Vergeet de insiders en hun stock opties niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
5 mrd per jaar gemiddeld aandelen inkoop.
market cap 85 mrd
waarvan circa 24 mrd net cash
Dan hebben ze in dit tempo zichzelf opgekocht in ongeveer 12 jaar
Ik zou zeggen: Koop één aandeel en houdt dat halstarrig vast. Ben je over 12 jaar eigenaar van het bedrijf!quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
5 mrd per jaar gemiddeld aandelen inkoop.
market cap 85 mrd
waarvan circa 24 mrd net cash
Dan hebben ze in dit tempo zichzelf opgekocht in ongeveer 12 jaar
Zoiets? http://www.trivano.com/aandeel/cisco-systems.1526.insidersquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:31 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Vergeet de insiders en hun stock opties niet.
Ik wilde ook nog eens opzoeken hoeveel aandelen op deze manier worden gecreëerd voor de insiders.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: Koop één aandeel en houdt dat halstarrig vast. Ben je over 12 jaar eigenaar van het bedrijf!
Ik geloof het wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:34 schreef Sokz het volgende:
[..]
Zoiets? http://www.trivano.com/aandeel/cisco-systems.1526.insiders
Op deze koersniveaus zal er niet veel uitgeoefend worden, omdat de strike price veel hoger zal zijn dan de marktprijs. Maar je redenatie klopt in principe.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:41 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik geloof het wel.
Extreem voorbeeld, stel: aandeleninkoop is 10 aandelen, de top krijgt 10 stock opties. Dan kopen ze eigenlijk aandelen in zodat de top zijn aandelen kan verkopen.
Zo zal de verhouding hoogstwaarschijnlijk zeker niet liggen bij Cisco maar de beloning in stock opties is wel iets om rekening mee te houden.
ik heb dan weer de ballen verstand van techniekquote:Op woensdag 8 juni 2011 17:51 schreef eleusis het volgende:
Ik pretendeer niet iets te weten van Cisco's valuatie, maar in het netwerkwereldje wordt Cisco gezien als log en te weinig innovatief.
- Ze waren laat met bijvoorbeeld IPv6 (niet te laat denk ik, want de business case voor IPv6 begint nu pas te komen, maar achterstand van 2 jaar)
- Ze hebben een heel slecht OS op hun routers met talloze verschillende versies/edities in plaats van deze te consolideren, wat nieuwe ontwikkelingen vertraagt (reden voor 1 denk ik)
- De trend in netwerken nu is 10gigabit en sneller, Cisco heeft daar lang zijn eigen gesloten standaarden gepusht maar zijn nu links/rechts ingehaald door lowcost spelers die met de open standaard 10gigabit ethernet werken
- Ik vind dat ze weinig doen met de virtualisatie/cloud hype, maar dat kan aan mij liggen, ik denk in ieder geval niet aan hun als leader daarin
Op de routermarkt heeft Juniper in de laatste vijf jaar iets van 40% opgegeten, op switches heeft Foundry/Brocade een enorme vlucht genomen en is Juniper nu ook aan het dumpen, en 10gigabit switches zijn heel snel een commodity aan het worden met partijen als Arista die het voor 1/5 van de prijs doen (en goed ook, met ook innovatieve pricing modellen zoals 1x apparaat krijgen & pay-what-you-use)
Ik zie om mij heen alleen maar mensen Cisco weg doen en Juniper/Brocade kopen. Zelf heb ik ook al jaren geen enkel apparaat van Cisco meer staan. Als je het mij vraagt is de enige reden dat Cisco nog überhaupt goed draait: inertie. Ik verwacht dat dat niet eeuwig zal duren. En ik denk dat ze niet de cultuur hebben om echt te innoveren en misschien zelfs een beetje te kannibaliseren op hun huidige geldstromen om morgen nog te leiden.
Maar dat is mijn persoonlijke perspectief als klant in de service provider markt. Ga je naar overheden waarbij de beslissers niet zelf hoeven te betalen, zal men daar conservatiever inkopen en misschien zijn die mensen nog heel blij met Cisco. En ik weet natuurlijk de ballen van aandelenMaar ik vind Cisco 'so 2000'.
Goeie vraag. Zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, ik zit daar zelf niet echt in dus vandaar m'n opmerking, ik weet alleen wat in de media mijn kant op komt...quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik heb dan weer de ballen verstand van techniek
Wie zijn dan voorloper op het gebied van techniek t.b.v. 'cloud' in jouw opinie?
Ik kijk morgen nog wel eens terug of ik andere CPS data kan vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
cash flow is veel hoger dan 0.55 USD per aandeel als je ervan uitgaat dat ze de komende jaren geen overnames doen. Dan ligt de cashflow namelijk dichter bij 2 USD per aandeel.
Ik begrijp ook iet helemaal wat Bloomberg als cash flow defineert, in 2008 hadden ze circa 10 mrd cash flow, dat zie ik niet terug in de Bloomberg statistiek. In 2009 en 2010 hadden ze een flatline door investeringen. Zie ik ook niet. -edit, neem ik terug in 2008 hebben ze de hele cash flow in inkoop van aandelen gestopt-
En ik denk dat Chambers dat met zoveel woorden gezegd heeft; geen overnames meer, cash verzamelen. Het ontbrekende puzzelstukje is repatriering van cash naar de USA. En ik denk dat dat onder budgetaire druk ook wel goed gaat komen.
/edit 2; kijkende naar aandeleninkoop zijn Sokz en ik over 11 jaar de enige twee overgebleven aandeelhouders
Het gaat er in dit geval niet om waar ik vooral naar kijk maar de mensen om me heen die ik ken die met name Duitsland als maatstaf voor de beste economie in Europa nemen en dus uitgaan van de DAX als beste investment. Vanuit het oogpunt van de huis, tuin en keuken belegger echt geen gekke gedachte (en daar zijn er veel van).quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:12 schreef macondo het volgende:
[..]
Waarom kijk je niet gewoon naar de DJ Eurostoxx 50? Dat is dé index van Europa.
Ik denk niet dat je daar veel uit kunt concluderen. CSCO zit in de Dow Jones en is ook een grote ( ca. top-30) component in de S&P500, dus indexvolgers moeten dat fonds gewoon hebben (en houden whatever happens).quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook wel een interessant gegeven zijn de holders van Cisco (ten opzichte van de concurrenten). Puur qua identificatie dat sommige houders het aandeel relatief star kunnen houden.
[ afbeelding ]
Eurostoxx50 is de meest gebruikte Europese index, maar een nadeel vind ik dat die nogal uit balans is met momenteel ca 28% financials (S&P500 is momenteel 15% financials). Dat is natuurlijk wel representatief voor de grootste Europese fondsen maar niet in de context van Amerikaanse beurs performance vergelijken met de Europese. Dan wil je toch wat meer vergelijkbare dingen naast elkaar leggen. Bovendien zijn het twee verschillende valutas, dus sowieso moet je ze ook omrekenen naar dezelfde valuta.quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het gaat er in dit geval niet om waar ik vooral naar kijk maar de mensen om me heen die ik ken die met name Duitsland als maatstaf voor de beste economie in Europa nemen en dus uitgaan van de DAX als beste investment. Vanuit het oogpunt van de huis, tuin en keuken belegger echt geen gekke gedachte (en daar zijn er veel van).
De gemiddelde huis, tuin en keuken belegger zit dan denk ik ook niet op het niveau van de gemiddelde FOK! beursvloer user.
Gerommel in de tentquote:'Nokia-directeur stapt op wegens onenigheid'
HELSINKI (ANP) - Nokia's technologiedirecteur Richard Green heeft verlof opgenomen en komt volgens Finse media niet meer terug, na onenigheid over de strategie van het bedrijf. De krant Helsingin Sanomat schreef donderdag dat de directeur ongelukkig is met de plannen om te stoppen met telefoons gebaseerd op het zogenoemde MeeGo-besturingssysteem.
Het is het zoveelste slechte nieuwtje over de telefoonfabrikant, die worstelt met de eigen strategie op de smartphonemarkt. Begin dit jaar kondigde het bedrijf aan over te stappen op het Windows-platform van Microsoft.
stick a fork in 'em, they're done.....quote:
Beter kunnen ze zelf een visie ontwikkelen, want het merendeel van de fusies en overnames mislukt toch. Maar voor die visie is het nu misschien al wel te laat.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:48 schreef SeLang het volgende:
Overnamekandidaat
Probleem met strategische richting maar wel nog steeds een groot marktaandeel. Lijkt me een perfecte prooi voor een partij die wel een duidelijke strategische visie heeft.
Maar goed, ik verdiep me verder niet in individuele aandelen...
quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Trade bots
( http://www.zerohedge.com/article/presenting-natgas-fractal-algo )
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |