Bij de nieuwe Wajong krijgen studenten nog maar 25% van het minimum loon. Dus 356 Euro bruto per maand.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:23 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Doe autist krijgt dat naast zijn stufi:S
Sowieso is het bekend dat je van alleen thuiszitten nog depressiever wordt. het UWV mag dan toch wel wat actiever worden en zorgen dat die mensen een bijbaantje krijgen. Komt nog bij dat werken niet echt aantrekkelijk wordt gemaakt. Een groot deel van je salaris wordt van je uitkering gehaald. Zelf werk ik ongeveer 12 uur per week (afhankelijk of er werk voor me is), maar in totaal heb ik per maand maar 100 Euro bruto meer dan iemand die volledig van zijn uitkering leeft. Voor een groep mensen is dat helaas een reden om maar geen baan te zoeken. Erg stom natuurlijk, want zo krijg je een gat in je c.v. en je bouwt geen aanvullende pensioen op.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:24 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
ja, dat is ook goed, dat je werkt en therapie zoekt!!! Niks op tegen! Sommige mensen doen helemaal niks, volgen ook geen therapie, en worden dan zoals mylifeisgrey (van wat ik in topics heb gelezen zit hij thuis van een uitkering terwijl het steeds slechter met hem gaat...)
Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen. En dan heeft de werkgever liever een sterke vmbo dropout (waar we er ook teveel van hebben) dan een of andere autist die om de zoveel tijd een paniekaanval krijgt of er geen zak van snapt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hij functioneert blijkbaar wel in een druk festival, hij kan nog altijd magazijn werk doen of thuis werken, het is onzin om hem dan maar te laten teren op een uitkering.
Ik heb onder medicatie en therapie gewoon een studie gedaan en ik peinste er niet over om te teren op de staat,,,
ha mn dikke reetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bij de nieuwe Wajong krijgen studenten nog maar 25% van het minimum loon. Dus 356 Euro bruto per maand.
[..]
Sowieso is het bekend dat je van alleen thuiszitten nog depressiever wordt. het UWV mag dan toch wel wat actiever worden en zorgen dat die mensen een bijbaantje krijgen. Komt nog bij dat werken niet echt aantrekkelijk wordt gemaakt. Een groot deel van je salaris wordt van je uitkering gehaald. Zelf werk ik ongeveer 12 uur per week (afhankelijk of er werk voor me is), maar in totaal heb ik per maand maar 100 Euro bruto meer dan iemand die volledig van zijn uitkering leeft. Voor een groep mensen is dat helaas een reden om maar geen baan te zoeken. Erg stom natuurlijk, want zo krijg je een gat in je c.v. en je bouwt geen aanvullende pensioen op.
Voor een zware autist kan dat wel lastig worden, maar de meeste autisten zijn echt niet achterlijk. Het is belangrijker dat ze niet overprikkeld raken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Magazijnwerk ligt ook niet overal voor het oprapen. En dan heeft de werkgever liever een sterke vmbo dropout (waar we er ook teveel van hebben) dan een of andere autist die om de zoveel tijd een paniekaanval krijgt of er geen zak van snapt.
Kunnen ze prima computers programmeren, logica is toch hun ding? Er zijn zoveel banen waar je niet sociaal hoeft te zijn...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Voor een zware autist kan dat wel lastig worden, maar de meeste autisten zijn echt niet achterlijk. Het is belangrijker dat ze niet overprikkeld raken.
ha ik ben ook wajonger.....veel mensen van vroeger idd sluiten dan de deur....ja ik heb laatste jaar op internet wel veel nieuwe vrienden gemaakt.....die niet psychiatrisch zijn en gewoon werken.....maar het was wel een lange weg voordat ik die vond....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:46 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik word wel depri als ik niks nuttigs te doen heb. Als al je vrienden studeren/werken heb je niet altijd iemand om wat leuks mee te doen en hoewel ik soms in mijn eentje naar de dierentuin/bioscoop/etc ga of wat ga eten, is het veel leuker met anderen.
Maar veel mensen die echt ongeschikt zijn verliezen ook vrienden omdat sommige mensen alleen maar lang leve de lol vrienden blijken te zijn... daar zit je dan, eenzaam thuis...
ik heb werkelijk 90 000 sites bezocht voordat ik een keertje leuk maatje vond....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:40 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha ik ben ook wajonger.....veel mensen van vroeger idd sluiten dan de deur....ja ik heb laatste jaar op internet wel veel nieuwe vrienden gemaakt.....die niet psychiatrisch zijn en gewoon werken.....maar het was wel een lange weg voordat ik die vond....
bij het werken aan de toekomst, mag je daar hulp van buitenaf bij hebben?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:54 schreef moezeidekoe het volgende:
tsja, maar jij bent toch geen student meer dandybleu?
iig is een uitkering een stigma. mensen kijken er ook vaak op neer, vooral als je gewoon geld krijgt van de staat terwijl je kan werken. ik heb zelf minder respect voor zo iemand als die jongen dan iemand die ondanks zijn problemen er niet bij de pakken neer gaat zitten en werkt aan zijn toekomst.
natuurlijk wel, maar een wajong is niet werken aan je toekomst, dat is zielig binnen zitten en geld krijgen omdat je zo "ziek bent". Wajong als je echt iets hebt en ernaast niet veel kan werken omdat je therapie krijgt is wat anders.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:02 schreef Re het volgende:
[..]
bij het werken aan de toekomst, mag je daar hulp van buitenaf bij hebben?
dus iemand die wajong heeft zit per definitie zielig binnen en doet verder helemaal niets?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:09 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
natuurlijk wel, maar een wajong is niet werken aan je toekomst, dat is zielig binnen zitten en geld krijgen omdat je zo "ziek bent". Wajong als je echt iets hebt en ernaast niet veel kan werken omdat je therapie krijgt is wat anders.
Van een alleen een uitkering word je niet beter. Van tussen de mensen komen, iets nuttigs doen en therapie volgen wel.
20 procent ofzo van alle baantjes zijn onzinquote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:09 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
natuurlijk wel, maar een wajong is niet werken aan je toekomst, dat is zielig binnen zitten en geld krijgen omdat je zo "ziek bent". Wajong als je echt iets hebt en ernaast niet veel kan werken omdat je therapie krijgt is wat anders.
Van een alleen een uitkering word je niet beter. Van tussen de mensen komen, iets nuttigs doen en therapie volgen wel.
Ik denk dat jij even begrijpend moet lezen, ik heb nu juist over die groep mensen die niks doen naast hun uitkering. ik heb hierboven nog zelfs positief gereageerd op het meisje dat wajong naast 3 dagen werken en therapie kreeg.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:20 schreef Re het volgende:
[..]
dus iemand die wajong heeft zit per definitie zielig binnen en doet verder helemaal niets?
er is echt wel misbruik maar nu veeg je toch echt een hele groep mensen met problemen op een hoop
ok...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:30 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even begrijpend moet lezen, ik heb nu juist over die groep mensen die niks doen naast hun uitkering. ik heb hierboven nog zelfs positief gereageerd op het meisje dat wajong naast 3 dagen werken en therapie kreeg.
Waarom open je dan een topic met als voorbeeld een jongen waar je helemaal niets van weet, geen voorgeschiedenis niets.. Alleen dat hij een Wajong heeft en dat hij op dat festival is. Voor het gemak neem je meteen maar aan dat er niets mis met hem is want hij loopt op dat festival rond en hij is ook lui want hij werkt niet (ook nooit gewerkt?) etc etc..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:30 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik denk dat jij even begrijpend moet lezen, ik heb nu juist over die groep mensen die niks doen naast hun uitkering. ik heb hierboven nog zelfs positief gereageerd op het meisje dat wajong naast 3 dagen werken en therapie kreeg.
Ik las anders een stukje van een autist die het wel prima vindt met een uitkering. Op zeer professionele wijze probeert hij uit te leggen waarom niet-werken voor sommige mensen perfect is voor het welbevinden. Maar je hebt gelijk: veel mensen met autisme kunnen, onder de juiste randvoorwaarden, gewoon werken. De Wajong kan hierbij ondersteuning bieden zoals jobcoaching.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Voor een zware autist kan dat wel lastig worden, maar de meeste autisten zijn echt niet achterlijk. Het is belangrijker dat ze niet overprikkeld raken.
Jezelf niet kunnen verplaatsenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik las anders een stukje van een autist die het wel prima vindt met een uitkering. Op zeer professionele wijze probeert hij uit te leggen waarom niet-werken voor sommige mensen perfect is voor het welbevinden. Maar je hebt gelijk: veel mensen met autisme kunnen, onder de juiste randvoorwaarden, gewoon werken. De Wajong kan hierbij ondersteuning bieden zoals jobcoaching.
Perfect voor het welbevinden
Ik heb ook een vervoersprobleem, dat is omdat ik druk openbaar vervoer en lang wachten echt niet aan kan.. dat is echt een probleem, en nu heb ik ook geen eigen auto dus dat maakt mijn actieradius best wel beperkt. Dan zou je kunnen zeggen dat ik niet in staat ben om mijzelf te kunnen verplaatsen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:43 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Jezelf niet kunnen verplaatsen![]()
Geen telefoon kunnen gebruiken![]()
Niet om kunnen gaan met formele omgangsnormen![]()
Minimaal twee kinderen verwekken![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |