Als je info hebt dan wil ik dat best in de OP zetten hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Hmm, waarom is er geen uitleg over BARF in de openingspost, maar alleen carnibest (merknaam) KVV?
Dat kan, maar dat zou ik eerst even door een dierenarts laten bekijken ook voor de zekerheid. Kunnen meer dingen zijn, van parasieten tot allergie tot een schildklierprobleem en inderdaad ook gewoon voer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:24 schreef Belana het volgende:
veel jeuk kan toch een kwestie van voer zijn? granen ofzo?
Dat is altijd een goed begin inderdaadquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:32 schreef Belana het volgende:
ik heb in ieder geval vandaag even iets tegen vlooien en teken gegeven, om dat te elimineren.
Helaas ,was dat maar waar .quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:32 schreef Belana het volgende:
ik heb in ieder geval vandaag even iets tegen vlooien en teken gegeven, om dat te elimineren.
Wij hebben ook een kat met veel jeuk. Zoveel dat ze zichzelf open krabt, ze wordt er ook heel onrustig is schichtig van.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:24 schreef Belana het volgende:
veel jeuk kan toch een kwestie van voer zijn? granen ofzo?
Je kan ook een eliminatiedieet proberen. Diabetes eend of zo voeren een paar weken, en daarna eens granen toevoegen en kijken of de hond reageert. If not voeg je rund of kip toe, als de hond wel reageert weet je waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:32 schreef Belana het volgende:
BARFquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Als je info hebt dan wil ik dat best in de OP zetten hoor
Zonder meer informatie zou het volgens mij wel beter zijn om niet merknaam "carnibest" in de OP te zetten maar KVV (Kompleet Vers Voer).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Als je info hebt dan wil ik dat best in de OP zetten hoor
Aangepast. Ik heb zoveel mogelijk mee genomen van wat jullie noemden, zijn er nog andere dingen die beter anders kunnen?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Zonder meer informatie zou het volgens mij wel beter zijn om niet merknaam "carnibest" in de OP te zetten maar KVV (Kompleet Vers Voer).
In Heiloo zit ook een super da die heel erg into barf en versvoer is!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:28 schreef Belana het volgende:
Ik denk dat onze (nieuwe) dierenarts hier ook wel achter staat. Ik ga dat zeker bespreken!
Noes zou volgens het jaarlijkse schema in oktober weer moeten, maar dan laten we wel prikken idd.
Ik ben ook niet zo van dat soort troep allemaal.
Top!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:54 schreef senesta het volgende:
[..]
Aangepast. Ik heb zoveel mogelijk mee genomen van wat jullie noemden, zijn er nog andere dingen die beter anders kunnen?
Ik denk dat daar beter "BARF of KVV" kan staan.quote:Veel darmproblemen zijn opgelost zo gauw t dier over gaat op Carnibest.
Jij zei laatst (ergens anders) dat je graag biologisch zou barf'en, nietwaar? Ik koop kipkarkasjes bij de biologische slager en vind die niet erg duur, eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
In Heiloo zit ook een super da die heel erg into barf en versvoer is!
Of DARF dat is biologische KVVquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij zei laatst (ergens anders) dat je graag biologisch zou barf'en, nietwaar? Ik koop kipkarkasjes bij de biologische slager en vind die niet erg duur, eigenlijk.
Nou ik barf niet, maar als snack dr bij krijgen ze wel barf.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij zei laatst (ergens anders) dat je graag biologisch zou barf'en, nietwaar? Ik koop kipkarkasjes bij de biologische slager en vind die niet erg duur, eigenlijk.
Ah, die in Geleen, daar wil ik wel es een kijkje gaan nemen!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:02 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Of DARF dat is biologische KVV
Kan je ook zelf samenstellen vanaf 50 kilo .
Zo gauw het wildseizoen begint,komt hier een grotere vriezer te staan
http://www.darf.info/
Done. Als jullie trouwens leuke foto's hebben van KVV etende of BARF-ende dieren dan wil ik die er ook wel in meenemen hoorquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Top!
Er staat onder het kopje Brok nog
[..]
Ik denk dat daar beter "BARF of KVV" kan staan.
Wordt een mooie OP zo!
Eeehhhh!!! Lekker koppie !!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:12 schreef senesta het volgende:
[..]
Done. Als jullie trouwens leuke foto's hebben van KVV etende of BARF-ende dieren dan wil ik die er ook wel in meenemen hoor
Oh echt? Hadden we er toen al 6?quote:
Kuikens haal ik altijd bij de dierenwinkel, is idd wel een zak maar niet duur volgens mij, daar kan je je bijna geen buil aan vallenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:35 schreef Spiegelei het volgende:
ohw leuk foto's! Ik geef onze 3 katten KVV omdat ik barfen toch net wat te bewerkelijk vind. Maar als snack of eigenlijk als sporadische maaltijdvervanger barfen ze wel.
Zo leuk om te zien, vooral je jongste MOET z'n prooi echt opgooien en dan te bedenken dat ze meestal iets van vis of kip (poot, lever) krijgen, zo prooierig ziet dat er helemaal niet uit.
Ik zou wel eens van die kuikens willen proberen of zoiets als haas ofzo. Maar meteen groot inkopen wil ik niet doen, straks vinden de dame en heren het niets en dan zit ik met een zak vlees waar ik niets mee kan. Bovendien is mijn ervaring dat ze bij de gewone slager me al stom aankijken als ik om kippenekken vraag (ligt dat nu aan mij?) Misschien op de markt bij de visboer eens wat leuks halen ofzo? Hebben jullie nog tips? Wat ik kan halen en vooral ook waar?
Dan ga ik eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken van onze roofdieren.
Marokkaanse slager .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:35 schreef Spiegelei het volgende:
ohw leuk foto's! Ik geef onze 3 katten KVV omdat ik barfen toch net wat te bewerkelijk vind. Maar als snack of eigenlijk als sporadische maaltijdvervanger barfen ze wel.
Zo leuk om te zien, vooral je jongste MOET z'n prooi echt opgooien en dan te bedenken dat ze meestal iets van vis of kip (poot, lever) krijgen, zo prooierig ziet dat er helemaal niet uit.
Ik zou wel eens van die kuikens willen proberen of zoiets als haas ofzo. Maar meteen groot inkopen wil ik niet doen, straks vinden de dame en heren het niets en dan zit ik met een zak vlees waar ik niets mee kan. Bovendien is mijn ervaring dat ze bij de gewone slager me al stom aankijken als ik om kippenekken vraag (ligt dat nu aan mij?) Misschien op de markt bij de visboer eens wat leuks halen ofzo? Hebben jullie nog tips? Wat ik kan halen en vooral ook waar?
Dan ga ik eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken van onze roofdieren.
Je kan ze altijd nog aan de reigers voeren .quote:Op zaterdag 28 mei 2011 22:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kuikens haal ik altijd bij de dierenwinkel, is idd wel een zak maar niet duur volgens mij, daar kan je je bijna geen buil aan vallen
Mijn kat gooit ze ook altijd op, heb er wel eens 1 in mn nek gehad
Ik voer mijn poes apart. Want die dame heeft op basis van gewicht minder nodig dan de twee mannen maar eet een stuk sneller en is de baas van het team. Gisteren moest ik ze snelsnel voeren dus in één ruimte terwijl ik iets anders ging doen. Resultaat: mevrouw kwam met een spitsmuis binnen, barfte die en passant nog even op en kotste vervolgens veel meer uit dan ze volgens dieet op haar bordje had gehad. Leuk als je net een (menselijke) eter over de vloer hebt.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:28 schreef RandomMoron het volgende:
wij hebben onze laat-bloeier ook waarschijnlijk overgekregen op kvv, hij heeft al twee avonden met lange tanden Tinlo op. Vanavond probeer ik carnivoer uit. Alleen heel lastig, want onze ene kater eet alles op al het er is, en Ban eet gewoon af en toe een hapje..dus nu even zien hoe ik Az kan overtuigen dat hij Ban's eten moet laten liggen..
Omdat zijn vlees niet van een levend beest afkomt.quote:
Ja, ik denk het.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:54 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Omdat zijn vlees niet van een levend beest afkomt.
Het was in ieder geval al voorgewarmd .quote:Op zondag 29 mei 2011 15:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik voer mijn poes apart. Want die dame heeft op basis van gewicht minder nodig dan de twee mannen maar eet een stuk sneller en is de baas van het team. Gisteren moest ik ze snelsnel voeren dus in één ruimte terwijl ik iets anders ging doen. Resultaat: mevrouw kwam met een spitsmuis binnen, barfte die en passant nog even op en kotste vervolgens veel meer uit dan ze volgens dieet op haar bordje had gehad. Leuk als je net een (menselijke) eter over de vloer hebt.
Ik hou niet van half voorbewerkt vlees.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:38 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Het was in ieder geval al voorgewarmd .
Prik gezellig een vorkje mee van de vloer,er ligt genoeg.
KVV is meer dan alleen karkassen en botten. Je kunt ook vlees kopen wat al is gemalen. Heb ik ook als basis, en als traktatie af en toe een kuiken, kippenek, hartje etc. Maar met oude beestjes moet je altijd kijken of ze de verandering aankunnen.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:53 schreef trovey het volgende:
Hier gewoon brokken en blikvoer, die oudjes zonder tandjes krijgen karkassen echt niet weg.
Ze zijn tussen de ruim 12 en 16 jaar.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
KVV is meer dan alleen karkassen en botten. Je kunt ook vlees kopen wat al is gemalen. Heb ik ook als basis, en als traktatie af en toe een kuiken, kippenek, hartje etc. Maar met oude beestjes moet je altijd kijken of ze de verandering aankunnen.
Sally, die bruine hond op de foto, mist onder 3 voortanden, 1 hoektand en heeft er 1 afgebroken (dus stomp) en boven minst ze 1 voortand, 1 hoektand en de andere hoektand ook afgebroken.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:53 schreef trovey het volgende:
Hier gewoon brokken en blikvoer, die oudjes zonder tandjes krijgen karkassen echt niet weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |