SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maatschappijwetenschappen - Vraag 26 (bijzondere opsporingsbevoegdheden)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.updates volgen.
[ Bericht 25% gewijzigd door Reakon op 27-05-2011 10:12:27 ]Smartphone kapot? www.smartphonerepair.nl! Goedkope en kwalitatieve reparaties.
Vectoren vallen onder krachten en volgensmij moest je dat wel degelijk kennen hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:42 schreef Pep82 het volgende:
Natuurkunde HAVO een vraag over vectoren, vraag 5 als ik mij niet vergis. We hoefden geen vectoren te kennen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:00 schreef Wabo het volgende:
MAW vraag 33:Bedankt. Het MAW examen was ook gewoon rukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smartphone kapot? www.smartphonerepair.nl! Goedkope en kwalitatieve reparaties.
En ik had niet beter kunnen verwoorden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:54 schreef Nezhi het volgende:
Het gehele vwo examen van aardrijkskunde is een goed voorbeeld.
Dit had je kunnen bedenken. Groen heeft een grotere brekingsindex dan rood ( je weet niet hoeveel die brekingsindex precies is, maar wel dat die groter is) en heeft dus een kleinere grenshoek, en aangezien rood over het oppervlak ''scheerde'' wist je dat groen dus volledig terug zou kaatsen. (evenwijdig met blauw dus)quote:- De laatste vraag van het natuurkunde examen was best wel raar, je moest de breking van de groene laserstraal tekenen. Maar groen staat niet in BINAS bij brekingsindex. Ik had verwacht dat het tussen geel en blauw in zou zitten (dus de lijn breekt 'rood > groen < blauw', maar de lijn loopt blijkbaar evenwijdig aan de blauwe. Hoe had ik dit kunnen weten?
Als je dit op een andere manier zou berekenen ( bijvoorbeeld met v.gem ), zou je deze twee punten niet krijgen.quote:• inzicht dat s gelijk is aan de oppervlakte onder de grafiek tussen t = 0 s en t = 10 s. 1
• inzicht dat de oppervlakte van een driehoek gelijk is aan 1/2 basis x hoogte en van een rechthoek basis xhoogte 1
Dit terwijl je met het gebruik van die formule gewoon nog op een goed antwoord kan uitkomen als je nog een extra stap erna doet. Hoe moet jij dit als leerling ruiken, en hoe verzinnen ze dit?!quote:Opmerking
Als er gerekend is met sin i / sin r = n maximaal 1 scorepunt.
Ooooh nu snap ik emquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:58 schreef jabbahabba het volgende:
[..]
Dit had je kunnen bedenken. Groen heeft een grotere brekingsindex dan rood ( je weet niet hoeveel die brekingsindex precies is, maar wel dat die groter is) en heeft dus een kleinere grenshoek, en aangezien rood over het oppervlak ''scheerde'' wist je dat groen dus volledig terug zou kaatsen. (evenwijdig met blauw dus)
Als je een andere aanpak kiest die niet in het CV staat, maar wel (wetenschappelijk) juist is, kan je nog steeds alle punten krijgen. Niet alle aanpakken worden benoemd in een CV.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:56 schreef Fox. het volgende:
Zitten heel veel kromme dingen in het correctiemodel.
Bijvoorbeeld bij havo natuurkunde vraag 2:
[..]
Als je dit op een andere manier zou berekenen ( bijvoorbeeld met v.gem ), zou je deze twee punten niet krijgen.![]()
Bij vraag 26 ook:
[..]
Dit terwijl je met het gebruik van die formule gewoon nog op een goed antwoord kan uitkomen als je nog een extra stap erna doet. Hoe moet jij dit als leerling ruiken, en hoe verzinnen ze dit?!
Overigens is nog een probleem dat bij veel begripsvragen de synoniemen missen. Er waren zelfs enkele vragen die precies hetzelfde waren als vorig jaar, maar waar het antwoordenmodel dit jaar voor slechts één van de mogelijke begrippen punten geeft.
CITO lijkt nu alleen maar vragen goed te rekenen die te moeilijk waren / buiten de kennis liggen, maar over veel onduidelijke vragen / incomplete correctiemodellen heb ik ze nog niet gehoord...
Dit is wel even een WTF'je waard.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:44 schreef gebruikersnaamhier het volgende:
- Bij het natuurkunde havo examen zat dezelfde vraag als in het scheikunde examen van 2009-I (vraag 7, 8 en 9 bij het scheikunde examen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |