Mijn huis is superleuk en super niet af. Ik woon er bijna tien jaar en heb nu de geest gekregen: er moet deze zomer van alles gebeuren! 'Veel ga ik deze zomer aan vrienden en kennissen vragen, voor mijn verjaardag wil ik graag een dag klussen van iedereen. Daar wil ik dan de kleinere klussen doen, verven, plintjes leggen, koofje timmeren, plaatjes voor ramen zetten enzovoorts.
Voordat dat kan gaan plaatsvinden moeten er een tweetal grotere klussen geklaard worden.
1: Er moeten twee muren worden weggehaald (1 gipsplaten wand en 1 van gasbeton o.i.d.) en er moet een gipsplaten wandje worden teruggezet.
2: Er moeten twee kozijnen vervangen.
Ik was in eerste instantie op zoek naar een klusbedrijf om dat te doen en stak daaromtrent mijn licht op in K&W. Daar werd me door een aantal FOK!kers te verstaan gegeven dat wat ik wilde laten doen 'simpele' klussen zijn en dat ik die gewoon ook zelf zou moeten doen. Ik ken me zelf, ik weet hoe ik klus en dat ik dat niet kan. Het huis is leuk maar oud, slecht onderhouden (al voor ik er in kwam) en ik weet niet wat ik ga aantreffen als bijvoorbeeld het gasbetonnen wandje loskomt of als het kozijn uit de muur wordt gehaald. ZItten er stenen los? Er zit een zachtboard plafond in de kamer, blijft dat heel of moet dat ook vervangen? Allemaal onzekerheden.
Wat ik wél heel goed kan is appeltaart bakken, voor je koken, iets naaien, je scriptie uittypen, je huis schoonmaken, onkruid uit je tuin plukken ... wellicht is er iets te ruilen? Ohja, regio Roosendaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door mrspoeZ op 26-05-2011 13:47:21 ]
Prrrrr