abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97495932
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef dawg het volgende:

[..]

het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.
Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.

quote:
dit soort topics wijzen me weer eens op hoe stigmatiserend een uitkering werkt, vooral reacties als de jouwe.
Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?

quote:
vechten voor je ziekte maar dan ook nog vechten om anderen te overtuigen dat je echt wat hebt. zoals ik al zei, in het verleden hield ik me nooit in en heb vaak ruzie gehad, het is persoonlijk dus. en soms nog moeite me in te houden.
Prima, we reageren beiden vanuit emotie denk ik dan. Ik heb iig bij jou niet het beeld van luie uitkeringstrekker, ook al wil ik soms wat chargeren.
pi_97496003
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.

En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?

En not even close? So what? Dat was jij ook niet, en dat is precies mijn punt.
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.

Zoiets als CoolGuy dus gedaan heeft is gewoon bewonderingswaardig te noemen:

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.

Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.

Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.

Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
pi_97496036
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
  maandag 30 mei 2011 @ 14:44:07 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97496079
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 mei 2011 @ 14:44:21 #80
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97496089
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.

Zoiets als CoolGuy dus gedaan heeft is gewoon bewonderingswaardig te noemen:

[..]

Okay, dan zijn we het wat dat betreft eens, het is alleen je toon wat me tegenstaat, beetje hetzelfde als wat dawg aankaart.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 30 mei 2011 @ 14:44:59 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97496110
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97496130
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervan
  maandag 30 mei 2011 @ 14:45:47 #83
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97496144
quote:

[..]

:').
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 30 mei 2011 @ 14:46:28 #84
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97496164
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je alleen al ziet dat een groot percentage van de Wajong-ontvangers gewoon kan werken en dit zelf ook toegeeft...
Dat 'gewoon' is nou net het punt dat ervoor zorgt dat velen die Wajong-uitkering nodig hebben om aan het werk te komen en dat te behouden.
Ken er genoeg die 32 uur werken in de week en amper tot niets vanuit het UWV krijgen omdat ze zelf al voldoende verdienen maar niet aan de bak hadden gekomen zonder die uitkering doordat hun beperkingen een dienstverband in de weg zouden staan.
pi_97496241
quote:

[..]

Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaal
pi_97496263
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.

zo ben ik ook opgevoed, was in het verleden behoorlijk frustrerend kan ik je vertellen. maar veel mensen vergeten denk ik hoe hoog de maatschappelijke druk in dit land is. plus dat werken niet altijd loont, maar dat is de schuld van de overheid. :)

quote:
Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?

mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 14:50:38 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97496303
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97496334
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:49 schreef dawg het volgende:
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.
Ja dat is waar.
pi_97496342
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.
en aan de werkgever.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:51:56 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97496350
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:45 schreef missyB het volgende:

[..]

iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervan
Iemand met forse psychische problemen (suicidale neigingen, schizofrenie, zwaar verstandelijk gehandicapt) zit wmb terecht in de wajong, dus daar hebben we het niet over.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 mei 2011 @ 14:52:52 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97496386
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:48 schreef missyB het volgende:

[..]

spookbeelden en opjutten???? doe es even normaal
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 14:53:39 #92
16180 crew  CoolGuy
pi_97496419
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:51 schreef dawg het volgende:

[..]

en aan de werkgever.
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.
pi_97496432
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen :?
pi_97496472
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:55:27 #95
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97496494
Ik zou alles op alles zetten om een uitkering te krijgen, wanneer dat ervoor zorgt dat je geen WC's hoeft te schrobben of plantsoentjes te harken. Het zijn eerder die beroepen die de eigenwaarde ontnemen dan een wajong. Plus de beperkingen die je automatisch krijgt toegeschreven bij een sollicitatie.

De enige reden dat ik nog niet naar Jamaica ben vertrokken om aan de Blue Lagoon elke dag in een hangmat te hangen en 3x in de week een beetje werken bij een hotelletje is omdat ik nu op de universiteit kan doen en studeren wat ik wil. Maar ik slijt liever de rest van m'n leven aan het strand met wat zakgeld, drank en boeken dan dat ik vijf dagen in de week ga werken.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
pi_97496495
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Roep 1 keer wajong ach weet je ik ga hier niet eens meer over in discussie, bekijk het
kan mn energie wel beter gebruiken
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 14:55:34 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_97496498
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen :?
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:55:53 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97496503
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Zet hier maar neer waar je een werkgever zoekt en ongeveer wat voor werk je kunt dan regelen we samen binnen een maand een werkgever voor je die een arbeidsongeschikte in dienst neemt.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 mei 2011 @ 14:56:43 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97496541
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:

[..]

en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 14:57:50 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_97496575
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef dawg het volgende:

[..]

onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.

Ik heb meerdere werkgevers gehad, en bij geen daarvan hoefde ik weg. Dat heb ik wel gedaan, maar niet vanuit conflict of wat dan ook, maar omdat ik ergens anders meer kon verdienen etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')