abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:00:16 #1
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97329834
Situatie:

Factuur van november vorig jaar.
Omdat ik wat tijd over heb, heb ik besloten om wat openstaande facturen langs te lopen.
Sinds vorige maand heb ik bij een specifiek bedrijf iedere week een keer gebeld om te vragen of ze de factuur willen voldoen omdat deze ongeveer 3 a 4 maanden over de betalingstermijn heen is.

De persoon aan de andere kant van de lijn antwoordde afwisselend: "Oh, daar was ik nog niet aan toe gekomen", "Ja, ik druk 'm er zo even door", "Ik zal 'm zo even overmaken"

Nu ben ik netjes en dreig niet meteen met aanmaningen of een deurwaarder, maar ik ben het nu zat.

Moet ik nu eerst een herinnering sturen of kan ik meteen gaan aanmanen en rente plus aanmaningskosten in rekening brengen?

Of kan ik direct een deurwaarder inschakelen?

Ik neem aan dat herinneringen via de telefoon ook rechtsgeldig zijn?
Je moeder is een hamster
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:11:32 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_97330215
De meeste incassobureau's nemen facturen van 3/4 maanden oud niet meer aan. Kans dat deze betaald worden is namelijk minimaal.
pi_97330264
Zou gewoon voor de zekerheid (en omdat het goedkoper is) een aanmaning per aangetekende post sturen. Kunnen ze ook niet zeuren over kosten van een deurwaarder of dat je ze geen herinnering gestuurd hebt (tel. is niet te bewijzen he).
Terug van weggeweest!
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:15:31 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97330344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:11 schreef Diemux het volgende:
De meeste incassobureau's nemen facturen van 3/4 maanden oud niet meer aan. Kans dat deze betaald worden is namelijk minimaal.
Dat is raar.
Ze hoeven alleen maar een brief te typen.
Als de klant niet betaalt hoeft het incassobureau ook niets aan de schuldeiser te betalen.
Je moeder is een hamster
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:16:20 #5
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97330373
Als ik nu een herinnering opstel, wat voor betalingstermijn kan ik dan minimaal hanteren?
Je moeder is een hamster
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:22:44 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_97330628
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:16 schreef Crutch het volgende:
Als ik nu een herinnering opstel, wat voor betalingstermijn kan ik dan minimaal hanteren?
3, 7, 14, 21 dagen. Of te wel, wat jij wilt.
pi_97330694
schriftelijk, Binnen 5 werkdagen zou ik doen, daarna ECHT uit handen geven, en niet alleen dreigen... wel ff vermelden dat alle kosten voor hun rekening zijn natuurlijk
The autist, formally known as Tjibbe
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:32:59 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97330997
5 werkdagen vind ik redelijk.
Ga ik meteen doen. :)
Je moeder is een hamster
pi_97331496
Brief sturen met iets erin als conform artikel 6:82 van Burgerlijk Wetboek dat het een geval is van ingebrekestelling en dat ie formeel in verzuim verkeert en dat er zonder aankondging rechtsmaatregelen zullen volgen als ie niet binnen 5 dagen betaalt bladiebla ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:06:08 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97332176
Er is geen verdere herinnering vereist. Ik zou een aanmaning sturen met een betaaltermijn van bijv. 7 dagen, waarin je alvast aankondigt dat bij niet betalen je een gerechtsdeurwaarder inschakelt en dat de kosten daarvan voor je debiteur zijn.

Als er 2 weken later nog niets is, schakel je ook daadwerkelijk een gerechtsdeurwaarder in. Die zal de debiteur een aantal keer aanmanen. Wordt er dan nog niet betaald, kan de gerechtsdeurwaarder een procedure voor je voeren bij de kantonrechter (er van uitgaande dat het een vordering van minder dan ¤ 5000,- betreft). Met het vonnis dat daaruit volgt kan de gerechtsdeurwaarder vervolgens beslag leggen. Houd er wel rekening mee dat zo'n procedure een poosje duurt. Wanneer je debiteur niet betaalt na de aanmaningen van de gerechtsdeurwaarder kan er een half jaar a een jaar over heen gaan.

Bewaar goed alle correspondentie en telefoonnotities. Mocht het tot een procedure komen en mocht je debiteur zich dan gaan verweren tegen incassokosten, heb je bewijzen dat je op minnelijke wijze hebt geprobeerd hem tot betalen te bewegen.
pi_97372925
Het is belangrijk om de reden van niet-betalen te achterhalen en daar de strategie op aan te passen. Geen standaardaanpak dus. Kijk op onze blog voor tips bij selectie van een incassobureau en voor meer informatie over dergelijke problemen met openstaande facturen.

Succes met het innen van de factuur!

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjeen op 27-05-2011 10:40:28 (Da's pech, linkje weg...) ]
pi_97373949
Even checken: Je hebt geleverd? Je hebt een getekend bewijs van aflevering? Er is niet gereclameerd? Wat zeggen jouw algemene voorwaarden over het uitblijven van betaling?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97373975
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:04 schreef Fundor het volgende:
Het is belangrijk om de reden van niet-betalen te achterhalen en daar de strategie op aan te passen. Geen standaardaanpak dus. Kijk op onze blog ... voor tips bij selectie van een incassobureau en voor meer informatie over dergelijke problemen met openstaande facturen.

Succes met het innen van de factuur!
Dit noemen we spam....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:41:40 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97374090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:37 schreef JumpingJacky het volgende:
Even checken: Je hebt geleverd? Je hebt een getekend bewijs van aflevering? Er is niet gereclameerd? Wat zeggen jouw algemene voorwaarden over het uitblijven van betaling?
En zijn die AV aan de klant beschikbaar gesteld (aantoonbaar)?

Sowieso in je correspondentie op je AV wijzen. Degene die dat als eerste doet, diens AV gaan doorgaans op.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 30 mei 2011 @ 10:26:44 #15
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97487990
Nog een vraagje.

Is het rechtsgeldig als ik de aanmaning persoonlijk bij de administratie afgeef?
Je moeder is een hamster
  maandag 30 mei 2011 @ 11:09:35 #16
180174 Diemux
People vs Me
pi_97489172
Het maakt niet uit hoe ze hem krijgen, zolanng ze maar tekenen voor ontvangst.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:16:55 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97489343
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:09 schreef Diemux het volgende:
Het maakt niet uit hoe ze hem krijgen, zolanng ze maar tekenen voor ontvangst.
Met als kanttekening dat iemand dan een foutieve handtekening kan zetten en je kan beschuldigen die te hebben vervalst. Een TNT heeft daar geen belang bij omdat deze onpartijdig is.

Serieus, heb het meegemaakt :') Gelukkig trapte de rechter er niet in, maar alleen al om de discussie te voorkomen zou die ¤ 8 een goede investering zijn....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:20:48 #18
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97491373
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:09 schreef Diemux het volgende:
Het maakt niet uit hoe ze hem krijgen, zolanng ze maar tekenen voor ontvangst.
Ach ja, ik heb 'm net afgegeven met de melding dat ze nog vijf dagen hebben.
Allereerst waren ze al verbaasd dat ik 'm doodleuk kwam brengen. :')

Als ik begin volgende week mijn geld nog niet heb dan zien we wel verder, maar ik denk dat ze nu wel gaan betalen.
Je moeder is een hamster
pi_97544342
-spam is niet gewenst op FOK!-

[ Bericht 90% gewijzigd door Sjeen op 01-06-2011 09:32:06 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:32:19 #20
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_97545385
Wat je ook doet, ik zou Fundor nooit inschakelen voor het incasso traject. Een keer geprobeerd maar binnen 3 dagen hadden al mijn klanten de builenpest, was mijn parkiet overleden, mijn vrouw in een man verandert en mijn auto total-loss...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:45:03 #21
180174 Diemux
People vs Me
pi_97546098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef bug_me_not2 het volgende:
Wat je ook doet, ik zou Fundor nooit inschakelen voor het incasso traject. Een keer geprobeerd maar binnen 3 dagen hadden al mijn klanten de builenpest, was mijn parkiet overleden, mijn vrouw in een man verandert en mijn auto total-loss...
Klopt, Fundor is erg duur en hierdoor ging mijn zaak failliet.
pi_97546113
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:12 schreef Fundor het volgende:
Hopelijk zullen ze deze keer wel betalen. Natuurlijk is de relatie met je klant en het klantbehoud van belang. Wil je hier meer informatie over kijk dan op ons blog: ..... voor tips over klantbehoud & incasso.

Succes nog met het innen van de factuur!
Het heet nog steeds spam en het is nog steeds niet toegestaan hier...
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97546180
Erg slechte ervaringen met Fundor, slechte communicatie, houden zich niet aan de regels en vallen in herhaling met hun fouten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:03:53 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97546965
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:45 schreef Diemux het volgende:

[..]

Klopt, Fundor is erg duur en hierdoor ging mijn zaak failliet.
:')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_97555215
quote:
11s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:00 schreef Crutch het volgende:

Ik neem aan dat herinneringen via de telefoon ook rechtsgeldig zijn?
En totaal niet bewijsbaar.

Hebben die lui een fax? Zo ja, fax met ontvangstbevestiging er ff heen met een ingebrekestelling. Anders ff aangetekend voor alle vervallen facturen.
En betalen ze niet binnen de afgesproken redelijke termijn, dan kan je dus over meer gaan nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')