Dat staat er toch klappauper? De tering, als Servië door de toetreding na verloop de tijd eindelijk een goede economie heeft dan is het voor ons ook gunstig. En nu begin je weer over de VN terwijl we dat afgesloten hadden. Ik zei geen stemmingspercentage dus ik ga er ook geen discussie over voeren als jij je vraag niet goed formuleert.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Totáál niet waar. De EU heeft níets aan Servië als ze niets opleveren. De enige reden waarom een land mag toetreden tot de EU is wanneer ze een goeie aanwinst zijn voor de basis aan de economie. Oorlogsmisdadigers moeten vervolgd zijn, en mensenrechten moeten op orde zijn voordat een land überhaupt maar kans maakt op een toetreding. Vandaar ook dat heel die theorie over stemmingspercentage in de VN to-ta-le kolder is. Hoe kom je daar eigenlijk bij?
Oh, de VN hadden we afgesloten? Want dat stond namelijk haaks op mijn punt; namelijk dat Servië wilde toetreden vanwege de economische voordelen dat het met zich meebracht en niet omdat de EU dat zo graag wilde ivm stemmingsronden om te kunnen boksen tegen China en Rusland. Prachtig sprookjesverhaal, maar complete onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:05 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Dat staat er toch klappauper? De tering, als Servië door de toetreding na verloop de tijd eindelijk een goede economie heeft dan is het voor ons ook gunstig. En nu begin je weer over de VN terwijl we dat afgesloten hadden. Ik zei geen stemmingspercentage dus ik ga er ook geen discussie over voeren als jij je vraag niet goed formuleert.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, de VN hadden we afgesloten? Want dat stond namelijk haaks op mijn punt; namelijk dat Servië wilde toetreden vanwege de economische voordelen dat het met zich meebracht en niet omdat de EU dat zo graag wilde ivm stemmingsronden om te kunnen boksen tegen China en Rusland. Prachtig sprookjesverhaal, maar complete onzin natuurlijk.
Het is heel simpel. Servië wil bij de EU horen, want dat brengt economische voordelen mee en helemaal niet andersom (nagenoeg geen voordelen voor Europa), zoals jij eerst dacht.
Zoals ik al eerder vroeg, waarom geeft de EU dan al de kans aan Servië om toe te treden als het geen aanwinst is? Reden: Omdat het een aanwinst is op langere termijn, jij denkt er anders over, maar denkt nog steeds dat Servië toe mag treden als het aan de voorwaarden voldoet, maar wat heeft de EU er dan aan als het simpelweg gezegd een kut land is? Als de EU er niks aan zou hebben dan kunnen ze de toelating ook gewoon blokkeren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Totáál niet waar. De EU heeft níets aan Servië als ze niets opleveren. De enige reden waarom een land mag toetreden tot de EU is wanneer ze een goeie aanwinst zijn voor de basis aan de economie. Oorlogsmisdadigers moeten vervolgd zijn, en mensenrechten moeten op orde zijn voordat een land überhaupt maar kans maakt op een toetreding. Vandaar ook dat heel die theorie over stemmingspercentage in de VN to-ta-le kolder is. Hoe kom je daar eigenlijk bij?
Dat proberen ze door middel van lijstjes met eisen. Aangaande oorlogsmisdadigers etc. Als een land aan deze eisen voldoet mag het meedoen, maar denk maar niet dat ze in Brussel nu allemaal de polonaise gaan doen omdat Servië meedoet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:21 schreef KevinMalone het volgende:
Zoals ik al eerder vroeg, waarom geeft de EU dan al de kans aan Servië om toe te treden als het geen aanwinst is? Reden: Omdat het een aanwinst is op langere termijn, jij denkt er anders over, maar denkt nog steeds dat Servië toe mag treden als het aan de voorwaarden voldoet, maar wat heeft de EU er dan aan als het simpelweg gezegd een kut land is? Als de EU er niks aan zou hebben dan kunnen ze de toelating ook gewoon blokkeren.
Dat klopt. Het is een land met een zéér slecht verleden, de economie is niet om naar huis te schrijven, toeristen uit andere continenten gaat het ook niet trekken. Nee, uiteindelijk is het voor de Serviërs fijn dat ze mee mogen doen, maar verder zit er geen hond op te wachten natuurlijk.quote:En ik heb nooit beweerd dat EU alleen voordelen zou halen uit hun toetreding, maar op langere termijn kan dat inderdaad. Mijn stelling was dat jij nogal arrogant was over het geen dat "een landje zoals Servië" blij moet zijn dat het al de kans krijgt om in de EU te komen.
Slechte officier. Bureautijger.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:22 schreef Buitendam het volgende:
Ja, wat wil je? Die Karremans had geen poot om op te staan, joh. Op het moment dat Mladic even verhaal komt halen zie je de doodsangst in zijn ogen.
Zeker nadat hij z'n manschappen een feestje liet bouwen. Heel begrijpelijk, enorm verkeerd. Hij heeft z'n hoofd gewoon niet koel gehouden. Je hoort je al commandant niet te laten intimideren. Weinigen zullen dat aankunnen maar die moeten wel zo'n missie leiden.quote:
Begrijpelijk aan de andere kant moet je dit soort situaties in kunnen schatten. Mladic zou die Ollaner echt niet ombrengen. Wie filmde dit eigenlijk?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:22 schreef Buitendam het volgende:
Ja, wat wil je? Die Karremans had geen poot om op te staan, joh. Op het moment dat Mladic even verhaal komt halen zie je de doodsangst in zijn ogen.
Ik denk dat je dit alleen kunt beoordelen met ervaring in zo'n situatie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeker nadat hij z'n manschappen een feestje liet bouwen. Heel begrijpelijk, enorm verkeerd. Hij heeft z'n hoofd gewoon niet koel gehouden. Je hoort je al commandant niet te laten intimideren. Weinigen zullen dat aankunnen maar die moeten wel zo'n missie leiden.
Precies, niet de juiste man op de juiste plek.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeker nadat hij z'n manschappen een feestje liet bouwen. Heel begrijpelijk, enorm verkeerd. Hij heeft z'n hoofd gewoon niet koel gehouden. Je hoort je al commandant niet te laten intimideren. Weinigen zullen dat aankunnen maar die moeten wel zo'n missie leiden.
Vraag me af als Friesland in opstand komt en Mark Rutte ruimt de boel even op, of er dan Nederlanders zijn die boe roepen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:33 schreef De_Nuance het volgende:
Ik blijf weinig hoop houden voor de Balkan, als je de hoeveelheid mensen ziet die zo'n bloeddorstige slachter blijven steunen.
Het is inderdaad ongelofelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:33 schreef De_Nuance het volgende:
Ik blijf weinig hoop houden voor de Balkan, als je de hoeveelheid mensen ziet die zo'n bloeddorstige slachter blijven steunen.
De Balkan is een jungle. Lijkt meer op de Kaukasus dan op Europa.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:38 schreef msnk het volgende:
[..]
Het is inderdaad ongelofelijk.
Ik snap ook wel dat de vijand van het ene volk de held is van een ander, maar zo'n monster en in de 21ste eeuw...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |