abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119956796
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef Soulagement het volgende:
Ik heb een pup van 9 weken (kruising maltezer/chihuahua), op dit moment krijgt hij brokken (dog lovers gold) met af en toe een restje vlees/groente/rijst (onbewerkt). Ik wil hem náást zijn brokken kvv gaan voeren en af en toe een barf snack tussendoor. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Carnibest verkoopt het bijvoorbeeld in vaste rollen van minimaal 500 gram, en aangezien ik daar dan 2 weken mee zou kunnen doen lijkt het me niet echt handig? Dat kun je van tevoren geloof ik ook niet verdelen toch? Tenzij je zo'n rol zou zagen, maar dat wordt lastig ben ik bang.

En qua snack? Kan ik beginnen met bijvoorbeeld kippennekjes, kippenvleugeltjes en van die mini pootjes? Ik kan wel wat tips gebruiken :)
Wanneer je zo,n rol tot rond het vriespunt laat ontdooien kan je hem best goed snijden met een broodmes.
Gezien het formaat van het hondje zou (gelet op de diameter slokdarm ) zou ik eerst voor
stukjes spiervlees gaan,al dan niet gedroogd (Voedseldroger)

Bij kip zou ik wel voor de biologische variant gaan ,maar dat is persoonlijk.
(gezien de groeihormonen en antibiotica )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_119956811
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef Soulagement het volgende:
Ik heb een pup van 9 weken (kruising maltezer/chihuahua), op dit moment krijgt hij brokken (dog lovers gold) met af en toe een restje vlees/groente/rijst (onbewerkt). Ik wil hem náást zijn brokken kvv gaan voeren en af en toe een barf snack tussendoor. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Carnibest verkoopt het bijvoorbeeld in vaste rollen van minimaal 500 gram, en aangezien ik daar dan 2 weken mee zou kunnen doen lijkt het me niet echt handig? Dat kun je van tevoren geloof ik ook niet verdelen toch? Tenzij je zo'n rol zou zagen, maar dat wordt lastig ben ik bang.

En qua snack? Kan ik beginnen met bijvoorbeeld kippennekjes, kippenvleugeltjes en van die mini pootjes? Ik kan wel wat tips gebruiken :)
als je zo'n rol 1-2 uur uit de vriezer legt is hij wat zachter(maar niet ontdooid) en kan je hem in stukken snijden met een goed kartelmes. Ik doe dat met een broodmes. Daarna in zakjes terug in de vriezer en telkens 1 stukje ontdooien :)
pi_119956908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wanneer je zo,n rol tot rond het vriespunt laat ontdooien kan je hem best goed snijden met een broodmes.
Gezien het formaat van het hondje zou (gelet op de diameter slokdarm ) zou ik eerst voor

Snel antwoord ^O^ Ik kan het dus een klein beetje laten ontdooien, snijden/verdelen en weer invriezen? Dat is geen probleem?

Ik zal eens naar stukjes spiervlees gaan kijken, wil hem wel graag al aan bot laten wennen, zou het oké zijn als ik een vleugel bijvoorbeeld doormidden hak?
pi_119957188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:50 schreef Soulagement het volgende:

[..]

Snel antwoord ^O^ Ik kan het dus een klein beetje laten ontdooien, snijden/verdelen en weer invriezen? Dat is geen probleem?

Ik zal eens naar stukjes spiervlees gaan kijken, wil hem wel graag al aan bot laten wennen, zou het oké zijn als ik een vleugel bijvoorbeeld doormidden hak?
misschien nog beter om hem heel te geven ,dan in stukjes.
Groter stuk minder snel gevaar tot blokkade door gulzigheid bv.
...en altijd onder toezicht natuurlijk
Degene die ik kon ,was toch wel een pocket monster .
hap slik weg en dan kokken ,dus groter kon die slopen .

Die kees joeg weliswaar op kippen,maar die kruising maltezer molde ze ,als ze de kans kreeg.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_119957695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:57 schreef JerryLee het volgende:

[..]

misschien nog beter om hem heel te geven ,dan in stukjes.
Groter stuk minder snel gevaar tot blokkade door gulzigheid bv.
...en altijd onder toezicht natuurlijk
Degene die ik kon ,was toch wel een pocket monster .
hap slik weg en dan kokken ,dus groter kon die slopen .

[ afbeelding ]

Die kees joeg weliswaar op kippen,maar die kruising maltezer molde ze ,als ze de kans kreeg.
:D

Ik ga het gewoon proberen, onder toezicht natuurlijk.
pi_120078007
Het bevalt heel goed! Hij krijgt het nog niet echt uit elkaar maar hij zit er lekker op te kauwen.

pi_120078832
Luxe hoor op de bank.
ik heb tot nu toe zo
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:01 schreef Soulagement het volgende:
Het bevalt heel goed! Hij krijgt het nog niet echt uit elkaar maar hij zit er lekker op te kauwen.

[ afbeelding ]
Luxe hoor op de bank. :P
ik heb tot nu toe ongeveer 20 rassen van nabij meegemaakt maar de kruising maltezer bleef me toch wel verrassen.
Alleen was dat een kruising Shi Tsu ,2 keer apporteren en dan van doei .
Denk dat dit wat feller is, Chihuahua is best een hondje om rekening mee te houden
pi_120078944
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:28 schreef JerryLee het volgende:
Luxe hoor op de bank.
ik heb tot nu toe zo

[..]

Luxe hoor op de bank. :P
ik heb tot nu toe ongeveer 20 rassen van nabij meegemaakt maar de kruising maltezer bleef me toch wel verrassen.
Alleen was dat een kruising Shi Tsu ,2 keer apporteren en dan van doei .
Denk dat dit wat feller is, Chihuahua is best een hondje om rekening mee te houden
Nee, dat is zijn mand! Hij mag niet op de bank met vlees.
Hij heeft het schoon op trouwens.
pi_120079990
KVV crisis hier. :')
Ik was wat laat met bestellen en nu blijkt één smaak pas volgende week geleverd te worden. Dus ik moet nu uitkienen hoe ik mijn 3 katten (waarvan één fijnproever) gevoerd hou tot de nieuwe voorraad aanwezig is. Vandaag al een rondje dierenwinkels gedaan maar die verkopen het allemaal niet. When all else fails dinsdag maar even naar de winkel die uit te route ligt maar die wel CB verkopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120360115
Misschien iets voor iemand hier als de 1e persoon hem niet krijgt ?

FHF / diepvrieskastje
pi_120376378
Woensdag nieuw vriendinnetje ophalen.
Staat nu op Pro Plan Dog adult athletic large breed
maar ik ga het liefst zo snel mogelijk weer barfen
(Desnoods met een KVV tussenstap)
Teef is drie .
Aan te raden methode tot overstappen (tijdsduur ?)
pi_120682928
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 16:09 schreef JerryLee het volgende:
Woensdag nieuw vriendinnetje ophalen.
Staat nu op Pro Plan Dog adult athletic large breed
maar ik ga het liefst zo snel mogelijk weer barfen
(Desnoods met een KVV tussenstap)
Teef is drie .
Aan te raden methode tot overstappen (tijdsduur ?)
Zo dus :
http://barf-natuurlijk.nl(...)jd_op_tijd_eten.html
pi_120717714
Vlakbij mijn werk zit dus een winkel die Carnibest verkoopt, en ik zit erover te twijfelen om het eens te proberen. Ik heb een kat met maagdarm-problemen, dwz bloed in de ontlasting, wat waarschijnlijk te wijten valt aan gevoelige darmen en/of voedselintolerantie. Ze is nu sinds een week of 6 op RC Gastro Intestinal gezet, wat best goed bevalt, ze lust het graag en bloed in de ontlasting komt nu sporadisch voor. En de drolletjes zijn ook stukken steviger. Maar goed, ik ben al niet zo'n fan van RC en ik vind het zo'n ontzettend vreugdeloos maaltje, drie keer per dag die RC korrels, en dat een heel kattenleven lang :{ .

Hebben jullie ervaring met Carnibest en een kat met soortgelijke problemen?

En misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dit als jullie bijv. op vakantie zijn? Geeft bijv. de buurvrouw dan ook gewoon Carnibest?
  maandag 24 december 2012 @ 14:35:45 #264
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120717808
Als Jazz naar het pension ging gaven we een zak gesneden Carnibest mee, hoefden ze alleen maar tijdig te ontdooien. Hetzelfde als iemand hier oppast. Het is nog geen barfen hè, valt reuze mee zo'n schijfje Carnibest.

Ik heb nog niet echt veel klanten met een kat met darmproblemen gehad, maar bij honden met maag/darmproblemen die overgingen op vers heb ik veel goede resultaten gezien.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_120717842
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:32 schreef snkr-xxx het volgende:
Vlakbij mijn werk zit dus een winkel die Carnibest verkoopt, en ik zit erover te twijfelen om het eens te proberen. Ik heb een kat met maagdarm-problemen, dwz bloed in de ontlasting, wat waarschijnlijk te wijten valt aan gevoelige darmen en/of voedselintolerantie. Ze is nu sinds een week of 6 op RC Gastro Intestinal gezet, wat best goed bevalt, ze lust het graag en bloed in de ontlasting komt nu sporadisch voor. En de drolletjes zijn ook stukken steviger. Maar goed, ik ben al niet zo'n fan van RC en ik vind het zo'n ontzettend vreugdeloos maaltje, drie keer per dag die RC korrels, en dat een heel kattenleven lang :{ .

Hebben jullie ervaring met Carnibest en een kat met soortgelijke problemen?

En misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dit als jullie bijv. op vakantie zijn? Geeft bijv. de buurvrouw dan ook gewoon Carnibest?
Ik zou het zeker eens proberen, ik lees goede verhalen van katten die heel erg opknappen door een KVV dieet.
Ik heb gelukkig lieve buren en een paar vriendinnen die tijdens mijn vakanties twee maal daags binnen lopen voor knuffels en eten. Dat werkt voor mij prima, tot een max van 2 weken. Als ik langer weg ben vind ik niet dat ik het kan maken om andere mensen er zoveel mee te belasten en vind ik het zielig voor de katten omdat die dan erg lang weinig aandacht krijgen. De sporadische keer dat dat voorkomt heb ik gelukkig altijd een logeeradresje gevonden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 24 december 2012 @ 14:40:41 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120717988
Het maagzuur wordt ook zuurder hè, dus dat wordt sterker en doodt ook wat meer dingen
pi_120718148
quote:
7s.gif Op maandag 24 december 2012 14:35 schreef Harajuku. het volgende:
Als Jazz naar het pension ging gaven we een zak gesneden Carnibest mee, hoefden ze alleen maar tijdig te ontdooien. Hetzelfde als iemand hier oppast. Het is nog geen barfen hè, valt reuze mee zo'n schijfje Carnibest.

Ik heb nog niet echt veel klanten met een kat met darmproblemen gehad, maar bij honden met maag/darmproblemen die overgingen op vers heb ik veel goede resultaten gezien.
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zou het zeker eens proberen, ik lees goede verhalen van katten die heel erg opknappen door een KVV dieet.
Ik heb gelukkig lieve buren en een paar vriendinnen die tijdens mijn vakanties twee maal daags binnen lopen voor knuffels en eten. Dat werkt voor mij prima, tot een max van 2 weken. Als ik langer weg ben vind ik niet dat ik het kan maken om andere mensen er zoveel mee te belasten en vind ik het zielig voor de katten omdat die dan erg lang weinig aandacht krijgen. De sporadische keer dat dat voorkomt heb ik gelukkig altijd een logeeradresje gevonden.
Ja dat is zeker zo, ik heb het vorige week bij een vriendin gezien en het zag er allemaal vrij normaal uit :). Ik vind het alleen wel een 'gedoe' voor iemand die komt voeren om steeds die schijfjes te moeten laten ontdooien. Maar wellicht heeft onze oppasser daar ook wel helemaal geen problemen mee. (ik ga overigens maar vijf dagen per jaar op vakantie, dus het is eigenlijk ook wel te overzien :D)

Helaas was de winkel waar ze Carnibest verkopen vandaag dicht, maar ik denk dat ik het dan na kerst toch maar eens ga proberen, thanks voor de reacties! Zal wel even komen posten hoe het gaat.
  maandag 24 december 2012 @ 14:46:28 #268
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120718183
Ach vijf dagen, als je een paar aardige mensen in je leven hebt moet dat toch wel lukken :D
pi_120718658
quote:
14s.gif Op maandag 24 december 2012 14:46 schreef Harajuku. het volgende:
Ach vijf dagen, als je een paar aardige mensen in je leven hebt moet dat toch wel lukken :D
Denk ook wel dat het goedkomt :).

Mocht het nou echt een ramp zijn (of je bent vergeten te ontdooien ;( ), zou zoiets als dit dan een acceptabele tijdelijke vervanging zijn?
Of is dat echt teveel gerommel, een week iets anders voeren? Zou het natuurlijk kunnen in- & uitfaseren.

http://www.zooplus.nl/sho(...)tegra/natvoer/183171
  maandag 24 december 2012 @ 15:13:11 #270
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120719108
Rollen voor de kat kan je gewoon in schijfjes snijden. Uurtje laten liggen, dan kom je er met een broodmes wel doorheen en gooi je de overige schijfjes gewoon weer in de vriezer.
Eén zo'n schijfje krijg je dan au bain marie zo ontdooit.

Die van jouw link ken ik niet, maar natvoer vind ik sowieso slechter. Pet's Place had altijd Renske. Die hebben ook brokken, maar ook bakjes versvoer die je in de koelkast kan bewaren. Als het dan een keer toch niet lukt kan je altijd even naar de dierenwinkel voor zoiets.

Maar goed, zeker als de kat het straks gewend is en het er goed op doet gaan ze echt niet dood van een keer iets anders tussendoor. Vergelijk het met patat of koekjes of zo. Is ook niet goed voor ons, maar kan best een keer.
  maandag 24 december 2012 @ 15:14:40 #271
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120719168
Je hebt anders ook wel brokken die itt de meeste merken voornamelijk vlees bevatten ipv granen.
Orijen e.d, maar daar ben ik verder ook niet zo van op de hoogte dus dat moet je dan maar even googelen.
pi_120719339
Ja, Orijen, Sanabelle NoGrain en Sensitive heb ik wel al geprobeerd, maar die hielpen weer niet bij haar klachten. En voor Orijen haalde mevrouw zelfs haar neus op }:| . Renske zal ik onthouden! Maar idd, waarschijnlijk loopt het ook niet zo'n vaart. Eerst maar eens Carnibest testen. Thanks :).
  maandag 24 december 2012 @ 15:21:28 #273
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_120719469
Kan het met jouw kat ook niet een allergie voor het één of ander zijn?
  maandag 24 december 2012 @ 15:22:07 #274
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_120719499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ik lees het nu pas maar hier vreten chihuahua pups gewoon vanaf dat ze dr zijn kippennekken en zulks hoor, ik pas dat niet echt aan op het formaat van de hond. Mijn chineesje van 8 weken had nog maar amper tanden maar die at zo vleugels weg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_120719836
quote:
5s.gif Op maandag 24 december 2012 15:21 schreef Harajuku. het volgende:
Kan het met jouw kat ook niet een allergie voor het één of ander zijn?
Hoogst waarschijnlijk krijgt ze dikkedarm-onstekingen van bepaald voer, dus inderdaad een soort intolerantie voor bepaalde ingredienten. Dit was ook het geval bij de no-grain-brokken. Ben er alleen nog niet uit waar precies ze niet tegen kan, aangezien ik geen eliminatiedieet gedaan heb. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet zo leuk voor haar, steeds provoceren. Daarom ben ik ook geinteresseerd in Carnibest, aangezien daar minder troep in zit.

Ze is bij haar vorig baasje overigens opgegroeid met Whiskas, zou me niets verbazen als dat bijgedragen heeft aan de huidige problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')