wat je daar nou mee bereikt...
  maandag 30 mei 2011 @ 16:58:54 #6
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97501602
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Tja, maar wat je daar nou mee bereikt...
Ach, misschien is zijn roeping wel een pakje Heinz tomatenpuree.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 30 mei 2011 @ 17:07:28 #7
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97501964
Dat gaat een beetje te ver, Catbert.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:11:51 #8
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97502131
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
Dat gaat een beetje te ver, Catbert.
Je moet dat soort opmerkingen een beetje kunnen relativeren.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:13:26 #9
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_97502192
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Idd. Ik had gister ook gewoon moe op de bank kunnen blijven zitten. Maar ik wist dat ik daar op de lange termijn spijt van zou hebben gekregen, dus heb me toch van de bank naar m'n fiets gesleurd en inderdaad een erg leuke middag gehad.
waar kan je leuke middagen hebben dan?
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:56 schreef -Strawberry- het volgende:

en wat betreft geen recht van spreken hebben. ik heb wel recht van spreken wat dat onderwerp betreft.
vrouwen hebben geen recht van spreken. mera die nog 2 complimentjes over haar haar had gehad, wordt daar hier over gedaan alsof ze het had moeten aangrijpen?

en lanterfanteraar met de rotterdamse breezahs enzo. daar wordt ook niet over gedaan dat ze dat soort 'kansen' moet pakken.

ziet nou de ongelijke verdeling. vrouwen hebben geen recht van spreken dat er nooit mannen op hun zouden afkomen.
ik wel, want het gebeurd niet vaak, en het stelt meestal niets voor! een paar keer wat gebeurd in vele JAREN. uitzonderingen zijn het.
pi_97502193
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Je moet dat soort opmerkingen een beetje kunnen relativeren.
Zou MLiG het altijd even goed kunnen relativeren?
  maandag 30 mei 2011 @ 17:16:18 #11
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97502307
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mylifeisgrey het volgende:
Regel een hobbie waarbij je leuke mensen leert kennen, heb ik vaak genoeg geroepen. Je weet ook dat ik hockey dus die conclusie had je zelf kunnen trekken.

quote:
en wat betreft geen recht van spreken hebben. ik heb wel recht van spreken wat dat onderwerp betreft.
vrouwen hebben geen recht van spreken. mera die nog 2 complimentjes over haar haar had gehad, wordt daar hier over gedaan alsof ze het had moeten aangrijpen?
Mera is niet wanhopig op zoek naar een kerel.

quote:
en lanterfanteraar met de rotterdamse breezahs enzo. daar wordt ook niet over gedaan dat ze dat soort 'kansen' moet pakken.

ziet nou de ongelijke verdeling. vrouwen hebben daarover geen recht van spreken dat nooit mannen op hun afkomen.
ik wel, want het gebeurd niet vaak, en het stelt meestal niets voor
Ik ben geen vrouw dus heb dan kennelijk wel recht van spreken: je bent een enorme faalhaas gewoon omdat je geen berichtje teruggestuurd hebt. Misschien maak je bij haar geen kans, boeiend, dan kun je altijd nog vrienden worden toch? Kleine hint: elke meid heeft zo een stuk of 5 vriendinnen die je via haar kan leren kennen.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:16:36 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97502318
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef greatjob het volgende:
Don't know, don't care.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:17:41 #13
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97502370
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef greatjob het volgende:

[..]

Nee, daarom.
pi_97502383
quote:
wat vind jij leuk om te doen? hangt van de persoon af. terras, kroeg, concert, sporten, natuur, museum etc.

Wat als ik zeg dat je niks wilt doen. Het lijkt aangeleerde hulpeloosheid en je wilt volgens mij (nog) niet geholpen worden. Je denkt veel te veel over dingen na :P (een sterke fetish als het gaat om te betalen voor seks kan ook dingen verklaren 8)7 )
  maandag 30 mei 2011 @ 17:21:01 #15
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97502510
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mylifeisgrey het volgende:

Oh want jij gaat er van uit dat mijn haar geen moeite kost of wat? Of dat ik geen moeite heb gedaan om te leren mezelf een beetje leuk/interessant te presenteren, zowel IRL als in tekst hier op Fok (bijvoorbeeld)?

Dan heb ik nieuws voor je, daar was 2,5 jaar intensieve therapie voor nodig. Okay?

Zeg nog één keer tegen me dat ik niet weet waar het over gaat en ik kom serieus aan je deur om je even wat verstand in te kloppen.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:23:44 #16
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97502608
Hehe :)
pi_97502632
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Oh want jij gaat er van uit dat mijn haar geen moeite kost of wat? Of dat ik geen moeite heb gedaan om te leren mezelf een beetje leuk/interessant te presenteren, zowel IRL als in tekst hier op Fok (bijvoorbeeld)?

Dan heb ik nieuws voor je, daar was 2,5 jaar intensieve therapie voor nodig. Okay?

Zeg nog één keer tegen me dat ik niet weet waar het over gaat en ik kom serieus aan je deur om je even wat verstand in te kloppen.
_O_

Ik hoop dat een oprechte post zoals dit mensen met verstoorde beelden het licht doen laten zien.
pi_97502658
quote:

[..]

Dat lijkt me sowieso wel een goed idee... :7
  maandag 30 mei 2011 @ 17:26:26 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97502713
quote:
Dat zou hem goed doen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97502851
Na Minnemins post heb ik even het een en ander terug gelezen. Er overheerst hier nogal wat drama heb ik begrepen :P
Ik heb ook de "legendarische" user posts gelezen van Schenkstroop en Richard. Ondanks dat ik te doen heb met jullie en goed kan inleven in jullie situatie zijn het toch echt grotendeels waanideeën. Jullie zullen er zelf wat van moeten maken maar dat is vast al 1000 keer eerder gezegd tegen jullie :P. Stop met het voor de gek houden van jezelf en ga keihard aan jezelf werken en dan krijgen jullie uiteindelijk ook wel een vriendin hoor, het ligt echt daadwerkelijk aan de instelling.
Met MLiG heb ik ook te doen, ik hoop dat je nog wat van je leven gaat maken, maar ik kan niemand van jullie helpen ben ik bang. Verbeter wat je kán verbeteren en leer leven met je gebreken en compenseer dit met je persoonlijkheid. Als je gewoon leuk en spontaan bent, positief in het leven staat komt de rest vanzelf wel :)
Wel jammer van sommige harde reacties daar kan ik soms moeilijk tegen en daarom denk ik ook dat ik vooral anoniem hier zal meelezen.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:32:32 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97502948
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Do_Mi_Corazon het volgende:
Wel jammer van sommige harde reacties daar kan ik soms moeilijk tegen en daarom denk ik ook dat ik vooral anoniem hier zal meelezen.
Na 2 jaar hetzeflde geemmer ben je het op den duur een beetje zat.
pi_97502977
quote:
Verbeter wat je kán verbeteren en leer leven met je gebreken en compenseer dit met je persoonlijkheid. Als je gewoon leuk en spontaan bent, positief in het leven staat komt de rest vanzelf wel :)
QFT
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef Catbert het volgende:

[..]

Na 2 jaar hetzeflde geemmer ben je het op den duur een beetje zat.
Dan toch. Negeer het! Soms laten mensen zich erg veel door (negatieve) emoties leiden, waardoor het hard wordt. Te hard soms.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:34:44 #23
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_97503025
quote:

[..]

nou oke, ander voorbeeld dan.

dat strawberry vertelde dat ze sjans had van degeen achter haar in de mcdonalds rij omdat ze roomijs wilde gaan wegvreten ofzoiets, en toen toch begon te twijfelen over een mager dieet.
en toen diezelfde dag had ze ook nog 2 andere dingen.

en lanterfanteraar met de breezahs in de metro, en overal in rotterdam.

en datzelfde geld bij mij en verjaardagsmeisje, ze heeft iets niet.
ze heeft die leuke eigenschap niet die 8k-meisje heeft, en lanterfanteraar en minnemin lijken te hebben zo over internet. verjaardagsmeisje is wat dat betreft compleet onaantrekkelijk voor mij

[ Bericht 0% gewijzigd door mylifeisgrey op 30-05-2011 17:44:17 ]
pi_97503033
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:33 schreef greatjob het volgende:

[..]

QFT

[..]

Dan toch. Negeer het!
Sorry hoor, maar iemand moet het doen. Genoeg mensen hier die er op mildere wijze mee omgaan, maar je hebt een beetje van beide nodig.

Anders gaan ze écht nog denken dat ze goed bezig zijn. Achterlijke ideeen moeten worden afgestraft.
Ron Paul 2012
pi_97503060
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nou oke, ander voorbeeld dan.

dat strawberry vertelde dat ze sjans had van degeen achter haar in de mcdonalds rij omdat ze roomijs wilde gaan wegvreten ofzoiets, en toen toch begon te twijfelen;
en toen diezelfde dag had ze ook nog 2 andere dingen.

en lanterfanteraar met de breezahs in de metro, en overal in rotterdam.

en datzelfde geld bij mij en verjaardagsmeisje, ze heeft iets niet.
ze heeft die leuke eigenschap niet die 8k-meisje, lanterfanteraar, minnemin, en die andere wel hebben. ze is wat dat betreft compleet onaantrekkelijk voor mij
Wat is je punt? Zij lopen niet te zeuren dat het zo onmogelijk en moeilijk is allemaal. Niet op de wijze waarop jij dat doet. Dat is waarom mensen je nu hierop aanvallen. Als je dat nou eens zou snappen.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')