Ik maak van je aanbod gebruik maar ik ben niet van plan mijn plussen en minnen zo in topic neer te zetten.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.
Misschien kun je dat het beste in het werkzoekend topique in WGR doen, als je dat niet erg vindt?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik maak van je aanbod gebruik maar ik ben niet van plan mijn plussen en minnen zo in topic neer te zetten.
Vind je het goed als ik je een pm doe hierover?
Dan ben ik erg benieuwd of er een baan uitrolt, hopen doe ik nog niet maar t zou wel retefijn zijn!
ja dat vind ik wel erg want ik heb geen zin om in een openbaar topic mn dingen neer te zetten die altijd weer tegen me gebruikt gaan worden als mn posts iermand een keer niet aanstaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien kun je dat het beste in het werkzoekend topique in WGR doen, als je dat niet erg vindt?
Heb je die instelling altijd of alleen op internet? want als mensen het niet zien zoals jij raak je helemaal gestresst en ga je hard roepen en zo. Als ik jou tegenover me heb zitten bij een sollicitatiegesprek en ik voel aan dat jij er 'zo eentje' bent dan kun je opflikkeren. Niet omdat je het werk niet aan zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb in zo'n figuur wat geen andere meningen kan verdragen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:
[..]
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Roep 1 keer wajong ach weet je ik ga hier niet eens meer over in discussie, bekijk het
kan mn energie wel beter gebruiken
wat begrijp je niet aan het woord 'conflict'?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.
Ik heb meerdere werkgevers gehad, en bij geen daarvan hoefde ik weg. Dat heb ik wel gedaan, maar niet vanuit conflict of wat dan ook, maar omdat ik ergens anders meer kon verdienen etc.
Zo sla jij de plank even totaal mis,maar t geeft niet, je kent me immers nietquote:Op maandag 30 mei 2011 15:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je die instelling altijd of alleen op internet? want als mensen het niet zien zoals jij raak je helemaal gestresst en ga je hard roepen en zo. Als ik jou tegenover me heb zitten bij een sollicitatiegesprek en ik voel aan dat jij er 'zo eentje' bent dan kun je opflikkeren. Niet omdat je het werk niet aan zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb in zo'n figuur wat geen andere meningen kan verdragen.
Jouw probleem is denk ik meer hoe je overkomt dan wat anders.
Ja, want hoe je overkomt op een stel anonieme mede forumgebruikers is natuurlijk veel belangrijker dan de mogelijkheid op een baan. Je moet eens wat aan je prioriteiten doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:59 schreef missyB het volgende:
[..]
ja dat vind ik wel erg want ik heb geen zin om in een openbaar topic mn dingen neer te zetten die altijd weer tegen me gebruikt gaan worden als mn posts iermand een keer niet aanstaan.
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.
Ik ken je niet, maar ik zie wel hoe je hier over komt. Ik hoef je niet te kennen. Jij schijnt niet te snappen dat het niet belangrijk is hoe jij vind dat je bent of hoe jij vind dat anderen je moeten zien of kennen. Wat boeit is hoe andere mensen jou zien. Kun jij het mee eens zijn of niet, met hoe zij jou zien, maar als hun dat niet aan staat wordt je niet aan genomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef missyB het volgende:
[..]
Zo sla jij de plank even totaal mis,maar t geeft niet, je kent me immers niet
wederom sla je de plank deels mis,quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want hoe je overkomt op een stel anonieme mede forumgebruikers is natuurlijk veel belangrijker dan de mogelijkheid op een baan. Je moet eens wat aan je prioriteiten doen.
Ik weet hoe andere mensen min prive zien en ik weet hoe ik graag gezien wil worden en laat dat nu net tootaal omgedraaid zijn van wat jij hier over mij stelt maar goed t gaat hier niet om mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar ik zie wel hoe je hier over komt. Ik hoef je niet te kennen. Jij schijnt niet te snappen dat het niet belangrijk is hoe jij vind dat je bent of hoe jij vind dat anderen je moeten zien of kennen. Wat boeit is hoe andere mensen jou zien. Kun jij het mee eens zijn of niet, met hoe zij jou zien, maar als hun dat niet aan staat wordt je niet aan genomen.
Dat heeft niks te maken met wajong, maar alles met hoe je overkomt. En als hoe jij in die situaties overkomt zoals je hier overkomt dan denk ik dat je voornaamste probleem niet is dat je een wajong hebt.
Dat is logisch. Dat gebeurd in een 'normale' situatie ook. Er is veel aanbod op de arbeidsmarkt en de bedrijven halen daar die mensen uit die ze vinden uitsteken boven de rest. Die halen als het ware dus ook de krenten uit de pap.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.
Ik vind het raar dat overheid alleen kritisch is naar mensen zonder werk, maar intussen blijven we slechts toekijken hoe werkgevers de krenten uit de pap vissen.
Dit is niet alleen erg hypocriet en eenzijdig beleid maar ook nog een maatschappelijk onaanvaardbaar.
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is logisch. Dat gebeurd in een 'normale' situatie ook. Er is veel aanbod op de arbeidsmarkt en de bedrijven halen daar die mensen uit die ze vinden uitsteken boven de rest. Die halen als het ware dus ook de krenten uit de pap.
Dat heeft wederom niks met wajong te maken. Alleen omdat het nu gaat om mensen die een Wajong hebben is dat eens 'maatschappelijk onaanvaardbaar' ? In mijn ogen is het gewoon zo dat veel mensen die een wajong hebben zich dat lekker laten welgevallen, en ondertussen wel om zich heen slaan omdat het allemaal niet eerlijk is, maar ondertussen ook geen concessies willen doen om uiteindelijk op de langere termijn uit de situatie te komen waar ze nu in zitten.
Genoeg werkgevers die het wel accepteren. Zo zijn er speciale IT-bedrijven waar autisten terecht kunnen om als tester te gaan werken. En genoeg sociale werkplaatsen of reïntegratiebedrijven her en der in het land. En voor mensen die aan huis gebonden zijn is er TNS-NIPO en Annie Connect.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.
Ik vind het raar dat overheid alleen kritisch is naar mensen zonder werk, maar intussen blijven we slechts toekijken hoe werkgevers de krenten uit de pap vissen.
Dit is niet alleen erg hypocriet en eenzijdig beleid maar ook nog een maatschappelijk onaanvaardbaar.
Hoe ze jou prive zien, ja, maar ik heb het niet over hoe mensen je prive zien. Ik heb het over een werkgerelateerde omgeving. Werkgevers zijn niet geinteresseerd in of jij de hond van de buren uit laat als die op vakantie zijn, maar of jij geschikt bent om de job aan te kunnen, en of jij stabiel overkomt, en als jij al komt met een vaag verhaal waarin je -sorry dat ik t zeg- overkomt zoals je hier overkomt, dan snap ik heel goed dat ze verder kijken naar andere kandidaten.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik weet hoe andere mensen min prive zien en ik weet hoe ik graag gezien wil worden en laat dat nu net tootaal omgedraaid zijn van wat jij hier over mij stelt maar goed t gaat hier niet om mij.
excuseer mijn tikfouten
Dat is nog eens een positief verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.
Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.
Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.
Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
ben je persoonlijk bekend met hoe annie connect werkt?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Genoeg werkgevers die het wel accepteren. Zo zijn er speciale IT-bedrijven waar autisten terecht kunnen om als tester te gaan werken. En genoeg sociale werkplaatsen of reïntegratiebedrijven her en der in het land. En voor mensen die aan huis gebonden zijn is er TNS-NIPO en Annie Connect.
Sorry, maar om nu een dialyse en een niertransplantatie als excuus te gebruiken vind ik een beetje apart. Een klasgenoot van mij heeft ook jarenlang dialyse gehad en 2 niertransplantaties (laatst zelfs nog een omdat haar nier werd afgestoten), maar die gaat ook gewoon naar school en werkt hoor. Ja, ze is wat vaker afwezig door haar ziekte, maar daar wordt gewoon rekening mee gehouden op school.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef dawg het volgende:
[..]
nou, ik heb dan geen wajong maar een wao. ik heb moeite me in te houden vwb de reacties van scorpie. altijd wordt alles over een kam geschoren, iedereen met een uitkering. ter illustratie: 2x niertransplantatie en bijna 6jr dialyse, ik kan dus wel zeggen dat ik echt arbeidsongeschikt ben. maar wat ik nog veel erger vind is dat dat altijd in de weg zal staan om snel(ler) werk te vinden, promoties en opklimmen in functies, opleidingen, etc. kwalificaties zoals die van scorpie zijn gewoon triest en staan zo ver van de realiteit af dat het jammer is dat veel mensen nog op hem ingaan. maar het is vaak persoonlijk, dus helaas.
Je snapt wel wat ik bedoel, maar je doet net alsof je dat niet snapt omdat je anders geen weerwoord hebt nietwaar?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:08 schreef dawg het volgende:
[..]men kon niet eens nederlanders vinden voor de tuinbouw.
en je uitspraak 'succes is een keuze' impliceert dat een arbeidsongeschikte ervoor kiest om geen succes te hebben. tja, als dat jouw mening is.
hoe kom je erbij dat ik dat als excuus gebruik? en ik ben haar niet, duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Sorry, maar om nu een dialyse en een niertransplantatie als excuus te gebruiken vind ik een beetje apart. Een klasgenoot van mij heeft ook jarenlang dialyse gehad en 2 niertransplantaties (laatst zelfs nog een omdat haar nier werd afgestoten), maar die gaat ook gewoon naar school en werkt hoor. Ja, ze is wat vaker afwezig door haar ziekte, maar daar wordt gewoon rekening mee gehouden op school.
En kom asjeblieft op dit moment niet aanschijten met dat excuus dat ik er niets van af weet, want ik studeer SPH en kom dus genoeg met mensen met handicaps in aanraking.
WWWWWWWWWWWWWWWOW.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
ik studeer SPH en kom dus genoeg met mensen met handicaps in aanraking.
Hoe kom je daar nu zo opeens bij dat ik het allemaal oneerlijk vind? je neemt allerlei zaken aan die ik niet eens gezegd heb?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe ze jou prive zien, ja, maar ik heb het niet over hoe mensen je prive zien. Ik heb het over een werkgerelateerde omgeving. Werkgevers zijn niet geinteresseerd in of jij de hond van de buren uit laat als die op vakantie zijn, maar of jij geschikt bent om de job aan te kunnen, en of jij stabiel overkomt, en als jij al komt met een vaag verhaal waarin je -sorry dat ik t zeg- overkomt zoals je hier overkomt, dan snap ik heel goed dat ze verder kijken naar andere kandidaten.
Dat is prima dat dat volgens jou omgekeerd is aan hoe ik het zie, maar feit is dat ik een wajong heb gehad en daar al lang vanaf ben en behoorlijk succesvol ben, en jij een wajong uitkering hebt, geen baan hebt, en ik hier alleen maar zie roepen hoe oneerlijk het allemaal is.
Misschien is het dat wel, maar mensen die alleen maar hard blijven roepen dat het oneerlijk is komen er niet. Ik zeg niet dat jij niet succesvol kunt zijn, want volgens mij kun je dat wel degelijk, maar dan zul je denk ik wel concessies moeten doen, en ik heb het gevoel dat je dat liever niet wil.
dat er werk in overvloed is is bullshit. is heel logisch inderdaad, maar dan vallen arbeidsongeschikten als eersten af, ik zie niet in waarom het een keuze zou zijn om afgewezen te worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel, maar je doet net alsof je dat niet snapt omdat je anders geen weerwoord hebt nietwaar?Er komen elk jaar duizenden mensen van school af met een diploma, en het overgrote deel van die mensen wil gewoon een baan.
daarnaast heb je genoeg mensen die al een baan hebben maar toch verder gaan kijken. Je weet heel goed dat ik die gezamenlijke groep bedoel. En uit die groep worden de krenten uit de pap gevist. Heel normaal, heel logisch.
Nee, dat impliceert dat veel mensen zich een beetje verschuilen achter het feit dat er 'iets' met ze is, en als je vervolgens vind dat de hele wereld zich moet schikken naar jou omdat er 'iets' met jou is, dan kun je heel lang zitten wachten, want voor jou tig anderen, en in de praktijk blijkt dat dan ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |