abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97494269
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.
En wat voor eisen zou jij stellen als je hoofd plee-onderhoud zou zijn bij een bedrijf waar heel veel plee's onderhouden moeten zorden?
Zou je zomaar iedereen aannemen?

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.
En wanneer is iemand niet mentaal geschikt? Wat zijn de criteria daarvoor?
pi_97494341
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En wat voor eisen zou jij stellen als je hoofd plee-onderhoud zou zijn bij een bedrijf waar heel veel plee's onderhouden moeten zorden?
Zou je zomaar iedereen aannemen?
Je zou het wel heel bont moeten maken om bij mij dan niet aangenomen te worden.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:59:19 #28
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97494436
Grappig dat mensen gelijk aannemen dat ik een Wajong uitkering heb als ik de uitkering en de mensen die het hebben verdedig :D.

Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat. Ik ken mensen die in de Wajong hebben gezeten, een tijd niks hebben gedaan behalve in therapie gaan en cursussen volgen. Die mensen studeren nu (HBO of WO), of werken. Die mensen hebben nu ontelbaar veel meer te bieden omdat ze er juist een tijd voor hebben gekozen om te werken aan zichzelf, met resultaat.

Oh en met het argument aankomen dat deze mensen in de Middeleeuwen af zouden sterven is natuurlijk een enorm zwaktebod, want die tijd was natuurlijk verschrikkelijk op elk niveau. En je moet niet doen alsof jij wel zou overleven in die tijd, want ze hadden toen niet zoveel vraag naar zwakke computergeeks, FYI.

Oh en laat ik vooropstellen dat ja, er zijn mensen die er misbruik van maken, en er zijn mensen die best zouden kunnen werken op niveau, en die mensen moeten ook kapot. Maar dat betekent niet dat iedereen die in de Wajong zit door psychische problemen een jankbal is en zich aanstelt.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 30 mei 2011 @ 14:01:26 #29
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97494526
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken? :')
Bij mij wel namelijk :')
Vlak voor de tentamens inderdaad, prachtig.
pi_97494566
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zou het wel heel bont moeten maken om bij mij dan niet aangenomen te worden.
Hoe bont?
pi_97494593
onderklasse klaagt heel erg over wajong-mensen......is heel populischtisch.....

maar juist de psychiatrie? is juist door heel slimme en hoogopgeleide mensen ontworpen...
pi_97494613
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat mensen gelijk aannemen dat ik een Wajong uitkering heb als ik de uitkering en de mensen die het hebben verdedig :D.

- hoop geblaat -
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
pi_97494621
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef dandybleu het volgende:
onderklasse klaagt heel erg over wajong-mensen......is heel populischtisch.....

maar juist de psychiatrie? is juist door heel slimme en hoogopgeleide mensen ontworpen...
Alleen de kennis over psychiatrie is ontworpen. De menselijke geest is al zo oud als de mens zelf hehe :P
pi_97494644
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
En mijn punt dan?

Hoe bont moeten ze 't maken?
pi_97494648
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe bont?
In de categorie 'op mijn bureau schijten tijdens het sollicitatiebureau' bont.
pi_97494667
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In de categorie 'op mijn bureau schijten tijdens het sollicitatiebureau' bont.
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?
pi_97494766
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:

Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat. Ik ken mensen die in de Wajong hebben gezeten, een tijd niks hebben gedaan behalve in therapie gaan en cursussen volgen. Die mensen studeren nu (HBO of WO), of werken. Die mensen hebben nu ontelbaar veel meer te bieden omdat ze er juist een tijd voor hebben gekozen om te werken aan zichzelf, met resultaat.

Oh en met het argument aankomen dat deze mensen in de Middeleeuwen af zouden sterven is natuurlijk een enorm zwaktebod, want die tijd was natuurlijk verschrikkelijk op elk niveau. En je moet niet doen alsof jij wel zou overleven in die tijd, want ze hadden toen niet zoveel vraag naar zwakke computergeeks, FYI.

Oh en laat ik vooropstellen dat ja, er zijn mensen die er misbruik van maken, en er zijn mensen die best zouden kunnen werken op niveau, en die mensen moeten ook kapot. Maar dat betekent niet dat iedereen die in de Wajong zit door psychische problemen een jankbal is en zich aanstelt.
Therapie is inderdaad goed en ik heb er zelf ook veel aan (gehad), maar je moet oppassen dat je niet te veel in dat wereldje blijft hangen. Naast dat je aan jezelf werkt, geeft het ook veiligheid. Iedereen heeft daar problemen en niemand wordt daar veroordeeld, maar de buitenwereld is helaas een stuk harder. Studeren is ook goed, maar ook daar heb je weer het gevaar dat het een vlucht kan worden. Een deeltijdstudie met een bijbaantje zal waarschijnlijk een beter effect geven. Je kunt verder gaan met je ontwikkeling, maar je blijft ook een onderdeel van de maatschappij. Bovendien staat het ook wel mooi als je via je c.v. aangeeft gewerkt te hebben. Zelfs al is het een simpele baan zoals wc's schoonmaken, je geeft wel aan dat je niet te beroerd bent om een beetje inzet te tonen. ;)
signatuurloos
pi_97494828
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Je maakt afspraken en daar hoor je aan te houden.
signatuurloos
  maandag 30 mei 2011 @ 14:11:20 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97494912
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
En wanneer is iemand niet mentaal geschikt? Wat zijn de criteria daarvoor?
Als je hem niet uitgelegd krijgt hoe je een WC moet poetsen dan is ie niet geschikt. Denk hierbij aan ernstig verstandelijk gehandicapten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97494989
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.
pi_97495021
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Je maakt afspraken en daar hoor je aan te houden.
Klopt, maar ik vroeg 't aan scorpio :P

Ik heb namelijk de indruk dat, als hij zoiets simpels als "niet komen opdagen op 't werk" al vergeet, dat hij, gezien deze post van hem:
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:...Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen :')
er gewoon totaal niet over nagedacht heeft.

Maw, hij lult slap uit z'n nek als 't aankomt op z'n kennis over de mensen in de wajong?

:P
  maandag 30 mei 2011 @ 14:14:52 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97495040
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.
nouja ik kan me voorstellen dat iemand die een sociale handicap hefet procentueel gezien vaker niet op komt dagen zonder reden, maar da's een goeie oefening voor die mensen door ze duidelijk te makne dat dat toch wel van ze verwacht wordt :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97495060
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vroeg 't aan scorpio :P

Ik heb namelijk de indruk dat, als hij zoiets simpels als "niet komen opdagen op 't werk" al vergeet, dat hij, gezien deze post van hem:

[..]

er gewoon totaal niet over nagedacht heeft.

Maw, hij lult slap uit z'n nek als 't aankomt op z'n kennis over de mensen in de wajong?

:P
Ik vergeet het helemaal niet, maar niet komen opdagen zonder reden is natuurlijk bij geen enkele baas done. Dat je er rekening mee kan houden bij sociaal gehandicapten is wat anders.
pi_97495064
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?
Of als iemand de hele tijd in zichzelf staat te praten en je klachten daarover krijgt van JOUW klanten?

Of was je dat ook "vergeten"? :P

Edit:(Je kunt namelijk geen dingen vergeten die je nooit geweten hebt, en mijn indruk is dat scorpio bijzonder weinig weet van wajongers :P)
pi_97495130
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen :')

repetitief werk is niet altijd goed voor mensen met een psychische stoornis. al begrijp ik wel wat je wilt zeggen, het is een domme redenatie. zwart wit en dat is de wereld niet.

quote:
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.

Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijn :')

leuk omschreven en het maskeert je gebrek aan intelligentie om normaal te redeneren. overigens vind ik je wel een jankbal. maar dat zal wel weer niet relevant zijn he. :') lekker makkelijk. ook mensen met wat voor beperking dan ook hebben recht op een zo normaal mogelijk leven. ik denk dat er maar weinig arbeidsongeschikten zijn die blij zijn dat ze thuiszitten en worden uitgekotst door it-nerds zoals jij.

quote:
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?

Hoe voelt het nu, lekker labeltjes te dragen en te weten dat de helft van Nederland je uitkotst omdat je je aanstelt met je autisme? Neem een voorbeeld aan die meid hierboven, die gewoon laat zien hoe het moet. Ze heeft meer ballen in haar pinkje dan jij als een 'echte' vent. Ik zou me kapot schamen, maar blijkbaar mis je die sociale cognitieve vaardigheden ook al. Woopsie! Weer een labeltje erbij!
wees dan blij en stop met zeiken man. of kun je het niet hebben dat er van jouw belastinggeld mijn uitkering betaald wordt? dan moet je verhuizen naar een land waar dat niet zo is, en neem je frustraties mee. ~:)
pi_97495175
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?
Of als iemand de hele tijd in zichzelf staat te praten en je klachten daarover krijgt van JOUW klanten?

Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten. Zelf ben ik postbode en het zal de bewoners een rotzorg zijn of ik in mezelf praat. zolang ik gewoon netjes mijn werk doe, zijn ze tevreden. Een beetje het zelfde als met schoonmaken van wc's. :)
signatuurloos
pi_97495198
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten
Je hebt toch die WC dame/heer die je muntjes geven? Das toch wel contact? :P

Edit:En wat dacht je van contact met de baas? (In dit geval scorpio)?
En met andere collega's?
pi_97495242
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Edit:(Je kunt namelijk geen dingen vergeten die je nooit geweten hebt, en mijn indruk is dat scorpio bijzonder weinig weet van wajongers :P)
Serieus, denk je dat dit indruk maakt? Je beschrijft zo ongeveer letterlijk 1 van mijn ex-collega`s, die het ook nog eens presteerde om thuiswerk dagen te hebben zonder telefonisch bereikbaar te zijn, dezelfde truien te dragen voor weken achtereen, meerdere malen op zijn persoonlijke hygiene gewezen te zijn zonder resultaat, na de corporate lunch faliekant ten overstaan van het hele bedrijf uit zijn neus te gaan zitten eten, met meerdere collega`s een dermate hoog oplopende ruzie te veroorzaken dat ze hem fysiek te lijf wilden gaan, en als uitsmijter nazistische trekjes te hebben op zijn vakgebied die hij ons wilde opleggen.

Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.

Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 14:21:34 ]
pi_97495262
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je hebt toch die WC dame/heer die je muntjes geven? Das toch wel contact? :P

Edit:En wat dacht je van contact met de baas? (In dit geval scorpio)?
En met andere collega's?
Oh, op die manier. Ik dacht aan wc's bij bedrijven schoonmaken.
signatuurloos
pi_97495314
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?
Ja, graag zelfs! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')