Maar ook dan rijden ze inderdaad nog niet voor de overwinning, aangezien Schleck er ver bovenuit steekt. Als Bertje niet start word het denk ik een hele saaie Tour qua algemeen klassement.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:04 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Ik vraag me af of hij gaat starten in de Tour. Hoewel hij superieur was lijkt de combo me wel heel erg lastig.Hoewel je (mijn) gevoel ergens denkt dat je kunt herstellen gaat het om inspanningen waar je lichaam er niet meerdere van in een jaar kan doen als ze ook nog eens relatief dicht op elkaar liggen.
Het zou wel wat zijn als hij niet zou starten, dat zou het voor Rabobank wel heel interessant maken. Want hoewel Schleck natuurlijk normaal gesproken een maatje groter is dan Gesink denk ik wel dat het voor Schleck ook anders is als el pistolero er niet bij is. En met Gesink, LL Sanchez en Mollema heb je wel een ploeg die serieus de knuppel in het hoenderhok kan gooien.
Als ie wel start ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:13 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Maar ook dan rijden ze inderdaad nog niet voor de overwinning, aangezien Schleck er ver bovenuit steekt. Als Bertje niet start word het denk ik een hele saaie Tour qua algemeen klassement.
Juist niet. Vorig jaar was het ook best spannend nog tussen Contador en Schleck, nog tot de laatste tijdrit.quote:
Beetje rare voorselectie. Kreuziger zou de Tour niet eens rijden, Petrov heeft ook de Giro al gereden net als Tiralongo en ik mis mannen als Zeits, Bazayev en Gasparotto, aangezien die de Giro al niet hebben gereden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:44 schreef Sheepcidus het volgende:
Voorselectie Astana
Remy Di Gregorio
Dmitriy Fofonov
Andriy Grivko
Maxim Iglinskiy
Fredrik Kessiakoff
Roman Kreuziger
Petrov Evgeny
Paolo Tiralongo
Tomas Vaitkus
Alexander Vinokourov
Ik denk dat Schleck meer kans heeft om te winnen als Contador wel mee doet, dan als Contador niet meedoet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:13 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Maar ook dan rijden ze inderdaad nog niet voor de overwinning, aangezien Schleck er ver bovenuit steekt. Als Bertje niet start word het denk ik een hele saaie Tour qua algemeen klassement.
Kreuziger zou de Tour toch wel rijden? Alleen zou hij daar niet als kopman fungeren, meende ik.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Beetje rare voorselectie. Kreuziger zou de Tour niet eens rijden, Petrov heeft ook de Giro al gereden net als Tiralongo en ik mis mannen als Zeits, Bazayev en Gasparotto, aangezien die de Giro al niet hebben gereden.
Nou het plan eerst was om de Tour helemaal niet te rijden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:06 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Kreuziger zou de Tour toch wel rijden? Alleen zou hij daar niet als kopman fungeren, meende ik.
En 2 maanden later gaf hij aan Cyclingnews aan dat hij absoluut de Tour niet zou rijden. Wel vreemd dus.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:40 schreef SuikerVuist het volgende:
Kreuziger zou na de Giro of de Tour in dienst van Vino rijden - of als kopman starten in de Vuelta:
http://www.velonation.com(...)11-Giro-dItalia.aspx
Niks vreemds aan dus.
oké, wist ik niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
En 2 maanden later gaf hij aan Cyclingnews aan dat hij absoluut de Tour niet zou rijden. Wel vreemd dus.
Ik denk het wel. Een top 10 is niet noodzakelijk om zijn laatste Tour tot een succes te maken, maar op basis van wat die vorig jaar liet zien is zelfs dat niet onmogelijk. Hij gaat er in ieder geval voor. een ritzege, een paar dagen geel, een klassement. Als hij door aanvallend koersen een van die drie doelen bereikt is zijn Tour al beter dan wat wieltjeszuiger Kreuziger al jaren (niet) laat zien.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:11 schreef Ereinion het volgende:
En Vino gaat wel potten breken in de Tour?
Tuurlijk kan Kreuziger daar een top 10 rijden. Is Astana denk ik alleen weinig waard... een 6e plek ofzo terwijl hij ook Vino bij zou kunnen staan in de veel belangrijkere Tour.quote:De Vuelta zal normaal gesproken zwakker bezet zijn dan deze Giro, met cols die Kreuziger beter moeten liggen, daar kan hij best weer top-10 rijden, met een kans op top-5.
Dat hij beter is dan Kreuziger betekent niet dat die zich daarom maar moet opofferen voor Vino. Als Vino een etappe wint zal Kreuziger daar geen rol in spelen, en een paar dagen geel verdedigen kunnen Di Gregorio en Tiralongo ook wel. Om een negende plek in het klassement te verdedigen heb je geen ploeg nodig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:06 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Een top 10 is niet noodzakelijk om zijn laatste Tour tot een succes te maken, maar op basis van wat die vorig jaar liet zien is zelfs dat niet onmogelijk. Hij gaat er in ieder geval voor. een ritzege, een paar dagen geel, een klassement. Als hij door aanvallend koersen een van die drie doelen bereikt is zijn Tour al beter dan wat wieltjeszuiger Kreuziger al jaren (niet) laat zien.
Ja, maar het is mij dus niet duidelijk wat hij nou zou kunnen doen om Vino bij te staan. Ja, als Vinokourov het podium in de Tour haalt heeft hij een sterke ploeg nodig (maar tenzij hij nog een paar liter aftapt bij Kashechkyn zal hij dat niveau niet halen), anders lijkt het me alleen maar een zinloze opoffering van een renner die later in het jaar zelf nog voor een goed klassement en etappezeges kan gaan.quote:[..]
Tuurlijk kan Kreuziger daar een top 10 rijden. Is Astana denk ik alleen weinig waard... een 6e plek ofzo terwijl hij ook Vino bij zou kunnen staan in de veel belangrijkere Tour.
Vergeet ook niet dat de Angliru is opgenomen in het parcours.
Lijkt me stug. Als contador in topvorm is heeft andy 40-50% kans, als contador niet in topvorm is zal schleck niets aan hem hebben, dan is een samsan, vdb, evans of gesink etc de grootste concurrent. Maar ik zie geen enkele reden waarom hij deze gasten niet naar huis zou fietsen, dat doet ie al 2 jaar, en of je nou achter contador aan demarreert en iedereen lost, of je demarreert als eerste, dat maakt echt weinig verschil hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik denk dat Schleck meer kans heeft om te winnen als Contador wel mee doet, dan als Contador niet meedoet.
Vino gaat gewoon keihard voor het podium. Dat hij iets anders verklaart in sommige interviews, en dat het zeer waarschijnlijk niet gaat lukken is iets anders. Feit is dat hij maniakaal toeleeft naar de Tour en volgens mij nog nooit zo mager is geweest. Omdat het Vino's laatste Tour is vind ik het te begrijpen - en te verdedigen - dat hij zich dan wil laten omringen door een zo sterk mogelijk team.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:22 schreef Ereinion het volgende:
Ja, maar het is mij dus niet duidelijk wat hij nou zou kunnen doen om Vino bij te staan. Ja, als Vinokourov het podium in de Tour haalt heeft hij een sterke ploeg nodig (maar tenzij hij nog een paar liter aftapt bij Kashechkyn zal hij dat niveau niet halen), anders lijkt het me alleen maar een zinloze opoffering van een renner die later in het jaar zelf nog voor een goed klassement en etappezeges kan gaan.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=313&nid=126209quote:Joost Posthuma gaat ervan uit dat hij komende zomer de Tour de France mag rijden. De Enschedese renner van Leopard-Trek zal als knecht voor de gebroeders Schleck fungeren.
Van Posthuma wordt verwacht dat hij het tempo in het peloton gaat bepalen. Voor ploeggenoot Tom Stamsnijder komt de Tour de France te vroeg. De renner uit Enter hoopt volgend jaar op de Ronde van Frankrijk.
Bram Tankink doet dit jaar niet meer aan de Tour. De Raborenner uit Haaksbergen reed onlangs de Giro d'Italia en laat de Tour schieten.
Ah, dat is jammer! Bram is altijd een graag geziene gast.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=313&nid=126209
Geen Tank dus
Andere 4 namen worden bekend na het Frans kampioenschap. In de running zijn:quote:Jerôme Coppel (Fra)
Arnaud Coyot (Fra)
Jimmy Engoulvent (Fra)
Jonathan Hivert (Fra)
Yannick Talabardon (Fra)
quote:Jimmy Casper (Fra)
Anthony Delaplace (Fra)
Jeremie Galland (Fra)
Fabrice Jeandesboz (Fra)
Laurent Mangel (Fra)
Jean-Marc Marino (Fra)
Julien Simon (Fra)
Ludovic Turpin (Fra)
Zonder Contador gaan de gebroeders Schleck echt niet 1 en 2 eindigen. Ik schat Gesink en Basso hoger in dan F. Schleck. Het zal wel een klimmersklassement worden met maar 1 echte tijdrit.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder Contador zou het me niet verbazen indien Andy en Frank (die wordt altijd vergeten) gewoon 1 en 2 eindigen.
Met een Tour die start op de Passage du Gois, hoeft het anderzijds niet te verbazen dat de oudste Schleck er al na 5 meter uit ligt, dat heb je natuurlijk ook nog.
Op basis waarvan schat je die twee hoger in dan? Zeker in een echt klimmersklassement lijkt Fränk Schleck me beter dan Basso en waarschijnlijk ook dan Gesink.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:32 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Zonder Contador gaan de gebroeders Schleck echt niet 1 en 2 eindigen. Ik schat Gesink en Basso hoger in dan F. Schleck. Het zal wel een klimmersklassement worden met maar 1 echte tijdrit.
Als deze mannen in hun normale / beste vorm verkeren zijn Basso en Gesink gewoon beter dan F. Schleck. Het ziet er leuk uit wat hij met Andy presteert, ik ben ook een fan van ze, maar toch zijn Basso en Gesink gewoon betere klimmers. F. Schleck is dan wel weer beter dan Evans bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:36 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Op basis waarvan schat je die twee hoger in dan? Zeker in een echt klimmersklassement lijkt Fränk Schleck me beter dan Basso en waarschijnlijk ook dan Gesink.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |