mongolenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat zijn deze vrouwen dan?
[ afbeelding ]
Wannabe blanken ofzo? Ik vind er niets van verder. Los van jouw foto's , turken zijn niet blank, trollturkje.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat zijn deze vrouwen dan?
[ afbeelding ]
Jij kent alleen de Turken in Nederland. Die komen vooral uit een klein deel van Turkije. Of ben jij het type dat het verschil niet kan zien tussen Turken en Marokkanen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja marokko doet het ook goed. Juist omdat ze niet bij zoiets leluks als de eu zitten, en als je laag start heb je snel winst.
Blanken? Come on. Weet niet wat het ermee van doen heeft maar turken zijn nie blank.
Ben wel eens in turkije geweest. En ff offtopic, als jouw hart zo duidelijk in turkije ligt dan zou je ook terug kunnen gaan zonder dat turkije bij de eu zit. Blijkbaar bevalt nl jequote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij kent alleen de Turken in Nederland. Die komen vooral uit een klein deel van Turkije. Of ben jij het type dat het verschil niet kan zien tussen Turken en Marokkanen?
Zie deze foto van het mannelijke Turkse basketbalteam:
[ afbeelding ]
Lang leve Nederland. Ik ben dol op Nederland.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ben wel eens in turkije geweest. En ff offtopic, als jouw hart zo duidelijk in turkije ligt dan zou je ook terug kunnen gaan zonder dat turkije bij de eu zit. Blijkbaar bevalt nl je![]()
Je bent al een echte hollandsche zeikert met sommige dingen
Ok. Nu nog ff bij de psych lopen omdat je denkt dat je blank bent en je kunt er weer ff tegenaan blankhuidje!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Lang leve Nederland. Ik ben dol op Nederland.
Argh... Dat past politiek totaal toch niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat een belachelijke wending van de discussie. Turkije is gewoon te groot en te anders om met succes onderdeel te kunnen worden van de Europese gemeenschap. Als we een brug moeten slaan naar moslims heb ik liever Marokko erbij.
1. Turkije is sterk gericht op Europa. Europa is het ideaal voor heel veel Turken. Veel Turken nemen een voorbeeld aan Europaquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Wat een belachelijke wending van de discussie. Turkije is gewoon te groot en te anders om met succes onderdeel te kunnen worden van de Europese gemeenschap. Als we een brug moeten slaan naar moslims heb ik liever Marokko erbij.
En dat terwijl de helft (als ik het me goed herinner is het zelfs minder) van Turkije maar in Europa ligt en volgens mij zijn etnische Turken --als ik het me goed herinner-- niet Kaukasisch. Niet dat ik aan die belachelijke verouderde racistische theorieën geloof of enge waarde hecht aan de hoeveelheid Melanine in iemands huid.quote:3. Heel veel Turken zijn blanke Europeanen
Als je ver genoeg graaft stammen we allemaal van dezelfde voorouders af, maar dat soort zaken zijn geen argument voor concrete politiek nu. Feit blijft dat Europa een duidelijke identiteit heeft sinds de Renaissance, waar ook Oost-Europa aan deelnam. Dat is een stuk concreter dan de Romeinen vanwege de continuïteit met nu. Rusland en Turkije staan daar echt buiten en zijn te groot om makkelijk te integreren binnen de EU.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:21 schreef Repelsteeltju het volgende:
Europa is begonnen met Rome in ons achterhoofd en een groot deel (al dan niet alles) van wat tegenwoordig Turkije wordt genoemd was eens in een ver verleden onderdeel van het Romijnse rijk. Ik weet geen snars van het Tsarenrijk dat Rusland/de Sovjet Unie eens was, maar als je diep genoeg graaft zal je vast wel een historische al dan niet geopolitieke reden vinden om Rusland in te lijven bij ons kleine bondgenootschapje. Als kosmopoliet denk ik dat elke stap richting wereldeenheid er een in de juiste richting is.
Bij Risk verover je trouwens landen terwijl landen zich vrijwillig bij de E.U. aan sluiten op basis van een/het gemeenschappelijk belang.
Het zou al stuk lopen op een van de eerste eisen in het Verdrag van Lissabon. De betreffende staat moet in Europa liggen. Dit is de reden waarom de aanvraag van Marokko in 1987 werd afgekeurd.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Turkije is ook een groot land met ongeveer 74 miljoen inwoners en zou met de huidige demografische trends straks de grootste worden binnen de EU (met de meeste stemmen). Alleen daarom al zou ik eerder een voorkeur hebben voor Marokko (als het moslim argument zou tellen, wat het denk ik niet doet: de VS hebben andere belangen).quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Het zou al stuk lopen op een van de eerste eisen in het Verdrag van Lissabon. De betreffende staat moet in Europa liggen. Dit is de reden waarom de aanvraag van Marokko in 1987 werd afgekeurd.
Turkije is een groot land en de ligging van het land is voor de handel precies goed. Turkije is in feite een brug tussen Europa en het Midden-Oosten. Alleen ben ik nu van mening dat zij nog niet klaar zijn om toe te treden tot de Europese Unie. De Koerden worden nog steeds gediscrimineerd en de grondwet moet dringend worden aangepast aan de Europese normen. Mochten ze dit en een paar andere zaken op orde hebben, dan verwelkom ik Turkije van harte in de EU.
Het Ottomaanse rijk had sterke banden met verschillende landen in Europa. Er waren rivalen maar er waren ook bondgenoten. Zo is het Ottomaanse rijk de eerste staat die de onafhankelijkheid van Nederland heeft erkend, 50 jaar voordat andere landen in Europa Nederland begonnen te erkennen. Het Ottomaanse rijk was een integraal deel van Europa, of je het nu leuk vindt of niet. Veel landen in Europa behoorden eeuwenlang tot het Ottomaanse rijk. Veel Ottomaanse bestuurders waren afkomstig uit Europa. De meeste sultans hadden Europese moeders. Het Ottomaanse rijk was zeer sterk gericht op Europa.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:37 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Als je ver genoeg graaft stammen we allemaal van dezelfde voorouders af, maar dat soort zaken zijn geen argument voor concrete politiek nu. Feit blijft dat Europa een duidelijke identiteit heeft sinds de Renaissance, waar ook Oost-Europa aan deelnam. Dat is een stuk concreter dan de Romeinen vanwege de continuïteit met nu. Rusland en Turkije staan daar echt buiten en zijn te groot om makkelijk te integreren binnen de EU.
Verder zit iedereen in de VN, waarom niet daar praten? Waarom moet de EU een imperiale macht worden met een zo groot mogelijk gebied? Imperium en democratie zijn in tegenspraak en wat we nu hebben is al problematisch.
Kosmopolitisme ok, daar is de VN voor, maar ga niet dit soort experimentele stunts uithalen met Europa, alleen omdat imperiale krachten (waaronder heel sterk de VS) dit willen.
Na de val van het Ottomaanse Rijk heeft Atatürk iedereen tot Turk gebombardeerd, maar in feite zijn Turken de nakomelingen van Grieken, Hittieten, Joden, Georgiërs, Circassiërs, Arabieren, Koerden, Joegoslaven, Armenen en centraal-Aziatische Turkse volkeren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:07 schreef Repelsteeltju het volgende:
Turkije is/wordt een economische grootmacht. Die willen we bij ons hebben. Rusland ook.
@polderturk's
[..]
En dat terwijl de helft (als ik het me goed herinner is het zelfs minder) van Turkije maar in Europa ligt en volgens mij zijn etnische Turken --als ik het me goed herinner-- niet Kaukasisch. Niet dat ik aan die belachelijke verouderde racistische theorieën geloof of enge waarde hecht aan de hoeveelheid Melanine in iemands huid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |