Lijkt me duidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het was algemeen bekend dat Servie Mladic beschermt heeft.
Natuurlijk is dat een verrijking, voor een landje als Servië is een stem in Europa ineens veel waard. Daarnaast heeft Servië geen reet meer te schaften met die andere landen. Zij kunnen gewoon een toetredingsverzoek inleveren. Wat zij dus ook gedaan hebben en een lijstje terug kregen met daarop de eisen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:06 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Buitendam snapt het nog steeds niet, ik denk dat jij het wel snapt, want Joegoslavië was zijn eigen Unie, en nu moet Servië die wel iets te maken heeft met Joegoslavië hoor, Buitendam, nu moet Servië plus ook Kroatië, Bosnië en andere landen van voormalige Joegoslavië genoegen nemen met de Europese Unie terwijl ze het eerst perfect hadden.
Ik vind het best wel arrogant van Buitendam om te denken dat Servië en andere landen hun staart moeten kwispelen om bij de EU te komen, alsof dat een verrijking voor hun is of voor ons in de situatie waarin we nu zitten.
De EU wil Servië? Waarvoor, in hemelsnaam?quote:De EU wil Servië wel degelijk en natuurlijk moeten ze eisen voldoen, maar voor hun zijn er ook andere oplossingen, en ik denk dat ze het liefst weer één willen zijn, Joegoslavië dus, want eenmaal in de EU met Kroatië en Bosnië hebben ze toch weer opengrenzen met wel een veel lagere levensstandaard dan voor de oorlog.
Dus ik weet niet wat voor een quatsch je praat, maar beter ga jij je verdiepen in plaats van eenzijdige verhalen te geloven.
En FYI tegenwoordige Servië is geen regime en daarvoor was het Joegoslavië die fucked up leiders hadden in de districten die nu als onafhankelijke landen te bewonderen zijn, en als jij in deze post noninformatie ziet, dan ben jij ongeïnformeerd en kan je discussie beter achterwegen laten.
Precies. Maar toen de eisen van de EU boven tafel kwamen is relatief toch snel gepakt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het was algemeen bekend dat Servie Mladic beschermt heeft.
Ah godverdommequote:Op donderdag 26 mei 2011 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een verrijking, voor een landje als Servië is een stem in Europa ineens veel waard. Daarnaast heeft Servië geen reet meer te schaften met die andere landen. Zij kunnen gewoon een toetredingsverzoek inleveren. Wat zij dus ook gedaan hebben en een lijstje terug kregen met daarop de eisen.
[..]
De EU wil Servië? Waarvoor, in hemelsnaam?De EU kan Servië missen als kiespijn met die bende van bijvoorbeeld Portugal en nu Griekenland. Maar je kunt landen ook niet weigeren als zij aan eisen voldoen, dus ben ik benieuwd wie er quatsch praat, mijn beste.
Dat komt omdat in ieder land zeker de helft van de inwoners geen eigen mening kan vormen, Servië is er één van. Allemaal gehersenspoeld door regeringen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:20 schreef Breekfast het volgende:
Landen die nu zeggen dat Servie beloond moet worden omdat ze tegen de publieke opinie ingaan door Mladic op te pakken![]()
Het feit dat een meerderheid van de bevolking daar Mladic nog als oorlogsheld ziet zegt toch al genoeg dat zo'n land niet thuis hoort in de EU.
Er zit nu een pro-Europese regering.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:22 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Dat komt omdat in ieder land zeker de helft van de inwoners geen eigen mening kan vormen, Servië is er één van. Allemaal gehersenspoeld door regeringen.
Zoals bijvoorbeeld, laten we zeggen de PVV?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Er zit nu een pro-Europese regering.
Maar wat de reden van die publieke opinie is doet er niet toe. Laat er eerst maar eens een cultuuromslag plaatsvinden voordat het in aanmerking komt voor lidmaatschap.
Voor je het weet heb je een stel nationalistische debielen in de regering zitten, daar zit je dan lekker mee in je maag als EU zijnde.
Natuurlijk. Daarom zijn bijvoorbeeld Rusland en Noorwegen veel minder aantrekkelijk dan Servië. Inwonersaantallen, hè? Een stem bij de VN, jij zit met jij belevingswereld echt nog in de jaren 60.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:18 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Ah godverdomme, als jij zoveel over Europa denkt te weten dan moet je ook weten waarom de EU wilt uitbreiden,
Meer landen en mensen in de EU = meer stemrecht bij de VN, zo kunnen ze opboksen tegen VS, Rusland en China in één geheel. **Knocking on your mindless skull**
Daarom hebben ze ook een haat liefde relatie met de Turken want die hebben veel inwoners, maar omdat ze Islamitisch zijn geeft dat voor- en nadelen.
Ieder landje beetje bij beetje telt, en Noorwegen en Rusland willen zelf niet bij de EU al wil de EU wel graag, dus jij denk als de EU iemand wil dan krijgen ze die ook? Rot op man arrogante kwal dat je bent. Irak oorlog was zeker ook geoorloofd volgens jou?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk. Daarom zijn bijvoorbeeld Rusland en Noorwegen veel minder aantrekkelijk dan Servië. Inwonersaantallen, hè? Een stem bij de VN, jij zit met jij belevingswereld echt nog in de jaren 60.
Het gaat om de economie van een machtig Europa en dáármee wil men opboksen tegen andere economieën zoals die van de VS en China. Vandaar ook dat jouw brainfart over een samenwerking tussen Servië en China dus zo raar werd ontvangen. Ze willen meedoen met Europa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 26 april 2011 19:51 schreef Allessio het volgende:
KevinMalone is een eindbaas dat wel
Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef RickoKun het volgende:
Kevin's Oma is bazin!
De PVV ziet genocide plegers niet als oorlogshelden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:27 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld, laten we zeggen de PVV?![]()
Serviërs ook niet, als ik jou was zou ik die +-50% wat het nieuws zegt niet geloven, ze zijn gewoon nog steeds pist dat ze als gehele bevolking als boosdoener worden gezien, terwijl er kroaten en bosniërs vrijuit gaan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De PVV ziet genocide plegers niet als oorlogshelden.
VOC..quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:31 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De PVV ziet genocide plegers niet als oorlogshelden.
Jij zegt dat meer landen van invloed zijn bij VN stemmingen. Gezien het feit dat Servië juist degene is die mee wil doen met Europa gaat heel die rare theorie niet op. Als het daarom zou gaan zou men wel moeite doen om Rusland en Noorwegen te pleasen, daar zitten veel meer belangrijke stemmen in voor de EU. Het gaat een land als Servië met name om de gemakken die EU landen samen hebben. Dat is makkelijk handel drijven en dus goed voor de economie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:29 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Ieder landje beetje bij beetje telt, en Noorwegen en Rusland willen zelf niet bij de EU al wil de EU wel graag, dus jij denk als de EU iemand wil dan krijgen ze die ook?
Eh nee, maar wat heeft een oorlog om massavernietigingswapens te maken met het toetreden van Servië in de EU?quote:Rot op man arrogante kwal dat je bent. Irak oorlog was zeker ook geoorloofd volgens jou?
Wat het percentage ook precies is, het lijkt me duidelijk dat een redelijk deel van de bevolking Mladic nog steeds als oorlogsheld ziet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:33 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Serviërs ook niet, als ik jou was zou ik die +-50% wat het nieuws zegt niet geloven, ze zijn gewoon nog steeds pist dat ze als gehele bevolking als boosdoener worden gezien, terwijl er kroaten en bosniërs vrijuit gaan.
Het gaat over hoe gelovig je bent over het nieuws dat je ten horen krijgt, maar zoals ik al zei ga eens kijken wat ik heb gelinkt, of je moet geen engels kennen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij zegt dat meer landen van invloed zijn bij VN stemmingen. Gezien het feit dat Servië juist degene is die mee wil doen met Europa gaat heel die rare theorie niet op. Als het daarom zou gaan zou men wel moeite doen om Rusland en Noorwegen te pleasen, daar zitten veel meer belangrijke stemmen in voor de EU. Het gaat een land als Servië met name om de gemakken die EU landen samen hebben. Dat is makkelijk handel drijven en dus goed voor de economie.
[..]
Eh nee, maar wat heeft een oorlog om massavernietigingswapens te maken met het toetreden van Servië in de EU?
En dat maak je op uit wat? De Serviërs die ik ken in mijn omgeving denken daar anders overquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat het percentage ook precies is, het lijkt me duidelijk dat een redelijk deel van de bevolking Mladic nog steeds als oorlogsheld ziet.
Je zet nu toch zelf heel je theorie over de EU te kakken? De EU heeft toch veel meer aan goede welvarende economie dan aan een hoop stemmen in de VN om tegen landen als China en de VS te boksen? Kijk eens naar de landen die lid zijn en landen die lid willen worden. Want ik heb ook een nieuwsflashje voor jou: die kandidaat lidstaten hebben allemaal een lijstje ontvangen met eisen. Kun je eraan voldoen, dan ben je aantrekkelijk om die Europese economie mee aan het draaien te krijgen, zo niet; ben je een blok aan het been en treed je niet toe.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:37 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Het gaat over hoe gelovig je bent over het nieuws dat je ten horen krijgt, maar zoals ik al zei ga eens kijken wat ik heb gelinkt, of je moet geen engels kennen?![]()
Ey, maar Europa heeft Noorwegen ook proberen te pleasen, maar ze krijgen hun niet zo ver, en Rusland? Denk je dat Europa dé Rusland de ooit zo machtige Soviet-Unie zijn eigenwaarde opzij zet om in een EU kaartclubje te gaan zitten? En newsflash de VS zou dat nooit toe laten.
Reacties van Serviers op het journaal. Journaal zelf zegt het, Politiek en veel andere landen zeggen het.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:39 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
En dat maak je op uit wat? De Serviërs die ik ken in mijn omgeving denken daar anders over
Dat is dan wel geen bevolking van Servië meer of van ander voormalige Joegoslavische gebieden, maar hebben nog wel familie daar die het zelfde als hun denken.
Jij draait er wel omheen zeg, tuurlijk is de EU gebaat bij een goede economie, maar tegelijkertijd zit het in de problemen, maar als ze een goede economie willen waarom zouden ze Servië volgens jou dan in de EU willen, want ze geven hun toch de kans om er in te komen mits ze aan de eisen voldoen, maar Noorwegen wilt niet en Rusland sowieso niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je zet nu toch zelf heel je theorie over de EU te kakken? De EU heeft toch veel meer aan goede welvarende economie dan aan een hoop stemmen in de VN om tegen landen als China en de VS te boksen? Kijk eens naar de landen die lid zijn en landen die lid willen worden. Want ik heb ook een nieuwsflashje voor jou: die kandidaat lidstaten hebben allemaal een lijstje ontvangen met eisen. Kun je eraan voldoen, dan ben je aantrekkelijk om die Europese economie mee aan het draaien te krijgen, zo niet; ben je een blok aan het been en treed je niet toe.
Denk je dat Pakistaanse Regering ook de hand boven het hoofd van Bin Laden gehouden heeft, zoals 'ze' beweren op het nieuws of had hij misschien niet gewoon paar invloedrijke sympathisanten? En vergelijk dit nu met Servië.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Reacties van Serviers op het journaal. Journaal zelf zegt het, Politiek en veel andere landen zeggen het.
Het feit dat hij nu pas is opgepakt aangezien hem het handje boven het hoofd werd gehouden.
Vind ik iets betrouwbaarder dan de paar mensen die jij toevallig kent.
Goed dat die arrogante klootzak is opgepakt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:10 schreef Breekfast het volgende:
Geweldig nieuws dat die verschrikkelijke man is opgepakt.
http://nos.nl/video/24358(...)ns-van-dutchbat.html
Als je dit filmpje kijkt wordt je toch wel woedend.
Vraag me af hoe ik had gereageerd als ik Karremans was geweest.
Omdat Rusland en blijkbaar ook Noorwegen aangeven dat zij de Europese economie niet nodig denken te hebben met hun huidige status. Een landje als Servië natuurlijk wel en daarom is het niet de EU wat Servië wil hebben, maar andersom. De gemakken die het met zich meebrengt is voor Servië veel aantrekkelijker dan bijvoorbeeld voor Noorwegen en Rusland die blijkbaar al een zeer goede economische huishouding hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:47 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Jij draait er wel omheen zeg, tuurlijk is de EU gebaat bij een goede economie, maar tegelijkertijd zit het in de problemen, maar als ze een goede economie willen waarom zouden ze Servië volgens jou dan in de EU willen, want ze geven hun toch de kans om er in te komen mits ze aan de eisen voldoen, maar Noorwegen wilt niet en Rusland sowieso niet.![]()
Dank je wel dat ik weer ongeveer hetzelfde mag typen![]()
Tuurlijk maar dan zou EU ze simpelweg ook kunnen weigeren, want we hebben er toch niks aan dan? Het is wederzijds dat ze elkaar willen, maar de EU ziet het als een investering omdat ze er van uitgaan dat de economie dan goed is en we er ook van profiteren. Dus Servië nu de belangen en wij later.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat Rusland en blijkbaar ook Noorwegen aangeven dat zij de Europese economie niet nodig denken te hebben met hun huidige status. Een landje als Servië natuurlijk wel en daarom is het niet de EU wat Servië wil hebben, maar andersom. De gemakken die het met zich meebrengt is voor Servië veel aantrekkelijker dan bijvoorbeeld voor Noorwegen en Rusland die blijkbaar al een zeer goede economische huishouding hebben.
Beetje dezelfde reden als waarom Engeland niet mee wil doen met de Euro, destijds. Die munt was goed en zij zagen geen verbetering in om dat ding te wisselen voor de Euro.
Totáál niet waar. De EU heeft níets aan Servië als ze niets opleveren. De enige reden waarom een land mag toetreden tot de EU is wanneer ze een goeie aanwinst zijn voor de basis aan de economie. Oorlogsmisdadigers moeten vervolgd zijn, en mensenrechten moeten op orde zijn voordat een land überhaupt maar kans maakt op een toetreding. Vandaar ook dat heel die theorie over stemmingspercentage in de VN to-ta-le kolder is. Hoe kom je daar eigenlijk bij?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:56 schreef KevinMalone het volgende:
[..]
Tuurlijk maar dan zou EU ze simpelweg ook kunnen weigeren, want we hebben er toch niks aan dan? Het is wederzijds dat ze elkaar willen, maar de EU ziet het als een investering omdat ze er van uitgaan dat de economie dan goed is en we er ook van profiteren. Dus Servië nu de belangen en wij later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |