Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef dawg het volgende:
[..]
het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.
Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?quote:dit soort topics wijzen me weer eens op hoe stigmatiserend een uitkering werkt, vooral reacties als de jouwe.
Prima, we reageren beiden vanuit emotie denk ik dan. Ik heb iig bij jou niet het beeld van luie uitkeringstrekker, ook al wil ik soms wat chargeren.quote:vechten voor je ziekte maar dan ook nog vechten om anderen te overtuigen dat je echt wat hebt. zoals ik al zei, in het verleden hield ik me nooit in en heb vaak ruzie gehad, het is persoonlijk dus. en soms nog moeite me in te houden.
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
En not even close? So what? Dat was jij ook niet, en dat is precies mijn punt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.
Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.
Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.
Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
Okay, dan zijn we het wat dat betreft eens, het is alleen je toon wat me tegenstaat, beetje hetzelfde als wat dawg aankaart.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.
Zoiets als CoolGuy dus gedaan heeft is gewoon bewonderingswaardig te noemen:
[..]
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervanquote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
Dat 'gewoon' is nou net het punt dat ervoor zorgt dat velen die Wajong-uitkering nodig hebben om aan het werk te komen en dat te behouden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je alleen al ziet dat een groot percentage van de Wajong-ontvangers gewoon kan werken en dit zelf ook toegeeft...
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaalquote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.
zo ben ik ook opgevoed, was in het verleden behoorlijk frustrerend kan ik je vertellen. maar veel mensen vergeten denk ik hoe hoog de maatschappelijke druk in dit land is. plus dat werken niet altijd loont, maar dat is de schuld van de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.quote:Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
Ja dat is waar.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:49 schreef dawg het volgende:
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.
en aan de werkgever.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.
Iemand met forse psychische problemen (suicidale neigingen, schizofrenie, zwaar verstandelijk gehandicapt) zit wmb terecht in de wajong, dus daar hebben we het niet over.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:45 schreef missyB het volgende:
[..]
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervan
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:48 schreef missyB het volgende:
[..]
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaal
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.quote:
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen
Zet hier maar neer waar je een werkgever zoekt en ongeveer wat voor werk je kunt dan regelen we samen binnen een maand een werkgever voor je die een arbeidsongeschikte in dienst neemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:
[..]
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |