Mannetjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:11 schreef Ikbenserieus het volgende:
Beetje simpele vraag, maar is het een mannetje of een vrouwtjeshond?
Kijk eens naar de binnenkant van zijn onderste oogleden. Kleur? Hoe is verder zijn gedrag?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:12 schreef Pixie. het volgende:
Mannetje
Hij is niet zwanger
Vergeten erbij te zeggen
Weetje waarop het kan duiden?quote:
Bleekquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kijk eens naar de binnenkant van zijn onderste oogleden. Kleur? Hoe is verder zijn gedrag?
Ik zou sowieso de DA bellen; als zij denken dat het ernstig is hoor je dat vanzelf en kun je altijd nog heenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:13 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Weetje waarop het kan duiden?
Want ik wil niet zomaar even de DA bellen
Trouwens mooie bull heb je
Harde buik doet vermoeden dat er iets teveel van het een of ander in zit. Dat kan ontlasting, urine, lucht of bloed zijn (tenzij jij nog iets anders kan bedenken).quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:13 schreef Pixie. het volgende:
Weetje waarop het kan duiden?
Want ik wil niet zomaar even de DA bellen
Dat was mijn adoptiehond van Dierenthuisquote:Trouwens mooie bull heb je
Bellen danquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:14 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Bleek
Gedrag is stilletjes normaal ook wel
Maar hij ligt nu in zijn mandje en is duidelijk niet ontspannen
Heeft een angstige blik in zijn ogen
Dan zou ik zeker de DA bellen. Laat nog even weten wat hij of zij zei?!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:14 schreef Pixie. het volgende:
Bleek
Gedrag is stilletjes normaal ook wel
Maar hij ligt nu in zijn mandje en is duidelijk niet ontspannen
Heeft een angstige blik in zijn ogen
Moeder wilt niet naar de dierenartsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan zou ik zeker de DA bellen. Laat nog even weten wat hij of zij zei?!
Doe is normaal lulquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:16 schreef ukga het volgende:
Maagkanteling mssn.
In dat geval;, neem maar afscheid, over 2 uur is ie dood
Doe nou eens een keer ff niet zo ongefundeerd dramatisch. Of denk een keer drie seconden na voor je op 'invoeren' kliktquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:16 schreef ukga het volgende:
Maagkanteling mssn.
In dat geval;, neem maar afscheid, over 2 uur is ie dood
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:16 schreef ukga het volgende:
Maagkanteling mssn. Ligt eraan wanneer ie voor het laatst gegeten heeft
In dit geval; neem maar afscheid, over 2 uur is ie dood
Doe dat maar evenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:16 schreef Pixie. het volgende:
Moeder wilt niet naar de dierenarts![]()
Ik ga toch even bellen..
Dan kan het wel iets subtieler lijkt me?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:17 schreef ukga het volgende:
[..]
Ik ben normaal, trut
Ik heb zelf ook een hond hieraan verloren
Dan had jij pech. Punt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:17 schreef ukga het volgende:
Ik ben normaal, trut
Ik heb zelf ook een hond hieraan verloren
Dan zou ik zelf gaan als je het niet vertrouwtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:16 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Moeder wilt niet naar de dierenarts![]()
Ik ga toch even bellen..
Nemen dus niet meer opquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dan zou ik zelf gaan als je het niet vertrouwtGewoon bellen en kijken wat ze zeggen
Mopje.... bel nouquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:19 schreef Pixie. het volgende:
Nemen dus niet meer op
Dan moet ik op een 06 nummer bellen..
Ik voel me dan nogal opgelaten om dit rond dit tijdstip te doen
Ik kan niet geen vervoer
Daar zijn ze dierenarts voor hoor, je voelt je meer opgelaten als je niet belt en je hond wel dood gaat...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:19 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nemen dus niet meer op
Dat kun je altijd wel regelen als de DA het ernstig inschatquote:Ik kan niet geen vervoer
Gewoon bellen en een taxi nemen indien nodig of een buurman/vrouw etc als vervoer?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:19 schreef Pixie. het volgende:
[..]
Nemen dus niet meer op
Ik kan niet geen vervoer
A. je bedoelt tenzijquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:20 schreef ukga het volgende:
[..]
Gebeurt vaker dan je denkt, en mits een ala minuut spoedoperatie, is je hond binnen een uur dood als het tegen zit.
Psies. Knetterharde buik en bleke slijmvliezen kan ook nog wijzen op een inwendige bloeding.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:23 schreef Plugin het volgende:
Gewoon via google and to be sure:
E. Hoe herkennen we een maagdilatatie of -torsie?
De hond krijgt problemen kort na de maaltijd. Het dier lijkt benauwd en pijnlijk; wil steeds staan of lopen met de kop gestrekt naar voren of beneden en lijkt te moeten braken zonder dat er “iets komt” .
Na enkele ogenblikken valt vaak duidelijk op dat de buik, met name links vlak achter de ribboog “opzwelt” en hard wordt.
F. Wat is er aan te doen?
Een maagdilatatie of -torsie is een spoedgeval ! U dient direct de (dienstdoende) dierenarts te bellen en te melden dat u er aan komt met een mogelijke maagtorsie.
De dierenarts zal proberen de maag te sonderen door een slang te laten inslikken, om de maag te kunnen legen en spoelen. Indien dit niet lukt zal de druk via een punctie met een naald moeten afnemen.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:27 schreef Pixie. het volgende:
Hond heeft geen maagtorsie
Waarschijn een parasiet.
Onze bullepup heeft ook een parasiet in haar darmen waar nu allerlei onderzoeken voor gaan
Dus waarschijnlijk heeft onze jelle dat ook te pakken gekregen
Daardoor heeft hij een harde buik en is hij zo sloom
pff ben toch blij dat ik even heb gebeld
Dankjewel
Morgen als het erger is gaan we sowieso naar de dierenarts toequote:
Truste dan maarquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:30 schreef Pixie. het volgende:
Morgen als het erger is gaan we sowieso naar de dierenarts toe
Maar de DA zei zelf van het klinkt niet ernstig dat je nu zou moeten komen
Kijk het morgen even aan heeft hij dan nog zo'n last kun je altijd langskomen
Dus ik kan met een gerust hart gaan slapen
mwah ietsje beterquote:
Ja het is dramatischquote:Op maandag 30 mei 2011 15:10 schreef ElisaB het volgende:
Nou moe... een ziekenboegje dus
Beterschap voor beide
dankjequote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef Killjoy het volgende:
pffff blij dat de diagnose gesteld is, hopelijk komt het snel weer goed met de kleine haarbal (lief bedoeld)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |