abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97499780
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Die laatste groep zal ongetwijfeld zijn uitkering behouden. De WAJONG gaat op de schop, maar dat wil niet zeggen dat je eruit geflikkerd wordt. Er wordt alleen een stuk strenger geselecteerd en daar is niets mis mee.

Maar wat mij opvalt is dat het hier alleen maar gaat over werkgevers in de zin van werkgevers waar mensen zonder beperking ook werken. Maar als dat echt te zwaar voor je is en dat weet je, waarom dan geen baan zoeken bij een instelling die gericht is op mensen met een beperking? Of is dat ook te min?
die zeer strenge selectie heeft enkele jaren geleden al plaatsgevonden.tezamen met de wao herkeuringen.

Ik zou heel graag in de zorg werken, daar ligt mijn hart maar als je kijkt naar de thuiszorg van nu.
alles gaat op tijd per client daar zou ik gelijk al op stuk gaan.
pi_97499789
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Jammer dan voor jou. Jij beticht ten eerste iemand van goedkoop zijn terwijl diegene gewoon serieus is. Dat is ook niet echt een pluim voor jou hoor. En jij doet net alsof die mensen NOOIT aan de bak kunnen komen. Dat kunnen ze wel, alleen dan niet bij een gewone werkgever. Is dat zo erg dan?
Tuurlijk joh.

Een zwaar universitair geschoold iemand laat je plees schoonmaken. :')
  maandag 30 mei 2011 @ 16:19:38 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97499800
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je steeds komt met je veronderstelling dat iets te min is.

En ja, dan gaat de overheid een grote streep halen door de WsW. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okay, laten we jou aan het werk helpen.
1) In welke omgeving zoek je werk?
2) Wat is je opleiding?
3) Wat voor werk heeft jouw voorkeur?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97499823
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat je steeds komt met je veronderstelling dat iets te min is.

En ja, dan gaat de overheid een grote streep halen door de WsW. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, dat heb ik mensen vaak genoeg horen zeggen hoor. "Nee dat is te min voor mij, daar weiger ik te gaan werken." En je draagt zelf ook geen ideeën aan als instellingen die daar op gericht zijn, nee je blijft alleen maar roepen dat die mensen NOOOOOIT aan de bak komen. :') Ga lekker ff naar jezelf kijken voor je iemand anders ergens van beticht.

Oke. Proficiat. En nu? Reageer eens normaal man, of vind je dat moeilijk?
  maandag 30 mei 2011 @ 16:20:23 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97499836
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Webschip het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.

WC's schoonmaken is altijd beter dan thuiszitten.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97499849
quote:

[..]

Tuurlijk joh.

Blijkbaar wel, als diegene geestelijk iets zwaarders niet aan kan.
pi_97499853
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Okay, laten we jou aan het werk helpen.
1) In welke omgeving zoek je werk?
2) Wat is je opleiding?
3) Wat voor werk heeft jouw voorkeur?
Je hoeft me niet te helpen , ik doe slechts mee aan een maatschappelijk debat. Dus maakt het niet persoonlijk aub.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:21:19 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97499879
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Webschip het volgende:

[..]

Je hoeft me niet te helpen , ik doe slechts mee aan een maatschappelijk debat. Dus maakt het niet persoonlijk aub.
Dus je weet eigenlijk helemala niet waarover je praat, vanuit persoonlijke ervaringen? Oh zeg dat dan.
Een gedicht over Maanvis
pi_97499888
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

WC's schoonmaken is altijd beter dan thuiszitten.
Tuurlijk. Je laat ze daar geestelijk afbranden en heeft de GGZ er ook weer werk mee. _O-
pi_97499893
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef missyB het volgende:

[..]

die zeer strenge selectie heeft enkele jaren geleden al plaatsgevonden.tezamen met de wao herkeuringen.

Ik zou heel graag in de zorg werken, daar ligt mijn hart maar als je kijkt naar de thuiszorg van nu.
alles gaat op tijd per client daar zou ik gelijk al op stuk gaan.
Er is natuurlijk wel meer dan alleen thuiszorg. Maar ik weet niet of je hart ECHT in de thuiszorg ligt. Maar zover ik weet kunnen er heel veel aanpassingen gedaan worden in de zorg, juist omdat dat gericht is zelf op zorg. (:
pi_97499926
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, als diegene geestelijk iets zwaarders niet aan kan.
Het gemak van simplisme. :')_!
pi_97499942
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Webschip het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je laat ze daar geestelijk afbranden en heeft de GGZ er ook weer werk mee. _O-
Ja joh. Ze lekker 5 dagen thuis laten zitten terwijl ze van zichzelf weten dat wel kunnen werken, mits het met een aanpassing. Daar zullen ze niet van afbranden. Willen ze ooit hogerop kunnen komen, moeten ze concessies doen en niet alleen in de vorm van therapie.
pi_97499956
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus je weet eigenlijk helemala niet waarover je praat, vanuit persoonlijke ervaringen? Oh zeg dat dan.
Ow, dus iemand mag hier alleen meepraten vanuit persoonlijke ervaringen. Dat wist ik niet.
pi_97499957
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het gemak van simplisme. :')_!
Het gemak van niet verder kijken dan je neus lang is.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 16:23:24 #215
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97499975
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het is jammer dat je nu een ander woorden in mond legt waar ik me niet in herken laat staan uitgesproken had.
Dat is hoe je overkomt. Als je dat ook bij potentiele werkgevers zo doet snap ik dat wel. Kun jij vinden dat je helemaal niet zo overkomt maar volgens degenen die jou moeten aannemen doe je dat wel.

Jammer voor jou dat je dat niet zint. Kun je overal tegenaan blijven schoppen en roepen dat het aan de bedrijven ligt en vooral niet aan jou, maar dat roep je dan over 3 jaar nog. Je weigert te accepteren dat je toch echt concessies zult moeten doen en dat een uitzicht op een goede baan begint bij jezelf, niet bij een andere opvatting van bedrijven.

Jij wil graag met het vingertje wijzen en eigen verantwoordelijkheid niet nemen, en dat is prima, maar dan blijf je in deze situatie zitten, maar dat ligt dan aan jezelf, niet aan anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97500000
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Iemand die vanuit Wajong of WAO komt zal een vele lagere salariseis hebben en minder snel gaan 'lopen'. Dus voor werkgevers zitten er weldegelijk voordelen aan.

[..]

Ja natuurlijk, en er zijn verschillende gradaties in subsidie.

[..]

Enkele jaren geleden.. daar ga je al. Een normaal iemand is dagelijks bezig met solliciteren als ie thuis zit. Waarom probeer je het niet nu nog eens?
Omdat de voorwaarden helaas niet veranderd zijn in 3 jaar en er lange wachtlijsten zijn voor de sociale werkplaats.
Ik solliciteer niet meer nee,ik kijk wel tussen de vacatures die er zijn of er wat voor mij tussen zit want nogmaals,ik werk liever 3 dagen dan dat ik thuis zit.
Doordat ik niet steeds thuis wilde zitten ben ik me vrijwillig in gaan zetten en ik helaas toch echt niet te vergelijken ben met een normaal mens, kan je ook lang of breed over lullen tis nu eenmaal anders.
Ik word niet hetzelfde bekeken en behandeld dan een zgn normaal mens zonder handicaps.
ik verschuil me er niet achter maar heb niet om al deze shit gevraagd en ik heb het er wel mee te doen
pi_97500019
En mensen gaan niet in op het feit dat je ook bij instellingen kunt werken speciaal gericht op mensen met een beperking. Is dat te min? :') Tell me. Ik vraag het me af.
pi_97500044
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Het gemak van niet verder kijken dan je neus lang is.
Tuurlijk Vooral iedereen over een kam scheren en simplisme tot norm verheffen. Iedereen in een werkkamp stoppen, stront laten ruimen, zonder verder te kijken naar wat passends.

Probleem opgelost. _O_
  maandag 30 mei 2011 @ 16:25:38 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97500095
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Webschip het volgende:

[..]

Van thuiszitten raken ze nog eerder geestelijk afgebrand.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 mei 2011 @ 16:26:26 #220
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97500140
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ow, dus iemand mag hier alleen meepraten vanuit persoonlijke ervaringen. Dat wist ik niet.
Nouja, je doet hier nogal boude aannames terwijl nu blijkt dat je die niet in de praktijk mee hebt gemaakt.
Een gedicht over Maanvis
pi_97500166
quote:

[..]

Tuurlijk joh.

Nee die laten we op de bank zitten muntjes tellen??
pi_97500189
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is hoe je overkomt. Als je dat ook bij potentiele werkgevers zo doet snap ik dat wel. Kun jij vinden dat je helemaal niet zo overkomt maar volgens degenen die jou moeten aannemen doe je dat wel.

Jammer voor jou dat je dat niet zint. Kun je overal tegenaan blijven schoppen en roepen dat het aan de bedrijven ligt en vooral niet aan jou, maar dat roep je dan over 3 jaar nog. Je weigert te accepteren dat je toch echt concessies zult moeten doen en dat een uitzicht op een goede baan begint bij jezelf, niet bij een andere opvatting van bedrijven.

Jij wil graag met het vingertje wijzen en eigen verantwoordelijkheid niet nemen, en dat is prima, maar dan blijf je in deze situatie zitten, maar dat ligt dan aan jezelf, niet aan anderen.
Zolang werkgevers het verdommen om ze aan te nemen, staat die groep gewoon aan de kant. Mensen die willen best, maar ze hebben een tweede partij nodig die ook wil. En die wil is er niet. Waarom niet? Omdat het sterft van werknemers waar ze de krenten uit de pap kunnen vissen.

Jammer dat mensen gewoon om de echte oorzaak heen blijven draaien.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:28:22 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97500222
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef missyB het volgende:

[..]

Omdat de voorwaarden helaas niet veranderd zijn in 3 jaar en er lange wachtlijsten zijn voor de sociale werkplaats.
Ik solliciteer niet meer nee,ik kijk wel tussen de vacatures die er zijn of er wat voor mij tussen zit want nogmaals,ik werk liever 3 dagen dan dat ik thuis zit.
Doordat ik niet steeds thuis wilde zitten ben ik me vrijwillig in gaan zetten en ik helaas toch echt niet te vergelijken ben met een normaal mens, kan je ook lang of breed over lullen tis nu eenmaal anders.
Ik word niet hetzelfde bekeken en behandeld dan een zgn normaal mens zonder handicaps.
ik verschuil me er niet achter maar heb niet om al deze shit gevraagd en ik heb het er wel mee te doen
Weet je dat allemaal wel 100% zeker? Ik vind jou te slim voor een sociale werkplaats, je bent in mijn ogen meer geschikt voor ander gesubsidieerd werk met minder begeleiding. Zulk werk is er ook. Dat weet ik want mijn moeder werkt bij zo'n bedrijf, als schoonmaakster. Zij is 100% arbeidsgeschikt maar ze krijgt regelmatig de vraag of ze niet toch iets kleins onder de leden heeft, want dan kunnen ze daar weer subsidie voor krijgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_97500227
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel meer dan alleen thuiszorg. Maar ik weet niet of je hart ECHT in de thuiszorg ligt. Maar zover ik weet kunnen er heel veel aanpassingen gedaan worden in de zorg, juist omdat dat gericht is zelf op zorg. (:
het is een sprookje te denken dat de zorg van nu echt op de zorg gericht is.
Een vrouw die thuiszorg krijgt om dr steunkousen aan te trekken kan rekenen op 10 minuten.
dat zij 2 weken daarvoor haar man verloren is en jij de enige bent die zij ziet per dag doet daar niets aan af, jij hebt maar 10 minuten voor die steunkousen.
De persoonsgebonden budgetten liggen onder vuur,men wil nu dat er nog maar 10% over blijft van de nu bestaande budgetten, heel veel mensen zullen geen eeens zorg meer ontvangen omdat budget wegvalt en men het zelf niet kan betalen.
medisch ben ik niet onderlegd en te oud voor stufi,de opleiding zelf bekostigen is hier helaas geen optie.
ik zorg nu wat ik kan bij bijv buren met ziekte of ouderdom, dan maar zo op vrijwillige basis.
het is allemaal niet zo makkelijk als sommigen hier stellen.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:28:48 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97500240
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:27 schreef Webschip het volgende:

[..]

Zolang werkgevers het verdommen om ze aan te nemen, staat die groep gewoon aan de kant. Mensen die willen best, maar ze hebben een tweede partij nodig die ook wil. En die wil is er niet. Waarom niet? Omdat het sterft van werknemers waar ze de krenten uit de pap kunnen vissen.

Jammer dat mensen gewoon om de echte oorzaak heen blijven draaien.
Wat je hier zegt is helemaal niet waar.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')