abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 mei 2011 @ 19:33:17 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_97466033
Communisme is tenminste niet zo verderfelijk als dat kapitalisme dat uitbuiters voortbrengt, er zou veel meer sociaal-democratie in ons kapitalistische systeem moeten zitten, omdat ik maar goed genoeg merk hoe meer we erop achteruit gaan door fascistische maatregelen. In principe is fascisme gewoon een extreme vorm van kapitalisme, omdat kapitalisme uitgaat van het 'ieder voor zich' idee, en fascisme dit extreem doortrekt (ultra-nationalisme, waarbij je dus ook anderen niet toelaat). Mijn klacht is dus, mensen die het communisme toch af zitten te zeiken door kapitalistische propaganda. Ik merk het op school ook, al die mensen niet maar niet realiseren wat voor een mooie idealen er achter het communisme zitten!
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:34:13 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_97466066
Doe mij maar iets ertussen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 29 mei 2011 @ 19:34:28 #3
344052 OmarKhayyam
Zendegi mikonam, lotfan.
pi_97466072
Het is simpel:

Kapitalisme(met al zijn nadelen en onrechtvaardigheid wat het brengt) WERKT.
Communisme, aan de andere kant, heb je een leger en veel propaganda nodig om het te laten werken.

Communisme= :')
Democratie is dat twee wolven en een lammetjes beslissen wat te eten voor dinner.
pi_97466114
Tuig dat niet wilt werken verdient gewoon een schop onder hun hol in plaats van zielig een uitkering lopen trekken. Walgelijk die arbeidsethos van lik mn vestje :r :r
........
  zondag 29 mei 2011 @ 19:36:10 #5
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_97466118
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:34 schreef OmarKhayyam het volgende:
Het is simpel:

Communisme, aan de andere kant, heb je een leger en veel propaganda nodig om het te laten werken.

Nee maar kijk, als je gewoon vrijheid van meningsuiting toelaat net als in kapitalistische systemen, dan vraag ik me af of het beter zou werken. Daarnaast moet je nog een goede manier verzinnen om werk te compenseren van mensen die harder werken, maar uitbuiting en te hoge beloningen te voorkomen... maar daar kan werk van gemaakt worden.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:37:34 #6
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_97466161
Communisme verdedigen. Kom op zeg :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_97466176
We zeiken het af omdat het in de geschiedenis alleen maar vreselijk veel ellende en miljoenen doden heeft voortgebracht.

Huidige communistische landen zijn.

Cuba, China, Laos, Noord-Korea & Vietnam.

Dat zegt toch al genoeg dacht ik zo.
pi_97466178
_O_ _O_ _O_ JUIST BROEDER _O_ _O_ _O_

_O_ _O_ _O_ COMMUNISME _O_ _O_ _O_
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_97466199
quote:
Het is simpel:

alleen stort het kapitalisme om de 70 jaar in, fijn werkend systeem man.
pi_97466226
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:37 schreef grindfreakje het volgende:
We zeiken het af omdat het in de geschiedenis alleen maar vreselijk veel ellende en miljoenen doden heeft voortgebracht.

Huidige communistische landen zijn.

Cuba, China, Laos, Noord-Korea & Vietnam.

Huidige kapitalistische landen:

VS, Spanje, Griekenland, Ierland, Portugal.

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:38 schreef superdrufus het volgende:

[..]

alleen stort het kapitalisme om de 70 jaar in, fijn werkend systeem man.
pi_97466261
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:38 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Huidige kapitalistische landen:

VS, Spanje, Griekenland, Ierland, Portugal.

[..]

Yep, dat zijn allen landen waar de bevolking niet uitgebuit en in strafkampen gemarteld word.
pi_97466325
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:40 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Yep, dat zijn allen landen waar de bevolking niet uitgebuit en in strafkampen gemarteld word.
Denken dat de enige vorm van communisme het stalinisme en maoïsme is :')
  zondag 29 mei 2011 @ 19:42:02 #13
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_97466344
quote:

[..]

Ja, en Japan stopte mensen in de jaren '40 niet in strafkampen om ze te martelen. :s) Het kan ook bij niet-communistische systemen gebeuren wil ik hiermee zeggen. Daarnaast hoor ik je niet over Guantanamo Bay, daar werd ook gewoon gemarteld terwijl het in een van de meest kapitalistische landen gebeurde.
  zondag 29 mei 2011 @ 19:42:35 #14
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_97466363
Werkt niet in de praktijk.
leuk
pi_97466366
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee maar kijk, als je gewoon vrijheid van meningsuiting toelaat net als in kapitalistische systemen, dan vraag ik me af of het beter zou werken. Daarnaast moet je nog een goede manier verzinnen om werk te compenseren van mensen die harder werken, maar uitbuiting en te hoge beloningen te voorkomen... maar daar kan werk van gemaakt worden.
Met vrihheids van meningsuiting gaat dat nooit lukken;(
En denk je nou echt dat rihke mensen Hun rijkdom afgeven waar ze voor hebben gewerkt voor communisme ?
  zondag 29 mei 2011 @ 19:43:26 #16
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_97466403
Ga dan lekker in Oost - Groningen wonen, daar zijn ook nog een aantal debielen die dit abjecte systeem aanhangen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_97466407
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:42 schreef Raap het volgende:
Werkt niet in de praktijk.
Nog nooit in praktijk uitgevoerd.

quote:
Het is simpel:

Denken dat de VS nooit kapitalistische propaganda heeft gebruikt :')
pi_97466413
quote:

[..]

Democratie is ongelijk aan kapitalisme, kijk maar bijvoorbeeld naa Singapore waar er kapitalisme is zonder democratie. Democratie en kapitalisme wordt uit noodzaak gebruikt, want er is geen ander alternatief.
pi_97466434
Hoe oud ben jij TS, en heb je al gewerkt? :)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zondag 29 mei 2011 @ 19:44:26 #20
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_97466445
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:42 schreef PurpleHazel het volgende:

[..]

Met vrihheids van meningsuiting gaat dat nooit lukken;(
En denk je nou echt dat rihke mensen Hun rijkdom afgeven waar ze voor hebben gewerkt voor communisme ?
Mijn hele idee was dus om dat soort mensen het land te laten verlaten, en alle mensen die wel gewoon voor solidariteit staan (die zijn er dus echt wel) te laten blijven. Je moet in ieder geval zorgen dat het loon van mensen niet zó laag is dat het onaantrekkelijk is. Ik bedoel, die mensen voor kapitalisme maken het systeem toch alleen maar van binnenuit kapot als je ze in je land laat.
pi_97466451
quote:
13s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:41 schreef Your_mother_in_law het volgende:

[..]

Denken dat de enige vorm van communisme het stalinisme en maoïsme is :')
Kom eens met een voorbeeld van een grote communistische samenleving uit de geschiedenis waar het wel goed gewerkt heeft.
pi_97466452
Lees je eerst maar in over een goed werkend en bewezen communistisch systeem zonder uitbuiting, strafkampen en onderdrukking waar men een eigen mening kon hebben (zolang de staat niet potentieel in gevaar komt), een vrijere markt bestond dan de planeconomie van de Sovjets en waar iedereen een dak boven zijn hoofd en te eten had. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Titoism

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Kom eens met een voorbeeld van een grote communistische samenleving uit de geschiedenis waar het wel goed gewerkt heeft.
pi_97466490
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Mijn hele idee was dus om dat soort mensen het land te laten verlaten, en alle mensen die wel gewoon voor solidariteit staan (die zijn er dus echt wel) te laten blijven. Je moet in ieder geval zorgen dat het loon van mensen niet zó laag is dat het onaantrekkelijk is. Ik bedoel, die mensen voor kapitalisme maken het systeem toch alleen maar van binnenuit kapot als je ze in je land laat.
Dus de rijken moeten het land uit, en jij bent tegen fascisme. :N
  zondag 29 mei 2011 @ 19:46:39 #24
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_97466530
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Lees je eerst maar in over een goed werkend en bewezen communistisch systeem zonder uitbuiting, strafkampen en onderdrukking waar men een eigen mening kon hebben (zolang de staat niet potentieel in gevaar komt), een vrijere markt bestond dan de planeconomie van de Sovjets en waar iedereen een dak boven zijn hoofd en te eten had. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Titoism

[..]

Die man was goed, alleen onder Tito heeft Joegoslavië in vrede geleefd, de rest van bijna heel de geschiedenis is daar alleen maar een hoop oorlog geweest heb ik gehoord.
pi_97466535
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dus mensen die niet mee willen werken het land uit schoppen ?
Denk jij datde rest van de wereld dat goed vind als Nederland dat zou doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')