abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 9 juni 2011 @ 22:26:10 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97959073
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:25 schreef Type-R het volgende:
Geen follow up ofzo? vind het maar een open einde zo.
http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/fu-familie-ottens-en-kramer
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 9 juni 2011 @ 22:33:30 #254
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97960669
bij 40 al.
pi_97961650
Die uitzending van vandaag; was dat die uitzending waarbij die vrouw uiteindelijk is overleden???
Kan me zo'n uitzending van 'Ik vertrek' herinneren, ook in een bergland maar weet niet meer zeker of deze dat was.
Ging die kerel iig boodschappen doen in een wagen waar hij proefrit in maakte.
U MAD?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 00:28:49 #257
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_97965774
Ik vermoedde dat al ;( . Na haar eerste operatie was niet alles weggehaald, zeiden de artsen. Bovendien was haar tumor groot. Ik vond haar leuk en positief overkomen, jammer dat ze haar droom niet heeft kunnen afmaken..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_97971221
Ik weet niet of dat deze aflevering was he...
U MAD?
pi_98115472
En toen ging er iemand klagen :D :
http://www.mediacourant.nl/?p=106917
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_98116082
:D is die aflevering er vandaag op?
U MAD?
pi_98116143
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:08 schreef de_boswachter het volgende:
Die uitzending van vandaag; was dat die uitzending waarbij die vrouw uiteindelijk is overleden???
Kan me zo'n uitzending van 'Ik vertrek' herinneren, ook in een bergland maar weet niet meer zeker of deze dat was.
Ging die kerel iig boodschappen doen in een wagen waar hij proefrit in maakte.
da was in Maria Alm, Oostenrijk.
  maandag 13 juni 2011 @ 16:19:30 #262
6941 APK
Factual, I think.
pi_98116223
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:16 schreef de_boswachter het volgende:
:D is die aflevering er vandaag op?
Een paar weken geleden, volgens mij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_98131454
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)at-over-lijken.dhtml

Ja mevrouw 'heb je alle vlammetjes opgemaakt, dat is hartstikke duur'. Daar heb je niet over na gedacht he :)
Hell To The Liars
pi_98132569
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:19 schreef APK het volgende:
Een paar weken geleden, volgens mij.
Is dat die aflevering waar ze eerst aantal maanden in een tent wonen ?!
U MAD?
pi_98137971
nee een blokhut
pi_98139139
Oh dan is dat weer een andere. Lijken ook zoveel op elkaar soms.

Je hebt ook een aflevering waar zo'n familie naar ik dacht Spanje gaat verhuizen en dan noodgedwongen tijd in een tent moet wonen :')
U MAD?
pi_98146262
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:17 schreef Droopie het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)at-over-lijken.dhtml

Ja mevrouw 'heb je alle vlammetjes opgemaakt, dat is hartstikke duur'. Daar heb je niet over na gedacht he :)
Inderdaad die klagende mevrouw is van die familie die een cafeetje in Spanje gingen beginnen met gezeik dat de hulp een doos vlammetjes had opgemaakt/weggegeven op de openingsdag: "Weet je hoe duur zo'n doos wel niet is?"

Verder was het zowiezo een raar verhaal met de overdracht van het cafe, b.v. verkoper stelde voor de koopsom te verlagen (!), wilde daarna weer een gedeelte cash (!). Dat was zo'n rare gang van zaken (hoewel veel van dit soort dingen in spanje normaal schijnen te zijn, zoals gedeeltelijk cash betalen etc).
pi_98146276
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 07:40 schreef traders het volgende:

[..]

Inderdaad die klagende mevrouw is van die familie die een cafeetje in Spanje gingen beginnen met gezeik dat de hulp een doos vlammetjes had opgemaakt/weggegeven op de openingsdag: "Weet je hoe duur zo'n doos wel niet is?"

Verder was het zowiezo een raar verhaal met de overdracht van het cafe, b.v. verkoper stelde voor de koopsom te verlagen (!), wilde daarna weer een gedeelte cash (!). Dat was zo'n rare gang van zaken (hoewel veel van dit soort dingen in spanje normaal schijnen te zijn, zoals gedeeltelijk cash betalen etc).
Zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen. Verkopende partij betaalt minder belasting en heeft er een zwart zakcentje bij en de kopende partij is zijn zwartgeld kwijt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_98146296
Dat geklaag verhaal komt oorspronkelijk van de MediaCourant.nl:

http://www.mediacourant.nl/?p=106917

Ene Wim geeft daar wel een treffende reactie:

Tja, wat moet je daarmee?
De TROS zoekt voor Ik Vertrek vaak een stel Mallepietjes uit, die mogen verkondigen dat wij in Nederland vastzitten aan ons burgermansbestaan, en zij hun leven gaan Léven. Met een hoofdletter.

Wat je bij Ik Vertrek vaak te zien krijgt, is dat mensen werkelijk geen flauw benul hebben van waar ze aan beginnen. Daar worden ze op geselecteerd. Mensen spreken doorgaans de taal niet, hebben vaak nog niks gekocht maar doen dat ‘eventjes’ ter plekke, en weten vaak totaal niet hoe ze elders hun geld gaan verdienen. Vaak hebben ze wel een plaatje (huisjes verhuren, Bed & Breakfast) in hun hoofd, maar ze weten totaal niet of dergelijke ideetjes in een bepaald gebied levensvatbaar zijn. Geen verstand van bouwen en verbouwen, plaatselijke regels en gewoontes. Kinderen erbij maakt het lekker nog dramatischer, veel janken doet het klaarblijkelijk goed. Emoties hè.

Mensen die al jaren in een bepaald land komen, de taal spreken, daar een vriendenkring hebben opgebouwd en er wegwijs zijn, komen waarschijnlijk niet in aanmerking voor Ik Vertrek. Ik zou dat persoonlijk veel leuker vinden: Laten zien wat er bij emigratie en het opzetten van een eigen zaak in het buitenland allemaal komt kijken, ZONDER daarbij in te spelen op goedkope (want voorspelbare) emoties.

De TROS kiest echter een ander pad, dat van goedkoop effectbejag. Mensen moeten zo ONvoorbereid en onnozel mogelijk zijn. Lekker naïef aan een avontuur beginnen, om vervolgens de te verwachten problemen en teleurstellingen lekker groot in beeld te brengen.

Daar wordt dus doelbewust op geselecteerd door de TROS, dus dat weet je als je daaraan begint. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat een omroep, en al helemaal een Publieke Omroep (voor zover je de TROS nog als zodanig kunt betitelen), een verantwoordelijkheid heeft om mensen een beetje tegen zichzelf in bescherming te nemen, en menselijk leed al helemaal niet uit te buiten voor de kijkcijfers. En Ik Vertrek heeft die neiging vaak wel.
pi_98146963
De belgen hebben een variant die ik wel eens kijk: "we are from Belgium" dat zijn emigranten die al een poosje gesetteld zijn in hun nwe land en de taal spreken. Ik heb niet alle afleveringen gezien maar ik heb nog geen bed&breakfast voorbij zien komen, mensen hebben gewone banen
pi_98147193
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:54 schreef computergirl het volgende: maar ik heb nog geen bed&breakfast voorbij zien komen, mensen hebben gewone banen
Nou dan moet je beter kijken. De overgrote meerderheid heeft een hoog bed&breakfast gehalte waaronder de meeste mensen ook verstaan een:

- Pappa/mamma hotelletje
- Guesthouse
- 'Appartementen' in de tuin bij het huis
- etc.

Het enige niet-eten en niet-slapen gerelateerde wat ik ooit gezien heb zijn die Noorse Nederlandse schoenmaker.

Volgens mij wordt er ook geselecteerd op Horeca-plan + onnozelheid. Die Noorse schoenmaker was dus vanuit leedvermaak een saaie aflevering. Die had in Nederland al een schoenmakerij gehad en daar in Noorwegen zat er geen, dus dan heb je al een voorsprong op al die onnozelen die een restaurant gaan beginnen tussen tientallen anderen maar zelf nog eens geen ei kunnen bakken.
pi_98148085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:10 schreef traders het volgende:
Nou dan moet je beter kijken.
Nou dan moet jij beter lezen. In de belgische serie 'We are from Belgium' zijn mensen met gewone banen
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:00:37 #273
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_98148165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:10 schreef traders het volgende:
Nou dan moet je beter kijken.
Jij ook, want volgens mij lees jij die post niet goed.

Die reactie van die Wim is m.i. trouwens niet zo heel erg treffend. Het beeld dat hij schetst van het programma - stel Mallepietjes in het buitenland - geldt eigenlijk maar voor heel weinig afleveringen. Tuurlijk, over afleveringen als 'Andre en Henka op Kreta' en 'Jules en Rintai in Spanje' wordt lang doorgepraat, maar meestal verloopt het toch wat minder dramatisch.
Ja, ze kiezen voor het programma de mensen die voor de avontuurlijke emigratie gaan. Mensen die besluiten hun leven helemaal om te gooien en inderdaad vaak een camping/hotel/b&b/restaurant beginnen. Niet de mensen die met hun kantoorbaan overgeplaatst worden naar het buitenland. Dat is een keuze van de makers en dat is op zich helemaal niet zo erg, vind ik. Ze laten zien dat het met zo'n avontuurlijke aanpak hard werken is en dat je je niet door de eerste de beste tegenslag uit het veld moet laten slaan. Vaak genoeg is het op het einde toch een succesverhaal en zijn de mensen dolgelukkig dat ze ervoor gegaan zijn.

Het verhaal dat de TROS weigert van de uitzending af te zien, ondanks het verzoek een aflevering niet te herhalen, is w.m.b. weer wat anders. Niet erg netjes wat nazorg betreft misschien. Maar aan de andere kant... als ze nu een succesvolle kroeg in Spanje hadden gerund, dan was ze maar al te blij geweest met de gratis reclame...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_98148955
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:00 schreef Jane het volgende:
Het verhaal dat de TROS weigert van de uitzending af te zien, ondanks het verzoek een aflevering niet te herhalen, is w.m.b. weer wat anders.
Sorry maar een herhaling van "Geen cent te makken", en dat soort financiele-ellende-series is voor betrokken mensen veel erger dan van "Ik vertrek". Ik snap daarom niet waarom er uberhaupt mensen meedoen aan dit soort financiele leedvermaak TV.

Dat stel uit Spanje kwam hooguit naief over. Wat is daar nu zo erg aan. Dat hun relatie over is kan misschien te maken hebben met hun avontuur, maar heeft verder natuurlijk niks met het TV-programma te maken.

Als TV-makers bij iedere herhaling geblokkeerd kan worden door de deelnemers, dan verdwijnen een zeer groot gedeelte van de herhalingen en dan worden dit soort shows gewoon onbetaalbaar.

En precies; de Ik vetreks die wel een succes worden die hebben profijt van de herhalingen dus het is een beetje selectief winkelen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:50:17 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_98149263
Wel, ik vind ook dat ze niet zo moeten mekkeren. Ze hebben ooit hun handtekening gezet onder een (wurg?)contract en dat zal wel net zo'n contract zijn als X-factor kandidaten moeten tekenen: eindeloos in de rerun voor noppes.

Btw worden de meeste mensen wel als malle pietjes neergezet hoor. De meeste kandidaten komen vrij naïef over, spreken de taal van het toekomstige land niet, dat soort momenten wordt ook echt uitvergroot. Ik herinner me ook nog steeds die Tilburgse familie die met hun oma, honden, messen en geweren naar Zuid-Afrika ging en alle inwoners daar 'zwartjes' noemde :P .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')