abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97454253
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef moezeidekoe het volgende:
Trouwens, als je zo slechtziend bent, hoe kan je dan typen op fok? Hoe kan je dan boeken lezen aan de universiteit???
Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_97454269
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha beetje oftopic?

nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....

ja en dan ten tweede? ha ik schrijf veel op internet....en meestal worden mn stukjes goedgekeurd....mensen hebben weinig klachten....

maar als ik dan op een moment vertel dat ik ooit psychische problemen heb gehad? dan hebben ze gelijk een stok om de hond mee te slaan hey? en word je van alle kanten gelijk voor rotte vis uitgescholden.....en ha dan op sommige sites? escaleert dat dan zo erg? en dan word ik als klap op de vuurpijl gebant ook nog eens... ( terwijl ik dan niet begonnen ben met vechten )
In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
BlaBlaBla
pi_97454575
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Jij krijgt uitkering maar je familie betaald je belasting enzo, dan kost je de maatschappij toch wel wat?
ha ik reken het gewoon via een ander principe uit....1 op de 100 mensen in de wajong?das alsof je een keer niest en dan heb je zijn uitkering opgehoest....
pi_97454580
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

In Nederland heb je dan ook ontzettend veel mensen die van een uitkering leven, het is dan ook niet moeilijk om te begrijpen dat werkende mensen soms geïrriteerd raken van het feit dat ze iedere maand weer 42,3% van hun inkomen moeten afstaan, waarvan de hoogte mede bepaalde is door de uitkeringen in Nederland. Wanneer jij veel artikelen whatever schrijft geef je aan dat je eigenlijk toch wel iets kunt, een beeld waaruit blijkt dat je misschien toch niet die 'gehandicapte' persoon bent die helemaal niet meer kan werken.
42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld... :{ Kan d'r weinig sympathie voor opbrengen eerlijk gezegd, behalve voor de mensen die écht een uitkering nodig hebben en niet anders kunnen terwijl ze wel willen.
pi_97454599
quote:

[..]

Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.
Dan piep je wel anders, altijd makkelijk redeneren als jezelf niet in z'on situatie zit.
pi_97454631
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

42,3% van je inkomen, ik vind dat erg voor de mensen die hard werken voor hun geld... :{ Kan d'r weinig sympathie voor opbrengen eerlijk gezegd, behalve voor de mensen die écht een uitkering nodig hebben en niet anders kunnen terwijl ze wel willen.
Als jij die onzin geloofd ja :')
Van die 42.3% worden alle ambtenaren ook betaald he.
pi_97454734
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:46 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Je zou er als ''werkend mens'' er ook wel even rekening mee kunnen houden, dat ook jou dit kan overkomen.
Dan piep je wel anders, altijd makkelijk redeneren als jezelf niet in z'on situatie zit.
Als je mijn eerdere post in dit topic had gelezen, had je begrepen dat ik wel begrip toon voor mensen met een Wajong.
BlaBlaBla
pi_97454796
quote:

[..]

nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......

en dit getal is dus nog veel lager eigenlijk ...omdat een werkeloze geen drol kost.....je hoeft zijn auto en vliegreisjes niet te betalen..en een steuntrekker die eet echt het goedkoopste van het goedkoopste......

( en jij noemt het getal 42 procent belasting ......dus dat betekend dat 38 procent van hun belasting dus niet besteed word aan uitkeringstrekkers .....maar aan wegen en ziekenhuizen en bejaarden en defensie en europees parlement etc etc .... )

tevens klaagt niet iedere werkenden die ik ken....en ja veelal klagen ze over steuntrekkers die helemaal niet leuk of aardig of zelfs crimineel zijn......

mede zijn ook grote groepen ook nog eens modaal....( hebben genoeg te eten en kunnen naar zuidamerika elk jaar op vakantie ) ...... dus ja voor hen is het bedrag voor een nederlands uitkeringsstelsel nog veel makkelijker op te hoesten.....
pi_97454843
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:12 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Laat je niet wegjagen man..... ;)
no problemo. maar was wel ff minder momentje hier...
pi_97454856
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:35 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Jij zou opzich wel een wajong aan kunnen vragen, je komt vrij geestelijk gestoord over wel.
Dan nog heb ik teveel eigenwaarde.
pi_97454917
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:54 schreef bebbel het volgende:
laat maar ook.
En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:26 schreef dandybleu het volgende:

[..]
nou ja ten eerste kom ik veel werkende mensen tegen...en ja die springen eventjes in het vliegtuig in de zomer naar zuidamerika......ja en dat kan ik dus echt niet ...en een concertje pikken is voor mij ook al te duur....
Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?

Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.

Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
pi_97454956
joehoe hier een bijna modaal inkomen :W

ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.

iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_97455053
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:54 schreef bebbel het volgende:

[..]

no problemo. maar was wel ff minder momentje hier...
Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
pi_97455089
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:56 schreef MAHL het volgende:

[..]

En waarom kan jij geen simpel, ongeschoold werk in een magazijn doen? Al is het maar voor een paar uurtjes in de week?

[..]

Niemand springt 'zomaar eventjes het vliegtuig naar Zuid-Amerika' in. Daar WERKEN ze eerst voor. Niemand gaat zomaar eventjes naar een concert. Daar WERKEN ze voor. Waarom, waarom, kun jij geen werk doen? Wat is de precieze reden dat je geen simpel magazijnwerk kunt doen?

Het interesseert me geen reet dat jou totale rekening niet zo hoog is en dat het zo door 10 werkenden is opgehoest. Het gaat erom dat je de maatschappij op je blote knieën moet danken dat je die uitkering krijgt, en in plaats van dat je diezelfde maatschappij wat terugdoet door elk werk wat je kunt vinden aan te nemen, ga je zitten klagen dat je niet op vakantie naar Zuid-Amerika en naar concerten toe kunt.

Mensen zoals jij is wat er mis is in Nederland. En nee, het spijt me niet dat ik bot overkom.
nou ja kijk

a : sommige uitkeringstrekkers zijn helemaal niet leuk.... dus dat ben ik met je eens....die hebben gratis eten elke dag en dan vraag ik me ook af waarom....

maar punt b : als ik ooit rijk ben ( en ik werk hard aan mijn cariere ) dan word ik niet zo een persoon als jij die meent dat werkende mensen per definitie in een hel leven en dat een werkeloos automatisch in een hemel leeft.......ik ken veel werkende mensen dus....en die klagen bijna nooit.....die zitten op rozen en hebben een leuk leventje....... ( ook met hun minale loontje dus )
pi_97455093
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:52 schreef dandybleu het volgende:

[..]

nou in principe? ( als je er een kleuter rekensom van maakt? ) dan heb je 4 procent werkelozen.....dus volstaat hiermee een belastings percentage van 4 procent.......

( en jij noemt het getal 42 procent belasting ......dus dat betekend dat 38 procent van hun belasting dus niet besteed word aan uitkeringstrekkers .....maar aan wegen en ziekenhuizen en bejaarden en defensie en europees parlement etc etc .... )

tevens klaagt niet iedere werkenden die ik ken....en ja veelal klagen ze over steuntrekkers die helemaal niet leuk of aardig of zelfs crimineel zijn......

mede zijn ook grote groepen ook nog eens modaal....( hebben genoeg te eten en kunnen naar zuidamerika elk jaar op vakantie ) ...... dus ja voor hen is het bedrag voor een nederlands uitkeringsstelsel nog veel makkelijker op te hoesten.....
Serieus, lees nu nog eens een keer wat jij zegt, jij vindt het helemaal niet erg dat mensen met een modaal inkomen een bedrag op moeten hoesten voor uitkeringstrekkers zoals jij, omdat ze het toch ruim genoeg hebben. Weet je hoe ontzettend egoïstisch dat eigenlijk overkomt?

En je kleutersom slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar stel we gaan uit van die 4%. Stel een gemiddelde werkende in Nederland heeft een salaris van ¤ 3000,- bruto per maand, 4% van dit bedrag over een jaar tijd is ¤ 1440,-....... Lijkt me nogal wat he.
BlaBlaBla
pi_97455148
quote:

[..]

Ik zit nog in volle behandeling nu ivm een bipolaire stoornis. Zet je me tussen de magazijnsmedewerkers dan is de kans groot dat ik er op dit moment huilend weg loop ivm hevige instabiliteit en een te klein hartje. Ik draai niet mee in die business en ben ook daar een vreemde eend in de bijt. Magazijnswerk is het laatste wat ik deed voor ik echt dichtklapte.

Dus we zijn druk bezig te kijken naar *passend* vrijwilligerswerk ook vanwege eigenwaarde. Vandaar dat dit topic me opviel.
pi_97455170
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
joehoe hier een bijna modaal inkomen :W

ja. we hebben genoeg te eten. als we bij de aldi boodschappen doen. echt op vakantie doen we nooit en al helemaal niet naar zuidamerika. ik mag eens per jaar via vakantieveilingen een midweekje in een huisje a 50 euro dan. modaal is niet zo veel als je van dat modaal een gezin met 2 ouders en 2 kindjes onder de 2 te onderhouden hebt hoor. met modaal heb je namelijk geen enkel voordeeltje. geen huurtoeslag, zorgtoeslag of ouderschapsdingessen. en als je echt pech hebt wordt er een kindje heel ziek, moet je 4 ziekenhuizen verdeeld over het land af (uiteraard dekt de verzekering geen shit) en dekt de uitvaartverzekering ook niet alles. net zo min als de zorgverzekering trouwens.

iedereen heeft zo zn shit. altijd.
Net alsof het een zegen is om op vakantie te gaan naar verre landen, ik ben zovaak in Zuid Amerika geweest (naar heel veel landen), ik ga deze vakantie weer naar drie (verre) landen op vakantie. Maar of dat mij nou gelukkig maakt?

En sowieso, je kan ervoor sparen, toch? :)
pi_97455177
quote:

[..]

[..]

Dus... als jij een ziekte krijgt, en een hele dure behandeling nodig hebt, gaan we ook als argument opvoeren, je mag blij zijn blabla, zeik over wachtgeld van politici of weet ik veel wat.
Maar een rekening van een banken crisis bij de zwakkeren van de samenleving neerleggen, dat is wat er mis is in dit land, met dank aan al die bange VVD stemmertjes, die bang zijn dat ze hun hypotheek aftrek mis gaan lopen.
pi_97455209
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:59 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Je stelt je aan, echt. Ik heb namelijk helemaal niks verkeerds of hards gezegd, het is de waarheid; wees blij dat je een uitkering kan krijgen en dat je de hulp krijgt die je nodig hebt in Nederland.
Dat is wel waar ja, van dat dankbaar zijn dat ik in Nederland woon. Maar ehm, ik stel me echt niet aan hoor. If anything heb ik het geprobeerd weg te stoppen omdat je zo'n enorme stempel krijgt en het je hele carriere om zeep helpt.
pi_97455236
ha ja hoor de koeien gaan klagen dat ze gemelkt worden..... en niemand in nederland is een profiteur behalve een uitkeringstrekker.... ( en oja ook de wajongers nog eens )

zakenmannen die gaan nooit naar de hoeren ( jab jum ) van belasting geld.....en alle zakenmannen die doen eerlijk zaken en nooit ten koste van de arbieder....enz enz enz

alle coffeshophouders doen eerlijk zaken.....en elke werkende in nederland die werkt omdat ie zo goed doet aan de maatschappij.....
  Donald Duck held zondag 29 mei 2011 @ 14:05:11 #146
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_97455244
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_97455248
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:02 schreef bebbel het volgende:

[..]

Ik zit nog in volle behandeling nu ivm een bipolaire stoornis. Zet je me tussen de magazijnsmedewerkers dan is de kans groot dat ik er op dit moment huilend weg loop ivm hevige instabiliteit en een te klein hartje. Ik draai niet mee in die business en ben ook daar een vreemde eend in de bijt. Magazijnswerk is het laatste wat ik deed voor ik echt dichtklapte.

Dus we zijn druk bezig te kijken naar *passend* vrijwilligerswerk ook vanwege eigenwaarde. Vandaar dat dit topic me opviel.
Dus je hebt het geprobeerd, en bent nu op zoek naar passend werk. Dat is prima toch? :)
pi_97455264
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:03 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Net alsof het een zegen is om op vakantie te gaan naar verre landen, ik ben zovaak in Zuid Amerika geweest (naar heel veel landen), ik ga deze vakantie weer naar drie (verre) landen op vakantie. Maar of dat mij nou gelukkig maakt?

En sowieso, je kan ervoor sparen, toch? :)
och, er zijn belangrijkere dingen dan geld hoor :) nog een paar maanden en we zijn financieel dan iig van de ellende van vorig jaar af. en dan hebben we opeens elke maand honderd euro ruimte. in september oid komt er een loonsverhoging aan en de eindejaarsuitkering heeft tot nu toe nog geen bestemming!

mijn ount was echter dat iedereen shit aan zn kop heeft ;) en dat modaal ook lang niet altijd zoveel voorstelt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 29 mei 2011 @ 14:06:12 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97455287
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:03 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Dus... als jij een ziekte krijgt, en een hele dure behandeling nodig hebt, gaan we ook als argument opvoeren, je mag blij zijn blabla, zeik over wachtgeld van politici of weet ik veel wat.
Maar een rekening van een banken crisis bij de zwakkeren van de samenleving neerleggen, dat is wat er mis is in dit land, met dank aan al die bange VVD stemmertjes, die bang zijn dat ze hun hypotheek aftrek mis gaan lopen.
het is inderdaad een Godsgeschenk in deze maatschappij als je ziek bent, daar zou je trots op moeten zijn :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97455307
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Mij lijkt de enorme zee van vrije tijd die je hebt met zo'n uitkering echt een kwelling. De dagen tikken zo echt enorm traag voorbij.
spot on!

Zal blij zijn als ik ook maar *iets* kan doen wat ik wél trek ipv de dagen voorbij te zien drijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')