Niet alle mensen met rood haar worden gepest (meld deze redneck) of kunnen geen baan of relatie krijgen, dus je mag je afvragen in hoeverre je haarkleur het probleem is. Ik denk dat je reactie op de pesterijen het probleem is.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:43 schreef dandybleu het volgende:
[..]
sorry kijk ik heb veel werkende vrienden
ja ik ben zo een beetje de enigste van die groep met een sociale handicap......word ook door mijn weke caracter vaker overvallen en kom in ruzies terecht ( mensen voelen aan dat ik niet weerbaar ben )
dan word ik nog ook vaak uigescholden voor mijn rode haar....heel mn leven al.....ja en vervolgens vragen mensen zich af "ja waarom spoor jij niet?" ( ja omdat ik vaak met een mes in bed slaap ha ha )
nou ja en dan ook rellaties gehad met vrouwen die rood haar wel geinig vonden voor een wipje of twee....nou ja daar werd ik ook niet gelukkiger van
nou ja nu ben ik op zoek naar baantje dus als webdesiger en reclame werled....
ha oke ja dat verschilt idd van de ene en de andere roodharigequote:Op zondag 29 mei 2011 16:19 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Niet alle mensen met rood haar worden gepest (meld deze redneck) of kunnen geen baan of relatie krijgen, dus je mag je afvragen in hoeverre je haarkleur het probleem is. Ik denk dat je reactie op de pesterijen het probleem is.
Ik maakte de vergelijking om te laten zien dat je blij moet zijn dat je in Nederland woont; een uitkering krijgt, de kans krijgt om jezelf te ontwikkelen d.m.v. professionele hulp enzovoort. Maar die jongen zeurt omdat mensen neerbuigend over/tegen hem doen. Zeg niet dat het verder iets met Afrika te maken heeft, zegt wel dat ie zich niet zo moet aanstellen aangezien je zulke mensen altijd blijft hebben al zou je succes hebben. Plus dat je sowieso de kansen hier krijgt.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
met afrika hebben mensen niks te maken.
het gaat om je eigen situatie, niet om de situatie van iemand anders aan de andere kant van de wereld. mensen zullen altijd vergelijken met hun omgeving.
dat gezegd, een uitkering is niet alleen weinig inkomen, het is ook stigmatiserend en als je in dit land niet aan het arbeidsproces kunt (of voor sommigen wilt) meedoen, sta je voor een groot deel buiten de maatschappij.
rijkdom is altijd relatief......en het voortplantings systeem in arme delen van afrika draait vaak op te hoge toerenquote:Op zondag 29 mei 2011 16:17 schreef Retronix het volgende:
[..]
Als jij het niet eens bent met hoe de dingen gaan met jou in de maatschappij, dan moet je gewoon andere keuzes maken. Kun je echt niet werken omdat je niet kunt presteren door een beperking? Hou dan je mond, aanvaard de sociale mogelijkheden en accepteer het. Is het niet goed genoeg zo? Vecht dan harder, of ga gewoon weg en maak keuzes die je wel gelukkig maken..
Je hebt toch ook tijd en energie om hier te posten? Er zijn kinderen op de wereld die niet eens wat te vreten hebben man, wat klets jij nou met je internet verbinding..
ha ik kon al naar ierland emigreren...( daar is rood haar normaler ) .....heb daar kennissen....helaas ben ik dan mn familie kwijt in hollandquote:Op zondag 29 mei 2011 16:26 schreef Ryon het volgende:
Ik denk dat het inderdaad aan de haarkleur ligt.. Dat is gewoon pech hebben, als je blond haar had gehad was het waarschijnlijk allemaal anders gelopen.
Nou he, wat een drama allemaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!
ha ha ha de tweede keer ha haquote:
Wat een vergelijking ookquote:Op zondag 29 mei 2011 16:40 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ha ha de tweede keer ha ha
of zeg je tegen een neger ? verf je huid dan wit stommerd ha ha
Je kan de schuld wel bij je haren neerleggen, maar het lijkt me vanzelf sprekend dat dit komt door je uitstraling.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik heb een score van ronde de 95 procent op internet van topics en essays die goedgekeurd worden.....een ding mag je alleen niet zeggen en dat is "heb psychische problemen ondervonden in mn jeugd door rood haar"
de percentage dat mensen raar tegen me gaan doen opeens? ( zonder reden ) en de keren dat ik zomaar in elkaar werd geslagen? mijn gemiddelde daarin is veel hoger dan een doorsnee hollander......
maar als je dit aankaart? dan ben je een aansteller en leugenaar en droplul zonder karakter enz enz..... maar in de kippenindustrie? dan heeft zoiets een naam...."je staat heel laag in de pik-orde"
als je brildrager bent ? dan kan je voor lenzen kiezen.....of als je boeken leest graag? ( is ook pest reden vaak ) dan kan je nog een hippe jas aantrekken.....
maar ja voor mij mn haar blond verfen heel mn leven lang? ja dat is bijna zoiets als een flapoorcorrectie.....
ha nee ik kom uit een succesvolle familie en ik heb precies hetzelfde DNA en karakter en ikuu als mn zussen en vader en broers......alleen ik ben de enigste met rood haar....quote:Op zondag 29 mei 2011 17:59 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je kan de schuld wel bij je haren neerleggen, maar het lijkt me vanzelf sprekend dat dit komt door je uitstraling.
Ik ken diverse mensen in mijn leefomgeving welke ook rood haar hebben, inclusief mijn zus. En die hebben hier nooit last van gehad. Maar die komen dan ook ontzettend zelfverzekerd overquote:Op zondag 29 mei 2011 18:04 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha nee ik kom uit een succesvolle familie en ik heb precies hetzelfde DNA en karakter en ikuu als mn zussen en vader en broers......alleen ik ben de enigste met rood haar....
wat ik al eerder zei "roodharige mensen die gediscrimineerd worden? dat bestaat simpelweg niet dan ben je een leugenaar "
Heel raar dit. Het is algemeen bekend dat mensen met rood haar per definitie geen kans maken in het leven en het eigenlijk ook niet eens hoeven te proberen.. Weet je zeker dat het haar van je zus niet meer oranje is?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:09 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in mijn leefomgeving welke ook rood haar hebben, inclusief mijn zus. En die hebben hier nooit last van gehad. Maar die komen dan ook ontzettend zelfverzekerd over
ja oke ligt ook aan een paar dingenquote:Op zondag 29 mei 2011 18:09 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in mijn leefomgeving welke ook rood haar hebben, inclusief mijn zus. En die hebben hier nooit last van gehad.
ha eindelijk iemand die de volkskrant ofzo wel eens gelezen heeftquote:Op zondag 29 mei 2011 18:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heel raar dit. Het is algemeen bekend dat mensen met rood haar per definitie geen kans maken in het leven en het eigenlijk ook niet eens hoeven te proberen.. Weet je zeker dat het haar van je zus niet meer oranje is?
quote:Op zondag 29 mei 2011 18:16 schreef Irriducibile het volgende:
Ik kan ook vanalles, zelfs werken. Ik werk ver onder m'n niveau en officieel is er met mij vooralsnog niets mis, maar dat ik problemen heb die een normale, bij mijn capaciteiten passende carriere in de weg staan, dat is duidelijk.
Dat in het achterhoofd houdend denk ik dat veel mensen veel te makkelijk menen dat een werksituatie hetzelfde is als buiten de deur komen.
Je vraagt je af of die mensen zelf uberhaupt enig idee hebben waar ze over praten.
Ditquote:Op zondag 29 mei 2011 18:16 schreef Irriducibile het volgende:
Ik kan ook vanalles, zelfs werken. Ik werk ver onder m'n niveau en officieel is er met mij vooralsnog niets mis, maar dat ik problemen heb die een normale, bij mijn capaciteiten passende carriere in de weg staan, dat is duidelijk.
Dat in het achterhoofd houdend denk ik dat veel mensen veel te makkelijk menen dat een werksituatie hetzelfde is als buiten de deur komen.
Je vraagt je af of die mensen zelf uberhaupt enig idee hebben waar ze over praten.
Erg kort door de bocht weer.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:05 schreef moezeidekoe het volgende:
I(k ken serieus geen enkele volwassene die iemand met rood haar uitlachte, en ik ken heel wat gemene mensen. Rood haar word je mee gepest op de basisschool, net als een bril.
Voor de rest, als jij naar school gaat kan je tegen druk, stress en een zaal vol mensen, als je een relatie hebt ben je waarschijnlijk qua persoonlijkheid wat stabieler (immers, van een gek rennen de meesten gillend weg)
Ja, maar hij kan die relatie wel houden doordat hij waarschijnlijk aan zichzelf werkt.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht weer.
school is niet altijd een zaal vol mensen, en je kan ook op de universiteit zitten en de helft of meer van de colleges niet volgen. Stress? Hangt er vanaf hoeveel tentamens je hebt, misschien heeft zo iemand wel afspraken over een langere tentamen tijd, tentamens later maken of mondeling doen etc.
En als alleen stabiele mensen in een relatie zaten waren er maar bar weinig relaties. Er zijn genoeg mensen die een relatie hebben met iemand die totaal niet stabiel is. Een van mijn beste vrienden heeft enorm veel psychische problemen, maar hij is wel verloofd, omdat zijn partner van hem houdt en bij hem wil zijn ondanks zijn problemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |