Wat heeft dat te maken met het wel of niet accepteren van je vriendinnetje?quote:Op zondag 29 mei 2011 12:44 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb een aantal ooms en neven die weinig ontwikkeld zijn.
Op zich niks behalve dat als het aankomt op het normaal doen over mensen met een ander kleurtjequote:Op zondag 29 mei 2011 12:48 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het wel of niet accepteren van je vriendinnetje?
Laat je ouders bij jullie komen eten. Dan heb je het voordeel van gastheerschap.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:51 schreef Isis20 het volgende:
1 Vertel het aan je vriendin zodat ze zich kan voorbereiden,
2 Vertel het aan die familie voor ze je Chinese vriendin ontmoeten.
Reageren ze niet tof, dan zou ik gewoon zeggen: "Nou dan ontmoeten jullie haar niet, your loss. '
En dan nodig je alleen je ouders uit en de mensen die wel normaal reageerden.
Ja! Omdat die aziaten zo'n kleine pik hebben. Zullen de simpele ooms vast kostelijk om kunnen lachen.quote:
Haha niet veel? Dat is an sich al een 'racistische' opmerking. "Dag ome Arie, ik heb nu een Chinese vriendin maar qua innerlijk maakt het niet zoveel uit, ze is bijna net zo leuk als een Arische übermensch!"quote:Op zondag 29 mei 2011 13:23 schreef Physics het volgende:
Nee dat het eigenlijk niet veel uitmaakt qua innerlijk of zo.
De typische oom die denkt dat het grappig is om de dag te beginnen met 'goeiemoggel'. Ik ga ook nooit naar familiefeestjes, al zijn ze van mij lang niet zo erg. Maar toch.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:23 schreef Physics het volgende:
PS: Ik heb ook bekrompen familie, alleen die zie ik bijna nooit omdat ik geen zin heb om woorden als "bakellende" en VVDieven te horen.
Ach als het verder heel leuke mensen zijn alleen wat dat betreft bekrompen omdat ze geen buitenlanders in hun sociale kring hebben.. Ik denk dat mijn oma ook raar zou opkijken/schrikken als ik met een bruin meisje thuis kom (ze is verder "de liefste oma van de wereld"). Alleen wat moet je dan verwachten met iemand die alleen maar basisschool heeft als opleiding?quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha niet veel? Dat is an sich al een 'racistische' opmerking. "Dag ome Arie, ik heb nu een Chinese vriendin maar qua innerlijk maakt het niet zoveel uit, ze is bijna net zo leuk als een Arische übermensch!"
Het hele 'ze is aziatisch'-idee hoeft niet eens besproken te worden, het is simpelweg geen issue. Als Arolsen nou met een drachtige kameel aan komt zetten en dat voorstelt als zijn nieuwe vriendin..ja, dan mogen er best wat kritische kanttekeningen geplaatst worden. Maar bij een Aziatisch meisje?Ze is nota bene geadopteerd, dus het is nou niet bepaald dat ie één of ander klein heikneutertje uit hoog-Tibet heeft meegesmokkeld op z'n rondreis ofzo.
Precies, ik begrijp dat ook niet zo goed. Met familie zeer dichtbij heb je nog een verleden, dat je daar niet makkelijk afstand van doet vind ik wel logisch. Maar het contact met ooms en tantes verwatert toch wel, tenzij je er echt een leuke band mee hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik snap dat geforceerde familiaire gedoe nooit zo goed. Ik heb een Molukse vriendin en als mijn familie hier een probleem van zou maken dan is het vrij simpel dat ik geen contact meer zou onderhouden met diezelfde familie. Dat zogenaamde bloedverwantschap omdat je toevallig als een neef van Jan geboren bent is een grap van jewelste, een klootzak is een klootzak of het nou mijn neef is of niet.
Dat dus. En sowieso, lekker boeiend wat die ooms, tantes en neven en nichten ervan vinden.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik snap dat geforceerde familiaire gedoe nooit zo goed. Ik heb een Molukse vriendin en als mijn familie hier een probleem van zou maken dan is het vrij simpel dat ik geen contact meer zou onderhouden met diezelfde familie. Dat zogenaamde bloedverwantschap omdat je toevallig als een neef van Jan geboren bent is een grap van jewelste, een klootzak is een klootzak of het nou mijn neef is of niet.
quote:Op zondag 29 mei 2011 12:50 schreef rhubarbje het volgende:
niets van aan trekken?
aan je vriendin uitleggen dat je niet weet hoe ze gaan reageren en duidelijk maken dat jij er niet zo over denkt
dan maakt het verder toch niet uit wat een oom of neef van je er van vindt?
Beetje verantwoorden waarom ze 'waardig' genoeg zou zijn, lekker boeiend of ze wel 'Nederlands' genoeg isquote:Op zondag 29 mei 2011 15:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien moet je vooral benadrukken dat ze een Nederlands meisje is met alleen een Aziatisch uiterlijk.
Het gaat alleen om de eerste indruk, iedereen doet zich sowieso de eerste keer anders voor dan hij of zij is.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:48 schreef n8n het volgende:
[..]
Beetje verantwoorden waarom ze 'waardig' genoeg zou zijn, lekker boeiend of ze wel 'Nederlands' genoeg is
Ik zou zelf geen moeite steken in het verantwoorden van mijn keuzes binnen relaties. Bovendien steun je het gedrag om iemand op 'specificaties' te beoordelenquote:Op zondag 29 mei 2011 15:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het gaat alleen om de eerste indruk, iedereen doet zich sowieso de eerste keer anders voor dan hij of zij is.
Over zes maanden zit ze daar ook op de bank net als de rest onderuit scheten te laten, zo gaat dat vaak bij relaties.
Doe het dan stapje voor stapje. Niet haar meeslepen naar een grote familie happening, maar 1 - 1 kennismakingen. Begin met degenen die er het beste op reageren.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:41 schreef Arolsen het volgende:
Dank voor de reacties. Ik zal proberen dit nog even uit te stellen tot het echt goed zit.
Mijn familie woont overigens allemaal bij elkaar in de buurt en is tamelijk hecht. En er zijn ook mensen bij waar ik wel erg gesteld op ben. Dat maakt het wel lastig.
De rest van de familie? Wat heeft de rest van de familie in hemelsnaam met jouw vriendin te maken?quote:Op zondag 29 mei 2011 12:44 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb sinds kort een vriendin. Gaat best goed en het is heel leuk samen. Maar het betekent ook dat we er niet aan ontkomen om elkaars familie voor te stellen.
Ze is een geadopteerde Chinese. Nederlandse ouders, helemaal geen cultuurverschil en keurig en goed opgeleid. Maar ik heb zo het idee dat het bij mijn familie toch niet goed zal boteren.
Mijn ouders zijn in principe geen probleem, die zijn nog wel open minded genoeg. Maar in de rest van de familie is het wat problematischer. Ik heb een aantal ooms en neven die bijzonder bekrompen en weinig ontwikkeld zijn. Die vinden het al "raar" wanneer je met een vriendin van buiten de regio komt aanzetten. Laat staan een met buitenlandse roots. Ik heb het idee dat er een paar ook gewoon ronduit racistisch zijn.
Ik ben een beetje bang dat als ik haar een keer mee moet nemen deze familieleden zich bot en triest gaan gedragen. En dan ben ik bang dat ze er op afknapt.
Hoe kan ik het beste met zo'n situatie handelen?
En laat haar "sambal baai?" zeggen bij het opscheppen!quote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef Garisson72 het volgende:
Laat haar wat bakken nasi goreng en ku lu yuk meenemen, wat hoe racistisch ze ook zijn, dat lusten ze vast wel.
ik moest lachenquote:Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef Garisson72 het volgende:
Laat haar wat bakken nasi goreng en ku lu yuk meenemen, wat hoe racistisch ze ook zijn, dat lusten ze vast wel.
Schijt hebben aan hun, je ligt toch niet met die ooms samen in bed?quote:Op zondag 29 mei 2011 12:44 schreef Arolsen het volgende:Hoe kan ik het beste met zo'n situatie handelen?
Als ze dat doen waar zij al dan niet bij is dan zet je ze toch meteen op hun nummer.quote:Ik ben een beetje bang dat als ik haar een keer mee moet nemen deze familieleden zich bot en triest gaan gedragen. En dan ben ik bang dat ze er op afknapt.
Ik kan me wel voorstellen dat ze op jou zou afknappen als je het niet voor haar opneemt of iets dergelijks. Maar als ze afknapt op je familie, het zou de eerste niet zijn die afknapt op schoonfamilie, dat komt meer voor, om allerlei redenen.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:44 schreef Arolsen het volgende:
Ik ben een beetje bang dat als ik haar een keer mee moet nemen deze familieleden zich bot en triest gaan gedragen. En dan ben ik bang dat ze er op afknapt.
Hoe kan ik het beste met zo'n situatie handelen?
Precies. Als ze haar niet accepteren zou dat voor mij genoeg reden zijn om sowieso niets meer met die familie te maken te willen hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:10 schreef Blobje het volgende:
Man wat een slap gedoe van TS. Ze accepteren haar maar gewoon zoals ze is. Doen ze dat niet dan ga je daar heel gauw weer weg en zoek je ze nooit weer op. Waarom doe je zo moeilijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |