abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97452560
Ik heb sinds kort een vriendin. Gaat best goed en het is heel leuk samen. Maar het betekent ook dat we er niet aan ontkomen om elkaars familie voor te stellen.

Ze is een geadopteerde Chinese. Nederlandse ouders, helemaal geen cultuurverschil en keurig en goed opgeleid. Maar ik heb zo het idee dat het bij mijn familie toch niet goed zal boteren.

Mijn ouders zijn in principe geen probleem, die zijn nog wel open minded genoeg. Maar in de rest van de familie is het wat problematischer. Ik heb een aantal ooms en neven die bijzonder bekrompen en weinig ontwikkeld zijn. Die vinden het al "raar" wanneer je met een vriendin van buiten de regio komt aanzetten. Laat staan een met buitenlandse roots. Ik heb het idee dat er een paar ook gewoon ronduit racistisch zijn.

Ik ben een beetje bang dat als ik haar een keer mee moet nemen deze familieleden zich bot en triest gaan gedragen. En dan ben ik bang dat ze er op afknapt.

Hoe kan ik het beste met zo'n situatie handelen?
pi_97452631
Zeggen dat het een Chinese is voordat je met haar er naartoe gaat? Mochten ze alsnog racistisch doen een paar stompen geven en nooit meer terug komen. Als ze niet normaal kunnen doen tegen je vriendin kunnen ze oprotten vind ik.
pi_97452646
Misschien een beetje kort door de bocht, maar zo iets zou ik niet pikken. Zelfs niet van familie.
pi_97452663
Gewoon niet te moeilijk doen. Alsof jij er iets aan kunt doen hoe je familie zich gedraagt, dat zal zij ook wel snappen.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:47:42 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_97452665
tja, doen ze dom en bot tegen jou en haar. Dan gewoon daar niet meer komen.
Maak van hun probleem niet de jouwe
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_97452679
vertel er eerst eens over in je familie voordat je haar meeneemt?
dan kan je eerst de reacties afwachten...
en vertel haar daarna op een voorzichtige manier hoe ze reageerden zodat zij weet wat ze kan verwachten als ze elkaar ontmoeten.
wees echter niet te bang en dik het niet aan, anders zal de eerste ontmoeting al verkeerd gaan door verkeerde verwachtingen :)
pi_97452708
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:44 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb een aantal ooms en neven die weinig ontwikkeld zijn.
Wat heeft dat te maken met het wel of niet accepteren van je vriendinnetje?
pi_97452748
niets van aan trekken?
aan je vriendin uitleggen dat je niet weet hoe ze gaan reageren en duidelijk maken dat jij er niet zo over denkt
dan maakt het verder toch niet uit wat een oom of neef van je er van vindt?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_97452765
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:48 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het wel of niet accepteren van je vriendinnetje?
Op zich niks behalve dat als het aankomt op het normaal doen over mensen met een ander kleurtje
  zondag 29 mei 2011 @ 12:51:32 #10
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_97452781
1 Vertel het aan je vriendin zodat ze zich kan voorbereiden,
2 Vertel het aan die familie voor ze je Chinese vriendin ontmoeten.
Reageren ze niet tof, dan zou ik gewoon zeggen: "Nou dan ontmoeten jullie haar niet, your loss. '
En dan nodig je alleen je ouders uit en de mensen die wel normaal reageerden.
geen.
pi_97453013
Neem dan ook een raszuivere vrouw verdomme!
Einde van een tijdperk
pi_97453069
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:51 schreef Isis20 het volgende:
1 Vertel het aan je vriendin zodat ze zich kan voorbereiden,
2 Vertel het aan die familie voor ze je Chinese vriendin ontmoeten.
Reageren ze niet tof, dan zou ik gewoon zeggen: "Nou dan ontmoeten jullie haar niet, your loss. '
En dan nodig je alleen je ouders uit en de mensen die wel normaal reageerden.
Laat je ouders bij jullie komen eten. Dan heb je het voordeel van gastheerschap.
pi_97453209
Laat haar je OP lezen en het probleem is opgelost.
pi_97453444
Gewoon niet voorstellen aan de rest van je familie? Alsof je iets te maken wil hebben met je ooms en tantes. Die verliezen hun waarde zodra je te oud bent om je schoolrapport te laten zien voor geld.
Ron Paul 2012
  zondag 29 mei 2011 @ 13:11:56 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97453472
Ik zou de familieleden ook op een laag pitje houden als zij moeite hebben met iemand van Chinese afkomst. Familie of niet, dan zou ik mijn vriendin steunen. Zo praat je niet over mijn partner vind ik dan.

Maar ik zou ze eerst maar eens de kans geven om het wel goed te doen voordat je al je conclusies trekt :)
  zondag 29 mei 2011 @ 13:15:26 #16
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97453600
Als ze zich niet wisten te gedragen was het voor mij duidelijk, als ze dermate weinig respect voor je hebben kun je net zo goed geen contact meer hebben.

Maar eerst afwachten, wellicht word je prettig verrast.
pi_97453635
Trek je er niet te veel van aan, ik snap dat het vervelend is. Maar als zij zien hoe leuk het meisje is, accepteren ze haar echt wel!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:21:23 #18
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97453797
Met zo'n simpele ooms wil je sowieso toch niet praten? En als je dan toch op een familiefeestje komt en iemand maakt zo'n opmerking, meteen (verbaal) slopen die gast. Komop, zo iemand lul je er toch vierkant uit in een minuut.

(Bijv: he hillbillie, ik weet niet of je wel eens naar je eigen wijf hebt gekeken maar daar wil echt helemaal niemand op :') :'))

...Nadeel is wel dat je dan je tante ook afzeikt, maargoed...voor de goede zaak moet dat kunnen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_97453824
Eerlijk gezegd vind ik het vertellen aan je vriendin dat je een bekrompen en racistische familie hebt een domme zet. Lekkere eerste kennismaking zal zij wel denken, zal de sfeer niet ten goede komen. Het vertellen aan de betreffende familieleden "dat je een buitenlandse vriendin hebt" klinkt ook zo dramatisch. Nee, als je de gelegenheid hebt kun je gewoon vertellen dat je een vriendin hebt en dat je (bijvoorbeeld) nog nooit eerder een aziatisch meisje gehad hebt, maar dat het ... (vul zelf in)..
  zondag 29 mei 2011 @ 13:22:43 #20
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97453843
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:22 schreef Physics het volgende:
, maar dat het ... (vul zelf in)..
Wel lekker strak aanvoelt? :')
pi_97453847
Met dat soort mensen, ookal is het familie, zou ik sowieso niet omgaan. Dus ik zie geen problemen.
pi_97453857
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

Wel lekker strak aanvoelt? :')
Ja! Omdat die aziaten zo'n kleine pik hebben. Zullen de simpele ooms vast kostelijk om kunnen lachen.

Nee dat het eigenlijk niet veel uitmaakt qua innerlijk of zo.

PS: Ik heb ook bekrompen familie, alleen die zie ik bijna nooit omdat ik geen zin heb om woorden als "bakellende" en VVDieven te horen.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:26:25 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97453968
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:23 schreef Physics het volgende:

Nee dat het eigenlijk niet veel uitmaakt qua innerlijk of zo.
Haha niet veel? Dat is an sich al een 'racistische' opmerking. "Dag ome Arie, ik heb nu een Chinese vriendin maar qua innerlijk maakt het niet zoveel uit, ze is bijna net zo leuk als een Arische übermensch!"

Het hele 'ze is aziatisch'-idee hoeft niet eens besproken te worden, het is simpelweg geen issue. Als Arolsen nou met een drachtige kameel aan komt zetten en dat voorstelt als zijn nieuwe vriendin..ja, dan mogen er best wat kritische kanttekeningen geplaatst worden. Maar bij een Aziatisch meisje? :') Ze is nota bene geadopteerd, dus het is nou niet bepaald dat ie één of ander klein heikneutertje uit hoog-Tibet heeft meegesmokkeld op z'n rondreis ofzo.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:26:29 #24
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_97453973
Laat haar wat bakken nasi goreng en ku lu yuk meenemen, wat hoe racistisch ze ook zijn, dat lusten ze vast wel.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:27:29 #25
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_97454016
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:23 schreef Physics het volgende:
PS: Ik heb ook bekrompen familie, alleen die zie ik bijna nooit omdat ik geen zin heb om woorden als "bakellende" en VVDieven te horen.
De typische oom die denkt dat het grappig is om de dag te beginnen met 'goeiemoggel'. Ik ga ook nooit naar familiefeestjes, al zijn ze van mij lang niet zo erg. Maar toch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')