abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97498388
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef dawg het volgende:

[..]

als ik mijn verhaal doe komen er ongetwijfeld op- en aanmerkingen over, en zoals ik al eerder gezegd heb heb ik niet echt de behoefte van alles en nog wat te moeten verantwoorden. plus dat ik sowieso niet hou van persoonlijke dingen op fok gooien.

neemt niet weg dat ik best tegen jullie in mag gaan. een dergelijke discussie kan best algemeen en genuanceerd gevoerd worden.
Als je dat al weet, kan je beter niet zo posten.
pi_97498396
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef dawg het volgende:

[..]

als ik mijn verhaal doe komen er ongetwijfeld op- en aanmerkingen over, en zoals ik al eerder gezegd heb heb ik niet echt de behoefte van alles en nog wat te moeten verantwoorden. plus dat ik sowieso niet hou van persoonlijke dingen op fok gooien.

neemt niet weg dat ik best tegen jullie in mag gaan. een dergelijke discussie kan best algemeen en genuanceerd gevoerd worden.
Ja, er komen altijd op- en aanmerkingen over. Dat hoort nou maar eenmaal bij het leven, het leven is kut. Maar als je dat niet doet, kun je ook bepaalde reacties verwachten en moet je daar maar leren omgaan.

En ja, je mag best tegen ons ingaan en zo'n reactie kan best goed gevoerd worden. Maar zet jezelf dan niet bij ieder weerwoord in de slachtofferrol omdat mensen alleen maar een mening vormen op basis van de informatie die jij ze geeft. Je doet hier zelf net zo hard aan mee, terwijl je alleen ons van alles verwijt.
pi_97498405
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D nee ik huil niet :D Het maakt mij niet uit of je met een fel weerwoord komt. Het kan me niet fel genoeg zijn, bring it on zou ik zeggen.

Feit blijft dat jij huilt omdat het veel te moeilijk is in Nederland om iets te bereiken wat ik blijkbaar wel bereikt heb, en als ik lees hoe jij post lijkt er een groot verschil te zitten in instelling tussen jou en mij.

Waar moet ik dan over huilen man.
jij en ik praten nogal langs elkaar heen volgens mij.
ik heb het niet over hoe moeilijk het is, maar over het stigmatiserende van een uitkering. wat hier heel erg duidelijk naar voren komt. ik roep wat ik heb, en moet je kijken wat de reacties zijn zonder dat ik verder in detail getreden ben. :')
pi_97498438
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:44 schreef dawg het volgende:

[..]

ik heb het niet over hoe moeilijk het is, maar over het stigmatiserende van een uitkering. wat hier heel erg duidelijk naar voren komt. ik roep wat ik heb, en moet je kijken wat de reacties zijn zonder dat ik verder in detail getreden ben. :')
Heb je als eens verder gekeken dan je neus lang is en dat je misschien die reacties ook oproept door de manier waarop je post?
pi_97498456
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar ik ben het daar dus mee eens. Je mag er niks van zeggen want dan weet je niet waar je over praat en voelt men zich ontzettend aangevallen.

Fuck that.
mm even nagedacht dat klopt wel, er word erg snel gezegd: je hebt het niet meegemaakt dus bek dicht.
ik ga niet lopen opbieden van ik heb dit en dit dus heb het erger dan jij, ik bekijk wat ik zelf kan en wat mijn ambities zijn.
betaalde baan ja enorm graag! maar er zijn veel dingen die mij tegenwerken daarin.dingen waar ik niets aan kan doen diie zijn nu eenmaal zo.daar helpt ook geen therapie meer aan.
dat aanvaarden en je bij neerleggen kost al even tijd maar goed.
Ik ben niets minder als ander dus hop gaan met die banaan,maar dan 128 afwijzingen later zakt je de moed in de schoenen maar je blijft proberen, hetzij iets minder gemotiveerd(eerlijk is eerlijk)
dan vind je een manier om je toch nuttig te makken, vrijwillig en zelfs dan merk je dat dat 9 van de 10 keer ook niet goed gaat, ja op het werk wel maar thuis een terugslag van heb ik jou daar.
Ik blijf het moeilijk vinden en elke keer tegen mijzelf aanlopen en weer stuk accepteren van iets of iemand die ik niet wil zijn.
Ik heb best veel te bieden en kan echt nog wel wat alleen komt het er zo verdomd rottig uit allemaal.
Soms ben ik jaloers op mensen die wel een voltijdse baan hebben(al is het aan lopende band)of die studeren.
ik benoem niet eens meer dat ik wajong heb en lieg erover, ik kan fijn thuis zijn bij de kinderen, je moest eens weten hoe graag ik 3 dagen per week buitenshuis zou willen werken.
oeh dit klinkt ook weer klaaglijk en zelfmedelijdend bedoel ik ook weer niet zo!
ik kan genoeg maar het kan niet in een baan gegoten worden,althans er was voor mij niets de afgelopen 4 jaar
pi_97498471
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je dat al weet, kan je beter niet zo posten.
juist wel, want de gegeven reacties bevestigen mijn idee over hoe er tegen arbeidsongeschiktheid wordt aangekeken. :)
pi_97498508
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:45 schreef dawg het volgende:

[..]

juist wel, want de gegeven reacties bevestigen mijn idee over hoe er tegen arbeidsongeschiktheid wordt aangekeken. :)
Zoals ik al eerder zei, dat komt voornamelijk door de manier waarop je zelf post. Selffulfilling prophecy, anyone?
pi_97498510
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:44 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Heb je als eens verder gekeken dan je neus lang is en dat je misschien die reacties ook oproept door de manier waarop je post?
natuurlijk, dat is toch ook de bedoeling? scorpie zei het ook al, in iets andere vorm. soms moet je wat chargeren en wellicht provoceren om reacties uit te lokken. :)
pi_97498590
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:46 schreef dawg het volgende:

[..]

natuurlijk, dat is toch ook de bedoeling? scorpie zei het ook al, in iets andere vorm. soms moet je wat chargeren en wellicht provoceren om reacties uit te lokken. :)
Misschien. Maar daar roep je wel alleen de reacties mee op die JIJ wil en waarmee dus je idee wordt 'bevestigd'. Als ik ga lopen kutten dat dunne mensen allemaal anorexia hebben blabla, roep ik ook bepaalde reacties op. Op het moment dat je een normale discussie gaat voeren en alles vanuit TWEE (!!!!!) standpunten bekijkt, krijg je pas een normale discussie.

Zoals missyB doet. Ik heb jou nog niets vanuit het standpunt van mij of Scorpie of CoolGuy zien bekijken.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:50:35 #160
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97498675
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:44 schreef dawg het volgende:

[..]

Nee nee, wij snappen elkaar denk ik juist heel goed. Ja, het stigmatiserende van een uitkering wordt dus in stand gehouden door direct maar te roepen wat je hebt en dat het daardoor allemaal lastig is en en en.

ja, als je al direct begint over wat je allemaal niet kunt en de bedrijven hebben het voor het uitzoeken, dan is het logisch dat ze iemand anders kiezen. Dat gebeurd ook met mensen die niet iets hebben. Uit de grote pool met mensen die een baan zoeken of reageren op een specifieke baan wordt diegene uitgezocht waarvan dat bedrijf vindt dat hij/zij er het beste bij past. Dat is logisch en heel normaal.

Maar op het moment dat je dan 'iets' hebt wordt er ineens geroepen dat dát de reden is dat je niet wordt aangenomen. Ik denk dus eerder dat dat ook ligt aan je instelling en hoe je overkomt. Als je inderdaad overkomt als een slachtoffer omdat je toevallig 'iets' hebt dan wordt het een self fullfilling prophecy, want dan blijf je in een cirkeltje gaan.

Niet voor niets dat ik roep dat je (geldt voor iedereen, niet alleen voor jou) moet kijken naar je eigen instelling en hoe je overkomt op anderen etc.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97498783
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:43 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja, er komen altijd op- en aanmerkingen over. Dat hoort nou maar eenmaal bij het leven, het leven is kut. Maar als je dat niet doet, kun je ook bepaalde reacties verwachten en moet je daar maar leren omgaan.

En ja, je mag best tegen ons ingaan en zo'n reactie kan best goed gevoerd worden. Maar zet jezelf dan niet bij ieder weerwoord in de slachtofferrol omdat mensen alleen maar een mening vormen op basis van de informatie die jij ze geeft. Je doet hier zelf net zo hard aan mee, terwijl je alleen ons van alles verwijt.
Ik wil wel opmerken dat je het woord slachtofferrol ietwat makkelijk in je mond neemt.

Voor een deel zijn ze wel degelijk slachtoffer. Marktdenken zet ze wel degelijk op een forse achterstand. Een deel is dus wel degelijk kansloos door het huidige systeem van vraag en aanbod in een markt.
pi_97498839
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:46 schreef dawg het volgende:

[..]

De reacties van Scorpie zou ik sowieso skippen.
pi_97498847
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:48 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Misschien. Maar daar roep je wel alleen de reacties mee op die JIJ wil en waarmee dus je idee wordt 'bevestigd'. Als ik ga lopen kutten dat dunne mensen allemaal anorexia hebben blabla, roep ik ook bepaalde reacties op. Op het moment dat je een normale discussie gaat voeren en alles vanuit TWEE (!!!!!) standpunten bekijkt, krijg je pas een normale discussie.

Zoals missyB doet. Ik heb jou nog niets vanuit het standpunt van mij of Scorpie of CoolGuy zien bekijken.
dat komt omdat jullie mbt mij met standpunten komen terwijl ik dus nergens details heb gegeven.

ik ben niet iemand die van (zelf)medelijden houdt. ik klaag vrijwel nooit, ondanks dat ik het laatste jaar met bar weinig geld op de bank heb gezeten, met een volledige wao-uitkering. daarvoor 9,5 jaar gewerkt, om uiteindelijk in een (uitgelokt) conflict terecht te komen. op datzelfde moment ging er iets niet goed mbt mijn gezondheid, daardoor kwam ik in de wao volledig. een half jaar geleden heb ik aangegeven dat ik wil reintegreren, maar zoals alles duurt ook dit bij het uwv eeuwen. toevallig heb ik straks post de deur uitgedaan waarin ik akkoord ga met het voorgestelde reintegratieplan. ik hoop dat ik dit jaar nog ergens aan het werk ben, zij het voor zo' n 20 tot 25 u p/w max.

als ik tegen mensen zeg dat ik in de wao zit, zie ik vaak aan hun gezicht of houding al dat ze er het hunne van denken. als ik vertel wat ik heb (zelden overigens, praat er niet graag over en wil normaal behandeld worden, geen medelijden oid) zijn ze ineens begripvol en weet ik wat.

zo vind ik het wel even genoeg. ~:)
pi_97498912
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:53 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik wil wel opmerken dat je het woord slachtofferrol ietwat makkelijk in je mond neemt.

Voor een deel zijn ze wel degelijk slachtoffer. Marktdenken zet ze wel degelijk op een forse achterstand. Een deel is dus wel degelijk kansloos door het huidige systeem van vraag en aanbod in een markt.
Voor jou misschien. Ik heb genoeg gezien om dat woord snel in de mond te nemen. Als jij jezelf als iemand ziet met een handicap, die dit en dit en dit en dit niet kan, dan zal de werkgever jou ook zo zien. Als jij jezelf ziet als iemand met een kans die dit en dit en dit en dit allemaal erg goed kan, zal een werkgever je ook eerder een baan geven. Je moet je vooral niet opstellen bij een werkgever met "ik heb autisme en ik kan dit en dit en dit en dit niet". Zeg dan: "ik heb autisme, maar ik kan dit en dit en dit en dit allemaal heel erg goed!"

En er zullen er ongetwijfeld bij zijn die kansloos zijn, maar dat zijn alleen de echt zware gevallen die over het algemeen op een dagbesteding terecht komen of in een residentiële instelling.
pi_97498914
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee nee, wij snappen elkaar denk ik juist heel goed. Ja, het stigmatiserende van een uitkering wordt dus in stand gehouden door direct maar te roepen wat je hebt en dat het daardoor allemaal lastig is en en en.

ja, als je al direct begint over wat je allemaal niet kunt en de bedrijven hebben het voor het uitzoeken, dan is het logisch dat ze iemand anders kiezen. Dat gebeurd ook met mensen die niet iets hebben. Uit de grote pool met mensen die een baan zoeken of reageren op een specifieke baan wordt diegene uitgezocht waarvan dat bedrijf vindt dat hij/zij er het beste bij past. Dat is logisch en heel normaal.

Maar op het moment dat je dan 'iets' hebt wordt er ineens geroepen dat dát de reden is dat je niet wordt aangenomen. Ik denk dus eerder dat dat ook ligt aan je instelling en hoe je overkomt. Als je inderdaad overkomt als een slachtoffer omdat je toevallig 'iets' hebt dan wordt het een self fullfilling prophecy, want dan blijf je in een cirkeltje gaan.

Niet voor niets dat ik roep dat je (geldt voor iedereen, niet alleen voor jou) moet kijken naar je eigen instelling en hoe je overkomt op anderen etc.
als ik hier neerzet wat ik allemaal kan heb ik volgens het gros hier morgen een baan.
maar bij alles wat ik wel kan staan er weer min punten.
ik zal je een voorbeeldje geven:
ben vrijwilligster op voetbalclub van zoon.
Sta achter de bar en doe keuken.
Gisteren keukendienst die voor mij zo verschrikkelijk druk was dat ik bestellingen niet meer onthoud, tig keer op bon moet kijken en moet vragen wat de bestelling was, van de zenuwen die volgen laat ik zo n beetje alles uit mn handen vallen.
ik probeer dat te verbloemen door grote mond en me zelf groter voor te doen dan dat ik ben.
dat gaat uur goed en dan raak ik zo overprikkeld doordat ik merk dat ik het niet goed doe, de drukte, de muziek, het geroezemoes en het commentaar op de lange wachttijden.
na 4 uur keuken kan ik naar huis waar ik me thuis even flink afreageer op mn man die de verbouwing van de gang verder had doorgezet.
Uiteindelijk zit ik in een complete jankbui op de stoel, heb ruzie met mn man ,kinderen die erbij staan van WTF is dit? en ik compleet kapot .
dan kan je denken stel je niet zo aan, dat kan, maar als je zo overprikkeld bent is het heel moeilijk weer tot jezelf te komen als er nergens een rustpunt is. Kortom ja ik kan friet bakken en bier tappen, punt
pi_97498933
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef dawg het volgende:

[..]

dat komt omdat jullie mbt mij met standpunten komen terwijl ik dus nergens details heb gegeven.

ik ben niet iemand die van (zelf)medelijden houdt. ik klaag vrijwel nooit, ondanks dat ik het laatste jaar met bar weinig geld op de bank heb gezeten, met een volledige wao-uitkering. daarvoor 9,5 jaar gewerkt, om uiteindelijk in een (uitgelokt) conflict terecht te komen. op datzelfde moment ging er iets niet goed mbt mijn gezondheid, daardoor kwam ik in de wao volledig. een half jaar geleden heb ik aangegeven dat ik wil reintegreren, maar zoals alles duurt ook dit bij het uwv eeuwen. toevallig heb ik straks post de deur uitgedaan waarin ik akkoord ga met het voorgestelde reintegratieplan. ik hoop dat ik dit jaar nog ergens aan het werk ben, zei het voor zo' n 20 tot 25 u p/w max.

als ik tegen mensen zeg dat ik in de wao zit, zie ik vaak aan hun gezicht of houding al dat ze er het hunne van denken. als ik vertel wat ik heb (zelden overigens, praat er niet graag over en wil normaal behandeld worden, geen medelijden oid) zijn ze ineens begripvol en weet ik wat.

Respect hoe je reageert. Inderdaad, je bent al veroordeeld als je je vertelt dat je in een of ander arbeidsongeschiktheidsregeling zit. :')

Nog net niet zo van eigen schuld dikke bult.
pi_97498982
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

mee eens. maar dat maakt succes nog geen keuze. een werkgever denkt 'geld', jij levert minder op dan een gezond iemand. als hij dan ook nog uit 10 gezonde mensen kan kiezen, is het wel duidelijk. er hangt dus een stigma overheen, wat maakt dat je eigen instelling niet allesbepalend is. wel veel inderdaad, maar dat heb ik nooit ontkend. :)
pi_97499056
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef dawg het volgende:

[..]

ik ben niet iemand die van (zelf)medelijden houdt. ik klaag vrijwel nooit, ondanks dat ik het laatste jaar met bar weinig geld op de bank heb gezeten, met een volledige wao-uitkering. daarvoor 9,5 jaar gewerkt, om uiteindelijk in een (uitgelokt) conflict terecht te komen. op datzelfde moment ging er iets niet goed mbt mijn gezondheid, daardoor kwam ik in de wao volledig. een half jaar geleden heb ik aangegeven dat ik wil reintegreren, maar zoals alles duurt ook dit bij het uwv eeuwen. toevallig heb ik straks post de deur uitgedaan waarin ik akkoord ga met het voorgestelde reintegratieplan. ik hoop dat ik dit jaar nog ergens aan het werk ben, zij het voor zo' n 20 tot 25 u p/w max.

Ja. Juist omdat je nooit ergens die details hebt gegeven komen mensen met zulke standpunten. Snap je die wisselwerking? Zoals ik al aangaf: ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar door de weinige informatie die je geeft komen mensen tot een mening en dat kan als persoonlijk aanvallen opgevat worden.

Verder vind ik het top van je dat je zo veel doet hoor. Waren er maar zoveel als jij zonder handicap die zoveel deden, dan zaten er niet zoveel in de bijstand. :')

En veel mensen zullen die mening misschien hebben. Ik heb misschien te snel een oordeel klaar, wat denk ik overigens iedereen heeft, maar ik ben van mening dat er ongetwijfeld ook mensen in de WAO/bijstand/WAJONG, noem het allemaal maar op, terecht zitten. Maar er zitten ook enorm veel profiteurs, misschien nog wel meer dan degene die het echt nodig hebben en daar wordt dit beeld door geschetst. Daarom is het ook zo goed dat ze er nu mee bezig zijn.
pi_97499073
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Voor jou misschien. Ik heb genoeg gezien om dat woord snel in de mond te nemen. Als jij jezelf als iemand ziet met een handicap, die dit en dit en dit en dit niet kan, dan zal de werkgever jou ook zo zien. Als jij jezelf ziet als iemand met een kans die dit en dit en dit en dit allemaal erg goed kan, zal een werkgever je ook eerder een baan geven. Je moet je vooral niet opstellen bij een werkgever met "ik heb autisme en ik kan dit en dit en dit en dit niet". Zeg dan: "ik heb autisme, maar ik kan dit en dit en dit en dit allemaal heel erg goed!"

En er zullen er ongetwijfeld bij zijn die kansloos zijn, maar dat zijn alleen de echt zware gevallen die over het algemeen op een dagbesteding terecht komen of in een residentiële instelling.
Als je het woord "autisme"bij een werkgever in de mond neemt, dan stopt die al meteen met luisteren. Als je het verzwijgt, dan loop je sowieso vast omdat autisme je zwaar belemmert in het functioneren. Niet alleen qua communicatie, maar vooral door stress, niet flexibel zijnen al helemaal niet met meerdere dingen tegelijk kunnen doen. En dat past al helemaal niet meer in de jachtige huidige tijd.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:01:39 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97499110
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Webschip het volgende:

[..]

Als je het woord "autisme"bij een werkgever in de mond neemt, dan stopt die al meteen met luisteren. Als je het verzwijgt, dan loop je sowieso vast omdat autisme je zwaar belemmert in het functioneren. Niet alleen qua communicatie, maar vooral door stress, niet flexibel zijnen al helemaal niet met meerdere dingen tegelijk kunnen doen. En dat past al helemaal niet meer in de jachtige huidige tijd.
Noem eens een paar werkgevers waarbij je dit hebt meegemaakt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97499116
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat ligt er nog maar zeer aan WAAR je solliciteert. Als jij als autist zijnde in een winkel gaat solliciteren of dergelijken, ja, dan kan ik begrijpen dat je dan niet functioneert. Maar er zijn ook banen te vinden waar autisten prima kunnen functioneren. Of je moet geen woord kunnen uitbrengen en alleen maar "IEEEH" en "AAAAH" kunnen uitbrengen. En sowieso ligt het aan hoe zwaar autist je bent.
pi_97499158
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef dawg het volgende:

[..]

mee eens. maar dat maakt succes nog geen keuze. een werkgever denkt 'geld', jij levert minder op dan een gezond iemand. als hij dan ook nog uit 10 gezonde mensen kan kiezen, is het wel duidelijk. er hangt dus een stigma overheen, wat maakt dat je eigen instelling niet allesbepalend is. wel veel inderdaad, maar dat heb ik nooit ontkend. :)
Precies. die werkgever kan tig gezonde mensen aannemen die de ratrace wel aankunnen. Waarom zou een werkgever dan voor jou kiezen?

Ze komen gewoon nooit aan de bak.
pi_97499218
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja. Juist omdat je nooit ergens die details hebt gegeven komen mensen met zulke standpunten. Snap je die wisselwerking? Zoals ik al aangaf: ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar door de weinige informatie die je geeft komen mensen tot een mening en dat kan als persoonlijk aanvallen opgevat worden.
ja, maar dat zegt toch ook wat over hoe het initiele (oppervlakkige) beeld van arbeidsongeschiktheid is? als je meteen details geeft is het hele discussieelement weg want op dat niveau zijn de meeste mensen ineens veel genuanceerder. en dat was mijn punt juist. en insgelijks. :)

quote:
Verder vind ik het top van je dat je zo veel doet hoor. Waren er maar zoveel als jij zonder handicap die zoveel deden, dan zaten er niet zoveel in de bijstand. :')

En veel mensen zullen die mening misschien hebben. Ik heb misschien te snel een oordeel klaar, wat denk ik overigens iedereen heeft, maar ik ben van mening dat er ongetwijfeld ook mensen in de WAO/bijstand/WAJONG, noem het allemaal maar op, terecht zitten. Maar er zitten ook enorm veel profiteurs, misschien nog wel meer dan degene die het echt nodig hebben en daar wordt dit beeld door geschetst. Daarom is het ook zo goed dat ze er nu mee bezig zijn.
zitten er ook. maar dat is relatief gezien een kleine groep, en zoals je zegt gaan ze eea ook veranderen. het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het dus jammer dat veel mensen meteen met een dergelijk oordeel komen, vandaar dat ik er zo inging. ~:)
pi_97499221
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

Precies. die werkgever kan tig gezonde mensen aannemen die de ratrace wel aankunnen. Waarom zou een werkgever dan voor jou kiezen?

Ze komen gewoon nooit aan de bak.
Nu overdrijf je ook een beetje. "Nooit aan de bak." Genoeg zwaar gehandicapte mensen gezien die gewoon werken. Ja, het is dan misschien niet het ideaalbaantje waarvan je gedroomd hebt. Maar wat dan? Je hele leven op de bank zitten om te leven van die paar schamele euro die de overheid je geeft? Nee, dan zou ik toch nog liever bij de Mac hamburgers gaan bakken om een paar centen te verdienen.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 16:04:52 #175
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97499230
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef dawg het volgende:

[..]

Een werkgever denkt inderdaad geld. En als hij jou aan neemt krijgt ie daar ook nog eens subsidie voor, wat alleen maar meer geld is :) Natuurlijk. Maar als starter lever jij ook minder op dan iemand die al ervaren is. Dus, als hij ook nog uit 10 ervaren kandidaten kan kiezen, is het wel duidelijk.

Snap je wat ik bedoel? Iemand die 'iets' heeft hangt het feit dat ie niet wordt aangenomen vaak op aan dat hij is afgewezen omdat hij 'iets' heeft en daarom is de persoon waarmee hij gesproken heeft dus al per definitie 'een klootzak'.

Maar het is niet heel veel anders dan een starter die de arbeidsmarkt betreedt. Voor starters is het ook kut, maar iemand die 'iets' heeft verschuilt zich daar heel snel achter, terwijl dat helemaal niet terecht is in mijn ogen.

Maar op die manier kun je -of je het nou leuk vind of niet- wel enige eigen verantwoordelijkheid van de hand wijzen, en hoef je niks aan jezelf te doen. Immers, jij kunt doen en laten en zeggen wat je wil, als je niet wordt aangenomen ligt het toch aan het bedrijf, want dat zijn klootzakken.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')