Welk bier had ik beter kunnen gebruiken Piet, als ik het minder bitter wil?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je stooft in Bier er op letten dat je een bier gebruikt met weinig bitterstoffen, voor nu kan je het maskeren met wat zoets als appelstroop, maar bedenk dat Hop (het bittere aan bier) er door wordt gedaan om het zoet van het bier te maskeren. Bitter doet het prima tegen zoet.
Denk aan bv een kriekenbier.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef Miss_Virgo het volgende:
[..]
Welk bier had ik beter kunnen gebruiken Piet, als ik het minder bitter wil?
Die Westmalle is al niet bitter dus die is prima.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef Miss_Virgo het volgende:
[..]
Welk bier had ik beter kunnen gebruiken Piet, als ik het minder bitter wil?
Dat soort dingen doe je dus vanwege de zuren die erin zitten, niet omdat het weinig bitterstoffen bevatquote:
Kriek bevat weinig bitterstoffen, een vlaamse chef wees me hier expliciet op dat het daarom geschikter is om mee te stovenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat soort dingen doe je dus vanwege de zuren die erin zitten, niet omdat het weinig bitterstoffen bevat
Maar dat is reden/stap 2.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kriek bevat weinig bitterstoffen, een vlaamse chef wees me hier expliciet op dat het daarom geschikter is om mee te stoven
Dat betwijfel ik dat het zoveel uitmaakt, als ik vlees dagen in de azijn marineer is er een effect, maar wat langer stoven doet dit ookquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is reden/stap 2.
Je gebruikt over het algemeen een zurig bier zodat je vlees sneller afbreekt.
Dat is jouw keuze, niet de wet op de bereiding van de vlaamse karbonade.quote:En als je dan in die groep zit, ga je kijken naar iets dat het minst bitter is. Niet andersom
Ja die paar seconde bij het afblussen zal zelf azijn weinig uitwerking hebben op je vlees.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dat het zoveel uitmaakt, als ik vlees dagen in de azijn marineer is er een effect, maar wat langer stoven doet dit ook
[..]
Dat is jouw keuze, niet de wet op de bereiding van de vlaamse karbonade.
Het gaat ook niet om het afblussen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 02:45 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ja die paar seconde bij het afblussen zal zelf azijn weinig uitwerking hebben op je vlees.
Welk bier je voorderest nodig hebt weet ik niet, maar gewoon naar een zoet bier zoeken lijkt me, eventueel scheutje azijn erbij als het niet zuur genoeg is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |