abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 09:07:33 #276
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97529903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik zou zeggen, ga zoals ik naar de site van het CBS en onderbouw deze bewering met percentages ;)
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)hetwerkscpcbstno.pdf
1 op de 4 Wajongers heeft dus werk.

quote:
In werkelijkheid werkt circa 25%. Wel is een
veel grotere groep minimaal één keer aan het werk geweest. In de eerste twee jaar na
Wajong-intrede gaat het om 40-50%. Bijna de helft van de Wajongers was dus op enig
moment in staat (of heeft geprobeerd) te werken. Wanneer een langere periode dan twee
jaar in ogenschouw zou worden genomen, zou dit aandeel hoger zijn en in de buurt van
de 60% van de ser komen. Als iedereen die een keer aan het werk was gekomen, ook aan
het werk was gebleven, zou het ‘streefcijfer’ gehaald zijn. Het probleem van de geringe
arbeidsdeelname van Wajongers lijkt niet zozeer te liggen in het vinden van werk, maar
in het behouden ervan. Een groot deel van de baanbezitters is weer snel zonder werk.
Lees ook even de rest, zie je dat een veelvoud van die 25 procent heeft gewerkt tijdens/voor de Wajong.
pi_97529996
Zo'n wajong krijgt je toch als je letterlijk in een rolstoel zit en anders niet?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 09:13:36 #278
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97530001
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:13 schreef 7754 het volgende:
Zo'n wajong krijgt je toch als je letterlijk in een rolstoel zit en anders niet?
Nope, lees je eerst eens in.
pi_97530040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er is gewoon een groep mensen die lekker achterover leunen in het vangnet wat wajong heet, en die doen meer voor de algemene beeldvorming dan de personen die er zich wel uit weten te werken.
Dat zou kunnen. Ik heb die personen niet persoonlijk meegemaakt (wel via via een aantal van dit type mensen dat in de bijstand zat en zwart nog eens flink zaten bij te verdienen en echt heeel leuke dingen in huis hadden staan, regelmatig op vakantie gingen etc).

Maar dit soort mensen horen niet in de wajong thuis en zouden ze gewoon eruit moeten flikkeren.

quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe zou ik daar iets van moeten merken? Die mensen zitten thuis en komen misschien niet, of pas na een lange periode weer terug. Wat moet ik daar precies mee doen?
Je hebt toch meerdere collega's? Is er dan nog NOOIT eentje op je werk overspannen geraakt?
Of ken je het hele begrip overspannenheid/burnout niet?
Je hebt namelijk van die mensen die echt overtuigd zijn dat overspannenheid/burnout het zelfde is als aanstellerij. Ik was vroeger ook 1 van die mensen trouwens.
pi_97530083
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je hebt toch meerdere collega's? Is er dan nog NOOIT eentje op je werk overspannen geraakt?
Jawel, en wat ik daarvan vind, tja, laat ik het zo zeggen, het zijn altijd de mensen bij wie je het aan ziet komen zeg maar. Enige nadeel voor mij is dat als ze tijdens een klus uitvallen we extra hard moeten werken om het in te halen :')

quote:
Je hebt namelijk van die mensen die echt overtuigd zijn dat overspannenheid/burnout het zelfde is als aanstellerij. Ik was vroeger ook 1 van die mensen trouwens.
Mwah, tis geen aanstellerij denk ik, maar het zijn wel altijd bepaalde karakters die daarmee te maken krijgen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 09:25:03 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97530188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:07 schreef Lastpost het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)hetwerkscpcbstno.pdf
1 op de 4 Wajongers heeft dus werk.

[..]

Lees ook even de rest, zie je dat een veelvoud van die 25 procent heeft gewerkt tijdens/voor de Wajong.
Ik lees het onderzoek even door voordat ik hier reageer, thanks!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97530193
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jawel, en wat ik daarvan vind, tja, laat ik het zo zeggen, het zijn altijd de mensen bij wie je het aan ziet komen zeg maar. Enige nadeel voor mij is dat als ze tijdens een klus uitvallen we extra hard moeten werken om het in te halen :')

[..]

Mwah, tis geen aanstellerij denk ik, maar het zijn wel altijd bepaalde karakters die daarmee te maken krijgen.
En die karakters moeten hoe dan ook plee's gaan schrobben?
pi_97530263
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goed om te horen ^O^ volg je nog een bepaald traject om bijvoorbeeld ander werk te kunnen doen?
Nope... dat gaat denk ik ook niet werken. Zit nog steeds best in de knoop met mezelf (zie schizofrenie topic). Ik ben in ieder geval blij dat het nu best goed gaat bij het werk wat ik nu doe. :)
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 10:00:44 #284
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97530918
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En die karakters moeten hoe dan ook plee's gaan schrobben?
Wat Scorpie denk ik bedoeld is dat het altijd een bepaald soort mensen zijn. Een beetje van die geitenwollensokken types. Van die mensen die zeg maar als ze bv een half uurtje met iemand met het syndroom van Down bezig zijn geweest opmerkingen maken als dat ze 'emotioneel helemaal leeg' zijn.

Ik weet niet zo goed hoe uit te leggen. Maar er zijn van die mensen die alles maar 'zwaar' en 'moeilijk' en 'emotioneel heavy' vinden en zo. En dat soort mensen herken je gewoon als je ermee in aanraking komt, dus als je dan van een groep mensen iemand moet aanwijzen die w.s. als eerste zal uitvallen omdat ie zich 'emotioneel even moet opladen', dat het w.s. die persoon zal zijn.

Ik snap wel wat hij bedoeld met dat het 'bepaalde karakters zijn die daarmee te maken krijgen'. Ik weet niet of die mensen per se plee's moeten schrobben. Ik denk wel dat dat mensen zijn die wat minder gewapend zijn tegen werkdruk.

Dat zijn in mijn ogen trouwens dezelfde mensen als die bij een keer keelpijn hebben zich ziek melden om 'even goed uit te zieken'. Het is die categorie mensen die alles heel zwaar aanzetten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97530952
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat Scorpie denk ik bedoeld is dat het altijd een bepaald soort mensen zijn. Een beetje van die geitenwollensokken types. Van die mensen die zeg maar als ze bv een half uurtje met iemand met het syndroom van Down bezig zijn geweest opmerkingen maken als dat ze 'emotioneel helemaal leeg' zijn.

Ik weet niet zo goed hoe uit te leggen. Maar er zijn van die mensen die alles maar 'zwaar' en 'moeilijk' en 'emotioneel heavy' vinden en zo. En dat soort mensen herken je gewoon als je ermee in aanraking komt, dus als je dan van een groep mensen iemand moet aanwijzen die w.s. als eerste zal uitvallen omdat ie zich 'emotioneel even moet opladen', dat het w.s. die persoon zal zijn.

Ik snap wel wat hij bedoeld met dat het 'bepaalde karakters zijn die daarmee te maken krijgen'. Ik weet niet of die mensen per se plee's moeten schrobben. Ik denk wel dat dat mensen zijn die wat minder gewapend zijn tegen werkdruk.

Dat zijn in mijn ogen trouwens dezelfde mensen als die bij een keer keelpijn hebben zich ziek melden om 'even goed uit te zieken'. Het is die categorie mensen die alles heel zwaar aanzetten.
Dat dus.
pi_97530971
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:29 schreef Gewas het volgende:

[..]

Nope... dat gaat denk ik ook niet werken. Zit nog steeds best in de knoop met mezelf (zie schizofrenie topic). Ik ben in ieder geval blij dat het nu best goed gaat bij het werk wat ik nu doe. :)
Oke. Haal je daar ook een stukje voldoening voor jezelf uit, het feit dat je in staat bent tot werk?
pi_97531252
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus.
Hallo! Daar heb ik 't helemaal niet over!!!

Ik had 't over deze mensen:
quote:
Edit:Ter verduidelijking, ik had 't over mensen die een groter risiko lopen op een terugval, zoals depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.

Dacht dat ik dit eerder had gepost maar bericht is verdwenen??

[ Bericht 11% gewijzigd door magnetronkoffie op 31-05-2011 10:25:36 ]
pi_97531277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:'emotioneel helemaal leeg' zijn
'emotioneel helemaal leeg' zijn =/ overspannenheid/burnout
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 10:30:04 #289
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97531589
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

'emotioneel helemaal leeg' zijn =/ overspannenheid/burnout
Dat beweer ik ook niet, ik reageer op wat Scorpie zegt, en wat ik denk dat hij bedoeld afgaande op zijn post.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97531628
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet, ik reageer op wat Scorpie zegt, en wat ik denk dat hij bedoeld afgaande op zijn post.
Naja, bij deze dus aan scorpie:

Wat te doen met mensen die vatbaarder zijn voor depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.

Of vind hij dat dit ook van die geitenwollen watdanooks zijn?
pi_97531738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hallo! Daar heb ik 't helemaal niet over!!!

Ik had 't over deze mensen:

[..]

Edit:Ter verduidelijking, ik had 't over mensen die een groter risiko lopen op een terugval, zoals depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.

Dacht dat ik dit eerder had gepost maar bericht is verdwenen??
Ik heb daar al een reactie op gegeven, maar die negeer je maar gewoon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Naja, bij deze dus aan scorpie:

Wat te doen met mensen die vatbaarder zijn voor depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.

Of vind hij dat dit ook van die geitenwollen watdanooks zijn?
Wat we er mee moeten doen? In welke zin van het woord bedoel je dat? Werkgerelateerd?
pi_97532421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:35 schreef Scorpie het volgende:Wat we er mee moeten doen? In welke zin van het woord bedoel je dat? Werkgerelateerd?
Ja, werkgelateerd.
Vind je dat zulke mensen hoe dan ook moeten gaan schoffelen/plee's schrobben?

Waarop heb ik vergeten antwoord te geven?
pi_97532454
Waar is deel1?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 11:05:31 #294
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97532549
pi_97533133
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, werkgelateerd.
Vind je dat zulke mensen hoe dan ook moeten gaan schoffelen/plee's schrobben?

Waarop heb ik vergeten antwoord te geven?
Als ze de stress of de omgeving van een kantoorbaan niet aan kunnen dan zou het zomaar kunnen zijn dat ze van een plantsoen schoffelen, ook al is het 'onder hun niveau', zielsgelukkig kunnen worden.
pi_97533306
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ze de stress of de omgeving van een kantoorbaan niet aan kunnen dan zou het zomaar kunnen zijn dat ze van een plantsoen schoffelen, ook al is het 'onder hun niveau', zielsgelukkig kunnen worden.
Juist ja, en als ze dat niet aan kunnen?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 11:30:58 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97533416
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan is er nog lopende band werk, WC's schoonmaken, postbezorgen etc etc. Iedereen kan iets.
Ik kan ook geen profvoetballer of pianovirtuoos worden. Iedereen moet zichzelf leren accepteren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97533453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan mogen ze dood, nou goed :'). Wat wil jou nou horen met dat ge-emmer van je, dat iemand die niet eens een paar uurtjes kan schoffelen maar lekker met zijn luie reet TV mag gaan kijken omdat het een zaadstengel is? Ik moet sowieso de eerste persoon die zo afgegleden is dat hij niet eens meer een schoffel fatsoenlijk kan vasthouden nog tegenkomen, dus of je komt maar met een prachtig praktijkvoorbeeld of je houdt je gezwets maar gewoon voor je.
pi_97533491
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:

Ik moet sowieso de eerste persoon die zo afgegleden is dat hij niet eens meer een schoffel fatsoenlijk kan vasthouden nog tegenkomen, dus of je komt maar met een prachtig praktijkvoorbeeld of je houdt je gezwets maar gewoon voor je.
Een schoffel kan je prima tegen de strot van een "collega" zetten :Y
Mag je niet meer mee doen.
-weg-
pi_97533809
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 11:33 schreef Auti het volgende:

[..]

Een schoffel kan je prima tegen de strot van een "collega" zetten :Y
Mag je niet meer mee doen.
Ik kan ook met een bureaustoel mijn collega zijn hersens in slaan, doe ik ook niet meer mee.
Geen goed voorbeeld dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')