quote:MR2 Turbo...is aardig...
Op maandag 24 juni 2002 20:29 schreef MoJo het volgende:
Mr-2 Turbo =

quote:Inderdaad hele vette auto.
Op zaterdag 22 juni 2002 20:51 schreef b16a1 het volgende:
als je een leuke toyota wilt:toyota trueno... (=japanse uitvoering van de corolla)
oud model, hier nooit geleverd... rijden in NL stuk of wat rond (op een hand te tellen)
ook wel bekend als de hachiroku ...
160pk FR
geweldig!!!!

kijk je trouwens de serie Initial D?
ik wist niet dat ze in nederland reden.
bij Toyota Nederland kenden ze de auto niet eens.
ik had hem dan ook opgegeven als Toyota Corolla AE86 Trueno,
dit zijn alle auto van 1st en 2nd Stage.
op volgorde natuurlijk.
de volgorde is waarin de auto's van de personen genoemd worden.
Toyota Sprinter Trueno GT APEX
Nissan S13 Silvia
Mazda RX7-FD3S
[img]http://www.holomedia.com/~solid/gt1/image/rx7/fd_aspec_yellow.jpg[/img
sorry voor het kleine plaatje maar ik kan geen betere vinden. niet van een gele FD dan.
Nissan Skyline GT-R R32 Turbo
Nissan S180
Toyota Levin 85
Honda Civic EG-6
Nissan SilEighty
Nissan S14 Silvia
Mazda RX7-FC3S
weet niet zeker of het de FC is.
Mitsubishi Lancer Evolution (LanEvo) IV
Mitsubishi Lancer Evolution (LanEvo) III
maar dan zwart.
Toyota Levin 86 Turbo
Zijn er ook Fok!kers lid van de Corolla Club Nederland?
En zo ja, gaan jullie wel eens naar bijeenkomsten?
quote:dat is geen 10 second car, zoals ze in film zeggen. ik had wel gedacht eigk dat het een echte was, maar niet dus. jammer. kweet niet eens zeker of ie de 11 haalt. maagoe, jammer.
Op donderdag 27 juni 2002 08:35 schreef Tjabbo het volgende:[..]
F&F Supra details:
Engine:
Valvetrain N/a
Bore/Stroke (mm) N/a
Cubic Capacity (cc) N/a
Compression Ratio N/a
Configuration N/a
Drivetrain layout N/a
Max. RPM 7700Engine Output:
Max Power (kW) 405
Power peak (r/min) 6800
Max Torque (N.m) N/a
Torque Peak (r/min) N/aTransmission:
Forward Speeds Gertrag Six-Speed gearbox with Stillway sequential adapter
1st Gear 3.59:1
2nd Gear 2.19;1
3rd Gear 1.41:1
4th Gear 1.00:1
5th gear 0.83:1
Reverse gear N/a
Final drive 2.82:1Dimensions:
Wheelbase (mm) N/a
Length (mm) N/a
Width (mm) N/a
Height (mm) N/a
Mass (Kg) 1633Wheels and Tyres:
Wheel Diameter x Width(mm) N/a
N/aBrakes:
Type Stillen/AP Racing 14" front racing brakes, 6 piston caliper, w/slotted/drilled rotors
Front (mm) 355
Rear (mm) N/aSteering:
Type N/a
Lock to lock N/a
Turning Circle N/aPerformance:
Top Speed (km/h) 297
0-60 (km/h) N/a
0-100 (km/h) 4.3
0-160 (km/h) 9.2
100 - 0 (km/h) N/a
Power/mass (W/Kg) N/a
quote:das zeker een toyota, een hele rare supra zo te zien. die Turbocharged Inline-6 3065 cc cc is het twinturbo van de supra uit '94 denk ik. alleen dan super opgevoerd. want standaard (in '94) levert dat blok 330 pk.
Op dinsdag 30 juli 2002 18:03 schreef SwissCom het volgende:[..]
Dat is geen toyota meer man!
jah sorry autofreak. ![]()
oh en in de formule een halen ze nu denk ik wel de 300 pk per liter (minder kan ook maar t moet ook veilig blijven, 300pk per liter kan best nu), alleen dat is zonder turbo's he. en die supra is met, das wel een groot verschil.
kip
quote:Subaru sucks, akkoord, heel goeie bakken, maar de afwerking trekt op niks...
Op dinsdag 25 juni 2002 08:27 schreef Dwergje het volgende:
Volgens Autoweek en het Duitse Auto Tüff (of zoiets) zijn Toyota's inderdaad de meest betrouwbare auto's die er zijn. Samen met Mazda en Subaru... De Aziaten doen het goed
quote:Das de kaminari samurai kit. Mooie bodykit.
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:23 schreef Kreator het volgende:
[afbeelding]
Leuke Supra...
quote:Nice
Op vrijdag 21 juni 2002 21:23 schreef DaafAzuil het volgende:
* DaafAzuil is trotse eigenaar van 1 van deze 3
[afbeelding]ok dan, de middelste
't is m'n eerste Toyota, maar zéker niet m'n laatste.
Hele betrouwbare auto, heeft nu al 249.847 km gereden, maar doet 't nog als de beste, heeft me nog nooit laten staan
Mag ik vragen wat je per maand kwijt bent (verzekering enz. ) ?
* dadinanduZ is van plan om een betrouwbaar, goedkoop auto'tje aan te schaffen & dit type Starlet staat hoog genoteerd
quote:En volgens mij is dat de Veilside kit. Tenminste, zo out the top of my head. Ik meende dat de laatste Kaminari kit voor de supra van bouwjaar '86-92 is.
Op maandag 19 augustus 2002 15:40 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Das de kaminari samurai kit. Mooie bodykit.
Edit: ff opgezocht op kaminari.com. de laatste aangeboden kit is idd voor bovenstaand bouwjaar.
mijn vaders nieuwe auto (wel int donkerblauw metallic en met 5 deuren btw)
, eerst hebben we een toyota carina || gehad (grijs)
maar die was na 12 jaar dringend aan vervanging toe ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door knuffeldees op 21-08-2002 14:20]
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:58 schreef Tjabbo het volgende:[..]
En volgens mij is dat de Veilside kit. Tenminste, zo out the top of my head. Ik meende dat de laatste Kaminari kit voor de supra van bouwjaar '86-92 is.
Edit: ff opgezocht op kaminari.com. de laatste aangeboden kit is idd voor bovenstaand bouwjaar.
Edit 2: www.veilside.com, en dan kiezen voor USA. hij staat op de frontpage notabenehttp://www.veilside.com/veilsideusa/Aero/toyo/supracii.html
quote:Heeftie die met de afgebeelde kit van Booster?
Op woensdag 21 augustus 2002 14:03 schreef knuffeldees het volgende:
[afbeelding]mijn vaders nieuwe auto (wel int donkerblauw metallic en met 5 deuren btw)
[afbeelding]
, eerst hebben we een toyota carina || gehad (grijs)maar die was na 12 jaar dringend aan vervanging toe
quote:afgebeelde kit
Op woensdag 21 augustus 2002 15:06 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Heeftie die met de afgebeelde kit van Booster?
of de standaard uitvoering?
quote:Heeft ie ook 4 uitlaten? Die zag ik hier laatst bij de
Op donderdag 22 augustus 2002 20:41 schreef knuffeldees het volgende:[..]
afgebeelde kit
maarja, ik kijk/heb initial D ![]()
:]
ooit ga ik voor de 200sx s13 =)
<-- initial D op divx.. 300 Mb per episode ![]()
ik heb ze allemaal nu.. dankzij een vriendelijk clanmember ![]()
...
quote:Ben wel lid van de Toyota Celica Club Nederland (tccn)...
Op maandag 12 augustus 2002 11:35 schreef Tjabbo het volgende:
Wat ik me zo afvroeg:Zijn er ook Fok!kers lid van de Corolla Club Nederland?
En zo ja, gaan jullie wel eens naar bijeenkomsten?
quote:Dat zou ik ook wel willen, maar dan moet ik eerst een celica aanschaffen
Op maandag 26 augustus 2002 08:51 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Ben wel lid van de Toyota Celica Club Nederland (tccn)...
ben eigenlijk een beetje op zoek naar contacten. wil wel naar zo'n dag, maar als ik alleen moet en niemand ken dan is er nix an.
quote:Kan wel staat stoer. Achterkant van de kit:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:44 schreef Wisey het volgende:[..]
Heeft ie ook 4 uitlaten? Die zag ik hier laatst bij de
Toyota garage staan..
Edit: Moet je hem wel met dubbele eindpijpen uitrusten natuurlijk.
De Corolla 2003 joyride:
http://download.wildtangent.com/hp/corollajoyride/online_demo/index.html
Make Phun!
quote:Die kapjes over de achterlichten zijn wel fout, maar die dubbele uitlaat is okay!
Op maandag 26 augustus 2002 11:31 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Kan wel staat stoer. Achterkant van de kit:[afbeelding]
Edit: Moet je hem wel met dubbele eindpijpen uitrusten natuurlijk.
Nog meer mensen die ondertussen een (andere) toyota aangeschaft hebben?
Ik heb nog steeds deze:
En sinds een half jaar ook deze:
Echt geil
![]()
Heb je nog andere velgen op het oog? Niet dat die niet mooi zijn hoor, maar met een exclusiever setje is je auto meteen 2x zo strak.
Als ik ooit nog een mk4 vind (ben ook bijzonder veeleisend en er komen er verdomd weinig te koop), dan moeten we ze een keertje bij een PTA meet naast mekaar zetten en fotograferen!
quote:mooie auto...
Op donderdag 7 augustus 2003 22:39 schreef MacroTough het volgende:
ff wat random pics van m'n toyotaatje(m'n vijfde alweer):
p.s. welke gen. 4A-GE blok zit erin?
quote:thanx man!
Op donderdag 7 augustus 2003 20:55 schreef StefanP het volgende:
Oeh geile bak man! Ik heb hem een hele tijd geleden langs zien komen, maar wist niet meer dat ie van een 'regular' was. Dat type vind ik de mooiste Celica, op de GT4 na van plaguebearer, maar die zijn ook op een hand te tellen dus doen niet echt mee.
quote:Hey thnx man! de carlos saintz van plaguebearer is ook errug mooi idd, hoewel ik dit model iets mooier vindt. hij is jammer genoeg niet zo snel als de CS van de Plague
Op donderdag 7 augustus 2003 20:55 schreef StefanP het volgende:
Oeh geile bak man! Ik heb hem een hele tijd geleden langs zien komen, maar wist niet meer dat ie van een 'regular' was. Dat type vind ik de mooiste Celica, op de GT4 na van plaguebearer, maar die zijn ook op een hand te tellen dus doen niet echt mee.Echt geil
![]()
quote:Zeker! maar financieel zit dat er eerst niet in. Ik wil er 17" wielen onder hebben, waarschijnlijk van AEZ racing. Velgen had ik ook gepost in je MK4 topic onder de vraag van velgen.
Heb je nog andere velgen op het oog? Niet dat die niet mooi zijn hoor, maar met een exclusiever setje is je auto meteen 2x zo strak.

quote:Dat lijkt me nu stoer. 2 van die bakken naast elkaar! helemaal top, doen we!
Als ik ooit nog een mk4 vind (ben ook bijzonder veeleisend en er komen er verdomd weinig te koop), dan moeten we ze een keertje bij een PTA meet naast mekaar zetten en fotograferen!
greetz
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 08-08-2003 09:55]
quote:het staat erop
Op donderdag 7 augustus 2003 23:51 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
JA jouw MR2 heeft T-VIS
quote:dit ging over 1 vraag in een ander topic he
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:56 schreef Tjabbo het volgende:[..]
het staat erop
maar idd het staat erop en daarom weet ik het nu ook
quote:Lachen
Op vrijdag 8 augustus 2003 09:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
dit ging over 1 vraag in een ander topic he
Plaats hier jouw REDLINE van je AUTOmaar idd het staat erop en daarom weet ik het nu ook
maar wat is t-vis eigenlijk?
Toyota gebruikte dat om de eerste 16v produktiemotoren van een beetje koppel in de lage toeren te voorzien. De eerste serie 4age motoren hadden per inlaatklep een aparte 'intake runner'(inlaat buis). Omdat de ports erg groot waren kreeg de lucht te weinig snelheid bij lage toeren om toch nog een beetje koppel te kunnen vormen. T-vis sluit een intake runner af per cilinder bij lage toeren. Dit wordt gedaan met een butterfly valve. Bij een bepaald toerental wordt deze klep geopend en draait de auto dus volledig op 16 kleppen. Bij de 4age was dit bij 4600 toeren. Vooral met een een open luchtfilter is dit moment duidelijk te horen, de motor lijkt bij dit toerental te gaan zingen en het zg zuiggeluid neemt nog meer toe
.
Kort samenvattend, de 4age loopt dus het lekkerst tussen de 4600 en 7700 RPM. Het devies is dus, drive it like you stole it
.
Oh ja, het is dus een Bigport bluetop zoals ie standaard werd geleverd in Europa. Dus, map-sensor en zonder milieubewuste technologie
.
[Dit bericht is gewijzigd door MacroTough op 08-08-2003 10:52]
Ik moet nog es een 4A-GE kop hebben om een custom 7A-GE, of 7A-GZE te maken ![]()
if only my girlfriend let me....
quote:kan je beter de 5 klepper in die corolla hangen, de 4A-GTE
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:04 schreef Tjabbo het volgende:
Cool zeg. bedankt voor de info!Ik moet nog es een 4A-GE kop hebben om een custom 7A-GE, of 7A-GZE te maken
if only my girlfriend let me....

quote:Die 20 klepper, die bedoel ik ja. wat een gaaf ding is dat. 160pk's uit een 1600cc blokje. Alleen niet in nederland geleverd. deden ze dat wel, hadden ze kunnen concurreren met de honda vtec machines.
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
kan je beter de 5 klepper in die corolla hangen, de 4A-GTE [afbeelding].
quote:Waar staat de H voor eigenlijk? ik kan het niet vinden. en in de aanduiding zit geen Z (supercharged) of T (turbocharged).
Ik heb laatst iemand gezien met de 4A-FHE best geinig tis de 4A uit de '91 4WD Corolla Station(AE95G) met een turbo, kan je ook leuke dingen mee doen alleen de kop blijft een F kop he, das wel jammer...
en hoe doen ze dat met een F kop? die is veel te zwak, zelfs de jappen kregen geen turbo fatsoenlijk aan het rijden in een 4A-fe???
Weet je toevallig ook wat nu dat twin-cam is? ik dacht altijd heel gewoon een andere bewoording voor dohc, maar het schijnt toch te verschillen. sommige sites zeggen iets van "place a 4AGE head for "true" twincam technology..." ???
Ik vind het een geslaagde facelift.quote:De vernieuwde versie van de Toyota Corolla hatchback zal debuteren op de Birmingham Motor Show. De facelift van de Corolla komt kort nadat de vernieuwde Corolla Verso is gepresenteerd.
Toyota kiest voor een introductie in Birmingham omdat de Corolla hatchback in Groot-Brittannië wordt gebouwd. De veranderingen aan het uiterlijk van de Corolla volgen de trend die de Verso heeft gezet. De grille en koplampen verraden dat ze tot dezelfde soort behoren.
In de zomer gaat de vernieuwde Corolla in Groot Brittannië in de verkoop. In juli gaan de verschillende types van de vernieuwde Corolla in etappes in Nederland in de verkoop. De officiële dealer-introductie staat gepland in september.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
geen mening over de facelift?
Is ie gefacelift dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:34 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
geen mening over de facelift?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |