Nee maar kijk, als je gewoon vrijheid van meningsuiting toelaat net als in kapitalistische systemen, dan vraag ik me af of het beter zou werken. Daarnaast moet je nog een goede manier verzinnen om werk te compenseren van mensen die harder werken, maar uitbuiting en te hoge beloningen te voorkomen... maar daar kan werk van gemaakt worden.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:34 schreef OmarKhayyam het volgende:
Het is simpel:
Kapitalisme(met al zijn nadelen en onrechtvaardigheid wat het brengt) WERKT.
Communisme, aan de andere kant, heb je een leger en veel propaganda nodig om het te laten werken.
Communisme=
alleen stort het kapitalisme om de 70 jaar in, fijn werkend systeem man.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:34 schreef OmarKhayyam het volgende:
Het is simpel:
Communisme, aan de andere kant, heb je een leger en veel propaganda nodig om het te laten werken.
Communisme=
Huidige kapitalistische landen:quote:Op zondag 29 mei 2011 19:37 schreef grindfreakje het volgende:
We zeiken het af omdat het in de geschiedenis alleen maar vreselijk veel ellende en miljoenen doden heeft voortgebracht.
Huidige communistische landen zijn.
Cuba, China, Laos, Noord-Korea & Vietnam.
Dat zegt toch al genoeg dacht ik zo.
quote:Op zondag 29 mei 2011 19:38 schreef superdrufus het volgende:
[..]
alleen stort het kapitalisme om de 70 jaar in, fijn werkend systeem man.
Yep, dat zijn allen landen waar de bevolking niet uitgebuit en in strafkampen gemarteld word.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:38 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Huidige kapitalistische landen:
VS, Spanje, Griekenland, Ierland, Portugal.
Dat zegt toch al genoeg dacht ik zo.
[..]
Denken dat de enige vorm van communisme het stalinisme en maoïsme isquote:Op zondag 29 mei 2011 19:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Yep, dat zijn allen landen waar de bevolking niet uitgebuit en in strafkampen gemarteld word.
Ja, en Japan stopte mensen in de jaren '40 niet in strafkampen om ze te martelen.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Yep, dat zijn allen landen waar de bevolking niet uitgebuit en in strafkampen gemarteld word.
Met vrihheids van meningsuiting gaat dat nooit lukken;(quote:Op zondag 29 mei 2011 19:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee maar kijk, als je gewoon vrijheid van meningsuiting toelaat net als in kapitalistische systemen, dan vraag ik me af of het beter zou werken. Daarnaast moet je nog een goede manier verzinnen om werk te compenseren van mensen die harder werken, maar uitbuiting en te hoge beloningen te voorkomen... maar daar kan werk van gemaakt worden.
Nog nooit in praktijk uitgevoerd.quote:
Denken dat de VS nooit kapitalistische propaganda heeft gebruiktquote:Op zondag 29 mei 2011 19:34 schreef OmarKhayyam het volgende:
Het is simpel:
Communisme=
Democratie is ongelijk aan kapitalisme, kijk maar bijvoorbeeld naa Singapore waar er kapitalisme is zonder democratie. Democratie en kapitalisme wordt uit noodzaak gebruikt, want er is geen ander alternatief.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:40 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Mijn hele idee was dus om dat soort mensen het land te laten verlaten, en alle mensen die wel gewoon voor solidariteit staan (die zijn er dus echt wel) te laten blijven. Je moet in ieder geval zorgen dat het loon van mensen niet zó laag is dat het onaantrekkelijk is. Ik bedoel, die mensen voor kapitalisme maken het systeem toch alleen maar van binnenuit kapot als je ze in je land laat.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:42 schreef PurpleHazel het volgende:
[..]
Met vrihheids van meningsuiting gaat dat nooit lukken;(
En denk je nou echt dat rihke mensen Hun rijkdom afgeven waar ze voor hebben gewerkt voor communisme ?
Kom eens met een voorbeeld van een grote communistische samenleving uit de geschiedenis waar het wel goed gewerkt heeft.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:41 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Denken dat de enige vorm van communisme het stalinisme en maoïsme is
quote:Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Kom eens met een voorbeeld van een grote communistische samenleving uit de geschiedenis waar het wel goed gewerkt heeft.
Dus de rijken moeten het land uit, en jij bent tegen fascisme.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Mijn hele idee was dus om dat soort mensen het land te laten verlaten, en alle mensen die wel gewoon voor solidariteit staan (die zijn er dus echt wel) te laten blijven. Je moet in ieder geval zorgen dat het loon van mensen niet zó laag is dat het onaantrekkelijk is. Ik bedoel, die mensen voor kapitalisme maken het systeem toch alleen maar van binnenuit kapot als je ze in je land laat.
Die man was goed, alleen onder Tito heeft Joegoslavië in vrede geleefd, de rest van bijna heel de geschiedenis is daar alleen maar een hoop oorlog geweest heb ik gehoord.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Lees je eerst maar in over een goed werkend en bewezen communistisch systeem zonder uitbuiting, strafkampen en onderdrukking waar men een eigen mening kon hebben (zolang de staat niet potentieel in gevaar komt), een vrijere markt bestond dan de planeconomie van de Sovjets en waar iedereen een dak boven zijn hoofd en te eten had.
http://en.wikipedia.org/wiki/Titoism
[..]
Dus mensen die niet mee willen werken het land uit schoppen ?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Mijn hele idee was dus om dat soort mensen het land te laten verlaten, en alle mensen die wel gewoon voor solidariteit staan (die zijn er dus echt wel) te laten blijven. Je moet in ieder geval zorgen dat het loon van mensen niet zó laag is dat het onaantrekkelijk is. Ik bedoel, die mensen voor kapitalisme maken het systeem toch alleen maar van binnenuit kapot als je ze in je land laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |