abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97492024

Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie. Al heel wat delen lang, feitelijk zijn er nl. veel meer dan 17 delen in deze reeks.

Een onthullend stuk in Der Spiegel, vertelt dat Laura Dekker de diagnose Borderline heeft gekregen in het ziekenhuis:

"Im Krankenhaus diagnostizierten die Ärzte eine Borderline-Persönlichkeitsstörung bei Laura Dekker"

En, dat beide ouders nu spijt hebben dat ze toestemming hebben gegeven voor het maken van deze reis:

"Die Eltern, die die Reise zugelassen haben, werden von Gewissensbissen geplagt. Ich habe schlaflose Nächte, sagt Dekkers Mutter Barbara."

Bron: http://windpilot.com/word(...)/05/Laura-Dekker.pdf
linkje naar het vorige deel: Laura Dekker #23 Lof liegboek 4

Linkje naar het een na laatste deel: Laura #22 Laura Dekker: Lof Liegboek 3
pi_97492109
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:41 schreef spuitje het volgende:
Die kan ik niet terug vinden.
John Hynd op 29-05-2011
pi_97492304
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:45 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

John Hynd op 29-05-2011
Dank U :) Die man heeft humor!
  maandag 30 mei 2011 @ 13:38:23 #4
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_97493708
Het is wel grappig om te zien dat de fans zich direct weer achter zo'n nieuw aanbiddingsthema scharen. Zo staat er na het bericht van John Hynd ook een reactie van Marieke, een beroepsfotograaf met 20 jaar ervaring, die meldt dat zij niet in de schaduw kan staan van Laura. En er is nog iemand die haar foto's op groot formaat afdrukt en ze dan een centrale plek in de woonkamer geeft.

De reacties van de discipelen vind ik interessanter dan die hele vakantiereis.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:51:07 #5
40566 Ericr
Livewrong
pi_97494134
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:
Het is wel grappig om te zien dat de fans zich direct weer achter zo'n nieuw aanbiddingsthema scharen. Zo staat er na het bericht van John Hynd ook een reactie van Marieke, een beroepsfotograaf met 20 jaar ervaring, die meldt dat zij niet in de schaduw kan staan van Laura. En er is nog iemand die haar foto's op groot formaat afdrukt en ze dan een centrale plek in de woonkamer geeft.

Die reactie van Marieke is een troll-posting geschreven door Fokker FransjeVanDusschoten , wel een geslaagde troll natuurlijk.

Denk dat haar gastenboek voor de helft aan trollpostings bestaat, als het niet meer is. probleem is alleen dat Laura en aanhang alleen de ophemelpostings doorlaten en dat lokt natuurlijk uit dat mensen de meeste vage postings gaan plaatsen.
pi_97494396
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:38 schreef MrFoureyes het volgende:

Niet alles is wat het lijkt :) Maar lachen vind ik het wel af en toe.
Ach, de foto's zijn leuk om te zien, althans sommige. Maar ze horen echt thuis in de categorie vakantiekiekjes.
Voor Laura zullen ze een mooie herinnering zijn aan deze vakantie.
pi_97500490
quote:
Daartoe behoren ook talen en ze zal vaststellen dat ze internationaal naast engels en frans toch ook wel veel met spaans (en protugees) te maken krijgt.
Dat gejammer over haar nederlandse taalvaardigheid en haar spreken in het openbaar: Ik zie het aan mezelf.... in die 35 jaar dat ik buiten nederland woon heb ik mijn nederlands maar uiterst zelden gebruikt en nog nooit echt nodig gehad. Engels is een wereldtaal en daar moet ze ten eerste goed in zijn - niet het "simplified" steenkolen engels wat de meeste nederlanders spreken maar engels met een behoorlijke woordenschat waarin vooral de vaktermen niet ontbreken. Niet iedereen heeft de gave om vrij in het openbaar te spreken en die heeft ze (nog) niet. Het is te leren maar dat zal ze pas hoeven te doen als ze het later in haar beroep werkelijk nodig heeft. Zeilen doe je met je hoofd en handen en niet met je mond!
Svetan, als je Laura haar weblog volgt zul je merken dat ze, wanneer ze aan land is, veel met Nederlanders optrekt. Zoals een Nederlandse mevrouw schreef:
"Momenteel zijn hier weinig Nederlanders en wij kregen al snel het verzoek haar op te vangen".
Daar is op zich natuurlijk niets mis mee. Vooral voor de moeder moet het een geruststelling zijn dat er mensen zijn die zich om haar bekommeren wanneer ze ergens komt. Het zijn ook meestal deze mensen die met haar op stap gaan. En ook nu is het weer een Nederlandse die haar op sleeptouw heeft. Laura zal heus wel af en toe engels of frans spreken maar ik denk dat het beduidend minder is dan jij denkt!
Bovendien: hoe zit het met de grammatica? Jij woont net als ik niet in Nederland en je zult dus ook weten dat grammatica wel degelijk belangrijk is! Je mag dan een aardig mondje "over de grens" kunnen spreken, maar wanneer je met instanties te maken krijgt zul je je ook schriftelijk goed uit moeten kunnen drukken!
quote:
Bij het behalen van haar havo diploma zal ze eerder het probleem hebben dat ze teveel weet dan te weinig! Maar ze heeft een geweldige opstap in een vervolgstudie op maritiem gebied of, als ze geen zin heeft om verder te studeren heeft ze een goede basis om bv in een zeilschool, ergens ter wereld, een dikke boterham te verdienen met haar naamsbekendheid die ze nu al heeft.
Jij denkt echt dat haar naam haar, zonder een goede opleiding, een goed betaalde baan zal opleveren? De naam zegt niets over de persoon en als zou blijken dat ze als byv. instructrice niet zou voldoen flikkeren ze haar er net zo hard uit als ieder ander!
pi_97500562
Ik vind sommige foto's ook wel mooi, maarja wat wil je met zulk mooi uitzicht, dan kan een aap nog wel een mooie foto schieten.
Laura heeft niet echt door dat ze het van d'r fans moet hebben (vooral financieel gezien), ik vind het daarom raar dat er maar zo weinig aandacht wordt besteed aan haar logboek of wat dan ook, iedereen ziet dat die verhaaltjes in 2/3 minuten in elkaar geflanst zijn en ze voegen niets toe aan haar reisverhaal.
maargoed, misschien bewaard ze alle goede verhalen wel voor in haar boek. de dekkers moeten immers vies veel geld verdienen aan deze actie (wat ik overigens ook weer triest vind.)
pi_97500691
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Svetan, als je Laura haar weblog volgt zul je merken dat ze, wanneer ze aan land is, veel met Nederlanders optrekt. Zoals een Nederlandse mevrouw schreef:
"Momenteel zijn hier weinig Nederlanders en wij kregen al snel het verzoek haar op te vangen".
Daar is op zich natuurlijk niets mis mee. Vooral voor de moeder moet het een geruststelling zijn dat er mensen zijn die zich om haar bekommeren wanneer ze ergens komt. Het zijn ook meestal deze mensen die met haar op stap gaan. En ook nu is het weer een Nederlandse die haar op sleeptouw heeft. Laura zal heus wel af en toe engels of frans spreken maar ik denk dat het beduidend minder is dan jij denkt!
Bovendien: hoe zit het met de grammatica? Jij woont net als ik niet in Nederland en je zult dus ook weten dat grammatica wel degelijk belangrijk is! Je mag dan een aardig mondje "over de grens" kunnen spreken, maar wanneer je met instanties te maken krijgt zul je je ook schriftelijk goed uit moeten kunnen drukken!

[..]

Jij denkt echt dat haar naam haar, zonder een goede opleiding, een goed betaalde baan zal opleveren? De naam zegt niets over de persoon en als zou blijken dat ze als byv. instructrice niet zou voldoen flikkeren ze haar er net zo hard uit als ieder ander!
idd, ik weet niet of je filmpjes van haar op de HISWA hebt gezien? wat een desinteresse!! zoiemand is niet geschikt om les te geven, ze heeft bovendien keer op keer wel laten zien dat ze niet goed met andere mensen op kan schieten (zie verslagen van ontmoetingen op vorige pagina's)
pi_97501826
Fransje, ik heb de filmpjes inderdaad gezien. Maar dan hou ik er toch even rekening mee dat ze nog maar 15 is en er toch misschien enige vom van verlegenheid of onervarenheid is.
Aan de andere kant: de manier waarop ze over de pers spreekt en hoe ze ze soms behandelt vind ik ronduit schandalig. Die mensen komen speciaal voor haar, tonen interesse en dan stelt zij zich op als een ijskonijn! Met een dergelijke houding maak je geen vrienden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:36:13 #11
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_97594994
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:38 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

idd, ik weet niet of je filmpjes van haar op de HISWA hebt gezien? wat een desinteresse!! zoiemand is niet geschikt om les te geven, ze heeft bovendien keer op keer wel laten zien dat ze niet goed met andere mensen op kan schieten (zie verslagen van ontmoetingen op vorige pagina's)
:D geweldig hè. Gewoon omdat het kan! Heerlijk, zo'n brutaal pubermeisje.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik vind sommige foto's ook wel mooi, maarja wat wil je met zulk mooi uitzicht, dan kan een aap nog wel een mooie foto schieten.
Laura heeft niet echt door dat ze het van d'r fans moet hebben (vooral financieel gezien), ik vind het daarom raar dat er maar zo weinig aandacht wordt besteed aan haar logboek of wat dan ook, iedereen ziet dat die verhaaltjes in 2/3 minuten in elkaar geflanst zijn en ze voegen niets toe aan haar reisverhaal.
maargoed, misschien bewaard ze alle goede verhalen wel voor in haar boek. de dekkers moeten immers vies veel geld verdienen aan deze actie (wat ik overigens ook weer triest vind.)
Ik ben ook gestopt met ze te becommentariëren, het is te weinig stof om iets van te maken, alhoewel ze meer te melden heeft als ze net aan land is gekomen.

het weblog van gisteren:
quote:
31-5-2011

De mooie zonnige dag is weer voorbij helaas, we zijn weer back to normal regen en windstilte! Een mooie dag dus om bij iedereen te buurten en om films en boeken uit te wisselen. Dit doen we als zeilers geregeld onder elkaar, zodat je altijd weer iets nieuws hebt voor onderweg. Daardoor lees ik eigenlijk alleen nog maar Engelse boeken, wat me intussen ook net zo makkelijk afgaat als de Nederlandse. Vandaag heb ik ook maar weer eens geprobeerd brood te bakken, want tot nu toe lukte dat alsmaar niet echt goed..! Maar nu.. met het recept en de goede ingredienten van een andere zeiler, heb ik m'n 1e echte brood op tafel staan.. Het lijkt op brood en het smaakt ook nog zo.. jam lekker. Zodoende ben ik vandaag nog niet aan land geweest, maar ik ga zo nog wel met andere zeilgenoten lekker ergens pizza eten.

Laura
Samenvatting: boeken en films uitgewisseld en een brood gebakken.
Bloggen is allang weer uit, op het punt dat er meer schrijvers dan lezers waren is het plots als een kaartenhuis ingestort.

Afwachten wat er aan materiaal uitkomt. Foto's van Laura die niet door Laura zelf zijn genomen moeten door iemand anders zijn genomen. Of dat toevallige voorbijgangers zijn of dat er toch een productieteam meereist zal de tijd leren. De aankomst op Sint-Maarten is wel geheel gefilmd. Er lag zelfs een cameraman op Guppy.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_97596786
Laura Dekker op afgelegen eilanden

http://nos.nl/video/24514(...)elegen-eilanden.html
pi_97601736
Onderweg kan ook een HD camera meedraaien, die zit in een vergelijkbare behuizing als deze: .
pi_97602368
Ze krijgt haast en is alweer opweg naar de volgende eilanden.
pi_97618468
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:02 schreef svetan het volgende:
Volgens mij gaat ze nu naar Tahiti. Misschien heeft ze daar een afspraak met de crew die een documantaire over haar maakt, zou me niets verbazen.
pi_97619071
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze een paar tussenstops inlegt op de atollen om niet 'snachts te hoeven zeilen in dat gebied met die vele eilanden en riffen. Overigens was er op de franse TV een bericht over Laura's tocht in Polinesie.
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2011 @ 14:05:06 #17
137949 Disana
pi_97619530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:15 schreef Hammondorgel het volgende:

Ja, en ja, en nou, ja, maar ja.

Ze praat als een veel jonger kind.
pi_97619693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:50 schreef svetan het volgende:
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze een paar tussenstops inlegt op de atollen om niet 'snachts te hoeven zeilen in dat gebied met die vele eilanden en riffen. Overigens was er op de franse TV een bericht over Laura's tocht in Polinesie.
Dat was op een zender die alleen in dat gebied uitzend. Regionale t.v. Hier is ze verder totaal onbekend. Tot nu toe slechts 1 keer een heel klein berichtje over haar in de krant.

-edit- drie korte berichtjes gevonden op internet. De laatste ging over het feit dat ze eindelijk was vertrokken. Daarna niets meer.

[ Bericht 8% gewijzigd door spuitje op 02-06-2011 17:29:23 ]
pi_97622496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hier is ze verder totaal onbekend.
Waar?
pi_97622566
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:50 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Waar?
Normandie, Frankrijk.
pi_97629785
spuitje: het was gewoon op F1 of F2..... die regionale uit polinesie kan ik hier met de satelliet niet krijgen.
pi_97635663
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:15 schreef Hammondorgel het volgende:

Ik ben toch zo gek op haar accent O+

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:02 schreef svetan het volgende:
:Y ik las het, ik denk dat ze ons advies ter harte neemt en de Golf van Aden ontwijkt. Ook de Middellandse Zee is nu niet echt een pretje om te varen, voor je het weet heeft ze 200 medereizigers op Guppy die allemaal mee willen naar Europa.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_97637612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Accent? :?
pi_97640908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:37 schreef svetan het volgende:
spuitje: het was gewoon op F1 of F2..... die regionale uit polinesie kan ik hier met de satelliet niet krijgen.
Geef eens een linkje dan
pi_97640997
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

[..]

:Y ik las het, ik denk dat ze ons advies ter harte neemt en de Golf van Aden ontwijkt. Ook de Middellandse Zee is nu niet echt een pretje om te varen, voor je het weet heeft ze 200 medereizigers op Guppy die allemaal mee willen naar Europa.
Welke route ze gaat nemen is nu nog helemaal niet van belang. Ze moet eerst maar eens ongeschonden in Australie zien te komen en daarna zien we wel weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')