abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97477084
In het dagelijks leven ben ik geen hypochonder. Maar de laatste tijd zit het me qua gezondheid niet mee. Ik heb baarmoederhalskanker en dit weekend begon ik opeens last te krijgen van m'n lever. M'n galblaas is al verwijderd maar waarschijnlijk zijn er nieuwe steentjes gevormd in de lever. Het een en anders is niet zeker totdat ik een scan krijg, waar ik morgen voor gebeld word...

en die dingen bij elkaar... Ik ben gewoon bang :'(

Hoe doen jullie dat, jezelf gerust stellen als je geconfronteerd word met zaken die je lijf en leden bedreigen? Of evt met andere zaken. Kortom hoe ga je om met angst als het niet om iets gaat waarvan je weg kan lopen zoals spinnen of engerds in donkere steegjes, maar om iets wat je achtervolgt omdat het een ziekte is die je meedraagt of iets anders wat je niet uit de weg kan gaan.
No one gets remembered
For the things they didn't do
  zondag 29 mei 2011 @ 22:46:46 #2
337417 Gangsterboi
Gangsterder dan gangster.
pi_97477150

En even serieus: Het zal allemaal wel meevallen. De kans dat je aan kanker dood gaat is kleiner dan men denkt.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:47:26 #3
332038 McLovin.
Old enough...
pi_97477182
Ik ga dan iets doen. Maakt niet uit wat. Ik kan namelijk geen 2 dingen tegelijk en vergeet al die dingen dan :').
...to party.
pi_97477279
Inderdaad. Iets anders doen waar jij je beter door voelt. Dus iets wat typisch iets voor jou is. Klinkt nogal vaag en filosofisch, maar het werkt wel echt het beste.
pi_97477350
Andere dingen doen, en zorgen dat je niet te veel en te lang alleen bent, dan ga je meestal piekeren of te veel denken.

Zoek vrienden of familie op leuke dingen te gaan doen, tijd verdrijf.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_97477400
Tevens leuke dingen doen laat op de avond. Als je moe naar bed gaat pieker je minder en slaap je beter :)
pi_97477586
Thanx voor de reacties.. Ja leuke dingen doen is op zich wel goed, en dat probeer ik ook wel.. Maar soms verval ik toch in een angst/pieker gedachte. Ik ben op zich niet eens echt bang om er dood aan te gaan.. Maar meer om de controle te verliezen (hmm.. ik weet het.. redelijk idioot.. Maar zo voel ik dat dus).

Maar leuke of afleidende dingen doen is altijd een goede tip ^O^
No one gets remembered
  zondag 29 mei 2011 @ 22:57:47 #8
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97477769
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:54 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Thanx voor de reacties.. Ja leuke dingen doen is op zich wel goed, en dat probeer ik ook wel.. Maar soms verval ik toch in een angst/pieker gedachte. Ik ben op zich niet eens echt bang om er dood aan te gaan.. Maar meer om de controle te verliezen (hmm.. ik weet het.. redelijk idioot.. Maar zo voel ik dat dus).

Maar leuke of afleidende dingen doen is altijd een goede tip ^O^
Heb dat ook, controle willen houden.

Ik ga dan heel hard autorijden in Duitsland. Ook gevaarlijk (veel gevaarlijker zelfs) maar wel 100% controle. En dat is erg fijn soms
:)
  zondag 29 mei 2011 @ 22:58:35 #9
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_97477809
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:57 schreef Conspicuous het volgende:

[..]

Heb dat ook, controle willen houden.

Ik ga dan heel hard autorijden in Duitsland. Ook gevaarlijk (veel gevaarlijker zelfs) maar wel 100% controle. En dat is erg fijn soms
:)
Goeie tip :')
Ook geen sig dus
  zondag 29 mei 2011 @ 23:09:04 #10
344631 Conspicuous
Mensenrechtenactivist.
pi_97478295
Ach, als je dat te eng vindt werkt alles wat een grote vorm van controle heeft. Toen ik jaren geleden op school zat en er persoonlijk ook iets was in de categorie van TS' problemen ben ik in een half jaar tijd top 10 in een populaire RTS geworden, en daarna gestopt :p
pi_97478365
Als je ertoe in staat bent, sporten. Geeft de afleiding die je wel kan gebruiken en zorgt ook dat je makkelijker en beter slaapt.
pi_97478677
@Conspicuous Die RTS is wel een idee voor mij ben ik bang ;) dat autorijden in Duitsland.. nu effe niet..lol

@Alfje.. Helaas nu niet op te brengen.. Ik lig echt in bed nu. Maar op zich normaal gesproken een heel goed idee.
No one gets remembered
pi_97479867
Niet echt iets wat je kunt doen, maar meer in gedachten. Wat beurt dat beurt. Je kunt er dan maar beter het beste van maken, en elke keer als er iets tegenzit toch proberen wat positiefs eruit te halen (wil natuurlijk niet altijd lukken). Je er een beetje bij neerleggen, maar het niet opgeven. Bv als je een rot behandeling te wachten staat: 'ach, morgen is dat voorbij'

Sterkte!
pi_97486281
@fh101 thanx.
No one gets remembered
pi_97486981
Vertrouwen hebben in wat de dokters je vertellen.
  maandag 30 mei 2011 @ 10:00:41 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97487290
* proberen te genieten van het moment
* als je in bed gaat piekeren een boek lezen of discovery channel oid kijken. Niet druk maken over slaapgebrek, zo slaap je veel sneller in
* ga iets nieuws leren wat je altijd al hebt willen doen/leren
* richt je op de dingen waar je wel invloed op hebt
* ga zo veel mogelijk sporten (zo ver je lichaam het toelaat natuurlijk)
* plan iedere dag iets leuks om naar uit te kijken, al is het maar een ijsje eten oid
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97492132
normaal zou ik kijken wat het ergste is wat er kan geberuen.... maar in jouw geval, veel slapen en/of andere dingen doen. Afleiding! Gewoon die lekkere knul uitnodigen en laten strippen. Gegarandeert dat je niet meer nadenkt.

gaat vaak toch om het volk wat je om je heen houdt.
pi_97508469
@Ghostinthemachine Dat sowieso.. Ik heb hele fijne dokters.. die gasten (en 1 gastin) verdienen een bloemmetje en lintje

@Tinkepink Goeie tips!!! Thanx!!

@jstrike Ja goed gezelschap is nooit weg idd *O*
No one gets remembered
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')