abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97386463
Hallo,

ik zit met een probleem omtrent een set lampen voor de scooter. Een aantal weken terug heb ik via internet (bij een 'echte' scooterzaak) een set lampen voor de scooter besteld. Na vier weken bleek toen dat de set niet compleet te leveren was. Ik wilde de bestelling toen annuleren, maar dit was volgens de verkoper niet mogelijk. Ik zou de niet complete set evengoed moeten kopen. Na veel over en weer gebel was het de verkoper eindelijk duidelijk dat ik hiermee niet accoord ging, en was ineens wél de hele set leverbaar.

Toen ik die eindelijk binnenhad, bleek het met geen mogelijkheid op mijn scooter te installeren. Binnen 8 dagen mag ik een pakketje zonder opgaaf van reden retourneren, dus dat heb ik gedaan (overigens met een brief erbij dat ik mn geld terug wil, en dat dat mijn goed recht is). Tot mijn verbazing krijg ik het pakket vandaag echter doodleuk teruggestuurd, omdat het geweigerd was door de verkoper! (Op het moment dat ik het pakket aannam had ik dat niet in de gaten, anders had ik het niet eens aangenomen).

Nu zit ik dus weer met een set lampen die ik niet wil, ik wil gewoon mijn geld terug. Als ik het pakketje retourafzender stuur, ben ik bang dat het een spelletje wordt van heen en weer sturen, heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan?

Alvast bedankt
pi_97386747
Heb je eerst de verkoper ervan op de hoogte gesteld dat je het terug ging sturen?

De meeste winkels hebben dat namelijk als voorwaarde opgenomen in hun AV.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semoi op 27-05-2011 16:05:29 (typo) ]
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_97386938
Welke "echte" scooterzaak is dat?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_97387239
Als ik het goed begrijp heb je het retour afzender gestuurd?
Dus zonder er voor te betalen, in dit geval zal de ontvanger de verzendkosten (strafport) moeten betalen en is het logisch dat hij weigert. Jij als koper bent namelijk verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren.
pi_97387278
We hebben hem een mail gestuurd waarin stond dat het pakket onderweg was, en hem verzocht via een bijgevoegde brief om het aankoopbedrag + verzendkosten terug te storten.

Voor zover wij weten hebben zijn zelfopgestelde voorwaarden geen rechtswaarde ?
Via de telefoon deed hij namelijk al moeilijk toen ik de bestelling wou annuleren, maar uiteindelijk voldoet het niet aan mijn verwachtingen en mag ik het toch terug sturen? Hij kan wel van alles in zijn voorwaarden gaan zetten?

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjeen op 27-05-2011 16:19:14 (naam weg) ]
pi_97387327
Website kapot spammen :)
pi_97387340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:12 schreef LilyRiver het volgende:
We hebben hem een mail gestuurd waarin stond dat het pakket onderweg was, en hem verzocht via een bijgevoegde brief om het aankoopbedrag + verzendkosten terug te storten.

Via de telefoon deed hij namelijk al moeilijk toen ik de bestelling wou annuleren, maar uiteindelijk voldoet het niet aan mijn verwachtingen en mag ik het toch terug sturen? Hij kan wel van alles in zijn voorwaarden gaan zetten?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:11 schreef HellRaver het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je het retour afzender gestuurd? Dus zonder er voor te betalen, in dit geval zal de ontvanger de verzendkosten (strafport) moeten betalen en is het logisch dat hij weigert. Jij als koper bent namelijk verantwoordelijk voor de kosten van het terug sturen.
Volgens de wet op afstand hoeft hij ook de verzendkosten niet te crediteren:

"Bij elke op afstand gesloten overeenkomst, heeft de consument het recht om binnen zeven werkdagen na ontvangst de koopovereenkomst te laten ontbinden. Dit mag zonder opgaaf van reden. Hierbij is het de verkoper verboden kosten in rekening te brengen, behalve de verzendkosten. Als de consument de koopprijs al heeft betaald, dan moet de verkoper hem binnen dertig dagen na de annulering terugbetalen."

Dus de enige die fout zit ben je toch echt zelf...

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 27-05-2011 16:19:22 ]
pi_97387354
Nee, ik heb het pakket teruggestuurd, daar 6 euro 75 voor betaald (uiteraard) en een brief tot terugbetaling bijgevoegd.

Nu heb ik het pakket weer van hem terug gekregen, omdat hij het doodleuk weigert (maar hij heeft wel ons adres erop geplakt, dus hij weet dondersgoed van wie het pakket komt)
pi_97387427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:14 schreef LilyRiver het volgende:
Nee, ik heb het pakket teruggestuurd, daar 6 euro 75 voor betaald (uiteraard) en een brief tot terugbetaling bijgevoegd.

Nu heb ik het pakket weer van hem terug gekregen, omdat hij het doodleuk weigert (maar hij heeft wel ons adres erop geplakt, dus hij weet dondersgoed van wie het pakket komt)
In dit geval is hij gewoon fout... gewoon even bellen dat hij kan kiezen: Of jij accepteert het pakketje op zijn kosten of je schakeld de rechtsbijstand in. Meestal binden ze dan wel in omdat ze weten dat ze fout zitten.
pi_97387456
De wet koop op afstand geldt alleen voor telefonische aankopen en webwinkels. Als je bij een 'echte' scooterzaak hebt gekocht waar je het normaal afhaalt, dan geldt deze wet niet.
Dan is het de vraag wie de verkeerde set heeft besteld, als jij verkeerd hebt gekeken dan kan je niks (behalve coulance dan), heeft de verkoper de verkeerde set besteld of verkeerd geadviseerd, dan moet je het terug kunnen geven.
pi_97387463
Oops
pi_97387499
quote:
Let op
Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
pi_97387514
Dat hij fout zat dat wisten we eigenlijk al, maar aan de telefoon lult hij je klem. Hij weet dat hij fout zit, maar hij vertikt het geld terug te storten.

Maar nu zit ik wel met een pakketje (wat ik binnen 8 dagen al terug gestuurd had..) Misschien beweerd hij wel dat hij het nooit gekregen heeft? En die 8 dagen zijn ondertussen alweer om.

Hmm.. inderdaad maar even bellen dan weer!
pi_97387667
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:12 schreef LilyRiver het volgende:
Wie moet ze dan wel opstellen om rechtswaarde te krijgen? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97387715
Heb je in de winkel de bestelling gedaan en daar betaald? of heb je via de webwinkel de bestelling gedaan? Dat maakt namelijk het verschil in of hij het mag terugnemen of niet.
pi_97387763
Ik heb het via de webwinkel besteld en het geld overgemaakt.
Maar die lampen passen niet op mijn scooter, moet ik dan maar een set lampen van 113 euro in huis houden omdat ik via een webwinkel een bestelling geplaatst heb?
pi_97387865
Zijn AV zijn op dit punt duidelijk. Gefrankeerd retour sturen! Je mag je porto terug vragen(wat je in die brief deed).
pi_97388047
Dat is juist het probleem, ik heb het pakket reeds gefrankeerd retour gestuurd, maar hij neemt het niet aan. En nu zit ik dus met een pakketje, wat ik niet wil.
pi_97388251
Je grootste fout is, dat je alles telefonisch hebt afgehandeld. Stuur hem een mail waarin je vraagt waarom hij het pakket heeft geweigerd en biedt aan om het nogmaals te retourneren. Doe voortaan alles per mail/brief.
Van je Rechtsbijstand hoef je waarschijnlijk niets te verwachten. Die doen niks onder de 250 Euro dacht ik.
pi_97388290
Je hebt gewoon wettelijk rechtt om je product te retourneren binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden. Stuur het weer terug en zorg dat je een bevestiging krijgt (kost wel 6-7 euro maar dan sta je sterk als hij eventueel moeilijk blijft doen).

Als hij het pakket niet in ontvangst neemt of het weer terugstuurt zou ik ff naar de rechtswinkel gaan dat is gratis als je onder modaal verdient en die stellen dan een brief voor je op die ze aangetekend sturen. Daarna kunnen ze een dagvaarding sturen maar ik verwacht niet dat het zover gaat komen omdat hij een eigen winkel heeft en er dus genoeg te halen valt. Hij weet zelf ook wel dat hij de zaak niet kan winnen op basis van het wetartikel.
pi_97388314
sorry niet goed gelezen :) via internet besteld dus
pi_97388330
We hebben welgeteld één telefoontje aangenomen en hem daarna via de mail verzocht de correspondentie via de mail te doen. Daarna hebben we alle telefoontjes van hem (nummermelder) niet aangenomen.

Op zich staat alles op papier (mail dus). Opnieuw mailen dan maar..
pi_97388427
Hij verkoopt die dingen gewoon op zijn website, dus zo speciaal zijn ze niet.
Volgens hem was er een productiefout (iets met de fabriek) waardoor het zo lang duurde. Ik wilde ze toen niet meer, maar dat kon ook al niet! (sterker nog, ik moest maar de halve set kopen..)
Daarna waren ze ineens wel leverbaar, maar blijken ze niet goed te passen. Dat is jammer voor mij en voor hem, maar als hij ze terug neemt kan hij ze gewoon weer verkopen, aangezien ze op zijn site te koop staan.. (en niet speciaal voor mij zijn besteld)
pi_97388498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:37 schreef Noisiv het volgende:
Je hebt gewoon wettelijk rechtt om je product te retourneren binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden. Stuur het weer terug en zorg dat je een bevestiging krijgt (kost wel 6-7 euro maar dan sta je sterk als hij eventueel moeilijk blijft doen).

Als hij het pakket niet in ontvangst neemt of het weer terugstuurt zou ik ff naar de rechtswinkel gaan dat is gratis als je onder modaal verdient en die stellen dan een brief voor je op die ze aangetekend sturen. Daarna kunnen ze een dagvaarding sturen maar ik verwacht niet dat het zover gaat komen omdat hij een eigen winkel heeft en er dus genoeg te halen valt. Hij weet zelf ook wel dat hij de zaak niet kan winnen op basis van het wetartikel.
Iets met een klok en een klepel

en een hele grote dikke duim
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97388645
Je zegt dat hij het pakketje niet aan heeft genomen maar hij heeft wel je adres erop geplakt.. Dus dan heeft hij het pakket wel degelijk aangenomen?!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_97388706
niet aangenomen in de zin dat ik het pakket nu weer op de eettafel heb staan met een tnt sticker erop waarop staat: geweigerd.
pi_97388947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef LilyRiver het volgende:
niet aangenomen in de zin dat ik het pakket nu weer op de eettafel heb staan met een tnt sticker erop waarop staat: geweigerd.
Waarop waarschijnlijk ook de datum van weigering staat? Mooi bewijs dat je het op tijd hebt teuggestuurd! :) Stuur hem nou maar eerst die mail en wacht het antwoord af.
pi_97391017
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef LilyRiver het volgende:
Hoe verklaar je dan dat hij volgens jou je adres erop geschreven geeft?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:14 schreef LilyRiver het volgende:Nu heb ik het pakket weer van hem terug gekregen, omdat hij het doodleuk weigert (maar hij heeft wel ons adres erop geplakt, dus hij weet dondersgoed van wie het pakket komt)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_97392154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Wie moet ze dan wel opstellen om rechtswaarde te krijgen? :?
Jij? :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97392816
Stuur hem met handtekening voor ontvangst op in een omdoos zonder jouw afzendadres op de doos?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')