Mevrouw kan wellicht denken aan discriminatie, maar ik vind dat het wel heel snel daarop gegooid wordt. Zeker als men weet dat het dus ook bij moeders met kinderwagens, oudere mensen, studenten etc voorkomt. Wat als die klagen? Die krijgen gewoon te horen, dat het kan gebeuren zoals je zelf ook aangeeft ivm het strakke schema's (Of wat voor reden ze ook moge hebben). Waarom zou het dan ineens anders zijn voor 'n moslima vrouw?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het zou allebei tot ontslag moeten leiden.
Maar daar buiten, ik geloof niet dat het discriminatie is. Vervoersbedrijven zitten op strakke schema's en krijgen hoge boetes als ze die niet halen. Wel kan ik me in het huidige Nederland - waar anti-moslim zijn hip is - voorstellen dat deze mevrouw denkt dat het discriminatie is. Dat zal jouw voorstellingsvermogen wellicht te buiten gaan, maar probeer het maar eens te begrijpen.
Dat dacht ik ook jaquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:46 schreef Bep het volgende:
De vleutenseweg ligt midden in lombok, een zeer multiculturele wijk. Lijkt me sterk dat de busschaufeur haar weigerde om haar hoofddoekje. Zou de bus leeg blijven....
Dat weet ik dus niet, ik kan er geen eindoordeel over terugvinden, alleen het eerste bericht..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, een moeder met kinderwagen laten staan heeft geen ontslag tot gevolg voor die chauffeur.
Een moslima laten staan wel. Heel logisch. Maar ja, dit is Nederland.
Je hapt echt veeeul te makkelijk meidquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent wel een ruziezoekertje hè. En je denkt dat mensen die het niet met je eens zijn moslims zijn. Ik begrijp wel dat jij zo boos bent dat deze moslima succes had met haar klacht.
Zijn er chauffeurs om die reden ontslagen? Daar wil ik wel over lezen, dus geef de bronnen maar.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef Gia het volgende:
Tja, een moeder met kinderwagen laten staan heeft geen ontslag tot gevolg voor die chauffeur.
Een moslima laten staan wel. Heel logisch. Maar ja, dit is Nederland.
Of ze ontslagen worden weet ik niet maar dit stond in de OPquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Zijn er chauffeurs om die reden ontslagen? Daar wil ik wel over lezen, dus geef de bronnen maar.
quote:GVU-directeur Arnold Leschot zegt dat de chauffeur in kwestie zich kan opmaken voor een stevig gesprek. 'We moeten de klacht uiteraard goed beoordelen. Maar als die klopt, heeft de chauffeur een serieus probleem. Zeg maar een gróót probleem.'
Ja die heb ik ook gelezen. Ik zie graag de bronnen van Gia.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:03 schreef Little_Lunatic het volgende:
Of ze ontslagen worden weet ik niet maar dit stond in de OP
[..]
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:20 schreef thefunny het volgende:
De buschauffeur heeft gelijk.
Als zij zich niet aan onze cultuur aanpast, past hij zijn snelheid voor haar niet aan.
Logica ten top!
Dus je bent het stiekem wel met mij eensquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, je was vanaf het begin al niet serieus te nemen met je gebrul over discriminatie
Ik geef mensen altijd een eerlijke kans. Maar nou lees ik net over dat schreeuwende jongetje in jouw klas... biecht maar op, dat ben je zelf met je DISCRIMINATIEquote:
Maar jij bepaald wel eerst wat eerlijk is he.. Daarom neem ik jou ook nooit serieus, ook in eerdere topics niet. Je mist elke vorm van inzicht, begrip en rede.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik geef mensen altijd een eerlijke kans. Maar nou lees ik net over dat schreeuwende jongetje in jouw klas... biecht maar op, dat ben je zelf met je DISCRIMINATIE
Denk je dat beledigen je een beter mens maakt? Dan moet je nog veel lerenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:14 schreef Life2.0 het volgende:
Maar jij bepaald wel eerst wat eerlijk is he.. Daarom neem ik jou ook nooit serieus, ook in eerdere topics niet. Je mist elke vorm van inzicht, begrip en rede.
Het was een domme constatering van je, ik weet hetquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:19 schreef Life2.0 het volgende:
Maar dat was helemaal geen belediging, waarmee je alleen maar mijn punt bevestigt
Maar je moest toch even roepen hoe beledigd je was he?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was een domme constatering van je, ik weet het
Dat zal m leren, de belhamel!quote:GVU-directeur Arnold Leschot zegt dat de chauffeur in kwestie zich kan opmaken voor een stevig gesprek.
Waarom ontslag?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:37 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dat zal m leren, de belhamel!
Pfff slappe hap.. Zo'n kerel moet op staande fout ontslagen worden, en m niet er vanaf laten komen met een 'stevig gesprek'.
Waarom zou het dan ineens anders zijn voor 'n moslima vrouw? Dat probeer ik je juist duidelijk te maken waarom zij dat kan denken, maar dat gaat je voorstellingsvermogen blijkbaar te buiten. We leven namelijk niet in een land waar een partij die moeders met kinderwagens het leven zuur wil maken 27 zetels haaltquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Little_Lunatic het volgende:
[..]
Mevrouw kan wellicht denken aan discriminatie, maar ik vind dat het wel heel snel daarop gegooid wordt. Zeker als men weet dat het dus ook bij moeders met kinderwagens, oudere mensen, studenten etc voorkomt. Wat als die klagen? Die krijgen gewoon te horen, dat het kan gebeuren zoals je zelf ook aangeeft ivm het strakke schema's (Of wat voor reden ze ook moge hebben). Waarom zou het dan ineens anders zijn voor 'n moslima vrouw?
Er zijn ook moslims chauffeurs ..... discrimineren die dan ook gelijk als ze iemand laten staan bij de halte?
Ik weet niet over welk land jullie het hebben, maar NL is het iig niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:29 schreef Nielsch het volgende:
In een land waar een anti-moslim partij 27 zetels haalt, waar moslims steeds vaker worden gezien als een achterlijke groep mensen, waar mensen openlijk oproepen om moslims terug te sturen naar hun thuisland en waar er in de politiek stemmen opgaan om moslims diverse rechten te ontnemen vind ik het eigenlijk niet zo'n hele gekke gedachte van deze mevrouw. Waarmee ik niet wil zeggen dat het ook zo is. Busbedrijven zitten op strakke schema's en kunnen een hoge boete krijgen als ze deze niet halen.
Ah, dus de PVV wil moslimscholen niet verbieden, puur omdat het moslimscholen zijn?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk land jullie het hebben, maar NL is het iig niet.
Zullen we het nu eens niet over de pvv hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, dus de PVV wil moslimscholen niet verbieden, puur omdat het moslimscholen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |