quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:54 schreef Buitendam het volgende:
Kunnen we dan nu een 'Heet Servië hier welkom bij de EU' topic aanmaken?
Nu ja, de facto is die groep natuurlijk wel de moslimbevolking.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jammer dat je niet gewoon Bosniers zegt.
Welnee, die klopjacht is allemaal voor de goede orde geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:58 schreef msnk het volgende:
[..]Hoezo welkom? Daar is nog helemaal geen aanleiding voor.
Pardon? Een internationaal verankerd recht? Nou ga dan eens protesteren tegen de Britse, Franse en Spaanse regering die separatisten aanpakken.Feit is dat Slovenie en Kroatie de boel zijn begonnen, niet Servie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:54 schreef Arglist het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees de openbare stukken, lees de dossiers, lees de statistieken, lees de dodencijfers etc. Dan word je wel een en ander duidelijk.
Hoe dan ook was het Joegslavische leger, onderleiding van Milosvic en kornuiten beter in hun 'werk', namelijk het doden en verjagen van burgers van landen die er voor kozen zichzelf onafhankelijk te verklaren. Een internationaal verankerd recht van volkeren.
Nee, Slovenie en Kroatie zijn begonnen, feit.quote:Dan denk ik dat jij een van de enigen bent die dat wel vergeten is...... Niet onder de vlag van Servië, maar wel onder de vlag van Joegoslavië....
Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg alleen dat dit alleen niet genoeg is voor toetredingquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welnee, die klopjacht is allemaal voor de goede orde geweest.![]()
Ja, het is een mensenrecht, zeker in een federale republiek, wat Joegslavie dus was, gebaseerd op een verdrag met grote autonomie voor de deelrepublieken en de mogelijkheid tot uittreding. We hebben het hier niet over separatisten maar aparte volkeren..... Het is duidelijk dat je niet echt ingelezen bent noch dat je weet waar je over praat. Het ging allemaal over economie, over belangen van het 'westen' over handelspartners en de landen met potentie, hebben zich hierdoor laten verleiden. Van alle landen van het voormalige Joegoslavie is Servie het armste land en met de minste natuurlijke bronnen. Daar wilden Slovenië en Kroatie niet meer voor betalen....quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? Een internationaal verankerd recht? Nou ga dan eens protesteren tegen de Britse, Franse en Spaanse regering die separatisten aanpakken.Feit is dat Slovenie en Kroatie de boel zijn begonnen, niet Servie.
Het zal best allemaal, maar zoek even voor het gemak op wie de oorlog verklaarde aan Slovenië, Kroatie en Bosnië niet eens erkende... dan zal je vast ook moeten erkennen dat het Joegslavisch nationaal leger de eerste kogels vuurde, toch?quote:En Kroatie heeft zich beestachtig gedragen tegen oa de Kroatische Serviers en later tegen de Bosniers/moslims en vrijwel niets doet tegen die oorlogsmisdadigers in eigen gelederen: http://buitenland.nieuws.nl/621380
[..]
Nee, Slovenie en Kroatie zijn begonnen, feit.
De afspraken over toetreding van Servie zijn vastgelegd in een stabilisatieakkoord wat inmiddels algemeen gesteund werd. Alleen Nederland (en Belgie ook volgens mij) hebben dat niet getekend, precies om de reden dat Mladic nog niet gepakt was en dat Servie ook niet echt haar best leek te doen. Nu dat geregeld is ligt volgens mij de weg voor verdere onderhandelingen. Dat betekent dus niet dat Servie meteen lid kan worden, maar dat ze eerst alle doelstellingen uit het akkoord moet zien te halen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:09 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg alleen dat dit alleen niet genoeg is voor toetreding
Het was veruit het allergrootste obstakel. Vandaar ook mijn cynische vraag: "kunnen we ze al welkom heten?" Gaat alles behalve nog lang duren, denk ik.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:09 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet. Ik zeg alleen dat dit alleen niet genoeg is voor toetreding
Meteen na dit nieuws werd er op tv verteld dat dit een mooie stap is, maar dat er nog iemand vrij rondlooptquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De afspraken over toetreding van Servie zijn vastgelegd in een stabilisatieakkoord wat inmiddels algemeen gesteund werd. Alleen Nederland (en Belgie ook volgens mij) hebben dat niet getekend, precies om de reden dat Mladic nog niet gepakt was en dat Servie ook niet echt haar best leek te doen. Nu dat geregeld is ligt volgens mij de weg voor verdere onderhandelingen. Dat betekent dus niet dat Servie meteen lid kan worden, maar dat ze eerst alle doelstellingen uit het akkoord moet zien te halen.
Maar dat blijken dan ook belachelijke simpele doelstellingen voor een land als Servië. Niet zo gek lang geleden was er een docu over Mladic op Ned 2, waarbij ze inderdaad deze doelstellingen in een simpel "acht uur journaal" achtige PowerPoint lieten zien.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De afspraken over toetreding van Servie zijn vastgelegd in een stabilisatieakkoord wat inmiddels algemeen gesteund werd. Alleen Nederland (en Belgie ook volgens mij) hebben dat niet getekend, precies om de reden dat Mladic nog niet gepakt was en dat Servie ook niet echt haar best leek te doen. Nu dat geregeld is ligt volgens mij de weg voor verdere onderhandelingen. Dat betekent dus niet dat Servie meteen lid kan worden, maar dat ze eerst alle doelstellingen uit het akkoord moet zien te halen.
Die heeft volgens mij een eigen cel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar even over Karadzic, hoe zit het met zijn proces, hij is nog steeds niet berecht en het duurt al aardig lang.
Zit die wel gewoon in de cel dan of?
Neh, ik zie hem regelmatig flanneren over de Scheveningse boulevard. Laatst had hij nog een feestje in The Crazy Pianos.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar even over Karadzic, hoe zit het met zijn proces, hij is nog steeds niet berecht en het duurt al aardig lang.
Doen, wat dat is de enige reden dat ie nu 'opeens'gepakt is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:54 schreef Buitendam het volgende:
Kunnen we dan nu een 'Heet Servië hier welkom bij de EU' topic aanmaken?
Open daar even een ander topic over..quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lang leven de EU? Weet jij niet hoe het gesteld is met de EU op dit moment? Niet bepaald goed idd.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doen, wat dat is de enige reden dat ie nu 'opeens'gepakt is.
Lang leve de EU, hoezee, hoezee, hoezee.
Altijd weer die Christenen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? Een internationaal verankerd recht? Nou ga dan eens protesteren tegen de Britse, Franse en Spaanse regering die separatisten aanpakken.Feit is dat Slovenie en Kroatie de boel zijn begonnen, niet Servie.
En Kroatie heeft zich beestachtig gedragen tegen oa de Kroatische Serviers en later tegen de Bosniers/moslims en vrijwel niets doet tegen die oorlogsmisdadigers in eigen gelederen: http://buitenland.nieuws.nl/621380
[..]
Nee, Slovenie en Kroatie zijn begonnen, feit.
Ja, die zit in de cel, en het proces loopt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat maakt de reden nu uit waarom hij gepakt is ? hij loopt iig niet meer vrij rond, van mij hadden ze hem daar ter plaatse mogen afschieten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het precieze jaartal van deze voorwaarden moet ik je schuldig blijven. Ik dacht eind 2001, begin 2002. Dat betekent dat ze dus zo'n kleine tien jaar bezig zijn met het pakken van de kerel. Verder is Servië volgens de voorwaarden een uitstekend land tot toetreding, alleen het oorlogsverleden zat de rest nogal dwars. Dit werd dus de belangrijkste missie van de Servische regering. En nu hebben ze hem dus eindelijk en hoeven ze niet 'opeens' toe te treden. Het is wat kleinigheden afwerken en dan hebben ze hun taak volbracht. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |