quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:12 schreef LilyRiver het volgende:
We hebben hem een mail gestuurd waarin stond dat het pakket onderweg was, en hem verzocht via een bijgevoegde brief om het aankoopbedrag + verzendkosten terug te storten.
Voor zover wij weten hebben zijn zelfopgestelde voorwaarden geen rechtswaarde ?
Via de telefoon deed hij namelijk al moeilijk toen ik de bestelling wou annuleren, maar uiteindelijk voldoet het niet aan mijn verwachtingen en mag ik het toch terug sturen? Hij kan wel van alles in zijn voorwaarden gaan zetten?
Volgens de wet op afstand hoeft hij ook de verzendkosten niet te crediteren:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:11 schreef HellRaver het volgende:
Als ik het goed begrijp heb je het retour afzender gestuurd? Dus zonder er voor te betalen, in dit geval zal de ontvanger de verzendkosten (strafport) moeten betalen en is het logisch dat hij weigert. Jij als koper bent namelijk verantwoordelijk voor de kosten van het terug sturen.
In dit geval is hij gewoon fout... gewoon even bellen dat hij kan kiezen: Of jij accepteert het pakketje op zijn kosten of je schakeld de rechtsbijstand in. Meestal binden ze dan wel in omdat ze weten dat ze fout zitten.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:14 schreef LilyRiver het volgende:
Nee, ik heb het pakket teruggestuurd, daar 6 euro 75 voor betaald (uiteraard) en een brief tot terugbetaling bijgevoegd.
Nu heb ik het pakket weer van hem terug gekregen, omdat hij het doodleuk weigert (maar hij heeft wel ons adres erop geplakt, dus hij weet dondersgoed van wie het pakket komt)
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstandquote:Let op
Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
Wie moet ze dan wel opstellen om rechtswaarde te krijgen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:12 schreef LilyRiver het volgende:
Voor zover wij weten hebben zijn zelfopgestelde voorwaarden geen rechtswaarde ?
Iets met een klok en een klepelquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:37 schreef Noisiv het volgende:
Je hebt gewoon wettelijk rechtt om je product te retourneren binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden. Stuur het weer terug en zorg dat je een bevestiging krijgt (kost wel 6-7 euro maar dan sta je sterk als hij eventueel moeilijk blijft doen).
Als hij het pakket niet in ontvangst neemt of het weer terugstuurt zou ik ff naar de rechtswinkel gaan dat is gratis als je onder modaal verdient en die stellen dan een brief voor je op die ze aangetekend sturen. Daarna kunnen ze een dagvaarding sturen maar ik verwacht niet dat het zover gaat komen omdat hij een eigen winkel heeft en er dus genoeg te halen valt. Hij weet zelf ook wel dat hij de zaak niet kan winnen op basis van het wetartikel.
Waarop waarschijnlijk ook de datum van weigering staat? Mooi bewijs dat je het op tijd hebt teuggestuurd!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef LilyRiver het volgende:
niet aangenomen in de zin dat ik het pakket nu weer op de eettafel heb staan met een tnt sticker erop waarop staat: geweigerd.
Hoe verklaar je dan dat hij volgens jou je adres erop geschreven geeft?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef LilyRiver het volgende:
niet aangenomen in de zin dat ik het pakket nu weer op de eettafel heb staan met een tnt sticker erop waarop staat: geweigerd.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:14 schreef LilyRiver het volgende:Nu heb ik het pakket weer van hem terug gekregen, omdat hij het doodleuk weigert (maar hij heeft wel ons adres erop geplakt, dus hij weet dondersgoed van wie het pakket komt)
Jij?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie moet ze dan wel opstellen om rechtswaarde te krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |