abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97370456
Hallo,

Ik heb laatst online een camera besteld bij Foto de Vakman. Deze kostte me 1850 euro. Hij was er niet op voorraad vanwege de de slechte leverbaarheid. De Nikon fabriek in Japan waar die vandaan moet komen was getroffen door de aardbeving van een tijdje terug. Daardoor duurt het allemaal wat langer. Ik ben hier laatst door Foto de Vakman over op de hoogte gesteld via mail. Ik mocht kiezen of ik de bestelling wilde annuleren of ik zou nog een tijd moeten wachten. Ik heb er voor gekozen te blijven wachten.

Gisteren kreeg ik een email waarin stond dat de prijs van de camera omhoog is gegaan. Of ik nog 150 euro meer over wil maken of anders de bestelling wil annuleren.

Ik heb het in FOT ook al gevraagd en daar lijken ze aan mijn kant te staan, maar... dit mag toch helemaal niet? Ik heb al een bevestiging van mijn bestelling gehad waarin de prijzen staan en het geld is van mijn rekening afgeschreven. Ze kunnen toch niet zomaar alsnog de prijs omhoog schroeven?
pi_97370500
stel je voor dat jij opeens 150 minder wil betalen dan gaat foto de vakman daar ook niet mee accoord. Als ze dit netjes oplossen dan geven ze je die camera voor de prijs die jij betaald hebt en vallen ze je niet lastig met dit soort onzin.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_97370512
Je hebt er voor betaald, dus je hebt een verbinding afgesloten.

Tenzij de prijs die jij hebt betaald niet realistisch is, mag hij de prijs niet zomaar verhogen.
pi_97370592
Nee mag niet.
Ik zou 1 mailtje terug sturen.
Blijven ze nog moeilijk doen de boel annuleren en lekker ergens anders bestellen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:03:00 #5
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_97370617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee mag niet.
Blijven ze nog moeilijk doen de boel annuleren en lekker ergens anders bestellen.
Dat is een lastige keus voor iemand die al zo lang aan het wachten is op iets wat ie graag wil. Waarschijnlijk was het ook een gunstige prijs
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_97370628
Zoiets had ik ook met mijn headset. Bestelling op site geplaatst en gelijk betaald, is de headset paar dagen laten ineens 2 tientjes duurder. Ik geinformeerd maar ze zouden de prijsverhoging niet aan mij verrekenen.

Je hebt al betaald voor het product waarvoor ze een prijs hadden staan. Als ze die achteraf gaan verhogen is dat hun probleem.
pi_97370646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:03 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Dat is een lastige keus voor iemand die al zo lang aan het wachten is op iets wat ie graag wil. Waarschijnlijk was het ook een gunstige prijs
Als TS langdurig gaat communiceren met dat bedrijf om die prijs af te dwingen gaat het alleen maar nog langer duren
pi_97370696
quote:
Nee mag niet.
Dan mogen ze wat mij betreft die camera in hun eigen donkere kamer stoppen ;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97370744
Tenzij het in de algemene voorwaarden staat heb je gewoon een overeenkomst gesloten voor die prijs. En zelfs dan nog mogen ze dit niet van je vragen.
Doe eens lief!
pi_97370746
quote:
Nee mag niet.
Met annuleren hebben ze TS precies daar waar ze 'm graag hebben willen:
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 07:41 schreef Disorder het volgende:
Of ik nog 150 euro meer over wil maken of anders de bestelling wil annuleren.
Niks annuleren, leveren zullen ze! ~O>
pi_97370787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Met annuleren hebben ze TS precies daar waar ze 'm graag hebben willen:

[..]

Niks annuleren, leveren zullen ze! ~O>
Hoewel je volledig in je recht staat zou ik de moeite niet echt nemen voor dat bedrag en zeker ook nietals ik zo mijn geld terug kan krijgen. Dan bestel ik dat ding wel ergens anders waar ze wel normaal met kun klanten omgaan.
pi_97370893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoewel je volledig in je recht staat zou ik de moeite niet echt nemen voor dat bedrag en zeker ook nietals ik zo mijn geld terug kan krijgen. Dan bestel ik dat ding wel ergens anders waar ze wel normaal met kun klanten omgaan.
Voor 150 euro wil ik nog wel een briefje schrijven. Als ik TS goed begrijp, is de camera overal slecht leverbaar en de prijs van 1850 euro (zowaar geen broodje van de bakker) geen courante prijs meer.

Toegegeven, volgende aankopen zou ik ook elders doen, als (vaste) klant zijn ze me kwijt. Maar deze 'korting' liet ik me niet door de neus boren, levering dwong ik af, al was het maar om dit soort fratsen resoluut af te straffen.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 mei 2011 @ 08:41:19 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97371055
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97371222
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:03 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Dat is het probleem inderdaad. Hij was daar goedkoop.
pi_97371240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Goed om te weten. Ik heb rechtsbijstand. Ik ga er vanmiddag achteraan.
pi_97371250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Hebben ze wel ;) Maar dat ga ik hier allemaal niet uit lopen typen zie Tweakers.net Shopping Forum soortgelijk voorval.
pi_97371324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:53 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Hebben ze wel ;) Maar dat ga ik hier allemaal niet uit lopen typen zie Tweakers.net Shopping Forum soortgelijk voorval.
Doe toch eens een poging (als je zo stellig iets beweert wat gewoon niet klopt) ;)
pi_97371373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Doe toch eens een poging (als je zo stellig iets beweert wat gewoon niet klopt) ;)
Het probleem is (heb geen verstand van een camera winkel) dat het per winkel en ook per rechter kan verschillen dus ga er geen uitspraken over doen. Wat ik wel zeker weet is dat het gecompliceerder in elkaar steekt als dat jullie hier zomaar roepen, daarnaast rechtsbijstand LOL. Die krijgen max 2.000 euro voor een zaak en daarna helpen ze niet meer. Beter neem je dan een advocaat desnoods op no cure no pay of iets dergelijks of het juridisch loket.
pi_97371378
Je hebt een verbintenis voor de prijs van 1850 euro. Daar mag de leverancier niet ineens 150 bij op gooien. Is niet jouw probleem. Wijs de verkoper op zijn plicht vanwege de verbintenis.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_97371434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef Deetch het volgende:
Je hebt een verbintenis voor de prijs van 1850 euro. Daar mag de leverancier niet ineens 150 bij op gooien. Is niet jouw probleem. Wijs de verkoper op zijn plicht vanwege de verbintenis.
Vergelijk het eens met een voorval in de lotto tijd geleden in Amerika dacht ik:

Man dacht een ton te hebben gewonnen of iets dergelijks met zijn nummers, wat bleek apparaat stond verkeerd ingesteld blabla. De beste man kon fluiten naar zijn centen (kreeg wel leuke schadevergoeding van de loterij zelf maar had niet gehoeven) terwijl hij het lot GEKOCHT had en een VERBINTENIS in principe heeft, maar dan gooien ze het op *voorbehoud van druk en spelfouten*. Het is niet zo gemakkelijk alhoewel ik wel denk dat het bedrijf in kwestie er goed aan doet de camera te leveren (1850 euro lol je bent gek als je dat ervoor uit geeft :P )
pi_97371454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef RiftNL het volgende:
Het probleem is (heb geen verstand van een camera winkel) dat het per winkel en ook per rechter kan verschillen dus ga er geen uitspraken over doen. Wat ik wel zeker weet is dat het gecompliceerder in elkaar steekt als dat jullie hier zomaar roepen, daarnaast rechtsbijstand LOL. Die krijgen max 2.000 euro voor een zaak en daarna helpen ze niet meer. Beter neem je dan een advocaat desnoods op no cure no pay of iets dergelijks of het juridisch loket.
Geweldige conclusies en adviezen, jij bent echt een aanwinst voor WGR ^O^
Welkom w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97371487
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Geweldige conclusies en adviezen, jij bent echt een aanwinst voor WGR ^O^
Welkom w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan pak jij lekker rechtsbijstand :) Zeker laatst dat item bij Kassa over ARAG etc niet gezien? Rechtsbijstand is de grootste bende die er bestaat met hun B kwaliteit advocaatjes.
pi_97371590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:05 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dan pak jij lekker rechtsbijstand :) Zeker laatst dat item bij Kassa over ARAG etc niet gezien? Rechtsbijstand is de grootste bende die er bestaat met hun B kwaliteit advocaatjes.
NEE NEE :o rechtsbijstand moet je nóóit nemen. :N :N :N
Nee, dan het juridisch loket, stukken beter, daar haal je een stukje kwaliteit in huis, altijd goede adviezen enzo. ^O^

Ik ben blij dat jij wat beter thuis bent in deze gecompliceerde materie, had ik TS toch bijna de verkeerde kant opgestuurd.
pi_97371609
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:11 schreef r_one het volgende:

[..]

NEE NEE :o rechtsbijstand moet je nóóit nemen. :N :N :N
Nee, dan het juridisch loket, stukken beter, daar haal je een stukje kwaliteit in huis, altijd goede adviezen enzo. ^O^

Ik ben blij dat jij wat beter thuis bent in deze gecompliceerde materie, had ik TS toch bijna de verkeerde kant opgestuurd.
Volgens mij zeg ik een advocaat... EVENTUEEL info inwinnen bij juridisch loket die verwijzen je door en helpen je alleen maar op weg meer niet.
  Redactie Frontpage vrijdag 27 mei 2011 @ 09:15:01 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97371663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Nee, daarna helpen ze niet meer :')
Ik weet gelukkig beter. Zo ken ik iemand die een zaak over een voortslepend huurconflict heeft gedraaid, die 3 jaar heeft geduurd en zeker 100 uur heeft weggeslurpt bij de rechtsbijstand (tarief 80eu ex btw), dus ongeveer 10.000 euro heeft gekost. Ze deden het daar met veel plezier voor deze benadeelde, die de zaak over 1250 euro dan ook won :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')