Nee, niet echt. Ik heb uitgelegd waarom ik de WIC erbij zou halen en niet de VOC. Waarom koos jij voor de VOC dan?quote:
De voc-mentaliteit bestaat ook uit een verzameling normen en waarden die we nu in het geheel niet meer kennen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:19 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik heb uitgelegd waarom ik de WIC erbij zou halen en niet de VOC. Waarom koos jij voor de VOC dan?
Je bent hier nog steeds in Nederland, op een Nederlands forum. Vertegenwoordig uw land maar in uw eigen land of tijdens een internationale competitie, dit gaat niet over Turkije, want niet alleen Turken zijn allochtonen. Dank voor uw begrip.quote:
Zoals opium verkopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:21 schreef Dastan het volgende:
[..]
De voc-mentaliteit bestaat ook uit een verzameling normen en waarden die we nu in het geheel niet meer kennen.
de buitenwijken zijn juist zwart, de binnestad nietquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:36 schreef superdrufus het volgende:
White flight, alle autochtonen verhuizen naar de buitenwijken en dan krijgt men dit.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:21 schreef Dastan het volgende:
[..]
De voc-mentaliteit bestaat ook uit een verzameling normen en waarden die we nu in het geheel niet meer kennen.
Een beetje vaag, vind je niet? ''... een verzameling normen en waarden die we nu in het geheel niet meer kennen. '' Verklaar u nader? Kijk, ik haalde WIC erbij omdat daar nog iets van ''trots'' en ''moed'' in zit. Het "Nederland'' (Republiek) van toen was niet zoals het nu is, we waren een wereldspeler. Zou je nu nog steeds een ''Piet Hein'' tegenkomen die het opneemt tegen een wereldmacht als Rusland, of Verenigde Staten in een oorlog en die overweldigend wint? Nee. Er is zelfs een lied over de Zilvervloot.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:21 schreef Dastan het volgende:
[..]
Dat noem je nationalisme.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:26 schreef monkyyy het volgende:
Buitenlanders die hun eigen land helemaal geweldig vinden en dan toch in NL blijven wonen.![]()
Boeiend, de voc dekt de lading ook.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:25 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
[..]
Een beetje vaag, vind je niet? ''... een verzameling normen en waarden die we nu in het geheel niet meer kennen. '' Verklaar u nader? Kijk, ik haalde WIC erbij omdat daar nog iets van ''trots'' en ''moed'' in zit. Het "Nederland'' (Republiek) van toen was niet zoals het nu is, we waren een wereldspeler. Zou je nu nog steeds een ''Piet Hein'' tegenkomen die het opneemt tegen een wereldmacht als Rusland, of Verenigde Staten in een oorlog en die overweldigend wint? Nee. Er is zelfs een lied over de Zilvervloot.
Ik zie het als een Ajax supporter stug op de Feyenoord tribune blijft zitten.quote:
"Hun eigen land"quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:26 schreef monkyyy het volgende:
Buitenlanders die hun eigen land helemaal geweldig vinden en dan toch in NL blijven wonen.![]()
Haha, kan soms dom zijn om dat te blijven doen. Zelf, als Ajax supporter, zou ik dat niet doen. Zou er een beetje dom uitzien, wanneer er weer een doelpunt tegen Feyenoord gemaakt word.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik zie het als een Ajax supporter stug op de Feyenoord tribune blijft zitten.
Kom, we kopen samen een eiland en stichten ons eigen landje.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:32 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
"Hun eigen land"
De groepen die het hardst roepen dat "hun land" zo geweldig is (Turken & Marokkanen dus) worden in die landen zelf gewoon als toeristen beschouwt en dus ook net zo hard opgelicht. Dat weten ze zelf ook wel trouwens, maar veel reden om jezelf met trots een Nederlander te noemen krijg je hier ook niet.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:34 schreef Monco10 het volgende:
Amsterdam, wat een fucked up mongolen stad
En dan noemen we het Allochtoondam.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:34 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Kom, we kopen samen een eiland en stichten ons eigen landje.
Hebben we reden om ergens trots op te zijn en importeren we een paar honderd vrouwen en paar mannen, zodat ook de bevolking stijgt.
Die veranderingen gingen geleidelijk, langzaam van generatie op generatie. Nu gaan de veranderingen veel sneller, omdat de groep allochtonen steeds groter wordt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:16 schreef Dastan het volgende:
[..]
Die normen en waarden zijn door de tijd heen voortdurend veranderd. Ze verdwijnen niet, ze worden anders. Of denk je dat de bekende Hollandse voc-mentaliteit nu ook nog steeds heerst?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |