De keuringsartsen zijn zegmaar het inholland-studentje van de medische wereldquote:Op maandag 30 mei 2011 14:33 schreef missyB het volgende:
[..]
daar zeg je het al: door de maatschappij
Ah, de alom geaccepteerde graadmeter als het om feiten gaat. Fuck empirisch bewijs, de maatschappij is where it's at.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ah, de alom geaccepteerde graadmeter als het om feiten gaat. Fuck empirisch bewijs, de maatschappij is where it's at.
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:31 schreef missyB het volgende:
[..]
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.
Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie begon er over dagbehandelingen toen hij zijn punt niet kon maken dan? Dat was jij toch zeker? Ga gewoon eens in op de oorspronkelijke vraag. Sterker nog, ik mats je nog even door hem opnieuw te posten.
[..]
Zo te zien had ik nog voorspellende gaven ook, want je komt er echt niet uit he?
[..]
Not even close. Ga maar posthistory doorgraven, heb je ook nog wat te doen tijdens je betaalde FOK-sessie
Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef dawg het volgende:
[..]
het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.
Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?quote:dit soort topics wijzen me weer eens op hoe stigmatiserend een uitkering werkt, vooral reacties als de jouwe.
Prima, we reageren beiden vanuit emotie denk ik dan. Ik heb iig bij jou niet het beeld van luie uitkeringstrekker, ook al wil ik soms wat chargeren.quote:vechten voor je ziekte maar dan ook nog vechten om anderen te overtuigen dat je echt wat hebt. zoals ik al zei, in het verleden hield ik me nooit in en heb vaak ruzie gehad, het is persoonlijk dus. en soms nog moeite me in te houden.
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
En not even close? So what? Dat was jij ook niet, en dat is precies mijn punt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.
Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.
Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.
Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
Okay, dan zijn we het wat dat betreft eens, het is alleen je toon wat me tegenstaat, beetje hetzelfde als wat dawg aankaart.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.
Zoiets als CoolGuy dus gedaan heeft is gewoon bewonderingswaardig te noemen:
[..]
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervanquote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
Dat 'gewoon' is nou net het punt dat ervoor zorgt dat velen die Wajong-uitkering nodig hebben om aan het werk te komen en dat te behouden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je alleen al ziet dat een groot percentage van de Wajong-ontvangers gewoon kan werken en dit zelf ook toegeeft...
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaalquote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.
zo ben ik ook opgevoed, was in het verleden behoorlijk frustrerend kan ik je vertellen. maar veel mensen vergeten denk ik hoe hoog de maatschappelijke druk in dit land is. plus dat werken niet altijd loont, maar dat is de schuld van de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.quote:Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
Ja dat is waar.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:49 schreef dawg het volgende:
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.
en aan de werkgever.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.
Iemand met forse psychische problemen (suicidale neigingen, schizofrenie, zwaar verstandelijk gehandicapt) zit wmb terecht in de wajong, dus daar hebben we het niet over.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:45 schreef missyB het volgende:
[..]
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervan
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:48 schreef missyB het volgende:
[..]
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaal
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.quote:
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen
Zet hier maar neer waar je een werkgever zoekt en ongeveer wat voor werk je kunt dan regelen we samen binnen een maand een werkgever voor je die een arbeidsongeschikte in dienst neemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:
[..]
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.
Ik maak van je aanbod gebruik maar ik ben niet van plan mijn plussen en minnen zo in topic neer te zetten.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.
Misschien kun je dat het beste in het werkzoekend topique in WGR doen, als je dat niet erg vindt?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik maak van je aanbod gebruik maar ik ben niet van plan mijn plussen en minnen zo in topic neer te zetten.
Vind je het goed als ik je een pm doe hierover?
Dan ben ik erg benieuwd of er een baan uitrolt, hopen doe ik nog niet maar t zou wel retefijn zijn!
ja dat vind ik wel erg want ik heb geen zin om in een openbaar topic mn dingen neer te zetten die altijd weer tegen me gebruikt gaan worden als mn posts iermand een keer niet aanstaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien kun je dat het beste in het werkzoekend topique in WGR doen, als je dat niet erg vindt?
Heb je die instelling altijd of alleen op internet? want als mensen het niet zien zoals jij raak je helemaal gestresst en ga je hard roepen en zo. Als ik jou tegenover me heb zitten bij een sollicitatiegesprek en ik voel aan dat jij er 'zo eentje' bent dan kun je opflikkeren. Niet omdat je het werk niet aan zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb in zo'n figuur wat geen andere meningen kan verdragen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:
[..]
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Roep 1 keer wajong ach weet je ik ga hier niet eens meer over in discussie, bekijk het
kan mn energie wel beter gebruiken
wat begrijp je niet aan het woord 'conflict'?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.
Ik heb meerdere werkgevers gehad, en bij geen daarvan hoefde ik weg. Dat heb ik wel gedaan, maar niet vanuit conflict of wat dan ook, maar omdat ik ergens anders meer kon verdienen etc.
Zo sla jij de plank even totaal mis,maar t geeft niet, je kent me immers nietquote:Op maandag 30 mei 2011 15:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je die instelling altijd of alleen op internet? want als mensen het niet zien zoals jij raak je helemaal gestresst en ga je hard roepen en zo. Als ik jou tegenover me heb zitten bij een sollicitatiegesprek en ik voel aan dat jij er 'zo eentje' bent dan kun je opflikkeren. Niet omdat je het werk niet aan zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb in zo'n figuur wat geen andere meningen kan verdragen.
Jouw probleem is denk ik meer hoe je overkomt dan wat anders.
Ja, want hoe je overkomt op een stel anonieme mede forumgebruikers is natuurlijk veel belangrijker dan de mogelijkheid op een baan. Je moet eens wat aan je prioriteiten doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:59 schreef missyB het volgende:
[..]
ja dat vind ik wel erg want ik heb geen zin om in een openbaar topic mn dingen neer te zetten die altijd weer tegen me gebruikt gaan worden als mn posts iermand een keer niet aanstaan.
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.
Ik ken je niet, maar ik zie wel hoe je hier over komt. Ik hoef je niet te kennen. Jij schijnt niet te snappen dat het niet belangrijk is hoe jij vind dat je bent of hoe jij vind dat anderen je moeten zien of kennen. Wat boeit is hoe andere mensen jou zien. Kun jij het mee eens zijn of niet, met hoe zij jou zien, maar als hun dat niet aan staat wordt je niet aan genomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef missyB het volgende:
[..]
Zo sla jij de plank even totaal mis,maar t geeft niet, je kent me immers niet
wederom sla je de plank deels mis,quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want hoe je overkomt op een stel anonieme mede forumgebruikers is natuurlijk veel belangrijker dan de mogelijkheid op een baan. Je moet eens wat aan je prioriteiten doen.
Ik weet hoe andere mensen min prive zien en ik weet hoe ik graag gezien wil worden en laat dat nu net tootaal omgedraaid zijn van wat jij hier over mij stelt maar goed t gaat hier niet om mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar ik zie wel hoe je hier over komt. Ik hoef je niet te kennen. Jij schijnt niet te snappen dat het niet belangrijk is hoe jij vind dat je bent of hoe jij vind dat anderen je moeten zien of kennen. Wat boeit is hoe andere mensen jou zien. Kun jij het mee eens zijn of niet, met hoe zij jou zien, maar als hun dat niet aan staat wordt je niet aan genomen.
Dat heeft niks te maken met wajong, maar alles met hoe je overkomt. En als hoe jij in die situaties overkomt zoals je hier overkomt dan denk ik dat je voornaamste probleem niet is dat je een wajong hebt.
Dat is logisch. Dat gebeurd in een 'normale' situatie ook. Er is veel aanbod op de arbeidsmarkt en de bedrijven halen daar die mensen uit die ze vinden uitsteken boven de rest. Die halen als het ware dus ook de krenten uit de pap.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.
Ik vind het raar dat overheid alleen kritisch is naar mensen zonder werk, maar intussen blijven we slechts toekijken hoe werkgevers de krenten uit de pap vissen.
Dit is niet alleen erg hypocriet en eenzijdig beleid maar ook nog een maatschappelijk onaanvaardbaar.
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is logisch. Dat gebeurd in een 'normale' situatie ook. Er is veel aanbod op de arbeidsmarkt en de bedrijven halen daar die mensen uit die ze vinden uitsteken boven de rest. Die halen als het ware dus ook de krenten uit de pap.
Dat heeft wederom niks met wajong te maken. Alleen omdat het nu gaat om mensen die een Wajong hebben is dat eens 'maatschappelijk onaanvaardbaar' ? In mijn ogen is het gewoon zo dat veel mensen die een wajong hebben zich dat lekker laten welgevallen, en ondertussen wel om zich heen slaan omdat het allemaal niet eerlijk is, maar ondertussen ook geen concessies willen doen om uiteindelijk op de langere termijn uit de situatie te komen waar ze nu in zitten.
Genoeg werkgevers die het wel accepteren. Zo zijn er speciale IT-bedrijven waar autisten terecht kunnen om als tester te gaan werken. En genoeg sociale werkplaatsen of reïntegratiebedrijven her en der in het land. En voor mensen die aan huis gebonden zijn is er TNS-NIPO en Annie Connect.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.
Ik vind het raar dat overheid alleen kritisch is naar mensen zonder werk, maar intussen blijven we slechts toekijken hoe werkgevers de krenten uit de pap vissen.
Dit is niet alleen erg hypocriet en eenzijdig beleid maar ook nog een maatschappelijk onaanvaardbaar.
Hoe ze jou prive zien, ja, maar ik heb het niet over hoe mensen je prive zien. Ik heb het over een werkgerelateerde omgeving. Werkgevers zijn niet geinteresseerd in of jij de hond van de buren uit laat als die op vakantie zijn, maar of jij geschikt bent om de job aan te kunnen, en of jij stabiel overkomt, en als jij al komt met een vaag verhaal waarin je -sorry dat ik t zeg- overkomt zoals je hier overkomt, dan snap ik heel goed dat ze verder kijken naar andere kandidaten.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik weet hoe andere mensen min prive zien en ik weet hoe ik graag gezien wil worden en laat dat nu net tootaal omgedraaid zijn van wat jij hier over mij stelt maar goed t gaat hier niet om mij.
excuseer mijn tikfouten
Dat is nog eens een positief verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.
Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.
Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.
Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
ben je persoonlijk bekend met hoe annie connect werkt?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Genoeg werkgevers die het wel accepteren. Zo zijn er speciale IT-bedrijven waar autisten terecht kunnen om als tester te gaan werken. En genoeg sociale werkplaatsen of reïntegratiebedrijven her en der in het land. En voor mensen die aan huis gebonden zijn is er TNS-NIPO en Annie Connect.
Sorry, maar om nu een dialyse en een niertransplantatie als excuus te gebruiken vind ik een beetje apart. Een klasgenoot van mij heeft ook jarenlang dialyse gehad en 2 niertransplantaties (laatst zelfs nog een omdat haar nier werd afgestoten), maar die gaat ook gewoon naar school en werkt hoor. Ja, ze is wat vaker afwezig door haar ziekte, maar daar wordt gewoon rekening mee gehouden op school.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef dawg het volgende:
[..]
nou, ik heb dan geen wajong maar een wao. ik heb moeite me in te houden vwb de reacties van scorpie. altijd wordt alles over een kam geschoren, iedereen met een uitkering. ter illustratie: 2x niertransplantatie en bijna 6jr dialyse, ik kan dus wel zeggen dat ik echt arbeidsongeschikt ben. maar wat ik nog veel erger vind is dat dat altijd in de weg zal staan om snel(ler) werk te vinden, promoties en opklimmen in functies, opleidingen, etc. kwalificaties zoals die van scorpie zijn gewoon triest en staan zo ver van de realiteit af dat het jammer is dat veel mensen nog op hem ingaan. maar het is vaak persoonlijk, dus helaas.
Je snapt wel wat ik bedoel, maar je doet net alsof je dat niet snapt omdat je anders geen weerwoord hebt nietwaar?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:08 schreef dawg het volgende:
[..]men kon niet eens nederlanders vinden voor de tuinbouw.
en je uitspraak 'succes is een keuze' impliceert dat een arbeidsongeschikte ervoor kiest om geen succes te hebben. tja, als dat jouw mening is.
hoe kom je erbij dat ik dat als excuus gebruik? en ik ben haar niet, duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Sorry, maar om nu een dialyse en een niertransplantatie als excuus te gebruiken vind ik een beetje apart. Een klasgenoot van mij heeft ook jarenlang dialyse gehad en 2 niertransplantaties (laatst zelfs nog een omdat haar nier werd afgestoten), maar die gaat ook gewoon naar school en werkt hoor. Ja, ze is wat vaker afwezig door haar ziekte, maar daar wordt gewoon rekening mee gehouden op school.
En kom asjeblieft op dit moment niet aanschijten met dat excuus dat ik er niets van af weet, want ik studeer SPH en kom dus genoeg met mensen met handicaps in aanraking.
WWWWWWWWWWWWWWWOW.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
ik studeer SPH en kom dus genoeg met mensen met handicaps in aanraking.
Hoe kom je daar nu zo opeens bij dat ik het allemaal oneerlijk vind? je neemt allerlei zaken aan die ik niet eens gezegd heb?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe ze jou prive zien, ja, maar ik heb het niet over hoe mensen je prive zien. Ik heb het over een werkgerelateerde omgeving. Werkgevers zijn niet geinteresseerd in of jij de hond van de buren uit laat als die op vakantie zijn, maar of jij geschikt bent om de job aan te kunnen, en of jij stabiel overkomt, en als jij al komt met een vaag verhaal waarin je -sorry dat ik t zeg- overkomt zoals je hier overkomt, dan snap ik heel goed dat ze verder kijken naar andere kandidaten.
Dat is prima dat dat volgens jou omgekeerd is aan hoe ik het zie, maar feit is dat ik een wajong heb gehad en daar al lang vanaf ben en behoorlijk succesvol ben, en jij een wajong uitkering hebt, geen baan hebt, en ik hier alleen maar zie roepen hoe oneerlijk het allemaal is.
Misschien is het dat wel, maar mensen die alleen maar hard blijven roepen dat het oneerlijk is komen er niet. Ik zeg niet dat jij niet succesvol kunt zijn, want volgens mij kun je dat wel degelijk, maar dan zul je denk ik wel concessies moeten doen, en ik heb het gevoel dat je dat liever niet wil.
dat er werk in overvloed is is bullshit. is heel logisch inderdaad, maar dan vallen arbeidsongeschikten als eersten af, ik zie niet in waarom het een keuze zou zijn om afgewezen te worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel, maar je doet net alsof je dat niet snapt omdat je anders geen weerwoord hebt nietwaar?Er komen elk jaar duizenden mensen van school af met een diploma, en het overgrote deel van die mensen wil gewoon een baan.
daarnaast heb je genoeg mensen die al een baan hebben maar toch verder gaan kijken. Je weet heel goed dat ik die gezamenlijke groep bedoel. En uit die groep worden de krenten uit de pap gevist. Heel normaal, heel logisch.
Nee, dat impliceert dat veel mensen zich een beetje verschuilen achter het feit dat er 'iets' met ze is, en als je vervolgens vind dat de hele wereld zich moet schikken naar jou omdat er 'iets' met jou is, dan kun je heel lang zitten wachten, want voor jou tig anderen, en in de praktijk blijkt dat dan ook wel.
Ik zie genoeg mensen die het wel kunnen en dus ook daadwerkelijk hun best doen, hoe zwaar ze ook in de shit zitten. Je geeft zelfs al aan dat je gewerkt hebt, waarom zou dat nu niet kunnen? En het is echt niet zo dat werkgevers je al weggooien omdat je een afwijking/ziekte/whatever hebt, daar zijn speciale contracten etc. voor in het leven geroepen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:15 schreef dawg het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat ik dat als excuus gebruik? en ik ben haar niet, duidelijk.
Zo held, jij kan ook niets anders dan alleen persoonlijk aanvallen. Wie is er nu hier de retard? Jij denkt dat ik er geen kut van weet?quote:
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef Webschip het volgende:
@
Coolguy, vergeet niet dat arbeidsongeschikte 1 door werkgevers niet worden gewenst en 2 als uitschot door een groot deel van de maatschappij worden weggezet. Daar kunnen zij dan bar weinig aan doen. Vind jij het dan raar als ze zo dan gaan reageren?
Ahhhh dus omdat ze meer potentie hebben dan dat blijven ze maar thuis op kosten van de belastingbetaler?? Ja hey wacht eens... ik kan meer dus ik doe niets.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat.
.
ik zeg nergens dat ik niet kan of wil werken, dat maak jij ervan. speciale contracten en subsidies of niet, in de realiteit valt het vies tegen hoezeer een werkgever dat als een prikkel ziet.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zie genoeg mensen die het wel kunnen en dus ook daadwerkelijk hun best doen, hoe zwaar ze ook in de shit zitten. Je geeft zelfs al aan dat je gewerkt hebt, waarom zou dat nu niet kunnen? En het is echt niet zo dat werkgevers je al weggooien omdat je een afwijking/ziekte/whatever hebt, daar zijn speciale contracten etc. voor in het leven geroepen.
En nee, je bent haar zeker niet, maar je zit in een vergelijkbare situatie en waarom kan de een het dan wel en de ander niet? Ik heb zelf ook genoeg shit, maar ik ga ook door met werken en met naar school gaan, omdat ik het weiger als een halve gare 5 dagen per week op de bank te gaan. zitten.
Overigens, om hier op aan te sluiten, heb ik zelf gemerkt dat mensen met een handicap meer de instelling hebben van: "IK WIL IETS DOEN" dan mensen zonder handicap ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.
Ik blijf erbij dat het afhangt van je instelling. Ik vind het gedeeltelijk raar dat ze zo gaan reageren ja. Je kunt wel steeds overal tegen aan blijven schoppen, maar daar kom je er niet mee. Je kunt gefrustreerd zijn, maar als je dat de vrije loop laat dan werkt dat tegen je.
Je zult concessies moeten doen. Je zult jezelf op persoonlijk vlak moeten ontwikkelen. Dat moet iedereen, en jij misschien iets meer omdat er 'iets' met jou is. Dat moest ik ook, omdat er 'iets' met mij is.
Maar ik BEN niet mijn handicap. Mijn handicap is maar een heel klein deel van mij, dat mij onder andere maakt hoe ik ben. Ik verschuil me daar ook niet achter. Ik loop anders, maar dat betekent niet dat ik dus speciaal ben en er speciaal rekening gehouden moet worden met me.
Die instelling van 'ja hallo, maar dat is (me te) lastig want ik zit in situatie X waardoor ik X Y en Z niet (of minder) kan' ga je het niet mee redden. Als je al eens begint met een oplossing voor een situatie in de groep te gooien ipv een probleem in de groep te gooien bereik je al veel, omdat datveel zegt over je instelling.
Misschien in jouw omgeving dan. Ik heb er zelf gewerkt en hier is daar totaal geen moeite mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat ik niet kan of wil werken, dat maak jij ervan. speciale contracten en subsidies of niet, in de realiteit valt het vies tegen hoezeer een werkgever dat als een prikkel ziet.
oh nee, dan is het goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:26 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien in jouw omgeving dan. Ik heb er zelf gewerkt en hier is daar totaal geen moeite mee.
Ik haak weer even in, ik ben ook zeer zeker gewenst alleen ik doe dat met vrijwilligerswerk wat ik net kan behappen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.
Ik blijf erbij dat het afhangt van je instelling. Ik vind het gedeeltelijk raar dat ze zo gaan reageren ja. Je kunt wel steeds overal tegen aan blijven schoppen, maar daar kom je er niet mee. Je kunt gefrustreerd zijn, maar als je dat de vrije loop laat dan werkt dat tegen je.
Je zult concessies moeten doen. Je zult jezelf op persoonlijk vlak moeten ontwikkelen. Dat moet iedereen, en jij misschien iets meer omdat er 'iets' met jou is. Dat moest ik ook, omdat er 'iets' met mij is.
Maar ik BEN niet mijn handicap. Mijn handicap is maar een heel klein deel van mij, dat mij onder andere maakt hoe ik ben. Ik verschuil me daar ook niet achter. Ik loop anders, maar dat betekent niet dat ik dus speciaal ben en er speciaal rekening gehouden moet worden met me.
Die instelling van 'ja hallo, maar dat is (me te) lastig want ik zit in situatie X waardoor ik X Y en Z niet (of minder) kan' ga je het niet mee redden. Als je al eens begint met een oplossing voor een situatie in de groep te gooien ipv een probleem in de groep te gooien bereik je al veel, omdat datveel zegt over je instelling.
Ik zeg niet dat er werk in overvloed is. Ik zeg dat er genoeg aanbod is op de arbeidsmarkt. Qua werkzoekenden, niet qua banen. Maar je mist het punt wat ik probeer te maken volledig.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:18 schreef dawg het volgende:
[..]
dat er werk in overvloed is is bullshit. is heel logisch inderdaad, maar dan vallen arbeidsongeschikten als eersten af, ik zie niet in waarom het een keuze zou zijn om afgewezen te worden.
niks verschuilen. althans niet iedereen. het is belachelijk dat mensen die echt wat hebben zich daarvoor zouden moeten verantwoorden. of dat ze het als excuus zouden gebruiken. als je niet zegt wat er met je is zal het wel niet zo ernstig zijn, als je wel wat vertelt gebruik je het als excuus. en dan zeg jij dat succes een keuze is. right.
Dat zeg ik niet, maar ik spreek alleen maar uit wat mijn ervaring is. En ik vroeg alleen maar waarom het nu niet kan. Ik veroordeel niemand, maar als je je eigen ervaring uitspreekt ben je hier meteen een 'retard' als je maar enigszins vindt dat de Wajong op de schop moet.quote:
de wajong zal ook op de schop moeten maar het is maar net de vraag hoe. de plannen die er nu liggen zijn onacceptabel en daar zijn andere dingen voor te bedenken.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:28 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik spreek alleen maar uit wat mijn ervaring is. En ik vroeg alleen maar waarom het nu niet kan. Ik veroordeel niemand, maar als je je eigen ervaring uitspreekt ben je hier meteen een 'retard' als je maar enigszins vindt dat de Wajong op de schop moet.
godverdomme zegquote:Op maandag 30 mei 2011 15:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er werk in overvloed is. Ik zeg dat er genoeg aanbod is op de arbeidsmarkt. Qua werkzoekenden, niet qua banen. Maar je mist het punt wat ik probeer te maken volledig.
Oke, dan zal ik het even heel hard zeggen. Ik ben het eens met iemand hier in het topic die vind dat jij je verschuilt achter de dialyses en niertransplantaties. Voorop gezet dat dat ontzettend kut is, en totaal niet tof. Daar zeg ik ook helemaal niets over.
Maar er zijn meer nierpatienten in Nederland. En die zitten niet allemaal thuis. Daar zitten er ook bij die werken. Goed, je hebt 2 niertransplantaties gehad. Je bent dus geopereerd. Oke, dat is goed, maar in de tussenliggende tijd dan?
Ik ben 9x geopereerd. Onder andere op de middelbare school, waardoor ik de laatste proefwerkweek van de 4e heb gemist en de eerste proefwerkweek van de 5e, en toch ben ik normaal geslaagd voor de HAVO, omdat ik simpelweg genoeg punten had.
Wat betekenen die 9 operatie van mij nu nog dan? Dat was toen, niet nu. Dat heeft het probleem niet opgelost. Dat probleem is er nog steeds en zal ook niet over gaan. Maar ik 'verschuil' me daar niet achter.
he onder de 10 OKs tel je niet mee he! en zo bizar he dat het gros denkt dat je als wajonger nooit gewerkt hebt. wellicht even tijd voor wat meer inlezen?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef dawg het volgende:
[..]
godverdomme zeg
als we gaan tellen kom ik ver boven jou uit qua aantal operaties.daar gaat het toch niet om?
en ook voor jou, hoe kom je erbij dat ik niet wil werken, kan werken ga werken en heb gewerkt? dat jullie het zo lezen zegt helaas wel wat over hoe de gemiddelde nederlander tegen arbeidsongeschiktheid aankijkt.
Wat mijn punt onderschrijft. Je hebt meer operaties gehad. Prima. En nu? Dat was toen. Wat heeft dat met nu te maken dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef dawg het volgende:
[..]
godverdomme zeg
als we gaan tellen kom ik ver boven jou uit qua aantal operaties.daar gaat het toch niet om?
en ook voor jou, hoe kom je erbij dat ik niet wil werken, kan werken ga werken en heb gewerkt? dat jullie het zo lezen zegt helaas wel wat over hoe de gemiddelde nederlander tegen arbeidsongeschiktheid aankijkt.
Nogmaals, ik vraag waarom hij nu niet kan werken? Aangezien ik heus wel gelezen heb dat hij al gewerkt heeft. Dat alles als een persoonlijke aanval wordt gezien, zegt ook wel wat over arbeidsongeschikten.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:31 schreef missyB het volgende:
[..]
he onder de 10 OKs tel je niet mee he! en zo bizar he dat het gros denkt dat je als wajonger nooit gewerkt hebt. wellicht even tijd voor wat meer inlezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |