abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 14:22:25 #51
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97495315
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
Eh nee, ik zeg dat mensen die meer in hun mars hebben er voor kiezen om in bijvoorbeeld dagbehandeling gaan zodat ze die capaciteiten ook daadwerkelijk kunnen benutten. Begrijpend lezen is geen competentie in de IT?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_97495328
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:17 schreef dawg het volgende:

[..]

Huilverhaal

Ah kijk, we hebben er een te pakken hoor, die liever lui dan moe is.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:23:05 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97495340
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten. Zelf ben ik postbode en het zal de bewoners een rotzorg zijn of ik in mezelf praat. zolang ik gewoon netjes mijn werk doe, zijn ze tevreden. Een beetje het zelfde als met schoonmaken van wc's. :)
Ik moest aan dit liedje denken toen ik hoorde dat je een beetje rare postbode bent ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97495379
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah kijk, we hebben er een te pakken hoor, die liever lui dan moe is.
precies, ik lig lekker heel de dag op de bank mijn ballen te krassen van jouw zuurverdiende centen. bedankt daarvoor.
pi_97495402
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef dawg het volgende:

[..]

precies, ik lig lekker heel de dag op de bank mijn ballen te krassen van jouw zuurverdiende centen. bedankt daarvoor.
Alleen moet hij es wat minder op fok! rondhangen en wat meer overwerken, kan m'n uitkering weer wat omhoog :P
pi_97495446
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, graag zelfs! ;)
Ga anders eerst even in op mijn situatieschets, of is selectief lezen jouw forte? Maar goed, we hebben wel meer snuiters gehad die bijvoorbeeld niet durfden door te spoelen in de plee nadat ze de hele pot hadden ondergescheten, iemand die zijn lul met wc papier afveegde en die papiertjes in de pisbak gooide waardie die verstopt raakte, iemand die gewoon niet meer op zijn werk kwam omdat hij plein en straatvrees had en daardoor thuis kon gaan werken, iemand die sexistische opmerkingen maakte richting vrouwelijke collega`s, en ga zo nog maar even door.

Denk je dat een extra autist daartussen zou opvallen?

quote:
9s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef Jajong het volgende:

[..]

Eh nee, ik zeg dat mensen die meer in hun mars hebben er voor kiezen om in bijvoorbeeld dagbehandeling gaan zodat ze die capaciteiten ook daadwerkelijk kunnen benutten. Begrijpend lezen is geen competentie in de IT?
Ah, en dat is dus nog steeds geen reden waarom ze geen plee`s kunnen schrobben. Het blijft lastig he, een argument aandragen die aangeeft waarom ze dat niet kunnen, behalve de 'repeterend werk is zo saai, boehoe'. Laat me raden, 2e jaars HBO student?
pi_97495455
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Serieus, denk je dat dit indruk maakt? Je beschrijft zo ongeveer letterlijk 1 van mijn ex-collega`s, die het ook nog eens presteerde om thuiswerk dagen te hebben zonder telefonisch bereikbaar te zijn, dezelfde truien te dragen voor weken achtereen, meerdere malen op zijn persoonlijke hygiene gewezen te zijn zonder resultaat, na de corporate lunch faliekant ten overstaan van het hele bedrijf uit zijn neus te gaan zitten eten, met meerdere collega`s een dermate hoog oplopende ruzie te veroorzaken dat ze hem fysiek te lijf wilden gaan, en als uitsmijter nazistische trekjes te hebben op zijn vakgebied die hij ons wilde opleggen.

Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.

Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?
je eigen ervaring is altijd gekleurd. dus je bent eigenlijk niet zo serieus te nemen, maar dat wisten we al. ~:)
pi_97495471
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.
Waarom is deze gozer eigenlijk aangenomen?
Was er iets waar hij bijzonder goed in was of zo?

Je moet toch gek zijn om zo iemand niet na 't tijdelijke contract te laten gaan?

P.s., ben benieuwd hoe je thuis plee-schrobber wilt zijn :P
pi_97495519
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef dawg het volgende:

[..]

je eigen ervaring is altijd gekleurd. dus je bent eigenlijk niet zo serieus te nemen, maar dat wisten we al. ~:)
Oke, sorry, nu weet ik waarom je ongeschikt bent om te werken, er is iets mis met je IQ. Veel plezier met mijn centjes, kijk je uit dat je je hoofd niet stoot?
pi_97495525
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik moest aan dit liedje denken toen ik hoorde dat je een beetje rare postbode bent ;)
Leuk liedje. :) Zelf ben ik meestal wel vrolijk tijdens mijn werk. Zeker bij mijn vaste wijk, omdat ik ook bij winkels bezorg en altijd de post netje binnen breng.
signatuurloos
  maandag 30 mei 2011 @ 14:29:10 #61
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97495547
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ga anders eerst even in op mijn situatieschets, of is selectief lezen jouw forte? Maar goed, we hebben wel meer snuiters gehad die bijvoorbeeld niet durfden door te spoelen in de plee nadat ze de hele pot hadden ondergescheten, iemand die zijn lul met wc papier afveegde en die papiertjes in de pisbak gooide waardie die verstopt raakte, iemand die gewoon niet meer op zijn werk kwam omdat hij plein en straatvrees had en daardoor thuis kon gaan werken, iemand die sexistische opmerkingen maakte richting vrouwelijke collega`s, en ga zo nog maar even door.

Denk je dat een extra autist daartussen zou opvallen?

[..]

Ah, en dat is dus nog steeds geen reden waarom ze geen plee`s kunnen schrobben. Het blijft lastig he, een argument aandragen die aangeeft waarom ze dat niet kunnen, behalve de 'repeterend werk is zo saai, boehoe'. Laat me raden, 2e jaars HBO student?
Ja dat is het wel. Als je in dagbehandeling zit, betekent dat dat je elke dag, de hele dag, in behandeling bent. Je weet wel, gewoon wat het woord impliceert. Jezus kerel je hebt echt geen idee waar je over praat en ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Laat me raden, begin dertig, verwaarloosbaar sociaal leven en al jaren single?
pi_97495559
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alleen moet hij es wat minder op fok! rondhangen en wat meer overwerken, kan m'n uitkering weer wat omhoog :P
nou, ik heb dan geen wajong maar een wao. ik heb moeite me in te houden vwb de reacties van scorpie. altijd wordt alles over een kam geschoren, iedereen met een uitkering. ter illustratie: 2x niertransplantatie en bijna 6jr dialyse, ik kan dus wel zeggen dat ik echt arbeidsongeschikt ben. maar wat ik nog veel erger vind is dat dat altijd in de weg zal staan om snel(ler) werk te vinden, promoties en opklimmen in functies, opleidingen, etc. kwalificaties zoals die van scorpie zijn gewoon triest en staan zo ver van de realiteit af dat het jammer is dat veel mensen nog op hem ingaan. maar het is vaak persoonlijk, dus helaas. :)
pi_97495567
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom is deze gozer eigenlijk aangenomen?
Was er iets waar hij bijzonder goed in was of zo?

Je moet toch gek zijn om zo iemand niet na 't tijdelijke contract te laten gaan?

P.s., ben benieuwd hoe je thuis plee-schrobber wilt zijn :P
Nou ja wij vonden het ook onvoorstelbaar. Het was niet zo dat die man niet goed was in zijn werk, alleen was hij niet de snelste (dat kwam ook door zijn after-lunch dip van een uur waarin hij knikkebolde) maar hij had ook nog eens hele rechtlijnige ideeen over hoe of wat. Blijkbaar vonden ze hem geschikt genoeg, waarbij ze de eerste waren. Het bleek achteraf dat de man in kwestie (52 jaar) nog nergens een vast contract had weten te krijgen...
pi_97495596
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?
pi_97495626
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:32:54 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97495676
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:31 schreef missyB het volgende:

[..]

Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97495709
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
daar zeg je het al: door de maatschappij
  maandag 30 mei 2011 @ 14:33:54 #68
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97495711
quote:

[..]

_O-
pi_97495743
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.

dit soort topics wijzen me weer eens op hoe stigmatiserend een uitkering werkt, vooral reacties als de jouwe. vechten voor je ziekte maar dan ook nog vechten om anderen te overtuigen dat je echt wat hebt. zoals ik al zei, in het verleden hield ik me nooit in en heb vaak ruzie gehad, het is persoonlijk dus. en soms nog moeite me in te houden.
pi_97495751
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ja dat is het wel. Als je in dagbehandeling zit, betekent dat dat je elke dag, de hele dag, in behandeling bent. Je weet wel, gewoon wat het woord impliceert.
Wie begon er over dagbehandelingen toen hij zijn punt niet kon maken dan? Dat was jij toch zeker? Ga gewoon eens in op de oorspronkelijke vraag. Sterker nog, ik mats je nog even door hem opnieuw te posten.

quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen :')
Zo te zien had ik nog voorspellende gaven ook, want je komt er echt niet uit he?

quote:
Jezus kerel je hebt echt geen idee waar je over praat en ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Laat me raden, begin dertig, verwaarloosbaar sociaal leven en al jaren single?
Not even close. Ga maar posthistory doorgraven, heb je ook nog wat te doen tijdens je betaalde FOK-sessie :)
  maandag 30 mei 2011 @ 14:35:16 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97495755
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:33 schreef missyB het volgende:

[..]

daar zeg je het al: door de maatschappij
De keuringsartsen zijn zegmaar het inholland-studentje van de medische wereld ;).
Als je alleen al ziet dat een groot percentage van de Wajong-ontvangers gewoon kan werken en dit zelf ook toegeeft...
Een gedicht over Maanvis
  maandag 30 mei 2011 @ 14:35:58 #72
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97495781
quote:

[..]

Ah, de alom geaccepteerde graadmeter als het om feiten gaat. Fuck empirisch bewijs, de maatschappij is where it's at.
pi_97495810
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ah, de alom geaccepteerde graadmeter als het om feiten gaat. Fuck empirisch bewijs, de maatschappij is where it's at.
_O-
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 14:38:05 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97495869
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:31 schreef missyB het volgende:

[..]

Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.

Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.

Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.

Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 30 mei 2011 @ 14:39:05 #75
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97495905
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie begon er over dagbehandelingen toen hij zijn punt niet kon maken dan? Dat was jij toch zeker? Ga gewoon eens in op de oorspronkelijke vraag. Sterker nog, ik mats je nog even door hem opnieuw te posten.

[..]

Zo te zien had ik nog voorspellende gaven ook, want je komt er echt niet uit he?

[..]

Not even close. Ga maar posthistory doorgraven, heb je ook nog wat te doen tijdens je betaalde FOK-sessie :)
Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.

En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?

En not even close? So what? Dat was jij ook niet, en dat is precies mijn punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')