Ik kwam zo voor het weekend even gauw thuis om was te droppen enzo. Zo rol ik. Dus ik stap binnen en zie op de deurmat een brief van het CJIB liggen. Mijn vader en ik delen dezelfde voorletter, dus ik maak gewoon die brief open, in de veronderstelling dat het aan mij gericht was.. Blijkt het een snelheidbekeuring te zijn. Op zich niet zo spannend allemaal. Ware het niet dat de bekeuring niet aan mij gericht was. Dat is ook logisch, want ik woon hier helemaal niet.
Enfin, van een vriend hoorde ik een tijd geleden dat je op mijnpolitie.nl een foto kunt opvragen. Aangezien er door een mobiele flitser is geflitst, is dit dus een foto van voren. Dus ik loop naar de werkkast van m'n pa en zoek de DigiD formulieren met daarop gebruikersnaam en wachtwoord (ja, die bewaart hij gewoon in de kast

). Op dat moment kwam moeke ook thuis. Dus ik vraag moeke of ze de foto ook wil zien. Ik start de computer op, ga naar mijnpolitie.nl en voer de juiste gegevens in. Wat vervolgens op het beeldscherm verschijnt was een hoge resolutie kleurenfoto waarop duidelijk te zien was dat er een onbekende, blonde jongedame naast mijn pa in de auto zat. M'n moeder liep boos weg en heeft sindsdien geen woord gezegd. Over een paar minuten komt pa thuis. Ik voel de bui al hangen.
Ik heb gewoon de relatie van m'n ouders om zeep geholpen!

!